İçeriğe Yönlendir

Yüksek Km Tavsiyeler


Fatih Aydın

Recommended Posts

Gürkan Çakıroğlu

Benim araba da şu an 115.000 de. 3 yıl önce aldığımda 82.000 de idi. (Bu arada km. nin de düşürüldüğünden şüpheliyim, hemşehrimden almıştım :angry: ) 3 yıldır yapmadığım bakım kalmadı. Önce 4 lastik alındı, sonra hafif bir titreme var diye pompacıda enjektörlerin bakımı yapıldı, aldığım kişiye sonradan güvenemedim, 90.000 km. de triger kayışı değiştirildi (tabii devirdaim pompası da değişti sökülmüşken), daha sonra volanttan hafif ses geliyordu, volant (şanzıman inmişken baskı-balata da değişti) değişti, Tabii bu arada kızdırma bujileri ve 2-3 tane de sensör arıza yaptığı için onlar da değişti. Son olarak ön amortisörler değiştirildi ve direksiyon kutusu da arıza yaptı, o da yapıldı. Şimdi arabam sıfır ayarında ( :nazar:)  

Ben direksiyon kutusu arızasından sonra arabayı satıp 3-4 yaş yükseltmek istedim. Forumu ve piyasayı incelediğimde vazgeçtim. Neden diyeceksiniz? Çünkü alacağım araba ne kadar temiz, benimki kadar temiz olacağını nereden bileceğim. Hem en az 10-15.000 TL. verip benim arabadan daha temizini nereden bulacağım? Model düşük kalacak, tek fark bu. Kafamda deli sorular. Sıfır araba da alamam. En iyisi her şeyini bildiğim arabama severek, kafam rahat bir şekilde binmek.

Ne dersiniz arkadaşlar yanlış mı düşünüyorum?

Hocam doğru düşünüyorsunuz...

Arkadaşım ilk sahibi olduğu 2005 mondeo ghia jatkoyu 495000 km sorunsuz kullandıktan sonra piyasasının 5 bin TL eksiğine sattı.

  • Beğen 1
Yorum bağlantısı
Eray Aksoylu

biraz da şans işi aracın modeline kadar etkisi olabilir misal bmw mercedesler filan yüksek kilometreli olunca göze batmaz ama bi clio accent filan yüksek kilometrede olunca dikkat çeker.. sonra aracın evveliyatı kimdeyken kilometre yapmaya başlamış ? 

 

şahsen benim aracımdan bahsedeyim 99 model mk2 mondeo.. nisan ayından itibare ben 3. sahibiyim.. benden önce babamın patronunun arabasıymış son 3 4 yıldır babam kullanıyordu (tahminim 2007'de almış) babama verdiklerinde 120-130bin civarındaydı.. işi gereği sürekli direksiyon başında (pazarlamacı) ben aracı aldığımda kilometre 272bindeydi.. şimdi 3-4 yılda yapılan kilometre 150bin civarı çok gelebilir ama babam yaptı kilometreyi babamda titizdir babamın patronuda titizdir kesinlikle uydurmasyon yan sanayi parça kullanmazlar sürekli orjinal parça kullanılır. motor kondisyonu oldukça iyi tüpte tabloyu sıfırladım diyebilirim. nisanda aldım arabayı eylül ayındayız kilometrem oldu 277binin son demleri. ayda ortalama 1000kilometreden fazla yapmışım. daha önceki araçlarımdan da edindiğim fikirlere bakarak yılda ortalama 15000 kilometre yol yapıyorum ki uzun yola pek çıkmam iş ev arada bi şehir içi turları vs.

 

kabataslak bi hesap yaparsak yılda 15.000kilometre yol yapılıyor aracın yaşını 15000 ile çarparsak ortalama bi değerle çok yada az kilometre olayını bi nebze çözebiliriz. 

