İçeriğe Yönlendir

Türkiye De Arabalar Neden Pahalı


Yahya Kılıç

Recommended Posts

Evren Erakçora
(düzenlendi)

İkinci el araçlar bizde olmadı gerekenden pahalı. 1.6 altı motorda sıfır araçlar avrupa ile aşağı yukarı aynı. Yeni kıta başka bir alem zaten.

tarihinde Evren Erakçora tarafından düzenlendi
Yorum bağlantısı

Kıbrısta benzin 2 bucuk lira 2004 model focus 11.500 2010 model focus 18bin tl. gel gelelim peynir 20 tl ekmek 1 bucuk tl.Yani araba olarak bakmayalım olaya.Kuzenin almanyada 3 tane 2014 golfü var 1 tane audi ttsi var ama karpuzun kilosunu 2 eurodan yiyor :D

bak bu konuda haklısın askerliğimi güzelyurtta yaptım yumurtanın tanesi 2 tl idi...Türkiye de yüzüne bakmadığımız Menemeni (doğrusu nasıl yazılıyor bilmiyorum) yapamıyorduk. haani domatesi pahalıya bile bulamıyorduk.

lakin benzin 2.5 tl alkol sudan ucuz tütüne girmiyorum bile

Yorum bağlantısı
Mustafa Şahin2

bak bu konuda haklısın askerliğimi güzelyurtta yaptım yumurtanın tanesi 2 tl idi...Türkiye de yüzüne bakmadığımız Menemeni (doğrusu nasıl yazılıyor bilmiyorum) yapamıyorduk. haani domatesi pahalıya bile bulamıyorduk.

lakin benzin 2.5 tl alkol sudan ucuz tütüne girmiyorum bile

domatesin 8 lira, yumurta kolisinin 18 lira,suyu olmayan limonun 6 lira olduğu bir yerde araba mazot ucuz olmuş ne yazar.Araba sonuç olarak 1 kere alınıyor.Lakin kıbrıstan türkiyeye geldimmi kendimi zengin hissediyorum çoğu şeyin fiyatını sormadan alıyorum bedavaya veriyorlarmış gibi hissediyom :hahahoho:   :biggrin:​  

Yorum bağlantısı

Turkiyede limonu kilosu 9tl, kayisi 10tl'ydi bu sene. Domates 5tl'yi buldu. Rekabet kurumuna şikayet edildi de domates ile limon biraz dustu. Kibrista uretim olmadigi icin fiyatlar pahali, bizde ise uretim var ama simsarlar nedeniyle heryil bazi yiyecek maddeleri sisirilmis fiyatlarla onumuze sunuluyor. Bir sonraki sene dahis fiyatli urun normale donuyor baska urunlerin fiyati fahislesiyor. Kibris hep pahaliydi. Alkol, sigara Turkiyede ucuzken orada askerlere daha da ucuzdu, Kibris fiyatlari pahali ama Türkiye yakinda Kibris'i sollar gecer.

Saygilarimla.

Yorum bağlantısı
Ahmet Gül

Bu işin içinde malesef sark kurnazligi da var. Geçen hafta babam için köyde kullanmaya bir araç baktık. Aman Allah 96 broadway 15.500, 98 model doğan 18.000 fiyatlar fahiş. Türk insanınin genel bütçesi 20000 liranın altinda olduğundan talep bu araçlara ve yolda yürüyecek dermani kalmamış bu araçlar hak ettiklerinin iki kati fiyata. Özetle benim tesbitim 20000 lira üzerine cikildiginda fiyatlar bir nebze normallesiyor. En sonunda biz de 30750 liraya 2012 model 8000 km de 1.2 symbol aldik.

  • Beğen 1
Yorum bağlantısı
Guest Aykut Can
(düzenlendi)

Bir Polo olmus 60 bin ₺.

Hep bu Alman arabalari yuzunden yukseldi bu fiyatlar. [emoji23]

Zaten bu Almanlar Turkiye'nin gelismesini istemiyorlar. 3. Havalimani falan.

tarihinde Aykut Can tarafından düzenlendi
Yorum bağlantısı
Ahmet Ekici

Fütursuzca oluşturulmuş bir vergilendirme sistemi var. Şuan neredeyse ÖTV ve KDV toplamı aracın yurda giriş fiyatı kadar. Gümrük vergisi, şirket payı, bayi payı derken fiyatlar almış başını gidiyor. Teknolojiyi kendiniz üretemezseniz, başkasının belirlediği fiyata almak zorundasınız. 

 

Alman otomobil bir firmanın AR-GE için ayırdığı miktar, ülkemizin toplam GSMH kadar.

