İçeriğe Yönlendir

Oynatmaya Az Kaldı...


Hüseyin Demir

Recommended Posts

Hüseyin Demir

Arkadaşlar Merhaba

Aracım 2002 trend otm. Benzin+LPG

 

Son zamanlarda hantallaşma hissediyordum (Normalde bizim araçların zaten olduğu hantallık değil daha bi fazla)

Ustamın yanına gittim, Araç boşta iken gaza basınca (Zaten 4000 'i geçmiyor ya)  devir 4000 e gelince egzozda beyaz duman çıktığını gördük.

 

Subap kapağını açıp motor yenileme dükkanı olan bi ustayı çağırdık. Kontrolünü yaptıktan sonra subaplar uzamış değişecek dedi.

Neyse motor indi yeni subaplar, subap gaydı, subap lastiği vs geldikten sonra üst kapak işlenip subaplar alıştırıldı.

 

Bu arada motor sökülünce Emme manifold kelebeklerinin de bozuk olduğunu gördük. Kelebekler aşınmış, bir tanesi kırık (eksik parça var) ve merkezleme pimi boşluk yapıyordu, Neyse Emme manifoldu da aldık 0 olarak

 

Motoru toparladık: Sentesi kompresyonu ölçüldü herşey gayet normal, LPG tesisatını da bağlattık ama aynı hantallık halaa devam ediyor.

 

Düz yolda 4000 devire gelince sanki bişeyler kesiliyormuş gibi araba teklemeye başlıyor. 3. viteste 100 ü geçemiyor araç.

 

Bu arada önceden de ilk çalışma da zor çalışıyordu (Hem benzin hemde direk LPG de çalıştırınca) hala aynı sorun devam ediyor.

 

 

Denediklerimizi yazıyorum şimdi.

 

1. Bilgisayara bağlandı : yaklaşık 12-13 kalem arıza vardı hepsi resetlendi.

2. Bujileri değiştirdik (ORjinal motorcraft)

3. Buji kabloları (Made in USA yazılı bi yan sanayi buldum) 

4. Bobin değiştirerek denedik olmadı.

5. Katalizör ve egzoz kontrol ettik: normal

6.Şanzıman vites geçişleri normal, rampa yerde kaydırma felan yok.

7.Göstergelerde herhangi bir arıza uyarısı yok.

 

 

Bu arada MK3 lerde vites boşta iken devirin 4000 i geçmemesini sağlayan sistem nedir? Bu komut direk beyinden mi geliyor?

Yeni bu devir kesici boşta iken nasıl 4000 devire gelinde kesiyorsa araç hareket halinde de aynısını yapıyor gibi geliyor bana

 

 

 

Başka aklımıza birşey gelmiyor beynimiz durdu resmen. Araba ölü eşek gibi gitmiyor Allah gitmiyor.

Hem benzinde Hemde LPG de durum aynı.

 

Umarım aynı sorun başına gelen vardır ve çözmüştür, Allah rızası için bana da bi akıl verin a dostlar :(

 

 

 

Yorum bağlantısı
Hüseyin Demir

Benzinde de aynı problem var mı? 

 

Evet hem benzin hemde LPG de durum aynı malesef :(

Yorum bağlantısı
Mehmet Kaya

Boşta 4000 devirde kesme normal. Şanzuman koruma Amaçlı.

Buji buji kablosu serviste değiştirilmesini tavsiye ederim. 4000 devirden sonra kesme varsa akla Ateşleme geliyor.

Manifoltu niye tamamen değiştirdiniz. Bahsettiğiniz Parçalar tek tek satılıyordu.

  • Beğen 1
Yorum bağlantısı
Ayhan Onaran

Ateşleme sorunu gibi duruyor. Bobin ve buji kablosu başka sağlıklı bir araçta çalışan ile denenmeli bence.