 

benim aracım 278binde diyelim

16 yaşında araç 

yılda 15000 km

 

16*15000=240000 km --- bu durumda 16 yaşındaki bi araç için 240000 km bana göre normal ama 16yaşındaki bi araç 300000'den fazlaysa sakıncalı .. şahsen ben araç bakarken kilometre hesabımı kabataslak bu şekilde bakıyorum

 

tabiki aracın kaporta veya iç aksam durumu da aracın hor kullanılmış veya bakımlı olup olmadığını da gösterir şimdi 278binde olan aracım çoğunuza fazla gelebilir ama hepinizi buyur ediyorum 7-8yıldır şirkette çalışmış bi aracın kaportasına iç aksamlarına bi bakın bakalım hor mu değil mi  ;)  :rolleyes:

 

durum bence bundan ibaret yaş/kilometre oranına ve kaporta iç aksam durumuna göre aracın alınıp alınmayacağına karar verilebilir.

 

herkesin aracı gönlünce olması dileklerimle :)

  • Beğen 1
Yorum bağlantısı
Fatih Aydın

Benim bir önceki sattığım araba da 209000 km'deydi. Motorla alakalı problemim olmadı. Kaza yaptım, ustada iyi yapamayınca içime sinmedi sattım.

 Teşekkürler.

 

Ben bir mondeo aldım. 2. Mondeomdu kendisi. 2.0 tdci düz vites 2009 model titanyum 155 b km de.2 parça boyalı.İlk sahibi müdürmüş.2. Sahibi özel ford servisi idi.3. Eli bendim.Piyasada 2. El denen ama esasda 50. Sahibi mi kaçıncı sahibinde olduğu belli olmayan arabalardan değildi.İlk müdür sahibi uzun yolda kullanmış bunu komple servis bakımlı.120 b almış 2. Sahibi ondan da 155b km de ben aldım.2. Sahibi soft yazılım yapmış.190 b de ben sattım arabayı.35b km 1 yıl içinde oldu.İnanın arabada daha trim sesi yoktu.Bir tek gözlük koyma yerinden rolantide çalışınca ses geliyordu.Orayıda hafif silikonla sıkılaştırdım.Arabanin gidişi -duruşu- sesi çok farklıydı.Hic masrafımda olmadı.Hala tadı damağımdadır.Volan değişimi istiyodu az az başlamıştı belirtiler.Yaptıramadan satıldı.Bakimli araba oldumu az el değiştirmiş alinır bence.Hatta sattığım arabayı bıraktığım gibi bulursam yine alırım.

İşte geçmişi bilinen araca örnek.

Servis kayıtlı temiz kullanılmış araçta marka model farketmeksizin yüksek km hayal değil.

 Teşekkürler.

 

gecmisi biliniyorsa alinabilir. yalniz yil ve km etksiyle olusan yipranmalarin getirecegi masraflari da unutmamak gerekir. örnegin baski balatasi 200000 e kadar hic degismediyse  (o sirada da saglamsa) muhtemelen bizim elimizde patlayacaktir. keza alt takimlarda bu sekilde. paslanmaya dikkat etmek gerekir. ic mekanin yipranma orani tercih meselesi olabilir. hortumlar, borular, kablolar eksimistir. yakinda degismesi gerekebilir vs vs gibi etkileri hesaba katmak gerekir. bunlar olacak diye bisey yok ama ihtimal dahilindedir. (tabi ki yeni araclarda bile karsilasabiliyoruz bu sorunlarla)

son yillarda üretilen otomobillerin ekonomik ömrü 10 yildir ve buna göre yapilirlar. 

birde aracina nasil baktigini gercekten bilen az bir kesim disinda, herkes arabasina iyi bakmistir, iyi kullanmistir.  ayni herkesin en iyi soför olmasi gibi ;)

Teşekkürler.

