İçeriğe Yönlendir

Çift Kavramalı Şanzıman Sorunları


Misafir

Recommended Posts

Ali Cihangiroğlu

2011 yılında 0 km caddy dsg tridline aldık.O zamam kasa değişmişti.40 b tl ye almıştık.

Neyse efendim arabayi 108 b km ye kadar sıkıntısız kullandık.108 b km de mekatronik arızası aldık.

Servis 5b tl istedi.

Şimdi araba servis bakımlı değildi.2.5 ay servisin kapısında yattı.Sonunda biz kazandık.600 tl işçilik bedeli ile mekatronik değişti.

İşin açığı mekatronikten sonra araba eskisi gibi olmadı.Şanzımanın keskinliği gitmişti.Bir gece de yolda bıraktı.Turbo hortumu çıkmış.

Honda civicle takas etmiştik 0 km.

Geçmiş olsun, takarkende baştan savma takmışlar demekki...
Yorum bağlantısı
Ali Cihangiroğlu
(düzenlendi)

Bu araçlarda durunca kendiliğinden boşa alma yokmudur, mesela honda 750 dct motorsiklette aynı tip şanzıman var, motor durunca otomatik boşa alıyor, gaza dokununca anında vitese takıyor mesela...

tarihinde Ali Cihangiroğlu tarafından düzenlendi
Yorum bağlantısı
Osman Ünal

DSG yi 1 yıldır kullanıyorum (şirkette 2009 yılından beri tanışıklığım var) genellikle sıkışık trafikte kullanmama rağmen henüz sıkıntı yaşamadım, gerçi daha 7000 km de. Bu şanzumanı alırken ne alındığının bilinmesi gerekiyor, insanlar otomatik vites denince hepsini aynı imiş gibi düşünüyorlar. Bu tip şanzumanları uzun yolda kullananlar 200.000 km kullanıp hiç sıkıntı yaşamıyorlar, bunların asıl sıkıntısı sürekli yoğun trafik kullanımlarında ortaya çıkıyor. Yoğun trafik kullanımı esnasında insanlar alışkanlıkları gereğince freni gevşetip aracın kendi halinde yavaş yavaş ilerlemesini sağlıyorlar, bu sırada şanzuman sürekli yarım debriyaj yaparak kavramanın aşırı ısınmasına ve zarar görmesine sebep oluyor, ayrıca her nedense yazılımın ayarını öyle bir yapmışlarki düz yolda aracın tekerleri döner dönmez hemen 2. vitese geçiyor ve zaten hızınız çok düşük olduğundan sürekli yarım debriyajda kalıyor, neredeyse tamamen durmadan 1 e geçmediğinden bu şekilde ilerlemeye devam ediyor. Ben kendimce bu sorunu şu şekilde çözmeye çalışıyorum, yoğun trafiğe girdiğimde manuel modda kullanıyorum, vites yükseltmeleri kendim yapıyorum düşürmelere ise hiç müdahale etmiyorum zaten kendisi düşürüyor, bakalım ömrü ne kadar olacak.

Trafikte durunca boşa atmaya gerek olmuyor dsg zaten boşta bekliyor, ne zaman ki freni gevşetiyorsun kavramaya başlıyor, arada dalgınlıkla freni gevşettiğin durumlarda araç ilerlemese bile kavrama başlıyor, bu durumun önüne geçmek içinde auto hold u sürekli devrede tutuyorum, araç durduğunda auto hold devreye giriyor ve ben frenden ayağımı kaldırsamda devreden çıkmıyor ne zaman ki gaza dokunuyorum devreden çıkıp araç ilerlemeye başlıyor. Çok yoğun yaşanan mekatronik problemini ise söylenildiğine göre kullanılan yağı sentetikten minerale değiştirmişler, sentetik yağın buharı mekatronik ünitesine zarar veriyormuş, ilerleyen zamanlarda göreceğiz bakalım. Bu kadar dikkat etmeme rağmen bakalım ne zaman patlayacak. :D


Bu araçlarda durunca kendiliğinden boşa alma yokmudur, mesela honda 750 dct motorsiklette aynı tip şanzıman var, motor durunca otomatik boşa alıyor, gaza dokununca anında vitese takıyor mesela...

 

 

Yok abi. N ye çekmek lazım.Kullanım bildiğin otomatik gibi.

