İçeriğe Yönlendir

Esp Nin Kapatılmasının Avantajı/dezavantajı


Özgen Acar

Recommended Posts

Özgen Acar

merhabalar,biraz önce yeni astranın test sürüşünü izlerken testi yapan kişi esp/çekiş kontrolün kapanıp açılabilmesinin iyi bir özellik olduğundan bahsetti ordan aklıma düştü yine:)kendi aracımda da bulunan esp/çekiş kontrol  kapatma fonksyonunun neden gerekli olduğunu merak ediyorum,esp güvenlik için önemli ve gayet işe yarayan bir sistem,bunu kapatmanın ne gibi bir avantajı var onu merak ettim..

Yorum bağlantısı
Ahmet Türedi

Avantaj değil aslında hiç bir ajantajı yok.Sadece bu testleri yapan arkadaşlar araçlar üzerinde fantazi denemeleri yaptıkları için araçların hafiften kaymalarını istiyorlar.ESP kapatılmaz ise bunu yapamıyorlar ve zevkli olmuyor.Normal bir kullanıcı için sadece çekiş kontrol kapatılması yeterlidir.Sonuçta araçla yan vere vere seyehat etme gibi bir düşüncemiz olmadığı için ESP nin açık olması her zaman en iyisidir.

Çekiş kontrol ise özellikle karlı hafalarda kapatıldığında aracın yokuş çıkmasını veya karlı zeminde kalkış yapmasını kolaylaştırmaktadır.

  • Beğen 1
Yorum bağlantısı
Mehmet Göktürk

kara saplandığınızda bazen esp ters etki yapar. patinajla kurtulabilecekken esp fren yapar durur. bunu kapatınca sıyırır çıkarsınız. başka pek avantajı yok.

  • Beğen 2
Yorum bağlantısı
Mehmet Ozyurek

Esp'yi bazı durumlarda kapatmak gerekir.

Çünkü.. Esp sadece esp değil aynı zamanda patinaj önleme sistemidir...

Bazı durumlarda da aracın patinaj yapması gerekir.. 

Şöyleki : Bir çamura saplandınız diyelim.. Esp açıkken çıkamayabilirsiniz o durumdan çünkü esp torku düşürüp, patinajı önlemeye çalışacaktır.. 

  • Beğen 1
Yorum bağlantısı
Ahmet Türedi

ESP ve çekiş kontrol farklı şeylerdir.Çekiş kontrol yani ( ASR TCS ) v.b sistemler patinaj önleyicidir ESP savrulma önleyici tekerlere giden gücü ayarlayan sistemdir.Bazı araçlarda sadece çekiş kontrol sistemi bulunabilir ama ESP olan araçlarda çekiş kontorl olmak zorundadır.Yani ESP yi kapatmadan sadece çekiş kontrolü kapatılan sistemler daha  iyidir.Esp karda her zaman açık bırakılmalıdır kesinlikle kapatmayınız!!

Yorum bağlantısı
İsa Köse

Benim araçta yol bilgisayarından "Çekiş kontrol sistemi"ni kapattığımda göstergede ESP ışığı yanıyor. Bu da esp kapalı demek olmuyor mu?

Çekiş kontrol ve esp ayrı şeylerse biz neyi kapatıyoruz?

Yorum bağlantısı
Okan Tansel

:bravo:  :good1:


Esp'yi bazı durumlarda kapatmak gerekir.

Çünkü.. Esp sadece esp değil aynı zamanda patinaj önleme sistemidir...

Bazı durumlarda da aracın patinaj yapması gerekir.. 

Şöyleki : Bir çamura saplandınız diyelim.. Esp açıkken çıkamayabilirsiniz o durumdan çünkü esp torku düşürüp, patinajı önlemeye çalışacaktır.. 

Yorum bağlantısı
Mehmet Göktürk

Benim araçta yol bilgisayarından "Çekiş kontrol sistemi"ni kapattığımda göstergede ESP ışığı yanıyor. Bu da esp kapalı demek olmuyor mu?

Çekiş kontrol ve esp ayrı şeylerse biz neyi kapatıyoruz?

işte onu.

Yorum bağlantısı
Mehmet Göktürk

ESP ve çekiş kontrol farklı şeylerdir.Çekiş kontrol yani ( ASR TCS ) v.b sistemler patinaj önleyicidir ESP savrulma önleyici tekerlere giden gücü ayarlayan sistemdir.Bazı araçlarda sadece çekiş kontrol sistemi bulunabilir ama ESP olan araçlarda çekiş kontorl olmak zorundadır.Yani ESP yi kapatmadan sadece çekiş kontrolü kapatılan sistemler daha  iyidir.Esp karda her zaman açık bırakılmalıdır kesinlikle kapatmayınız!!

karda kapatın yazdık mı ?

