İçeriğe Yönlendir

Soğuk Havalarda Zor Çalışma Problemi


Metin Güven

Recommended Posts

Metin Güven

Merhaba arkadaşlar..

2007 Fusion Otomatik vites 85.000 km. aracım soğuk havalarda ( Bugünlerde 0 ve daha soğuk -5 arası ) 3-5 marş ile ve gazı pompalayarak çalışmaya başladı.
Atiker LPG 30.000 km de takıldı, bugüne kadar böyle bir sorun olmuyordu.

Bunun dışında başka sorun yaşatmıyor. LPG ye geçiş vs. gayet normal, sadece sabahları soğuklarda bu sorun oluyor.

Aracı genelde eşim sabahları çocukları okula bırakmak için kullanıyor, Ben işe gitmek için 5 dakika erken çıkıp 2-3 dakika çalıştırıp bırakıyorum, benden 1 saat sonra o çıkıyor, bir sorun olmuyor.
Nedeni konsunda çözümlerinizi, önerilerinizi bekliyorum.

Yorum bağlantısı
Ahmet Türedi

aracı stop etmeden önce benzine geçirin ve benzinde 1 dakika kadar çalıştırın.Sabah daha kolay çalışacaktır.Gaz soğukta basınç kaybına uğrar ve benzinden daha zor alevlendiği için ilk yanmada soğuk havalarda sıkıntı yaratabilir.

  • Beğen 2
Yorum bağlantısı
Metin Güven

Araştırmaya çalıştım biraz,

- Aracın kendi ECU'su ile LPG ECU ayarları
- Araç Yarım depodan aşağı olursa oluyor, yarım depo ve üzeri olursa olmuyor
- Hararet müşürü
diyenler de var... Haftaya Özel servise uğrayacağım bakalım...

Yorum bağlantısı
Muhammet Selman Nesne

aynı sorun bendede var marş alıyor ama devir dalgalanma oluyor 600 - 1000 devir arası gidip geliyor kısa bir süre . ama   gaz verince kendine geliyor 1400 devire çıkıp ısındıkça iniyor . rica etsem soruna çözüm bulursanız buradan paylaşırmısınız ? bu arada akü sıfır 1 aylık daha bakımları da tam aracımın :(

Yorum bağlantısı
Uğur Keklik
(düzenlendi)

LPG başlı başına sorun, 

 

ama farklı araçlarda bu sorunu yaşadım

 

1-Bujileri LPG uyumlu 3 tırnak buji ile değiştirin, eski buji soğuk motorda sorun yaratır, ısınınca düzeliyormuş gibi görünür, LPG hiç sevmez

 

2- eğer yanılmıyorsam (bende sıkıntı yok, sizin için internetten kontrol ettim) fusionlarda da aynı VW gibi depo içi benzin pompası var.

Bu tip pompalar bir şamandıralı düzenek içinde çalışıyor, bu düzenekte birde iç filtre var, bu filtre tıkanıyor, özellikle LPGli araçlarda benzin daha az kullanıldığı için çok sık oluyor. İçerideki filtrenin temizlenmesi-değişmesi lazım.

 

Bunu şöyle test edin, sabah motor soğukken kontağı açın, sadece marşa 10sn geç basın, tek basışta alması lazım.

 

3-Filtre temiz ise pompa motoru arıza yapmaya yakındır, Zira yine LPGli araçlarda yarım depodan az benzin bulundurmak, bu tip ıslak çalışan pompaları 

ya yakıyor ya da güçten düşürüyor.

 

Eğer pompa depo içi model değilse bile harici yakıt filtresi değiştirilmeli, yeni bir pompa ile test edilmeli

tarihinde Uğur Keklik tarafından düzenlendi
Yorum bağlantısı
Çağlar Bayur

carbon clean yaptırın önce kurumlar temizlensin bir de güzel aayrlı tırnaklı buji ile destkelyin bakımı

Yorum bağlantısı
  • 3 hafta sonra...
  • Konuyu Görüntüleyenler   0 kullanıcı

    Sayfayı görüntüleyen kayıtlı kullanıcı bulunmuyor.

×
×
  • Yeni Oluştur...