 

Durduğunda boşa alıyor, gösterge D1 de bekliyor ama şanzuman boşta oluyor.

  • Beğen 1
Yorum bağlantısı
Osman Ünal

Abi ben ilk defa senden duydum dururken boşa geçtiğini.Bir çok dsg aracın test videosunda bile kullanıcılar aracın durur halde yarım debriyaj pozisyonunda beklediğinden ve kavramanın bu sebepten zarar gördüğünü dile getirmekte.Hatta bu forumda da çok konuşuldu ki îşıklarda beklerken N ye alın araba yarım debriyaj pozisyonundan kurtulsun diye.

İşıkta beklerken bile bu his var araçta.Hafiften bi titreme hissi.İlk defa senden duydum bi yanlışlık olmasın Abi

Hamza, kesinlikle boşta bekliyor yalnız freni çok hafif gevşetsen bile hemen kavramaya başlıyor problem de burada başlıyor freni gevşetmemen gerekiyor, onun için ben yoğun trafikte sürekli auto hold u kullanıyorum.

Şunu da paylaşayım;

2009 yılında ilk kullanmaya başladığım dsg jetta da auto hold ve yokuş kalkış desteği yoktu, dik yokuşlarda durduğunda kalkış yapmak eziyet oluyordu, yokuşta durdun kalkacaksın ya, freni bırakıyorsun sen gaza basana kadar araç 1-2 metre geri kayıp ondan sonra kavramaya geçiyordu, demem oki o sırada araç boşta bekleyip sen gaza basınca kavramaya geçiyordu. Dik yokuşlarda 2 araç arasına parketmek nerdeyse imkansız oluyordu ya sürekli el frenini kullanacaksın yada sağ ayağı gazda sol ayağı frende tutup gaz verdikten sonra freni gevşeteceksin yoksa olmuyordu.

 

Bir ara video çeker koyarım freni gevşetince devir saati nasıl hareketleniyor oradan belli oluyor.

Yorum bağlantısı
Osman Ünal

Abi bu dsg ışıkta ayak frende beklerken dahi kavrama halinde olan bir pozisyonda.Freni gevşetince kavrama başlıyor diye bir durum yok.Kavrama her durumda mevcut.Zaten kavramanın zarar görmesi bu yúzden.

Ben 3 yıl bindiğim arabada da bu durumu gördüm.Arabayı kavrama durumundan kurtarmak için N ye alman lazım.

:i-ih: bir ara video eklerim.

sürekli kavramada olan araba yokuş yukarı durduğunda freni bırakınca auto hold devre dışı ise geri kaçmaz, bu araba geri kaçıyor kavramayı sağlayınca tutunuyor.

Hatta frende beklerken anlık tüketime bakın.Bi D konumunda iken bakın bi de N konumuna alıp bakın.

Kavrama halinde yakıt biraz daha yüksek oluyor.

İkiside aynı, illa otoparka indirecen şimdi beni  :D

Yorum bağlantısı

manuel iyidir.

 

1 ay öncesine kadar bende öyle diyordum ama artık haftanın 6 günü sabah akşam İstanbul'un rezil trafiğinde sol ayak ağrısından bıktım.

Yorum bağlantısı

Aslında otomatik ile düz vites göreceli ve ihtiyarç zorunluluğuyla ilgili bir durum.

İstanbul da mecburiyet seviyesinde olan otomatik vites Anadolu taraflarına gelince biraz daha zevk işine giriyor.

 

Anadolu yakasındayım işim ve evim arası 30 km, hergün hiç kaçışım yok ya TEM de yada E-5 te trafiğe giriyorum ve artık katlanılmaz bir hal aldı, ara yollarda kaçamaklarda bile trafik var tam bir işkence o nedenle otomatik şart.

ben çift kavrama şanzımanların baskı balata değişimi dışında bir sıkıntı çıkarmaması gerektiğini, baskı balata değişiminin de fren balatası kadar nerdeyse basit bri operasyon olması gerektiğini düşünüyorum.

 

Çift kavramının yapısını düşündüğümde sizinle aynı fikirdeyim olabilecek tek sıkıntının balata bitmesi olduğu düşüncesindeyim ancak bu gerçekte ne kadar doğru ondan emin değilim, çift kavramalı şanzımanlarda çıkan sıkıntıların tamamı kullanıcı hatasından mı kaynaklanıyor acaba?