  • Beğen 1
Yorum bağlantısı
Mahmut Sayar

Peki yarın ötv'nin kalktığını, akaryakıt fiyatlarının yarı yarıya düştüğünü hayal edelim sonuç ne olurdu?

Biz arafta kalmış bir milletiz Avrupanın üretim, sanayileşme, etik ilkeleri yerine lüks tüketimi, manevi erozyon, kötü alışkanlıklarını almışız. Yarın motorini 2 liradan, bir kaç yaşında Bmw 5.20'yi 30 bin liradan alabilecek imkana sahip olsak almaz mıyız? 3 bin avroya Focus 2'yi de şimdi Şahin'e, Brodway'e binenler alır. Zenginlerde gördüğümüz bir evde 3 araba orta gelirlilerde de olmaya başlar. Kötü bir şey mi? Teorikde olmasa da pratikde kötü bir şey. Asgari ücretle çalışıp Marlboro içen, iPhone kullanan ciddi bir kesim var bu ülkede.

Bana kalırsa Türkiye'de gelir/gider oranı sorgulanmalı, giderlere yapacak bir şey yoksa ne kadar gelirle adam akıllı yaşam sürülür tartışılmalı. Bu ne enflasyonu gerçek dışı gösteren siyasi erkle, ne de açlık sınırını 3 bin lira gösteren kurumlarla mümkündür.

Mevcut yaşam koşullarında bir ev-bir araba için tek maaşlı öğretmen Avrupalı hayatını idame ettirerek ne kadar çalışmak zorunda? Türkiye'de ne kadar çalışmak zorunda? İş arkadaşım Paris'te misyonu kazanarak gitti, elçilikde görev yapıyor. Maaş 5200 avro, kira 1650 avro. 5 bin lira kira veriyorum deyince çok şaşırmıştım. Para biriktirmek için tek çaresi 2 yıl görev süresince ot gibi yaşamak, yoksa gezdiğim yanıma kar kalır diyor. Türkiye'de asgari ücret 2 bin, en düşük memur maaşı 4 bin olsa idi ÖTV bu kadar sorun olmayabilirdi.

  • Beğen 2
Yorum bağlantısı
Ali Cihangiroğlu

Kıbrısta benzin 2 bucuk lira 2004 model focus 11.500 2010 model focus 18bin tl. gel gelelim peynir 20 tl ekmek 1 bucuk tl.Yani araba olarak bakmayalım olaya.Kuzenin almanyada 3 tane 2014 golfü var 1 tane audi ttsi var ama karpuzun kilosunu 2 eurodan yiyor :D

karpuzu 50 tl yapsınlar bizde, arabayı almanya fiyatından alalım :)

Peki yarın ötv'nin kalktığını, akaryakıt fiyatlarının yarı yarıya düştüğünü hayal edelim sonuç ne olurdu?

Biz arafta kalmış bir milletiz Avrupanın üretim, sanayileşme, etik ilkeleri yerine lüks tüketimi, manevi erozyon, kötü alışkanlıklarını almışız. Yarın motorini 2 liradan, bir kaç yaşında Bmw 5.20'yi 30 bin liradan alabilecek imkana sahip olsak almaz mıyız? 3 bin avroya Focus 2'yi de şimdi Şahin'e, Brodway'e binenler alır. Zenginlerde gördüğümüz bir evde 3 araba orta gelirlilerde de olmaya başlar. Kötü bir şey mi? Teorikde olmasa da pratikde kötü bir şey. Asgari ücretle çalışıp Marlboro içen, iPhone kullanan ciddi bir kesim var bu ülkede.

Bana kalırsa Türkiye'de gelir/gider oranı sorgulanmalı, giderlere yapacak bir şey yoksa ne kadar gelirle adam akıllı yaşam sürülür tartışılmalı. Bu ne enflasyonu gerçek dışı gösteren siyasi erkle, ne de açlık sınırını 3 bin lira gösteren kurumlarla mümkündür.

Mevcut yaşam koşullarında bir ev-bir araba için tek maaşlı öğretmen Avrupalı hayatını idame ettirerek ne kadar çalışmak zorunda? Türkiye'de ne kadar çalışmak zorunda? İş arkadaşım Paris'te misyonu kazanarak gitti, elçilikde görev yapıyor. Maaş 5200 avro, kira 1650 avro. 5 bin lira kira veriyorum deyince çok şaşırmıştım. Para biriktirmek için tek çaresi 2 yıl görev süresince ot gibi yaşamak, yoksa gezdiğim yanıma kar kalır diyor. Türkiye'de asgari ücret 2 bin, en düşük memur maaşı 4 bin olsa idi ÖTV bu kadar sorun olmayabilirdi.

