İçeriğe Yönlendir

Enjektör Arızası


Mert Özgüler

Recommended Posts

Mert Özgüler

2009 model yeni göğüs 170 bindeki 110 ps aracımla seyir halinde anlık bi teklemeler yaşamaya başladim. Haftada 2 defa flan oluyodu. Sonrasında bu artmaya başladı ve birgün yine iş çıkışı evime giderken araç bi tekledi ve motor ariza uyarısı verdikten sonra gaz yememeye başladı 5 saniye içinde yolun sağına çektiğimde ise motor arıza uyarısı esp arızası olarak değişti yol bilgisayarinda. Birkaç kez stop edip çalıştiktan sonra araç düzeldi ama bikaç gün sonra yine ayni hatayi vermeyi başlayınca maltepedeki Tur Oto yetkili servisine götürdüm. İnceleme sonucunda telefon edip aracin enjektör tesisatinda (kablolar,sensörler ve enjektör bobinleri v.s) problem olduğu bunlar değiştirildikten sonra enjektörde bi problem olup olmadığını test edebilceklerini söylediler ve sadece bu tesisat değişimi için 1400 lira masraf çıktığını sonrasında ise enjektörlerin durumuna göre ucu açik olduğunu söylediler. Bu arada servisin hazirlamiş olduğu arıza tespit kağıdında şu iki şey yazıyordu;

IDS ile arıza tespiti yapıldı.

P-1202-61(pcm) silindir no:2 devresinde açık-kısa devre

P-0202-64 PCM Püskürtücü devresinde açık sinyalde değişiklik yok.

Not:Aracın enjektör tesisatı arıza veriyor tesisat daha önce açılmış uğraşılmış değişimi yapılıp denenecek. Aracın beynine veya emjektöre zarar vermiş olabilir tesisat değiştikten sonra ekstralar çıkabilir.

Servisin ariza tespit kagidinda aynen bunlar yaziyordu.

Sanaayi deki ustamla konustuk getir bide burda baglayalim bilgisayara dedi ertsi gün götürdüm DELPHI'nin ekjektör ariza tespit cihazinda ariza testi yaptiktan sonra servisteki ariza kodlariyla ayniları çikti fakat usta uzun süre inceledikten sonra tesisatta ariza bulamayinca 1. Ve enjektörü söküp enjektörcüye götürdük.1. Ve 2. Enjektörüm bobinleri kısa devre yaptığı için enjektörde bozulmuş 400 tl'ye herikisinin tamiratını DELPHI inin makineleri ile gerçeklestirdiler ve sorun giderildi şuan bi problem gözükmüyor henüz 60 km yaptim tekrar ayni arizayi verir mi bilmiyorum. Bu arada ben araci 166 binde izmirden aldim ankarada kullaniyorum araç 175 binde arizayi verdi. Arızanin yakitla alakali olmadigi elektriksel bi problem oldugunu söyledi usta.

Yorum bağlantısı
Çağlar Bayur

yerinde bir karar vermişsiniz. ids teki mesaj arızalı parçayı göstermez.

  • Beğen 1
Yorum bağlantısı
Mert Özgüler

Valla IDS ni ne olduğunu bilmiyorum ama servisteki ustalarin hiçbiri kendinden emin konuşmuyor az bi köşeye sıkıştırınca ihtimalleri varsyarak hareket etmemiz gerekiyo deyio gereksiz parça değişimlerini aklamaya çalışiyorlar. Serviste yaptirmadiğım için görünende 1000 tl kardayim cikartacaklari ekstralar hariç tabi

Yorum bağlantısı
ümit türüt

Konuya yardımı olur belki,ben de başımdan geçeni buraya yazayım.

 

Mondeo mk IV  2.0 tdci alma niyetim bütçeme göre az km de araç bulamadığım için değişti ve 2008 model bir renault laguna 2.0 dci privilege aldım.

Araç bir oto özel servisi sahibinin kendi aracıydı ve 2 yıldır ondaydı. Ben alırken arabada arıza lambası yanmıyordu ve arıza kodu da yoktu.

Satışı aldıktan tam bir gün sonra ekranda "enjektörleri kontrol ettiriniz" diyebir uyarı çıktı ve hiç sönmedi, Arabada;

- performans normal

-yakıt tüketimi normal

-tekleme kara duman atma yok.

 

Bir arkadaşımın dükkanında bilgisayara bağladık çıkan arızalar;

- Kızdırma bujisi 1 ve 3

- kızdırma buji rölesi

- thermoplunger rölesi

 

Kime sorsam "o enjektör arızasıdır" diyor. ( bilgisayar başka şey söylerken hangi akıl ve bilgiyle bu yorumu yapıyorlarsa artık)

 

Benim de uzun yıllarca işim otomobiller oldu ve tabir-i caizse cahilce palavralara karnım tok.

 

Önce emin olmak için ısıtma bujilerini söktürüp ölçtürdüm tabii ki normal çıktı...çünkü arızalı olsalar araç tek marşta çalışmaz...bu çalışıyor.