Yorum bağlantısı

İstanbulda şart abi.

Anadoludan kastım bizim iç kesimler.

Doğuş abi yakışır

http://www.sahibinden.com/ilan/vasita-otomobil-ford-temiz-mondeo-power-shift-2013-model-2.0-tdci-otomatik-dizel-239788367/detay

 

Vergisi işi bozuyor Hamza yoksa Mondeo hep aklımda o yüzden böyle birşey düşünüyorum bakalım kısmetse,

 

http://www.sahibinden.com/ilan/vasita-otomobil-renault-satilik-full-fluence-219375989/detay/

Yorum bağlantısı
Ayhan Sırtıkara

Kubilay milleti nayloncu etti yahu[emoji1]

Evet abi mondeonun vergi dezavantajı var ama binince değer be diyosun.

Reno yakit-vergi olarak tam fiyat/fayda aracı.

Ben hafta ići arabayı veriyorum.Nasip olursa biraz toparlanip ilandaki gibi 2013 model ps bi mondeo alacam.Bir de onun tadına bakalım

Hamza her ikisini de kullanan biri olarak tecrübemi aktarayım çok büyük farklar bekleme. Geçen yeğenimle uzun yolda denedik, 2011 ile 2013'ü; neredeyse atbaşı diyebiliriz. 2013/benimki geçti ama öyle 20 bg.lik farkı hissettirir boy mesafelerini göremedim. Tork konvertörlü şanzımanı daha çok beğeniyorum. Sana yeni kasa 1.5 EB yakışır, madem trafik derdin yok.

Yorum bağlantısı
M.Fatih Yüce
(düzenlendi)

Abi 20 beygir ve power shift in bir numarası yoksa gerek yok.

65-70 bandında 2011-2012 140 lık selective alırım daha iyi.Binenler ballandıra ballandıra anlatınca bende heves ediyorum[emoji1]

Yakitı da az yakıyo diyorlar ps. Bu konuda ne düşünüyon abi?

 

Hamza,

Aisinli 140 hp mondeo ile ps'li 163 hp mondeo arasında (yakıt ve performans olarak) o kadar minör farklar varki normal kullanımda anlaşılacak şeyler değiller. İşin doğrusuda 2015 s60 1,6 dizel+ps kullandım geçen ay ilk kalkışlardaki özellikle 1-2 arasındaki geçişleri beğenmedim.240 hp li +ps ' li rover evoq kullandım uzun yolda 400 km kadar şanzıman tepkileri çok iyi değildi. Kısacası powershift bana göre dsg kadar başarılı geçişleri olan bir şanzıman değil zf ile mukayese bile edilmez. Ama Ford ile yoluna devam etmek isteyen için başkada seçenek yok şu an için. Ben bu şanzımanı çok beğenmesemde 2011-2013 163 lük dizel yada 240 lık ecoboost'lara devamlı bakıyorum.İçime sinen olursa her an alabilirim. Bana göre ps şanzıman vasat olsada selective mondeo 2,0 motor ile 60,000-80,000 tl arasında alınabilinecek en iyi f/p otomobili...

tarihinde M.Fatih Yüce tarafından düzenlendi
Yorum bağlantısı
M.Fatih Yüce

Tamam oldu şimdi abi.

Sen kazandın[emoji16]

Öğrenmiş oldum.Eline sağlık.

Şimdi kafamı kurcalayan bir kısım kaldı.Forumlardan araştırıyorum sabahtan beri.Bir konuda diyor ki;

2013 model araçlardaki dsg ler 3. Nesil dsg. Vw dsg de iyileştirmeler yapıyor demek ki.

 

Adam bütün enerjisini şanzımana veriyor ama onuda hala becerebilmiş değil. Motor ile zaten hiç uğraşmıyor ne yaparsa manipule edip millete kaktırıyor. :D

  • Beğen 2
Yorum bağlantısı

Kubilay milleti nayloncu etti yahu[emoji1]

Evet abi mondeonun vergi dezavantajı var ama binince değer be diyosun.

Reno yakit-vergi olarak tam fiyat/fayda aracı.

