İçeriğe Yönlendir

Kurum Bağlama Nedir,nasıl Oluşur,nasıl Giderilir?


israfil yanık

Recommended Posts

israfil yanık

             Bu konu kesinlikle bu kadar güzel ve yardımcılığı yüksek seviyede olan forumumuzda konuşulmuştur. Ancak ben hem ayrıntılı olarak bulamadım hem de yeniden konunun ön plana gelerek herkesin bilgisine olacağını düşündüğüm şekilde başlık açarak bilgilerin tazelenmesini istedim.Bilmem doğrumu yaptım buradan büyüklerime saygısızlık yapmak istemem belirtirim.

 

             Aracım 1.6 tdci fusion. Kış şartlarının genellikle sert olduğu bir yerde yaşamaktayım. aracımla genelde kısa mesafe yapıyorum. Motor soğukken 5 dakika çalıştırarak hareket etmeye özen gösteriyorum. Ancak kısa mesafe yaptığım için motor 10- 15 dakikada anca ısınmaya başlıyor. hararet seviyesi çeyrek olmadan stop etmek zorunda kalıyorum. bunun zararları nelerdir? yapmam gerekenler nelerdir? malum dizel araç dikkat etmek lazım.  kimisi kurumlarla alakalı olarak olumsuz yansımaları olacağını söylüyor. bildiğim kadarıyla bizim araçta kurumla ilgili bir gösterge yok. wv serisinin bazı modellerinde kurum doluluğu ile ilgili gösterge olduğunu duydum. yok 3 bin devirde 15-20 km kullanmak lazımmış, yok uzun yol gitmek lazımmış kulak dolma laflara tahammül edemiyorum. kurumun doluluğunu nasıl farkederiz? nasıl oluşmasını engelleriz? farkedersek ne yapmamız gerekir? Teşekkürler...

 

           

            

 

Yorum bağlantısı
Murat Ersel Çevik

Kurum; yakıtın yapısında bulunan kimyasal maddelerin yanma sonrası oluşturdukları karbonlardır ve motorun içerinde birikerek çevrimin zorlaşmasına neden olurlar. Bu da zamanla motorun çalışma verimini ve ömrünün etkileyeceği için karbon temizliği dikkat edilmesi gereken bir konudur. Özellikle yeni nesil benzinli motorlar için geliştirilen benzinin içerisinde bulunan deterjanlı katkılı malzemeleri sayesinde kurum biriktirme sorunu daha azdır. Ancak dizel motor yakıtı yani mazotta bulunan kükürt ve diğer elementler, yanma sonrası kurum oluşturabilirler. Motor içerisinde biriken bu kurumlar, sıkıştırma oranının azalmasına neden olurken rölantide de sarsıntılı çalışma ve stop etme sorunları vardır. Yani patlamanın verimi de düşer. Ayrıca ısıyı üzerinde tutan kurumlar başta silindirler, pistonlar ve supaplar olmak üzere manifoltlar ve turboda da birikmeye başlarlar. Verimi azalan motorda yakıt tüketimi ve emisyon değerleri yükselirken çeşitli parçalarda kurum sonucu arıza uyarısına neden olurlar. Bu arıza test aletiyle de tespit edilemez ve çeşitli sorunlar başlar. Tüm bu sorunlarla uğraşmak yerine özellikle dizel motorlu araçlarda 40.000-60.000 km civarına karbon temizliği yaptırmakta yarar var. Ancak araç 70.000 km'yi geçtiyse ve bu sürede motora hiç karbon temizleme yapılmadıysa kurumlar sertleşir. Yapılacak uygulama da sertleşen kurumların temizliğinde kullanılacak kimyasal maddeler pek bir yarar sağlayamazlar. Bu seferde kurum temizliği için emme ve egzoz manifoltları ve silindir kapağı sökülerek yapılmalıdır. Silindir kapağını sökmek ise zaten maliyetli bir işlemdir. 

  • Beğen 4
Yorum bağlantısı
  • Konuyu Görüntüleyenler   0 kullanıcı

    Sayfayı görüntüleyen kayıtlı kullanıcı bulunmuyor.

×
×
  • Yeni Oluştur...