 

işin birde başka tarafı var , 190.000 de sattığım araba 1 hafta sonra 160.000 de satılığa çıkmıştı....(galericiden

Bu konu zaten başlı başına dert.

km'den ziyade arabanın nasıl kullanıldığı daha önemli bence. km aracın sadece kat ettiği yolun bilgisi en nihayetinde.motor devri ne alemde acaba,

 

100 bin km de iki araç düşünün modelleride aynı biri hem trafiğin yoğun olduğu yerde kullanılmış ve yol bulundukça redline da vites atılmış. diğeri sakin trafikte ve uzun yolda gereken devir aralığında vites atılarak kullanılmış olsun. şimdi gel işin içinden çık...

araba 100 bin km de ama motorun çevirdiği devir feleğin çemberinden geçmiş ve biz maalesef araba alırken yine aynı şekilde sakin kullanılmış 150 bin kmdeki araçları elerken, hor kullanılmış 100 bin km deki aracı temiz diye alıyoruz... 

 

yani km'nin uzun yolda yapılmış olması çok önemli tabi doğruysa. yersen ;)

 

Sonuna kadar katılıyorum.

Teşekkürler.

Benim aracım 200 binde,3 el bende, sorunsuz, yakın komsumda 480 bin km mondeo var. Ve oda sorunsuz. Onunki 4.el. Araba emek ister özveri ister bakım ister.kazasız gunler

Sizin verdiğiniz örnekte de anlaşıldığı gibi ne kadar az el değiştirmiş o kadar iyi.

Yurdum piyasasının satış ağına düşmeye görsün.

Teşekkürler.

 

Şu anda 304.000 km deyim.

227.000 km kadar tek kişi kullanmış 248.000 de ben aldım 3. sahibi olarak.

Benim arabayı satsam kimler alır? (Yaptığım işlere göre bakarak).

 

Ben kendi arabamı kendim gibi birinden 400.000 de de alabilirim ;)

Maşallah.

 

aracım 127000 km de ilk sahibiyim+ ilk senesinde şansız bir kaza sonrası arka 2 çamurluk boyalı ön sol çamurluk bağaj kapağı değişik kapılar ve kaput ve tavan hariç boyalı ve değişenli . ama hala aynı baskı balata+ aynı fren diskleri devam(90 bine kadar yetkili servis kullandım ) son bakımıda eko servis adı altında yetkili serviste yaptırdım sinmedi içime balatalara sprey mazot filtresini özelde tamamladım) şimdi bana deselerki 30 bindeki yeni kasa firma aracı ile takas yapalım vallahi yok derim. satmaya kalksam kılçıklık olcak. sıfır alsam ben acaba bursı varmıydı bu taş izimi koltukta lekemi var şeklindeki hastalığıma dönmek istemediğimden varsın 300000 bin olsun ölüsü ile dirisi arasında 5000 fark var oda benim ruh sağlığıma iyi geliyor diye düşünüyorum.

eğer bir gün çok istediğim bir araç olursa (w 140 s 600 ) gibi km yi takıntı etmem gibime geliyor.

Teşekkürler.

 

Ülkemizde malesef km takıntısı çok fazla. Mondeo 222 binde şu an ve bence hayatının baharında. Senin arabayı da forumda herkes biliyor satarken haberimiz olsun diyor. Ama satacağın zaman 400 binde mesela çoğu kafayı kuma gömecek [emoji4]

400 bine cesaret eden çıkacak mı bende merak ediyorum.

 

Benim araba da şu an 115.000 de. 3 yıl önce aldığımda 82.000 de idi. (Bu arada km. nin de düşürüldüğünden şüpheliyim, hemşehrimden almıştım :angry: :angry:;3 yıldır yapmadığım bakım kalmadı. Önce 4 lastik alındı, sonra hafif bir titreme var diye pompacıda enjektörlerin bakımı yapıldı, aldığım kişiye sonradan güvenemedim, 90.000 km. de triger kayışı değiştirildi (tabii devirdaim pompası da değişti sökülmüşken), daha sonra volanttan hafif ses geliyordu, volant (şanzıman inmişken baskı-balata da değişti) değişti, Tabii bu arada kızdırma bujileri ve 2-3 tane de sensör arıza yaptığı için onlar da değişti. Son olarak ön amortisörler değiştirildi ve direksiyon kutusu da arıza yaptı, o da yapıldı. Şimdi arabam sıfır ayarında ( :nazar: :nazar:;

Ben direksiyon kutusu arızasından sonra arabayı satıp 3-4 yaş yükseltmek istedim. Forumu ve piyasayı incelediğimde vazgeçtim. Neden diyeceksiniz? Çünkü alacağım araba ne kadar temiz, benimki kadar temiz olacağını nereden bileceğim. Hem en az 10-15.000 TL. verip benim arabadan daha temizini nereden bulacağım? Model düşük kalacak, tek fark bu. Kafamda deli sorular. Sıfır araba da alamam. En iyisi her şeyini bildiğim arabama severek, kafam rahat bir şekilde binmek.