Yorum bağlantısı
Uğur Çınar

oksijen sensorune bide eksoz sistemine komple sokulerek bakılırsa daha iyi kat tıkanmıs olabilir 

Yorum bağlantısı
Hüseyin Demir

O 12-13 kalem arıza neydi? Bu arıza kodları için ne yapıldı?

 

1. ve 2. silindir düşük voltaj vs.

kapı kilit elk. kaçağı vs.

yakıt pompası düşük voltaj

iç ısı termostat  bunun gibi şeyler. Bilgisayarda hepsi resetlendi şu an arıza yok gözüküyor.

 

 

Boşta 4000 devirde kesme normal. Şanzuman koruma Amaçlı.

Buji buji kablosu serviste değiştirilmesini tavsiye ederim. 4000 devirden sonra kesme varsa akla Ateşleme geliyor.

Manifoltu niye tamamen değiştirdiniz. Bahsettiğiniz Parçalar tek tek satılıyordu.

 

4 adet kelebek + kelebeği tutan pimin 2 tane burcu var + kelebek contaları toplam 650 TL ye geliyordu.  Komple 0 manifold 900 TL bulunca atladım.

+ Eski manifoldta kelebekleri tutan pimin yuvası da aşınmış , boşluk yapıyordu

 

 

Ateşleme sorunu gibi duruyor. Bobin ve buji kablosu başka sağlıklı bir araçta çalışan ile denenmeli bence.

 

0 parçalarla denedik yine olmadı :(

 

oksijen sensorune bide eksoz sistemine komple sokulerek bakılırsa daha iyi kat tıkanmıs olabilir 

 

Oksijen sensörünün bozuk olması gözle görülerek anlaşılır mı?

KAT temiz bişey yok orda 

  • Beğen 1
Yorum bağlantısı
Alper Doğan

Oksijen sensörü birincisi katalizörün önünde ikincisi orta susturucunu arkasında yer alıyor onlar arızalı olsa tahminimce arıza lambası yakması lazım

4 adet kelebek 4 adet conta 200 liraya aldım hüseyin bey otosandan siparişle geliyor dün aldım

Yorum bağlantısı
Hüseyin Demir

Motor onarıldı. Kompresyon basınçları bellimi?

 

Evet ustam ölçtürdü 11 diye bir değer söyledi yanlış hatırlamıyorsam, normal dedi.

 

Ayrıca yapıldıktan sonra egzozdan hava harici hiç birşey çıkmıyor gayet temiz oldu mekanik olarak

 

Ama sanırım o 4000 d/dk. kesici olayı arabayı kasıyor.

Hareket halinde iken 4000 devirde başlıyor haz kesmeye. Sanki redline yapmışım gibi  muamele yapıyor.

 

Benim merak ettiğim o 4000 devirde kesme olayını motor Beyini mi yoksa başka bir elektronik ünite mi o emri veriyor ve devir kesiyor.

 

Şahsi fikrim o devir kesme işini bulsak oradan hareket ederiz gibi geliyor.(Yani yazılım veya sensör temizliği değişimi vs.)

Yorum bağlantısı
Hüseyin Demir

Oksijen sensörü birincisi katalizörün önünde ikincisi orta susturucunu arkasında yer alıyor onlar arızalı olsa tahminimce arıza lambası yakması lazım

4 adet kelebek 4 adet conta 200 liraya aldım hüseyin bey otosandan siparişle geliyor dün aldım

 

İstanbul gibi herşeyin bol olduğu bir yerde yaşasam bu arabayı komple sıfırlar yıllarca gönül rahatlığı ile binerdim.

 

Ama maalesef Batman gibi sanayisi kısıtlı bir yerde yaşayınca insan mecburen aradığı bilgi ve yedek parçaları int. yoluyla kendim halletmeye çalışıyorum.

Sırf bu yüzden motorumu satmıştım 2 yıl önce (ZZR1100) :(

Yorum bağlantısı
Çağlar Bayur

kapağa girişilmiş ancak 2.el alınmış sonuç ta dğeişmemeiş. egr ye bakan olmadı mı hiç?

