İçeriğe Yönlendir

Çift Kavramalı Şanzıman Sorunları


Misafir

Recommended Posts

(düzenlendi)

Birkaç gündür dsg, edc gibi çift kavramalı şanzımanlara takmış durumdayım, kimisi sorunsuzca 200.000 kmleri görebiliyor kimisi daha 2000 kmde sorunlar çıkartmaya başlıyor. Bu tip şanzımanlar için karşıma çıkabilecek olan mekanik sorunlar nelerdir acaba? En kötü kabus senaryosunda mesela ne olabilir? Başına bu tip talihsizlikler gelmiş yada konu hakkında bilgisi olanların yorumlarını rica ederim.

 

Teşekkürler.

tarihinde DOĞUŞ BAĞ tarafından düzenlendi
Yorum bağlantısı
Emir Karadağ

Bizde dsg jetta vardı. 130.000 km'ye kadar sıkıntısız kullandık. Sonra satıldı zaten. 

Yorum bağlantısı

2011 yılında 0 km caddy dsg tridline aldık.O zamam kasa değişmişti.40 b tl ye almıştık.

Neyse efendim arabayi 108 b km ye kadar sıkıntısız kullandık.108 b km de mekatronik arızası aldık.

Servis 5b tl istedi.

Şimdi araba servis bakımlı değildi.2.5 ay servisin kapısında yattı.Sonunda biz kazandık.600 tl işçilik bedeli ile mekatronik değişti.

İşin açığı mekatronikten sonra araba eskisi gibi olmadı.Şanzımanın keskinliği gitmişti.Bir gece de yolda bıraktı.Turbo hortumu çıkmış.

Honda civicle takas etmiştik 0 km.

 

Konu açmadan önce bu yazını okumuştum Hamza 5 bin neree 600 neree iyi kurtarmışsınız ama 2,5 ay kabus.

Yorum bağlantısı
(düzenlendi)

Ben EDC hakkinda kisaca özetlemer yapayım.

EDC'nin en büyuk eksisi çok sıkışık trafikte ve ara yüksek devirlerde Şanzuman ısınma sorunu nedeni ile yol bilgisayarı hata veriyor ve sarsintili geçişler başliyor. Ve nadirde olsa 2, 4, 6, ve R vites kullanım dışı kalabiliyor. ( Tecrübeyle sabittir ) 1, 3, 5 Aktif kalıyor ki kalsa ne olucak şanzumanin yarisi gitti :)

" Vites kutusunu kontrol ettiriniz " ilk başta karşılaşılan arizadir bilginize.

Yine dur kalklarda ilk viteste ufak sarsintilar kronik sorun. Garantili bir Renault araciniz varsa EDC şanzuman sıkıntıları ortalama 80 bin km'ye kadar sorunsuz değiştiriliyor yada parça tedarik ediliyor.

Son olarak otomatik araçlarda genel yapilan bence bir hata var.

Araç park edildikten sonra direk şanzuman P konumuna aliniyor, halbuki bu haraketle şanzumana direk yük bindiriliyor. !!

Ben otomatik şanzumanda aracı durdurur durdurmaz N'ye alıp el freni çektikten sonra aracı durduruyorum, ve en son P konumuna alip araçtan ayriliyorum. Böylelikle araç şanzumanini en uzun vade'de korumaya çalışıyorum.

Şimdi dikkat ediyorum insanlara'da daha araç durmadan P ye aliyorlar nerdeyse. Üstelik el frenide çekmiyorlar, sıkı tılar başladığinda'da 3 ay sonra İlan açip aracı elden cikartmaya çalisiyor :)

Son olarak EDC ile DSG arasinda hiçbir fark yok aynı tas aynı hamam ikiside. : : : :)

 

Çift kavramalıların hepsinde trafik sıkıntı zaten, hepsi ısınıyor dur kalk sırasında N ye almak gerekir almayanlar olunca tabi arızalar meydana gelmeye başlıyor, park ederken dediğin olayıda biliyorum hatta arkadasım otomatik astra alırken bayide özellikle uyarmışlar önce N ye alın ondan sonra el frenini çekin diye.

 

Bu sarsıntı olayı bana denk gelmedi, gecen sene kiralık fluence icon otomatik ile mersine gittim geldim, bayram arifesinde yola çıktım otobanda 3 saat adım adım yol aldım hiç sarsıntı vs hissetmedim.

 

Vites kutusunu kontrol ettirin arızası ısınma ile alakalı bir arızamı?

 

Birde 2, 4, 6 ve R nin devre dışı kalma sebebi nedir peki debriyaj ile mi alakalı?

tarihinde DOĞUŞ BAĞ tarafından düzenlendi
Yorum bağlantısı
Çağlar Bayur

otomatik debriyaj

diye öğretselerdi satana servise kullanan birçok sorun çözülürdü.

  • Beğen 2
Yorum bağlantısı
Erdem Çağla

Ben EDC hakkinda kisaca özetlemer yapayım.