Daha sonra röleleri aramaya başladım...bu arada thermoplunger ne bilmiyorum...onu öğrendim.

 

Thermoplunger temelde bir rezistans, sabah aracı çalıştırınca soğutma suyunu ani olarak 50-60 dereceler civarına getiriyor ki,hem makine operasyon sıcaklığına erken ulaşsın ve tüketimi düşsün hem de kalorifer hemen ısıtmaya başlasın.

 

Rölelerin ikisi de kaput içinde bulunamadı, sol ön çamurluk davlumbazını sökünce ön tamponun altında bir yerde olduklarını gördük.

İki röle de aynı kablo demetine bağlı ve suyla temas etmekten elektrik bağlantıları ve soketler pas yapmış.

Ustam önce fırçaladı sonra wd 40 sıktı, termoplunger bağlantı somunlarını güzelce sıktık,arıza kodlarını sildik,davlumbaz ve tekerleği taktık ve denedik.

1 haftadır aracı kullanıyoruz arıza veya uyarı ışığı namına birşey yok.hiç yanmayacağına da eminim.

 

Servise gitsek muhtemel olacaklar;

- 4 enjektörü boş yere değiştirip kodu silecekler ertesi gün lamba yeniden yanacak. 3-4 bin lira...

- enjektörden olmadığını anlayacak ve ne kadar röle sensör varsa hepsini değiştirecekler.

- ve sonunda tesadüfen nereden olduğunu bulacaklar  minimum 8-10 bin lirayı bize harcatacaklar (sonuçta para bizden çıkıyor onların umurunda değil)

 

Elektronik kontrol üniteler,araç çalışırken tüm sistemi check ediyor...elektriksel bir arızayı,olması gerekenden düşük veya yüksek voltajı-sinyali ilgili sensör veya röleyle bağdaştırıp ona göre bir arıza kodu oluşturuyor.

Renault markasındaki saçma "enjektörleri kontrol ettirin" uyarısı da benim örnekteki gibi her zaman enjektör arızası olmayabiliyor .

Stop ampulü patlasa belki de aynı uyarıyı verecek...kim bilir?

 

Zaten bana aracı satan ve kendine usta diyen müsvedde de büyük ihtimalle "alan masraf edip uğraşsın" mantığıyla ikaz ışığını söndürüp bana sattı.

Cebimden çıkan para da şu; ustam aynı zamanda arkadaşım olduğu için 50 lirayı kavga dövüş verebildim. :)  :) 

 

Size tavsiyem, özellikle dizel yeni teknoloji araçlarınızdaki arızanın ne olduğunu,diagnostik bilgisayarlarında kesin olarak öğrenin.

Bilgisayar tamamen sayısal bir cihazdır ve insan yorum ve hatasının önüne geçmek için yapılmıştır.

Ustanın yorumunu dinleyin ama en pahalı değil en ucuz yöntemden başlaması için gerekirse onunla tartışın. Çıkan arıza koduyla ilgili bileşenlere odaklanın.

 

Birçok yeni teknoloji aracın arızası soket,röle,tesisat,kablolama,korozyon, fişlerden kaynaklı temassızlık vs. gibi abuk sabuk şeylerden çıkabiliyor.

Hiçbirimiz parayı sokaktan toplamıyoruz çünkü. 

  • Beğen 3
Yorum bağlantısı
Mert Özgüler

Aynen öyle ümit abi servis kendinden yetrince soğuttu beni

Yorum bağlantısı
  • 1 ay sonra...
Orhan Alp Atay

Arkadaşlar 2006 model 75lik connet aracım var araçtan şıkırt şıkırt diye ses geliyordu gaza bastığım bazı zamanlar elektrikçiler işin içinden çıkamadılar.4 gün önce sabah aracım çalışmadı bu arada araç motoru soğukken 4. Seferinde falan çalışıyordu o sabah hiç çalışmadı vurduralım dedik keşke yapmasaydık sente kaydırmışız usta çağırdık geldi baktı tamiraneye götürüldü sente işi halloldu fakat usta enjektörlerin 2 tanesinde arıza var bu şıkırtı burdan geliyor muhtemelen enjektör memeleri değişecek dedi bende elletmedim bunların kodlanması lazım bildiğim kadarıyla ama benim araçta kodlanmaya gerek yokmuş elektronik olanından değil bu tdci değil tddi olandan dedi sizden ricam şu 1. tddi araçta kodlama muhabbeti var mı 2. Enjektör memeleri kaça değişir bu sorunun ortalama maliyeti ne olur son olarak antalyada bu işi en iyi kime yaptırabilirim çok acil önerilerinizi bekliyorum herkese selamlar saygılar.

Yorum bağlantısı
  • Konuyu Görüntüleyenler   0 kullanıcı

    Sayfayı görüntüleyen kayıtlı kullanıcı bulunmuyor.

×
×
  • Yeni Oluştur...