Yorum bağlantısı
Hüseyin Demir

kapağa girişilmiş ancak 2.el alınmış sonuç ta dğeişmemeiş. egr ye bakan olmadı mı hiç?

 

Kapak derken üst kapak mı (yani silindir kapağı)  Kapak değişmedi kendi kapağını kullandık. Egr normai gibi gözüküyordu ama araya sac koyup egr yi iptal mi etsek??? yazılım olarak bişey yapmak gerekir mi ya da arıza verir mi?

Yorum bağlantısı
Hüseyin Demir

manifoldmuş pardon. mk3 te egr iptal etmeyin

 

Manifold 0 alındı.

 

Hala araştırmaya devam bakalım ne olacak sonumuz  :unsure2:

Yorum bağlantısı
  • 2 ay sonra...
Kadir Şekerli

Manifold 0 alındı.

 

Hala araştırmaya devam bakalım ne olacak sonumuz  :unsure2:

ustad aracım 2003 trend manuel ve aracı ılk sahıbınden 2008 yılında almıstım huyunu suyunu bılıyorum.. aracımı gecen yıl USTA dıye bır kasaba teslım etmısım farkına vardıgımda 5500 lıra sadece motor ıcın gıtmıstı.sımdı soruna gelelım.aracı sozum ona bıttı dıyerek verdı yola cıktım sankı aracın arkasından bırsey tutuyor ortalama 6 yıldır bındıgım bır arac bu sekılde olması fazlasıyla garıbıme gıttı cunku aracım boyle degıldı neyse yolda ufak bır rampa geldı arac essek olsa gene ıyı 5 4 3 2 derken vıtesı 1 ve arac 5 km hızla rampa cıkmaya basladı gerı donup sorunu soledım bujının bırının patladıgını soyle degısıtırıp aynen gerı yoluma dondum aynı yerde aracta hıc bır fark yol az oncekı soledıgım hersey tekerur ettı .tekrar ustanın yanına dondum neymıs egzos tıkalıymıs degıstırın dedım aracı bırakıp ayrıldım 3 gun gectı bızım aractan ses yok en son aradIM ARACI aldım tabıkı sorunda en ufak degısılık yok SONRA MANIFOLTA SARDILAR 3 5 GUNDE O TANTANASI DERKEN (sonradan yaklasık 1 yıl sonra egzosun hala orjınal oldugunu ogrendım ama ben parasını verdım) aracı gerı bıraktım rabbım sabrımı sınıyor dıyerek ayrıldım 3gun  sonra USTA BOZUNTUSU ARACI BASKA USTYA GONDERMIS DIGER USTA 200 LIRA ISTIYORMUS NEYSE SORDUM BENIM USTAMA NE YAPMISLAR NEDEN 200 LIRA ISTIYOR DIYE OYLEMIYOR DEDI CIKTI SONRA ARACI ARKDASIM ALMAI ICIN GONDERDIM CAKTIRMDAN SORMUS ARACA SENTE AYARI YAPILMIS VE UZERINDEN 4 FARKLI MARKAYA AIT FARKLI BUJI CIKMIS ONLARI DEGISITIR AYARINI YAPMIS SONRA ARACIMI ALDIM ARAC FIRTINA SORUN YOK..AMA MOTORU DUZGUN YAPMADI ICIN ARACTA SUANDA SUBAP SESI INANILMAZ BOYUTLARDA EN SON YAKICAM KURTULUCAM..