EDC'nin en büyuk eksisi çok sıkışık trafikte ve ara yüksek devirlerde Şanzuman ısınma sorunu nedeni ile yol bilgisayarı hata veriyor ve sarsintili geçişler başliyor. Ve nadirde olsa 2, 4, 6, ve R vites kullanım dışı kalabiliyor. ( Tecrübeyle sabittir ) 1, 3, 5 Aktif kalıyor ki kalsa ne olucak şanzumanin yarisi gitti :)

" Vites kutusunu kontrol ettiriniz " ilk başta karşılaşılan arizadir bilginize.

Yine dur kalklarda ilk viteste ufak sarsintilar kronik sorun. Garantili bir Renault araciniz varsa EDC şanzuman sıkıntıları ortalama 80 bin km'ye kadar sorunsuz değiştiriliyor yada parça tedarik ediliyor.

Son olarak otomatik araçlarda genel yapilan bence bir hata var.

Araç park edildikten sonra direk şanzuman P konumuna aliniyor, halbuki bu haraketle şanzumana direk yük bindiriliyor. !!

Ben otomatik şanzumanda aracı durdurur durdurmaz N'ye alıp el freni çektikten sonra aracı durduruyorum, ve en son P konumuna alip araçtan ayriliyorum. Böylelikle araç şanzumanini en uzun vade'de korumaya çalışıyorum.

Şimdi dikkat ediyorum insanlara'da daha araç durmadan P ye aliyorlar nerdeyse. Üstelik el frenide çekmiyorlar, sıkı tılar başladığinda'da 3 ay sonra İlan açip aracı elden cikartmaya çalisiyor :)

Son olarak EDC ile DSG arasinda hiçbir fark yok aynı tas aynı hamam ikiside. :) :)

Tebrik ederim otomatik kullanmayı bilen biri daha. Nice öküzler gördüm dik yokuşta direk P'ye alıp bırakıyor. Sonra tekrar D'ye takarken garç edip geçiyor. Yaptığının yanlış olduğunu anlatınca da "ne olucak 1 sene sonra garantisi bitiyor o zaman satarım" diyor. Senden sonra alana masraf açsın yani öyle mi?

  • Beğen 2
Yorum bağlantısı
Sedat Ünsal

40.000km de edc ile yola devam. bugün 4 saat kadıköy trafiğinde kullandım. dur kalk. faciaydı resmen.arkadaşımın dsg jettası var. eğer benim araba olsaydı şimdi saçmalamaya başlamıştı dedi.

  • Beğen 1
Yorum bağlantısı
Çağlar Bayur

ileri teknolocik mekanizmalar artık ülke trafiğine göre farklılaşmaya başladı.

Yorum bağlantısı
Abdussamed Acar

Bu tarz Semitronic şanzımanlarda kullanım şekli ve şartları şanzımanın ömrünü fevkalade değiştiriyor. Ama şu bir gerçek ki semitronic şanzımanlar (dsg, edc, powershift, easytronic, multimode v.s.) klasik tip konvansiyonel otomatik şanzımanlara kıyasla daha kısa ekonomik ömre sahipler ve ağır yol şartlarına pek dayanıklı değiller.

  • Beğen 1
Yorum bağlantısı
M.Fatih Yüce

Bu tarz Semitronic şanzımanlarda kullanım şekli ve şartları şanzımanın ömrünü fevkalade değiştiriyor. Ama şu bir gerçek ki semitronic şanzımanlar (dsg, edc, powershift, easytronic, multimode v.s.) klasik tip konvansiyonel otomatik şanzımanlara kıyasla daha kısa ekonomik ömre sahipler ve ağır yol şartlarına pek dayanıklı değiller.

 

++ Geçişleri daha seri ve zevkli yakıt tüketimi düz vitesli kadar ama tork konvertörlüler için söylenen yağını değiştir 1 milyon km çok rahat kullanırsın lafı bunlar için geçerli değil, aynı zamanda bir sorun sonrasında bakım masraflarıda ağır...

Yorum bağlantısı

10.000 km kadar 2013 dsg leon kullandım, çok memnundum fakat yanılmıyorsam 2012 öncesi dsg lerde sorun varmış

Yorum bağlantısı
Mehmet Göktürk
(düzenlendi)

ben çift kavrama şanzımanların baskı balata değişimi dışında bir sıkıntı çıkarmaması gerektiğini, baskı balata değişiminin de fren balatası kadar nerdeyse basit bri operasyon olması gerektiğini düşünüyorum. Bir balata sözkonusu olduğuna göre bu değişmelidir. Tüm şanzıman eğer "kırılıyorsa" bu bir başka soruna işaret.  Servisler ve distribütör ve fabrika bu olaya çok dikkatli bakmalı yoksa araçların ikinci el değeri yerde sürünür. İkinci el değeri yerde sürünen aracı da kimse birinci el almaz.

 

 

şanzımanın mekatroniği bozuldu bu 20 bin lira ama biz iyi niyetten 3 bin  liraya yaparız abi demek çözüm değildir.