Ne dersiniz arkadaşlar yanlış mı düşünüyorum?

Hocam en iyisini yapıyorsunuz.

Siz daha iyi bilirsiniz büyüklerimizin bir sözü vardır: "kendi kötün elin iyisinden yeğdir" diye.

 

Aracımı sıfır aldım.Bakımları yapılmış,kazası, belası, boyası, patlağı çatlağı yok.tek elden kullanılmış.65binde.satarken 4-5 fazla yazsan herkes söz birliği etmişcesine çok istiyosun satamazsın der.sonrada uygun fiyata  aidığına 5-6 masraf eder genede düzen tutturamaz. :)

Evet hocam genelde öyle olur önce ucuza aldım diye sevinilir. Bir daha da satarken sevinilir.

  • Beğen 2
Yorum bağlantısı
Tamer Yıldırım

Benim aracımda şuan 219000 km'de 190000 de aldım. Alırken bi Allah'ın kulu da al demedi. Hep sıkıntı çıkarır vs diye gözümü korkuttular. Güvendiğim bir motor ustasına gösterip aldım. Nerdeyse aynı paraya düşük km'li trend c-max alıcaktım, çevremdeki söylentiler nedeniyle. Şuan 2.5 sene oldu alalı, 30000 km yol yaptım ve çok şükür hiç bir sıkıntım yok. Şimdi iyiki düşük kmli benzinli trend yerine dizel full ghia almışım diyorum.

Yorum bağlantısı
Fatih Aydın

biraz da şans işi aracın modeline kadar etkisi olabilir misal bmw mercedesler filan yüksek kilometreli olunca göze batmaz ama bi clio accent filan yüksek kilometrede olunca dikkat çeker.. sonra aracın evveliyatı kimdeyken kilometre yapmaya başlamış ?

şahsen benim aracımdan bahsedeyim 99 model mk2 mondeo.. nisan ayından itibare ben 3. sahibiyim.. benden önce babamın patronunun arabasıymış son 3 4 yıldır babam kullanıyordu (tahminim 2007'de almış) babama verdiklerinde 120-130bin civarındaydı.. işi gereği sürekli direksiyon başında (pazarlamacı) ben aracı aldığımda kilometre 272bindeydi.. şimdi 3-4 yılda yapılan kilometre 150bin civarı çok gelebilir ama babam yaptı kilometreyi babamda titizdir babamın patronuda titizdir kesinlikle uydurmasyon yan sanayi parça kullanmazlar sürekli orjinal parça kullanılır. motor kondisyonu oldukça iyi tüpte tabloyu sıfırladım diyebilirim. nisanda aldım arabayı eylül ayındayız kilometrem oldu 277binin son demleri. ayda ortalama 1000kilometreden fazla yapmışım. daha önceki araçlarımdan da edindiğim fikirlere bakarak yılda ortalama 15000 kilometre yol yapıyorum ki uzun yola pek çıkmam iş ev arada bi şehir içi turları vs.

kabataslak bi hesap yaparsak yılda 15.000kilometre yol yapılıyor aracın yaşını 15000 ile çarparsak ortalama bi değerle çok yada az kilometre olayını bi nebze çözebiliriz.