Ben hafta ići arabayı veriyorum.Nasip olursa biraz toparlanip ilandaki gibi 2013 model ps bi mondeo alacam.Bir de onun tadına bakalım

 

Ben Kubilay'dan çoook önce nayloncuydum 2005 model megane vardı bende alışkınım o yüzden :) Valla ben 1.6 nın vergisini verirken içim cıızz ediyor 2 litrenin vergisini ödersem kalpten giderim :) Hadi bakalım sana da hayırlı olsun. :)

Yorum bağlantısı
Ayhan Sırtıkara

Abi 20 beygir ve power shift in bir numarası yoksa gerek yok.

65-70 bandında 2011-2012 140 lık selective alırım daha iyi.Binenler ballandıra ballandıra anlatınca bende heves ediyorum[emoji1]

Yakitı da az yakıyo diyorlar ps. Bu konuda ne düşünüyon abi?

Hamza yakıtta %10 fark var, daha az yakıyor. Yakıtı hiçbir zaman çok şükür dert etmeyen biri olarak söylüyorum yol varsa acımam koştururum hayvanı. 2012 model ile 9,5-10 lt karma, bunda 8,5-9 lt yol bilgisayarının dediği. Bir de yeni motorun sesini de sevmiyorum cırcır çalışıyor yeni focus gibi ne de olsa pug motoru.
Yorum bağlantısı
Osman Ünal

Hamza,

Aisinli 140 hp mondeo ile ps'li 163 hp mondeo arasında (yakıt ve performans olarak) o kadar minör farklar varki normal kullanımda anlaşılacak şeyler değiller. İşin doğrusuda 2015 s60 1,6 dizel+ps kullandım geçen ay ilk kalkışlardaki özellikle 1-2 arasındaki geçişleri beğenmedim.240 hp li +ps ' li rover evoq kullandım uzun yolda 400 km kadar şanzıman tepkileri çok iyi değildi. Kısacası powershift bana göre dsg kadar başarılı geçişleri olan bir şanzıman değil zf ile mukayese bile edilmez. Ama Ford ile yoluna devam etmek isteyen için başkada seçenek yok şu an için. Ben bu şanzımanı çok beğenmesemde 2011-2013 163 lük dizel yada 240 lık ecoboost'lara devamlı bakıyorum.İçime sinen olursa her an alabilirim. Bana göre ps şanzıman vasat olsada selective mondeo 2,0 motor ile 60,000-80,000 tl arasında alınabilinecek en iyi f/p otomobili...

Fatih abi, aisin ile ıslak power shift arasında yakıt farkı olmaması normal, ıslak kavramalar kuru kavramalar gibi yakıt tüketiminde tasarruf vaad edemiyorlar , avantajları klasik otomatikten daha hızlı vites geçişleri oluyor.

Benim açımdan ıslak kavrama dsg,ps vb. şanzuman alıp muhtemel sorunlarla uğraşmak yerine aisin vb. gibi klasik otomatik tercih ederim.

 

Tamam oldu şimdi abi.

Sen kazandın[emoji16]

Öğrenmiş oldum.Eline sağlık.

Şimdi kafamı kurcalayan bir kısım kaldı.Forumlardan araştırıyorum sabahtan beri.Bir konuda diyor ki;

2013 model araçlardaki dsg ler 3. Nesil dsg. Vw dsg de iyileştirmeler yapıyor demek ki.

 

Kazanan yok Hamza, amaç hepimiz doğruları öğrenelim yeter. :biggrin:

Bu konuştuğumuz olayla ilgili geliştirme yok, dediğim gibi benim 2009 dan beri kullandığım bütün dsg ler böyle davranıyor.

Yorum bağlantısı
Mehmet Göktürk

şangırtılar kayboldu. mekatronik değişecek lafları balata değişeceke döndü. kararsızlıklar azaldı ama sıfırlanmadı.

Yorum bağlantısı
M.Fatih Yüce

Araç prestij paketli R link ve Deri döşeme hariç tam full.

Fiyat çok pahali 2014 prestij oaket bulunur o fiyata yada 1.6 dCİ.

Sanirim ilandaki aracın arka tamponu'da boyalı.

 

Arka tamponun boyalı olduğunu nereden anladın ?