 

belirli ara ile evet 2 bin lira baskı balata değişim fiyatı budur denilse müşteri olaya daha mantıklı ve korkusuz yaklaşır. Periyodik olarak uzun dönemli değişecek bir duruma arıza diye yaklaşmak hatadır.

 

Mesela triger kopuyor diye motor arıza yapıyor 150 bin km de diyor muyuz? 150 ye gelmeden değişiyoruz.

tarihinde Mehmet Göktürk tarafından düzenlendi
Yorum bağlantısı
Sani Gerşon

Ben EDC hakkinda kisaca özetlemer yapayım.

EDC'nin en büyuk eksisi çok sıkışık trafikte ve ara yüksek devirlerde Şanzuman ısınma sorunu nedeni ile yol bilgisayarı hata veriyor ve sarsintili geçişler başliyor. Ve nadirde olsa 2, 4, 6, ve R vites kullanım dışı kalabiliyor. ( Tecrübeyle sabittir ) 1, 3, 5 Aktif kalıyor ki kalsa ne olucak şanzumanin yarisi gitti :)

" Vites kutusunu kontrol ettiriniz " ilk başta karşılaşılan arizadir bilginize.

Yine dur kalklarda ilk viteste ufak sarsintilar kronik sorun. Garantili bir Renault araciniz varsa EDC şanzuman sıkıntıları ortalama 80 bin km'ye kadar sorunsuz değiştiriliyor yada parça tedarik ediliyor.

Son olarak otomatik araçlarda genel yapilan bence bir hata var.

Araç park edildikten sonra direk şanzuman P konumuna aliniyor, halbuki bu haraketle şanzumana direk yük bindiriliyor. !!

Ben otomatik şanzumanda aracı durdurur durdurmaz N'ye alıp el freni çektikten sonra aracı durduruyorum, ve en son P konumuna alip araçtan ayriliyorum. Böylelikle araç şanzumanini en uzun vade'de korumaya çalışıyorum.

Şimdi dikkat ediyorum insanlara'da daha araç durmadan P ye aliyorlar nerdeyse. Üstelik el frenide çekmiyorlar, sıkı tılar başladığinda'da 3 ay sonra İlan açip aracı elden cikartmaya çalisiyor :)

Son olarak EDC ile DSG arasinda hiçbir fark yok aynı tas aynı hamam ikiside. :) :)

EDC'nin yazılım güncellemesini yaptırdınız mı?

Yorum bağlantısı
Sani Gerşon

Evet yapılalı uzunca vakit oldu.

Buna ragmen mi belirttiklerinizi yasadiniz?
Yorum bağlantısı
Mehmet Göktürk
(düzenlendi)

ısınmaması için pilotaja dikkat etmek lazım.

 

normal vitesli arabada da ben hep dikkat ederim. arka arkaya öyle durumlarda dur kalklarda iki dur kalkı bir yaparım çok fazla bağırtmadan kalkarım vs vs.

tarihinde Mehmet Göktürk tarafından düzenlendi
  • Beğen 1
Yorum bağlantısı
Fatih Çağlar

Vay be otomatik araba kullanırken her 5 saniye üzeri durmalarda n ye alıyordum araba kendini ileri atmasın frene basmak zorunda kalmayayım diye demekki farkında olmadan şanzıman ömrünü uzatıyormuşum :) Ama N ye takıp sonra p işine çok dikkat etmiyordum onuda öğrenmiş oldum bu da güzel oldu :)

Yorum bağlantısı
Ayhan Sırtıkara

DSG, EDC/Powershift te 2 versiyon bulunuyor, yağlı ve kuru kavrama olarak. Kuru kavramaların arıza istatistikleri daha yüksek, yağlılarda düşük ama tümü sakin kullanımı sever ve biraz itina ister.

Yorum bağlantısı
Serhat ipeksoy

2013 mayıs, octavia 3, 1.6 dizel dsg 75.000 km (babamın)

2013 aralık, fiesta 1.6 benzin powershift 12.300 km (benim)

 

araçtan ayrılmadan önce frene basar vitesi N'ye alırım, el frenini çeker, vitesi P'ye alırım, kontağı kapatır, ayağımı frenden çeker, araçtan ayrılırım.

iki araç da sıfır km alındı, hiç bir sorun çıkmadı şimdiye kadar.

Yorum bağlantısı
Hakan Gürsu

1.5 120 bg dizeldeki Powershiftler yağlı tipmiş bakalım sorun çıkaracaklarmı. Bence otomatiğin kralı yeni nesil tork konvertörlüler, ZF gibi ve Peugeot'da kullanılan Aisin'in ürettiği yeni şanziman gibi.

  • Beğen 1
Yorum bağlantısı
  • Konuyu Görüntüleyenler   0 kullanıcı

    Sayfayı görüntüleyen kayıtlı kullanıcı bulunmuyor.

×
×
  • Yeni Oluştur...