İçeriğe Yönlendir

Ne Yaptın Volkswagen Emisyon Skandalı


Cemal Cangöner

Recommended Posts

Sani Gerşon

Çabi demişti zaten:

 

Mercedes: Güveniyoruz
Volkswagen Grup tarafından gerçekleşen bu büyük skandalın ardından Kaliforniya Hava Kaynakları Kurumu ve Çevre Koruma Bİrliği ABD sınırları içerisinde bulunan şüpheli gözüktüğü gerekçesiyle Mercedes, BMW, KIA, Toyota ve Mazda modellerini de teste aldı. Defeat Device kullandığı şüphesiyle laboratuvara sokulan araçların şu sıralar emisyon ortamında tekrar gözden geçiriliyor. Mercedes; “Volkswagen Grup’un kullandığı yöntem etik dışı. Böylesi bir manipülasyona göz yummak markamızı zedeler. Araçlarımıza güveniyoruz.” açıklamasında bulundu.

 

Alıntı: Hürriyet

Yorum bağlantısı
Mehmet YILMAZER

Kesilecek ceza nereye gidiyor? Bu paranın ve bireysel davalarda alınacakların çevreye faydası olacak mı?

Yorum bağlantısı
Arda Bülent Güzel
(düzenlendi)

Belki konu farklı bir yöne kayacak ama Almanya Başbakan'ı Suriye konusunda Rusya gibi düşünüyoruz ve Esad'la görüşülmesi gerekir diyerek Almanya'nın Suriye konusunda fikir değiştirdiğini Açıkladı Ve Amerika Vw konusunu piyasaya çıkardı. Insan bunu düşünmedende edemiyor. Dikkat ederseniz sadece Alman araçlarına saldırıyor. Tabiki benimkide farklı bir bakış açısı[emoji41]

tarihinde Arda Bülent Güzel tarafından düzenlendi
  • Beğen 5
Yorum bağlantısı
Sevgin Yılmaz

Arabalar labaratuvarda farklı yollarda farklı emisyon değerleri gösteriyorsa? araba labaratuvara girdiğini veya yolda olduğunu nasıl anlıyorki? Test cihazlarımı farklı ki?

Yorum bağlantısı
Mehmet Ozyurek

Arabalar labaratuvarda farklı yollarda farklı emisyon değerleri gösteriyorsa? araba labaratuvara girdiğini veya yolda olduğunu nasıl anlıyorki? Test cihazlarımı farklı ki?

Hız verisi.

Araç hızı 5 km nin altında iken farklı çalışıyor.

Yorum bağlantısı
Servet Aydın

Emmi, bu test cihazları Gebze de elden geçmiş olabilir mi?

Gebze yok gebze yok. nerden uyduruluyor haberler
  • Beğen 3
Yorum bağlantısı
Emre Demir

Fiyatları düşse de alsak birer vw :) hatta ikinci elleri km sıfırlayıp getirseler nasıl olsa alışığız .

Yorum bağlantısı
Sani Gerşon

Bana sorarsanız yapılması gereken, wv'nin tüm motorlarının derhal tekrardan teste sokulması. Sadece 2.0'da oynayacağını hiç düşünmüyorum.

Bu arada iddia ediyorum, satışı yasaklanan tüm araçları 3 ay içinde büyük büyük reklamlarla ülkemizde göreceğiz :)

 

"1.6 motor fiyatına 2.0, hadi siz de gelin!"

  • Beğen 7
Yorum bağlantısı
Uğur Köker

ülkemizde malum vw araç teslimi için aylar sonrasına gün veriyordu,bakalım bu kriz sipariş veren arkadaşları nasıl etkileyecek

Yorum bağlantısı
Volkan Dinçel

762fc5f224436d513cea8efca13194c2.jpg

[emoji14]

:D koptum ya

Geçmiş olsun VW ne bu işin daha benzinlileri var skodaı Audisi Lamborghinisi var..oy oy oyy bir devrin sonu oldu sanırım

  • Beğen 2
Yorum bağlantısı
Mehmet Ozyurek

Ben bir tane poşeti doğaya atamazken. Bir dünya devinin dünya geleceğini hiçe sayarak. Çoluk çocuğumuzu zehirlemesi çok iğrenç bir durum.

Dava açmak kolaylaşırsa çocuklarım için maddi manevi dava açmak istiyorum. Vw arabam olması gerekmiyor. Bizim dünyamızı zehirledi bunlar.

Komşunun passat her sabah zehirliyor beni demekki.

Allah kahretsin hepsini.

  • Beğen 10
Yorum bağlantısı
Atilla Cifter

Doģru hocam.Bu gün haberde gördüm.Basınç vs etmenleri fark ediyormus araba.Ona göre davranıyormuş yazılım.Abd de bundan sonraki testlerin labaratuarda değil gerçek sürüş ortamında gerçekleştirilmesi kararı alınmış.