Kısaca halimize şükür, yemek ye yiyebildiğin kadar, gezmede öyle, istediğimi yapıyorum, Audi tt de olmayı versin, Fiesta yeter  :D

Yorum bağlantısı
Sani Gerşon

Peki yarın ötv'nin kalktığını, akaryakıt fiyatlarının yarı yarıya düştüğünü hayal edelim sonuç ne olurdu?

Biz arafta kalmış bir milletiz Avrupanın üretim, sanayileşme, etik ilkeleri yerine lüks tüketimi, manevi erozyon, kötü alışkanlıklarını almışız. Yarın motorini 2 liradan, bir kaç yaşında Bmw 5.20'yi 30 bin liradan alabilecek imkana sahip olsak almaz mıyız? 3 bin avroya Focus 2'yi de şimdi Şahin'e, Brodway'e binenler alır. Zenginlerde gördüğümüz bir evde 3 araba orta gelirlilerde de olmaya başlar. Kötü bir şey mi? Teorikde olmasa da pratikde kötü bir şey. Asgari ücretle çalışıp Marlboro içen, iPhone kullanan ciddi bir kesim var bu ülkede.

Bana kalırsa Türkiye'de gelir/gider oranı sorgulanmalı, giderlere yapacak bir şey yoksa ne kadar gelirle adam akıllı yaşam sürülür tartışılmalı. Bu ne enflasyonu gerçek dışı gösteren siyasi erkle, ne de açlık sınırını 3 bin lira gösteren kurumlarla mümkündür.

Mevcut yaşam koşullarında bir ev-bir araba için tek maaşlı öğretmen Avrupalı hayatını idame ettirerek ne kadar çalışmak zorunda? Türkiye'de ne kadar çalışmak zorunda? İş arkadaşım Paris'te misyonu kazanarak gitti, elçilikde görev yapıyor. Maaş 5200 avro, kira 1650 avro. 5 bin lira kira veriyorum deyince çok şaşırmıştım. Para biriktirmek için tek çaresi 2 yıl görev süresince ot gibi yaşamak, yoksa gezdiğim yanıma kar kalır diyor. Türkiye'de asgari ücret 2 bin, en düşük memur maaşı 4 bin olsa idi ÖTV bu kadar sorun olmayabilirdi.

 

Oradaki maaşı TL'ye çevirmek hata.

Ancak şöyle düşünülebilir, 5200TL maaş alan biri 1650TL kira verirse normal midir?

Tabi paris'te 1650€'ye nasıl bir evde kalıyor, orası tartışılır. 90m2'den büyük olduğunu sanmıyorum. Paris, Londra, New York gibi kentler kira olarak dünyanın en pahalılarından.

Yorum bağlantısı
Şahin Topaloğlu

Sıfır wolkswafen jetta yı sordum 105.000 tl dediler..... ev almayacam arabanın fiyatını sormuştum dedim.... Çok fena bozuldular..... :D

  • Beğen 3
Yorum bağlantısı
Hüseyin Sönmez

Kıbrısta benzin 2 bucuk lira 2004 model focus 11.500 2010 model focus 18bin tl. gel gelelim peynir 20 tl ekmek 1 bucuk tl.Yani araba olarak bakmayalım olaya.Kuzenin almanyada 3 tane 2014 golfü var 1 tane audi ttsi var ama karpuzun kilosunu 2 eurodan yiyor :D

Almanya'da karpuz yetişmiyor yada zor yetişiyor, et ne kadarmış?

Yorum bağlantısı
Mustafa Şahin2

Almanya'da karpuz yetişmiyor yada zor yetişiyor, et ne kadarmış?

kıbrısta dana löp et 18-25 tl arasında değişiyor :D

  • Beğen 1
Yorum bağlantısı
Hüseyin Sönmez

Mundar, ikinci eli zayıf. :)

Başlığa cevap; İthal oldukları için.

Adamlar araçlarını kendi üretiyorlar, tabiki onlarda ucuz olacak. Biz de sebze domates, karpuz üretiyoruz. Avrupada yetişmiyor. Onlarda da meyve sebzenin pahalı olması gayet normal. Bizde pahalı olduğu zaman sorgulanmalı.