Yorum bağlantısı
Emre Şimşek

ustad aracım 2003 trend manuel ve aracı ılk sahıbınden 2008 yılında almıstım huyunu suyunu bılıyorum.. aracımı gecen yıl USTA dıye bır kasaba teslım etmısım farkına vardıgımda 5500 lıra sadece motor ıcın gıtmıstı.sımdı soruna gelelım.aracı sozum ona bıttı dıyerek verdı yola cıktım sankı aracın arkasından bırsey tutuyor ortalama 6 yıldır bındıgım bır arac bu sekılde olması fazlasıyla garıbıme gıttı cunku aracım boyle degıldı neyse yolda ufak bır rampa geldı arac essek olsa gene ıyı 5 4 3 2 derken vıtesı 1 ve arac 5 km hızla rampa cıkmaya basladı gerı donup sorunu soledım bujının bırının patladıgını soyle degısıtırıp aynen gerı yoluma dondum aynı yerde aracta hıc bır fark yol az oncekı soledıgım hersey tekerur ettı .tekrar ustanın yanına dondum neymıs egzos tıkalıymıs degıstırın dedım aracı bırakıp ayrıldım 3 gun gectı bızım aractan ses yok en son aradIM ARACI aldım tabıkı sorunda en ufak degısılık yok SONRA MANIFOLTA SARDILAR 3 5 GUNDE O TANTANASI DERKEN (sonradan yaklasık 1 yıl sonra egzosun hala orjınal oldugunu ogrendım ama ben parasını verdım) aracı gerı bıraktım rabbım sabrımı sınıyor dıyerek ayrıldım 3gun  sonra USTA BOZUNTUSU ARACI BASKA USTYA GONDERMIS DIGER USTA 200 LIRA ISTIYORMUS NEYSE SORDUM BENIM USTAMA NE YAPMISLAR NEDEN 200 LIRA ISTIYOR DIYE OYLEMIYOR DEDI CIKTI SONRA ARACI ARKDASIM ALMAI ICIN GONDERDIM CAKTIRMDAN SORMUS ARACA SENTE AYARI YAPILMIS VE UZERINDEN 4 FARKLI MARKAYA AIT FARKLI BUJI CIKMIS ONLARI DEGISITIR AYARINI YAPMIS SONRA ARACIMI ALDIM ARAC FIRTINA SORUN YOK..AMA MOTORU DUZGUN YAPMADI ICIN ARACTA SUANDA SUBAP SESI INANILMAZ BOYUTLARDA EN SON YAKICAM KURTULUCAM..

Sübap ayarı yaptırın da öyle satın. Sanırım 50 liraya yapan çıkar.

Diğer arkadaşa gelince. Aküyü de ölçtürün. Elektrikle ilgili her şeyi hallettikten sonra beyne yönelin derim.

Yorum bağlantısı
Mehmet Kaya

Sübap ayarı yaptırın da öyle satın. Sanırım 50 liraya yapan çıkar.

Diğer arkadaşa gelince. Aküyü de ölçtürün. Elektrikle ilgili her şeyi hallettikten sonra beyne yönelin derim.

Subap ayarı için üst kapak açılıyor sanırım.

Yorum bağlantısı
Emre Şimşek

Subap ayarı için üst kapak açılıyor sanırım.

Evet Mehmet abi. Benim 206 için para bile almadığı olmuştu bir ustamın.

  • Beğen 1
Yorum bağlantısı
  • 8 ay sonra...
Çetin İvgen

biri subap ayarı der gıldır gıcık arabaların subap ayarı gibi. Bu arabalarda subap ayarı yok. subap işine girerseniz yarı rektefeye girmiş demek oluyor. Herkes bir şey söylemiş.

 

Hocam sorunu çözdünüzmü bilmiyorum ama bende de aynı sorun vardı. Tesadüf aldığım adamı aradım. Krank sensörü var arabanın altında onun kablosuna ek yapmışlar yenilerken, onda temassızlık varmış sizinkide muhtemelen krank sensörü arızası. Yakıtı Motora krank sensörü vasıtası ile gönderiyor. okumayıncada gaz yemiyor. bu sorunu yaşayanlara bilgi olur eski bir konu..

  • Beğen 1
Yorum bağlantısı
  • Konuyu Görüntüleyenler   0 kullanıcı

    Sayfayı görüntüleyen kayıtlı kullanıcı bulunmuyor.

×
×
  • Yeni Oluştur...