benim aracım 278binde diyelim

16 yaşında araç

yılda 15000 km

16*15000=240000 km --- bu durumda 16 yaşındaki bi araç için 240000 km bana göre normal ama 16yaşındaki bi araç 300000'den fazlaysa sakıncalı .. şahsen ben araç bakarken kilometre hesabımı kabataslak bu şekilde bakıyorum

tabiki aracın kaporta veya iç aksam durumu da aracın hor kullanılmış veya bakımlı olup olmadığını da gösterir şimdi 278binde olan aracım çoğunuza fazla gelebilir ama hepinizi buyur ediyorum 7-8yıldır şirkette çalışmış bi aracın kaportasına iç aksamlarına bi bakın bakalım hor mu değil mi ;):rolleyes:

durum bence bundan ibaret yaş/kilometre oranına ve kaporta iç aksam durumuna göre aracın alınıp alınmayacağına karar verilebilir.

herkesin aracı gönlünce olması dileklerimle :)

15 yaşında araç 300 binde de olabilir, problem değil. Yeterki senin aracın gibi geçmişi bilinen düzgün kullanılmış olsun.

Sorun bu tarz araç bulmak çok zor ortalık sahtekar kaynıyor.

Yorum bağlantısı
Çağlar Bayur

forumumuzdan çıkan bir söz var: sahibi ile çay içebildiğin arabanın değeri visa ile ölçülemez diye....

yıl ve km dolayısı ile sürpriz / şanssız tesadüfler her an olur o mekanik cilvesi.

  • Beğen 3
Yorum bağlantısı
Ahmet Kiriş

Arac maliyettir. Iyi binersiniz bakimlari aksatmazsiniz vs. Nihayetinde 4 lstik ve vida ile parca yigini. Arkadasim fiesta aldi gecen ay bir cuma gunu, c.tesi sanayide motor kitlemis araba yatiyordu. Km anlamsiz geliyor bu durumda. Komsumuzda 1.000.000 km yi gecmis anadol var mesela. Biniciyseniz ve güvenlik onceliginiz varsa yilda 2.000 ile 3000 tl civari bir masrafi gozden cikarmaniz lazim

Nihayetinde bu bir arac, maliyet hesabina cok takilirsak, kimin kime bindigi konusunda karmasa cikar. ;)

  • Beğen 2
Yorum bağlantısı
Çağlar Bayur

anadol bu denize atsan çürümez. 6 adet sigortası var camdan. 1 karbüratör. misssss

  • Beğen 2
Yorum bağlantısı
Volkan Dinçel
(düzenlendi)

2.el araba almak dul bayan almaya benzer geçmişini iyi bileceksin derler :)

 

yüksek km. takıntısı olan birisiyim..2.el araba ararken max km. sınırını en fazla 45.000 km olarak belirlerim..D segment yüksek km. de bir araba almaktansa da C segment düşük km araç almayı tercih ederim..Bakımları her zaman yetklili serviste ve zamanında yaptırırım.Şu an 5.arabam çok şükür daha en ufak bir sorun yaşamadım..Beni içerideki plastik aksamdaki trim sesleri,deformasyonlar,arabanın sağından solundan gelen ses,gözüme takılan yıpranmış parçalar,kısace arabayı eski hissettiren şeyler rahatsız ediyor..

 

yüksek km.li araçların genelde kaçıncı sahibi olduğu belli değil,hangi bakımı hangi serviste ne zaman yapılmış belli değil,o km.de gerçekten olup olmadığı belli değil..belirsizlik bana göre değil..ben 45'e 2013 Focus3 Trend aldım PS şanzımanlı 9.700 km.de idi..aynı fiyata atıyorum 2004 model Audi A4 de var 200 küsür binde..dediğim gibi bana göre değil..arabanın geçmişini araştıracak sabrım,zamanım ve ilgim yok açıkçası..