İkinci neden, onlarda emlak vergileri çok yüksek. Yurdışında yaşayan arkadaşlar düzeltsin, arabalar bedava ama ev sahibi insanlar evi için her sene 15-20 bin TL civarı vergi ödüyor olması lazım. Emlağın bu derece cazip hale getirilmesini o sisteme doğru gidiş olarak görüyorum. Herkes ev sahibi olup her sene devlete 1 araba parası vergi verir hale geldiğinde ikinci el araç fiyatları LCD TV fiyarlarına inecektir.

Tüccar mantığı ile ülke yönetince böyle oluyor, kendin üretmedikçe hep daha çok para veririsin işte, örneğin Alamanyada bir markette gözüme çarpmıştı burada en ucuz 7 TL olan niveyağı roll on orada 0.6 öyro olduğunu gördüm, daha da ilginci 16 öyraya bir büyük rakı alıp buraya getirmiştim.

  • Beğen 1
Yorum bağlantısı
Çağlar Bayur

bizde arabaların hepsi özel üretim. imal eden 170 gider diyen 210 gidebiliyo. Ondan pahalı

  • Beğen 3
Yorum bağlantısı
Ali Cihangiroğlu
(düzenlendi)

Sıfır wolkswafen jetta yı sordum 105.000 tl dediler..... ev almayacam arabanın fiyatını sormuştum dedim.... Çok fena bozuldular..... :D

Araba mı bu, ben Taco (meksika geşeneksel yemeği) sandım diyede ilave edeydin :D  bu fiyatlara araba alınmaz hakikaten, bizim buralarda ev alır kirasıylada arabayı kredi ile alırım daha iyi  :D

tarihinde Ali Cihangiroğlu tarafından düzenlendi
Yorum bağlantısı
Çağlar Bayur

Araba mı bu, ben Taco (meksika geşeneksel yemeği) sandım diyede ilave edeydin :D  bu fiyatlara araba alınmaz hakikaten, bizim buralarda ev alır kirasıylada arabayı kredi ile alırım daha iyi  :D

kiralar ne kadar?

Yorum bağlantısı
Çağlar Bayur

Akçay'da arkadaşım yıllığına geçen yıl 3,000 tl veriyordu.

taşınma firması bulayım ben

Yorum bağlantısı
M.Fatih Yüce

taşınma firması bulayım ben

 

İstanbul'a gidip gelmek için bir de tek motorlu pırpır aldınmı gel keyfim gel :)

Yorum bağlantısı
Çağlar Bayur

İstanbul'a gidip gelmek için bir de tek motorlu pırpır aldınmı gel keyfim gel :)

harley yeterli

Yorum bağlantısı
Emre Ünal2

Üretilen mal karşısında alınan malın birim fiyatına bakıldığında ne durumda olduğumuz net olarak karşımıza çıkar. Gıda mamulleri Kıbrıs veya diğer ülkelerle kıyaslanmış. Burada da bir hata var bana göre: genellikle kendi ürettiğimiz ürünü dışarıya ihraç ettiğimizden pahalıya yiyorsak ve işlenmiş olarak geri daha pahalıya alıyorsak bu ciddi sıkıntıdır. Bununla birlikte nitelikli üretim ya da bahsi son Zamanlarda sıklıkla geçen milli üretim hususunda ciddi sıkıntılar var ve bana göre bunun en önemli nedenlerinden birisi de ar-ge ye yapılan yatırım azlığı. Elbette ithal eden ve bundan iyi para kazananlar olduğu sürece böyle devam eder. Neticede ülkemizde ithal eden her türlü yükümlülüğü son kullanıcıya yüklüyor. Neredeyse garantiyi bile devre dışı çıkarıp (sıfır satılan ürünün hatasından dolayı geri alınma oranı olarak düşünelim) herşeyi yüklüyor desek yeridir. Üretmeden aracı olarak tatlı para kazananlar olduğu müddetçe bu böyle devam eder. Bunun yanında vergi meselesi de ciddi sıkıntı. Vergi tam olarak bordrolu çalışanlardan ve gerçekten kul Hakkı yemeyen üreticiden geliyor. Üretime göre vergi ne yazık ki alınamıyor. Kuyumcu, özel sektörde çalışan kesim, ciddi paralar kazanan kişiler vergisini gerçekten göstermediği için devlet gelirlerinde kayıplar oluyor. Bunu tolere etmek için de dolaylı vergiler geliyor, özel tüketim vergisi geliyor. Sözün özü, aslında biz bize kazık atıyoruz ve her dönem kendi zenginlerini yaratıyor kanaatimce. Saygılar.

Yorum bağlantısı
  • Konuyu Görüntüleyenler   0 kullanıcı

    Sayfayı görüntüleyen kayıtlı kullanıcı bulunmuyor.

×
×
  • Yeni Oluştur...