00ff30376552ac80573a48f21f12758c.jpg

Çizim süper. 

 

Bu olayın kapatılabileceğini sanmıyorum zira bir dolandırıcılık vakası var ve diğer otomobil üreticisi olan ülkeler (ABD, Fransa, Japonya ve diğerleri) Dünya ticaret savaşındaki bu ballı fırsatı kaçırmazlar.

 

En çevreci olduğunu iddia eden bir otomobilin dolandırıcılık ile çevreye verdiği zararı gizlemesi onun sonu olmalıdır, ister Volkswagen isterse Mercedes olsun durum budur. Bu nedenle yakın bir zamanda Volkswagen, Audi ve Seat'ın çökme olasılığı yüksek. Bunun asıl nedeni ödeyeceği tazminattan ziyade güven kaybı ve diğer ülkelerin bunu kullanmaları olacaktır. Başka bir Alman markası Bosch "insanların güvenini kaybetmektense para kaybetmeyi tercih ederim" diyerek Dünya markası olabildi ve 100 yıldan fazla bununla ayakta kalabildi ise "Para kaybetmektense sahtekarlık yapmayı tercih ederim" diyen de batmalıdır. 

 

Volkwagen grubu için tek kurtuluş yolu dizel arabalarda aynı sahtekarlığın diğer üreticilerde de, özellikle Almanya dışı, çıkmasıdır. Şu ana kadar bunun olmadığını görüyoruz (muhtemelen bu nedenle Fransız Maliye Bakanı Michel Sapin incelemenin Avrupa'da da yapılamsını istedi).  

 

Otomobil Alman ekonomisi için hayati öneme sahiptir (yan etkileri ile buna ekonomide forward and backward linkage affects diyoruz). Türkiye en fazla ihracatı ise Almanya'ya yapıyor. Küçülen Almanya bizim zaten yetersiz olan ihracatın gerilemesine neden olacaktır. Durum budur.

  • Beğen 1
Yorum bağlantısı
Atilla Cifter

Ben bir tane poşeti doğaya atamazken. Bir dünya devinin dünya geleceğini hiçe sayarak. Çoluk çocuğumuzu zehirlemesi çok iğrenç bir durum.

Dava açmak kolaylaşırsa çocuklarım için maddi manevi dava açmak istiyorum. Vw arabam olması gerekmiyor. Bizim dünyamızı zehirledi bunlar.

Komşunun passat her sabah zehirliyor beni demekki.

Allah kahretsin hepsini.

Mehmet bey kime dava açacaksınız, bu araçlar hala Doğuş Otomotiv tarafından satılıyor.  

 

Yukarıda Türkiye için riski özetledim. 

 

Sizin (ve tabiki hepimiz için) riske gelince, sadece tek komşunuzun değil bütün komşularınız bu passatlarından alacak. Çünkü Almanya halihazırda ürettiği ve geri çektiği bütün arabaları bize maliyetine sattığında bütün komşularınız Volkswagen, Audi ve Seatları kapış kapış alacak.130 bin tl'lik passat belki 60 bin tl olacak.

 

Bu araçları ithal eden Doğuş Oto'dan hiç bir hareket yok, Türkiye'nin bu konuda hiç bir önlem almama olasılığı ise epey yüksek. Daha önemli bir ayrıntı emisyon onayı veren TurkTuv'un buyuk ortakları arasında Doğuş Otomotiv var. Üstelik hangi araçlarda sorun olduğu belli de değil (haber burası: http://www.birgun.net/haber-detay/volkswagen-skandalinin-turkiye-ayagi-daha-karisik-90527.html )

 

Bol nitrojen oksit solumalar.

Yorum bağlantısı
Mehmet Ozyurek

Valla burada iş çevreci derneklere düşüyor.

Bireysel bişey yspamam tabiki.

Dava açmak kolaylaşırsa dedim zaten.

Ben şu an, komupoyu oluşturmaya çalışmak dışında bişey yapamam.

  • Beğen 2
Yorum bağlantısı
Mehmet Ozyurek

Katılıyorum. 60 a passat falan satmazlar.

Olay büyür ve yayılırsa.

Yazılımla emisyonlar düşürülür.

Yürümeyen, çekmeyen passatlar, chiptuning anlaşması tavsiyesiyle satılır.

Alanlar yazılım yükletir, eski gücüne kavuşturur. Doğuş da bunu garantiye dahil eder.

  • Beğen 1
Yorum bağlantısı
Bünyamin Göksu

Bizim millet Volkswagen sevdasından vazgeçmez Doğuş ne fiyat çekerse çeksin yine sıraya girerler.

  • Beğen 2
Yorum bağlantısı
  • Konuyu Görüntüleyenler   0 kullanıcı

    Sayfayı görüntüleyen kayıtlı kullanıcı bulunmuyor.

×
×
  • Yeni Oluştur...