 

2004 yılında sıfır km Golf V aldım..7 sene kullandım 47.000 de sattım..gözüm gibi sakındım..ama sattğımında yıla bağlı tavan lambasının çalışmaması,Exhaust Emission Workshop uyarısı,plastik aksamlarda hafif deformasyonlar vs vs. gibi yıla bağlı ortaya çıkabilecek sorunlar vardı..Ben model yılı yeni az donanımlı az km.li araçtan yanayım..Bu işin doğrusu yada yanlışı yok tabiki..Tercih meselesi..

tarihinde Volkan Dinçel tarafından düzenlendi
Yorum bağlantısı
Çağlar Bayur

km oynama cezası artık hapis... yavaş yavaş tüm motorlar 500bin km rahat gider oldu piayasada :D

  • Beğen 1
Yorum bağlantısı
Mustafa Karabulut

0 km aldığım aracım şu an 202.000 km'de, maaşallah canavar gibi.  Halen ilk günlerdeki tadını veriyor bana. Önemli olan bakımını aksatmadan, hor kullanmadan mal değeri bilerek binmek. LPG'li olduğu için başa mutlaka gelebilecek sorunu, yani subap sıkıntısını  LPG'nin 90.000 km'sinde yaşattı, LPG'ye uyumlu olduğu söylenen subapları taktırarak 50.000'dir halen sürüyorum. Bence en önemli tavsiye zamanında bakım ve paradan kaçmadan orjinal yedek parça kullanımı.

Yorum bağlantısı
Hüseyin Maviş
(düzenlendi)

anadol bu denize atsan çürümez. 6 adet sigortası var camdan. 1 karbüratör. misssss

1985 yılında 1971 model Anadol'u şimdiki parayla 3 taksit 750.- TL. ye almıştım. Boyattım 1,5 yıl sonra 3.000.- TL. ye satmıştım. Dediğiniz gibi misssss.

tarihinde Hüseyin Maviş tarafından düzenlendi
Yorum bağlantısı
Haşmet Güngör
(düzenlendi)

Bizde  takıntı çok,

 

Boyalı, e, fiyat düşmesin diye çizgili pijama gibi gezelim.

(renk tutmama dışın da  sakıncası ne?)

Değişen parça var, 

Orjinal ise daha iyi değil mi ? tamir görmemiş, değişmiş. Sanki arabalar yekpare

Çamurluk değişmiş. En pahalı arabanın bile çamurluğu kaça ki?

2. el araba takla atmamış , şasi eğilmemişiz ise  ,diğerleri bence teferruat.

Motor, arkadaşların dediği gibi biraz da şans ise de, bakımları yapılan bir motor kolay kolay 500 bine kadar sorun yaratmaz .

Şahsen ben 2. elde büyük kaza dışın da   aldığım arabanın,bakım geçmişine bakarım. Verdiğim para dışın da ne kadar harcayacağım.

Lastikler kötü ise +600

triger ,kayışlar zamanı gelmişse +500

Baskı balata  bitmeye yakın sa +800

ön takım isterse  + 500

Egzos değişecek ise + 250 (servis dışı yaklaşık yazdım) bunları hesaplayıp arabanın değerini belirlemek gerekir.

şanzıman sorunluysa, özellikle otomatik de , hiç bulaşmamak lazım.

Elektronik arızalar, özellikle beyin arızaları üzer.

Bence ,eski arabalar üst model ise kablolar çürümeye başlamıştır. Elektrik,elektronik arıza çıkarmaya adaydırlar. Sade olanlar tercih edilmeli.

 

93 mondeo  mk 1 imi 235 binde sattım 99 mk 2 mi 230 binde sattım alan kişileri tanıyorum. Halen kullanıyorlar, hiç motor problemi yaşamadılar.

tarihinde Haşmet Güngör tarafından düzenlendi
  • Beğen 5
Yorum bağlantısı

Araçta 2 şeyi dert etmem,

1. Boya

2. Km

Araçta 5 şeyi dert ederim,

1. Motor kondisyonu

2. Yürüyen kondisyonu

3. Aracın torpido ve döşeme temizliği

4. Kapı ve trim sesleri

5. Kötü Lastik

Araç temiz ve bakımlıysa varsın 200-300 bin olsun...

Umarım yeni aracıma uzun yıllar ve yüksek km'lere kadar binerim..

Yorum bağlantısı
Fatih Keskin

Herkesin önceliği farklı boyalı olması benim için de hiç önemli değil motor km ikinci sırada temiz olduğunu bildiğim 300 bin km de aracı alırım.