Yorum bağlantısı
Guest Mert Boran

:) :)

Sağolasın Hamza :)

Ayıp olur :) :)

Ön tampon gövde rengi ile cok uyumlu arkası değil. İlan sahibi hata biyadan bahsetmemiş. Gerçi bahsetmiş olsda Tampon hata sayilmaz

Bu clioyu geçen Ankara da gördüm yanlış hatirlamiyorsam. :)

Yorum bağlantısı
Ali Cihangiroğlu

Zuahaha  millet, siz bu oto sevdasını tam yaşamak için şundan alın en güzeli, çift kavramalı, durunca boşa atıyor, bastınmı zaten sizi tokat manyağı yapıyor, yakıtta zaten şansınız yok, 3 lt. benzin yakıyor, al rahat et oto şanzıman  :D  trafik derdide yok gibi  :tongue:

 

http://honda.com.tr/motosiklet/adventure/nc-750x-dct-2015

4dc354a1-eb11-401f-888e-d0f9f04dac9c.jpg

  • Beğen 1
Yorum bağlantısı
Ali Cihangiroğlu

Şaka bir yana adam gibi güçlü ve sorunsuz bir bunu buldum, Zf şanzıman, ille bunumu alacağız yani, yokmudur dertsizi...

 

3b282b88-77cd-4dd2-b03c-ab98c5c82964.jpg

Yorum bağlantısı
Semih Usluer

Sağol abi mesaj alındı.

2 seceneğim var.

1.5 eb titanyum kırmızı led+sunrof olmazsa olmazlarımdan.

Yahut 2.0 tdci sekective 140 lık.Yani simdi aradaki fark beni mutlu etmiyecekse gerek yok.Trend yerine selective binerim.1 litre fazla yaksın artık

Hamza şimdiden hayırlı olsun kardeşim Allah gönlüne göre versin.. Yanlız bu led işini beğenmeyen çok. Birçok kişi iyi aydınlaymıyor falan diyo. Normalleri de zaten mercekli bi led ampulle harika olabilir. Çok ta takılma bence led pakete..
Yorum bağlantısı
(düzenlendi)

Araç prestij paketli R link ve Deri döşeme hariç tam full.

Fiyat çok pahali 2014 prestij oaket bulunur o fiyata yada 1.6 dCİ.

Sanirim ilandaki aracın arka tamponu'da boyalı.

 

1.6 dci bulursun ama manuel onlar, beyond paket 1.5 edc iconların piyasası 62-63 civarından mesela bu; R link istemiyorum zaten gerek yok sunroof, 17 jant, bi xenon olsun yeter. Stopları da 2015 lerdeki led lilerle değiştirdimmi tamamdır. :)

 

http://www.sahibinden.com/ilan/vasita-otomobil-renault-2012-renault-fluence-1.5-dci-icon-8,000-km-de-dizel-otomatik-236878057/detay/

tarihinde DOĞUŞ BAĞ tarafından düzenlendi
Yorum bağlantısı
İhsan Yargıcı

aklıma takılan tek soru otomatik debriyaj arabaların sorunları hep  dizelde ortaya çıkıyor. sebebi aşarı tork mu dur ? yada benzinli modellerdede bu sorunlar yaşanırmı ?

Yorum bağlantısı
(düzenlendi)

63 ile 65 bin araliğinda 2015 düz icon serilerde bulunabilir ama senin istediğin opsiyonlar var tabi :) mantiklı, hevesini kirmak istemem ama Fluenceler'de Bi xenon mağlesef yok düz Xenon Far sistemi ve yıkaması mevcut sadece.

2015 led stoplar benim pek hoşuma gitmedi ama şu aralar düşünmüyor değilim fena görünmüyor aslinda.

Linkteki araç gayet iyi bir araç km'ye diyecek yok zaten, fakat ben Fluence Bulut gri, Kül beji ve Beyaz rengi çok yakistiriyorum gri Kiralik araç gibi duruyor hehehe :)

 

Opsiyonsuz iconlar var daha düşük fiyata hatta 57-59 arası bile var evet ancak olmuşken tam olsun diyorum.

Nasıl yahu ? Kısalar mı xenon sadece ? Millet ilanlara yanlış yazıyor o zaman bi xenon diye neyse bi xenon yaparız onu artık alınca :) Led stop kesinlikle çok güzel mutlaka al sende. Fluence de benim için tek renk var o da siyah gerisi hikaye.

tarihinde DOĞUŞ BAĞ tarafından düzenlendi
Yorum bağlantısı
  • Konuyu Görüntüleyenler   0 kullanıcı

    Sayfayı görüntüleyen kayıtlı kullanıcı bulunmuyor.

×
×
  • Yeni Oluştur...