Yorum bağlantısı
Mehmet Ozyurek

Çekiş kontrol ve esp ayrı şeylerse biz neyi kapatıyoruz?

 

Sistemi komple kapatıyorsun Hocam.. Bir birine bağlı.. 

  • Beğen 1
Yorum bağlantısı
Sani Gerşon

Benim aracımda ESP hiç kapatılamıyor ama antipatinaj 40km hıza kadar devre dışı kalabiliyor.

Yorum bağlantısı
Mehmet Göktürk

Benim aracımda ESP hiç kapatılamıyor ama antipatinaj 40km hıza kadar devre dışı kalabiliyor.

 

lokantacı milletin arabası işte.

Yorum bağlantısı
Mehmet Ozyurek

Yani ESP yi kapatmadan sadece çekiş kontrolü kapatılan sistemler daha  iyidir.Esp karda her zaman açık bırakılmalıdır kesinlikle kapatmayınız!!

 

Bildiğin var mı.. Yani esp kapamadan TCS kapatabildiğin... ?

Benim aracımda ESP hiç kapatılamıyor ama antipatinaj 40km hıza kadar devre dışı kalabiliyor.

 

Peki o hıza kadar esp çalışıyor mu denedin mi. ?

Yorum bağlantısı
Sani Gerşon

Denedim ama 40 ta direksiyonu kırsam hiz zaten hemen dusuyor. Başarıli bir test olduguna inanmadim. Yani bi sey diyemem kesin olarak.

Yorum bağlantısı
Mehmet Ozyurek

Bence esp'yi de kapatıyor.. Hız 40'ı geçince sistemi komple açıyor... 

Yorum bağlantısı

Vw grubunda vagcom ile bir sürü kombinasyon yapıyorlar kimisinde. Esp tuşu olanlar basınca sadece çekiş kontrolü kapatıyor, vagcom ile esp açık asr kapalı asr açık esp kapalı vs gibi şekillere sokuyorlar diye duymuştum.

Kapatmak gereken durum ise zaten yukarıda yazılmış saplanılan yerlerde.

Orçun bir arkadaşının clio su ile ug9 sıfır lastiklerle kapatılmıyor diye kalmıştı.

Yorum bağlantısı
Mehmet Ozyurek

Eski güvenlik paketli connectlerle de kapatılmıyordu.. Ben de connectle kalmıştım karda.. 

Yorum bağlantısı
Özgen Acar

buralar hep yorum olmuş:) sağolun varolun ben mevzuyu anladım  ve yorumlar zevkle okunuyor :flowers:

Yorum bağlantısı
Hakan Gürsu

2014 Astra J de ESP ve TCS yi ayrı ayrı kapatabiliyordun. 4 sn basınca TCS 8 sn basınca ESP kapanıyordu.

Yorum bağlantısı
Ahmet Türedi

karda kapatın yazdık mı ?

Kapatınca daha rahat çıkar yazmışsınız bu bir ajantaj demişsiniz.illa kapatın dememişsiniz her neysede sizin bu ögrenci azarlama şeklindeki konuşma tarzınız çok sinir bozucu bu ikinci seferdir aynı şekilde konuşuyorsunuz.bilmiyorsanız bir konuda yorum yapmayın daha iyi milleti yanlış yönlendirmeyin bari.

Opel insignida sadece çekiş kontrolü kapatılabilir istenirse ESP ayrıca kapatılır örnek isteyenler için söyledim.

  • Beğen 2
Yorum bağlantısı
Mehmet Göktürk

hocalara negatif yaklaşım malum sizlerden bazen geliyor artık razı olacağız.

 

yazdığımı iyi okuyun. sıkışınca çıkmak için yazdık.  karda kapatın giderken yazmadık. asıl yanlış bilgiyi siz veriyorsunuz.

  • Beğen 2
Yorum bağlantısı
Saim Ulaş Yılmaz

Bazen yerler ıslakken motor gücü fazla geldiği için kalkışlarda patinaj gerçekleşiyor. Anlık olarak ESP devreye giriyor. Bir ileri bir geri olmuş gibi oluyor. Arabada yalnız değilsem ya da araçtakileri sarsmak istemiyorsam bu tür kalkışlar için ESP yi birkaç kez kapattığım oldu.

  • Beğen 1
Yorum bağlantısı
  • Konuyu Görüntüleyenler   0 kullanıcı

    Sayfayı görüntüleyen kayıtlı kullanıcı bulunmuyor.

×
×
  • Yeni Oluştur...