Fakat döşemeleri ve torpidosu iyi durumda değilse piyasasının altında dahi olsa almam o aracı.

Yorum bağlantısı
Gökhan Albayrak

Binilen araç daima para yer. Neden yemesin ki? Metal aşınır, kimyasal özelliğini kaybeder. Adam araç alacak, yok masrafsız olsun, yok boyası olmasın, yok değişeni olmasın vs. vs. Git sıfır al o zaman.

 

Km konusu tam bir muamma. Şahsi fikrim şudur, Mercedes dışındaki bir alman aracını yüksek km olarak almam. Ne motoruna güvenirim, ne alt takımına ne de plastiğine. Malum siteden bakıyorum, araba 20 yaşında ama resmen nolur bana binmee diyor. Yüksek km D segmenti japon ise belirli yerlerine kendim bakar kafama yatarsa alırım. Çok şükür biraz anlıyorum mekanikten. Ne motor ustasına götürürüm ne de boyacıya. Taklalı araca yanaşmam. Toplayamayan ustalar var, araç tosun gibi görünüyor. Etrafından şişik. Boya takıntım yok nedense. Çizgili pijamalı araca binmeyi doğru bulmuyorum. Rengini tutturmuş harika bir işçilik çıkarmış usta elinden çıkan araçlara da hayranımdır.

 

Araba işi şans meselesi sonuçta. Kapalı kutu gibi, ne çıkacağı belli olmuyor.

  • Beğen 1
Yorum bağlantısı
Eren Gökmen
(düzenlendi)

boya konusu bence tamamen fiyat düsürmek icin cikarilmis bir sey. zamanlada takinti haline gelmis. atiyorum: sag arka kapi komple boyanmis olsa millet takla atmis muamelesi yapmaya basliyor. 3-5 ne düserse kar diye. 2. el arabada cizik olur. sen cizmesen park yerinde baskasi cizer. bu görüntüyü istemeyende boyatir. ben araba alirken böyle bir durumla karsilassam tesekkür ederim mesela:) beni bir dertten kurtarmis cünkü. ön tampon boyaliysa iyi incelerim, gerekirse ustaya gösteririm.

bazi cakal gecinen isanlar maalesef insani bu gibi seylerle cileden cikartiyor. ilk arabam olan 99 model citroeni satarken birisi deli etmisti mesela. "cizik  var" dedi (kücük cizikler) dedim "2. el bu araba" sonra kaputu actik. adam "aa eski motor var" bunda dedi. dedim "bu araba 12 yasinda, son model ferrari motorumu cikacakti icinden" :) sonra tutturdu direksiyonda bosluk var diye. en son kislik lastiklerin 500 km yapmadigini sac jantlari ile beraber 300€ ya verecegimi söyledigimde aldigim cevap: olsun kullanilmis kullanilmistir. 10€ eder tanesi" deyince. hadi kardesim dedim baska kapiya. kilitledim arabayi eve döndüm. ayrica o gün normal insanlarin neden katil oldugunu da anlamis oldum:)

tarihinde Eren Gökmen tarafından düzenlendi
  • Beğen 1
Yorum bağlantısı
Ali Tatlısu

mesele; araçların kilometrelerinin yüksek olması, boyalı ve değişensiz olması değil.

insanlara güvenmiyoruz. pert araçları, allayıp pullayıp 10 numara beş yıldız diye satan bir kaç kanı bozuk yüzünden güvenemiyoruz.

kazalı araçları, mahallenin haylaz çocukları çizmiş ondan boyattık. diyenlerden ötürü boyalıdan uzak duruyoruz.

yan yatmış, takla atmış araçları,  saksı düştü o yüzden tavan boyalı, kaput değişti, diye satmaya çalışanlardan ötürü uzak duruyoruz.

işte bu yüzden boyasız ve  değişensiz araç arıyoruz. 

bu tür bahanelerle bizi kandırmasınlar diye.

 

yüksek kilometreli araç bakımlı olduğu sürece alınır. çok el değiştirmemişse geri izlenebilirliği varsa alınır.

  • Beğen 2
Yorum bağlantısı
Eren Gökmen

mesele; araçların kilometrelerinin yüksek olması, boyalı ve değişensiz olması değil.

insanlara güvenmiyoruz. pert araçları, allayıp pullayıp 10 numara beş yıldız diye satan bir kaç kanı bozuk yüzünden güvenemiyoruz.

kazalı araçları, mahallenin haylaz çocukları çizmiş ondan boyattık. diyenlerden ötürü boyalıdan uzak duruyoruz.

yan yatmış, takla atmış araçları,  saksı düştü o yüzden tavan boyalı, kaput değişti, diye satmaya çalışanlardan ötürü uzak duruyoruz.

işte bu yüzden boyasız ve  değişensiz araç arıyoruz. 

bu tür bahanelerle bizi kandırmasınlar diye.

 

yüksek kilometreli araç bakımlı olduğu sürece alınır. çok el değiştirmemişse geri izlenebilirliği varsa alınır.

konu yüksek kilometre, muhabbet icinde boya konusuda geciyor. haklisiniz serefsiz cok maalesef. ama satici oldugunuzu düsünün bir de... gercekten mahallenin cocuklari cizmis ve boyatmissiniz diyelim. alici kisi kapisi boyali diye bir ton vakit calacaksalar benden ya gitsin sifir arac alsinlar ya da bu takintin nerede ve nasil hakli sekilde uygulanacagini ögrensinler. sirf para düsürmek icin yapana tahammülüm yok artik

ben artik araba satarken böyle ivir zivirdan para düsürmeye calisani görünce. kilitliyorium arabayi satmiyorum diyorum.

Yorum bağlantısı
Özer Yılmaz

300bin km'ye gelmiş ve anahtar değmemiş çok araç var etrafımda. dolayısı ile aracın yüksek kilometreli olmasından önce kimin kullandığına ve nerede kullandığına bakarım. Uzun yolda ve yorulmadan kullanılmış bir arabada ne motor ne de yürüyen aksam çok sıkıntı çıkartmaz kanaatindeyim; ama kötü şartlarda kullanılmış düşük km bir araba insanı üzebilir. Çevremde buna birebir şahit te oldum. 0 aldığı arabaya 2 sene boyunca sürekli ucuz motorin almış, motorunu deliler gibi zorlamış ve köy kasaba yolu demeden, acımadan arabasını kullanmış olan arkadaşım 40.000KM de fiestasını emsallerine nazaran yüksek fiyata sattı. Alana yazık. 100.000 km sonra motoru alacak eline sonra ford'a sövecek nasıl motor yapıyor diye.

Yorum bağlantısı
Onur Doğan

İsin içinde para olduğu sürece hile, yalan dolan illaki olacak.. Allah biraz şans nasip etsin gerisi elde değil.

Yorum bağlantısı
İbrahim Çelik

180 bin ile takipteyim. Benim felsefem değişik. Kaportası değişik olmasın boya önemli değil düzgün boyanmış olsun. Motor bakımları gelmiş araçları ucuza alıp kendim bakım yapmayı seviyorum. Hem sıfır parçalar takıp kafayı iyice rahatlatıyorum.

Orjinal parça+ zamanında bakım+ sağlam usta+ dikkatli kullanım varsın kadran 6 hanelilerin müdavimi olsun. Tasa yok.

Yorum bağlantısı
Emrah Altun

180k ile ben de takipteyim. Şahsi fikrim boya takıntısı ülkemizde aşırı fazla .ev alırken boyalı olsun ama araba alırken boyasiz :)

Geçmişi bilinen araç 500k bile olsa alınır. Tabi ben geçmişini bilmeden aldığım için biraz masraf ettim ama şimdilik aramız iyi.

Yorum bağlantısı
  • Konuyu Görüntüleyenler   0 kullanıcı

    Sayfayı görüntüleyen kayıtlı kullanıcı bulunmuyor.

×
×
  • Yeni Oluştur...