İçeriğe Yönlendir

Mondeo 3 Gizli/ Şifreli Özellikler


Yusuf Koç

Recommended Posts

Yusuf Koç

Başta formumuz olmak üzere muhtelif kaynaklardan faydalanarak Mondeo MK3 Gizli/Şifreli Özelliklerini hazırlamaya çalıştım. Bilginize sunarım. saygılar.

 

Otomatik kapı kilitleme (Araç hareket etmeye başlayınca)
1-Araç anahtarı kontakta 2 konumuna getirilir, ışıklar yanar ama aracı çalıştırmaz,
2-Sürücü kapısındaki kilit düğmesi 3 kez kilitlenip açılır,
3-Kontaktaki anahtar kapalı konuma getirilir,
4-Kontak anahtarı 1 konumuna getirilir,
5-Sürücü kapısındaki merkezi kilit düğmesi tekrar 3 kez kilitlenip açılır (kapıyı açmadan)
6-Kontak anahtarı kapatılır, "OFF",
7-Tekrar kontak anahtarı 2 konumuna getirilir, ama motor çalıştırılmaz, bir “BİP” sesi duyulur,
8-Son kez kapı içi düğmesiyle 1 KEZ kilitleme yapıp açılır, onay için bir “BİP” daha duyulur.
 

Video

 




Test Menü (Gauge Menü)
Kontak 0 konumunda iken kilometre sıfırlama düğmesine basılı tutarak kontak 2 konumuna getirilir, LCD ekranda “TEST” ifadesi görününce sıfırlama düğmesi bırakılır. Daha sonra km sıfırlama düğmesi ile menüler arasında geçiş yapılır. Bu menüde aşağıdaki veriler görülür:
• Gauge test
• All LCD are illuminated
• Indicator bulbs
• ROM level (r----)
• NVM (EEPROM) level (Er----) - this (e.g. Er0206) is often mistakenly assumed to be an error code!
• DTC revision level (dtC985)
• DTC. The DTCs stored will be displayed. The DTC codes will scroll through if there is more than one, or "nOnE" if there are none. See below for interpretation.
• Road speed mph (SP----)
• Road speed km/h (SP----)
• Averaged speed, some sort of hex reading (S60---), probably not useful to the end user.
• Engine speed rpm (TA----)
• Averaged tacho signal, some sort of hex reading (T60---), probably not useful to the end user.
• Odometer counter (od ---)
• Fuel level sensor (F ---, 010 (empty) - 254 (full))
• Averaged fuel level (F60---, range as above)
• Fuel flow rate (FL --, hex counter)
• Fuel percentage/remaining? Hex? (FP --)
• Cylinder head temperature (---C)
• Battery voltage (bAt---)
 

Video 

 



Camların anahtardan otomatik kapanması ve açılması
Global kapama: Anahtar üzerindeki buton ile kapıları kilitledikten sonra, kilitleme tuşuna 3-5 saniye basılı tutulursa açık olan camlar (sunroof dahil) kapanır.
Global açma: Anahtar üzerindeki buton ile kilit açıldıktan sonra açma tuşuna 3-5 saniye basılı tutulursa 4 camın tümü (sunroof dahil) açılır.
 

Video

 



Tek Dokunuşta 3 kez otomatik sinyal
Genel olarak şerit değiştirirken kullanılan bu özellik, sinyal kolunun sağa veya sola hafif bastırıp bırakılması ile çalışır.
Klima test modu
Kontak 2 konumunda iken, klima kontrol tuşlarından "OFF" ve "FOOTWELL" (ayak kısmına üfleme) tuşlarına aynı anda basılıp bırakılır ve 1,5 sn içinde "AUTO" tuşuna basılır. Böylece kendi kendine tanılama işlemi (self diagnosis) başlamış olur. Herhangi bir hata tespit edilmesi durumunda, ekranda önce ilk iki rakam daha sonra son iki rakam görünür. Örnek olarak önce 12, sonra 51 görünürse hata kodu 1251 demektir.
 

Video

 




Tek dokunuşla cam açma/kapama hafıza programlaması/sıfırlanması
Akü araçtan söküldükten sonra, camların tek tuşla açılıp/kapanma özellikleri resetlenir. Bu özelliğin tekrar aktif edilmesi için her camın hafızasının ayrı ayrı sıfırlanması gerekmektedir. Bu işlem aşağıda anlatıldığı gibi yapılır.
Cam tamamen kapanana kadar “yukarı” tuşuna basınız.
Düğmeyi serbest bırakıp yeniden “yukarı” basınız.
Sıfırlama işlemi doğru şekilde gerçekleştirilmişse, cam otomatik olarak kapanacaktır. Cam otomatik olarak kapanmazsa sıfırlayıp işlemi yeniden gerçekleştiriniz.
 

Video

 


Teyp şifresi girme
Akü kutup başının veya teybin sökülmesi neticesinde teyip kodu girilmesi gerekmektedir. Bu işlem için teyip açılır, 1. rakamı girmek 1 tuşu, 2. rakamı girmek için 2 tuşu, diğer rakamlar için 3 ve 4 numaralı tuşlar kullanılır. Örnek olarak teyip kodu 3645 ise, 1 tuşuna 3 defa, 2 tuşuna 6 defa, 3 tuşuna 4 defa ve 4 tuşuna 5 defa basılır. Ekranda 3645 kodu görüldüğünde 5 tuşuna basılarak işlem onaylanır.

Kumandadan sadece sürücü kapısının kilidinin açılması (Two Stage Unlocking)
Uzaktan kumandanın açma ve kapama tuşlarına 5 saniye boyunca aynı anda basılı tutulunca, sinyaller yanarak bu özellik aktif hale gelir. Böylece, açma düğmesine bir kez basılırsa sadece sürücü kapısının kilidi açılır, iki kere basılırsa tüm kapıların kilidi açılır.
 

Video

 


GEM Modülü test modu
Bu teste başlamadan önce;
• Kontağın kapalı,
• Tüm elektrik sistemlerinin kapalı,
• El frenin çekli vaziyette,
• Vitesin boşta (manuel araçlar) veya park konumunda (otomatik araçlar),
• Tüm kapıların kapalı olması gerekmektedir.

Arka cam buz çözme tuşuna basılır, basılı iken kontak açılır, “dit” sesi duyulunca, “GEM Module Self Diagnostics” test moduna geçilmiş olur.
 

Video

 

 

Emniyet kemeri uyarısını iptal etme(me) (Bir kontak çevrimi için)
Kontak açıkken emniyet kemeri 3 sn içinde takıp çıkartılırsa bir kontak çevrimi için kemer uyarı sesi iptal olacaktır.

Anahtar programlama
6 sn içinde kontak 4 kez üst üste 2 konumuna getirilir, bip sesini duyulduktan sonra herhangi bir tuşa basılır, onay için bir uyarı sesi daha duyulur ve işlem tamamlanır.
 

Video

 

  • Beğen 23
Yorum bağlantısı
Yasir Baş

Bir gün Mondim olursa kesinlikle lazım olacak. Ellerinize sağlık.. emeklerinize teşekkürler..

Yorum bağlantısı
Ertan Çabuk

Emeğinize sağlık Yusuf Bey,

Konu ufak bir düzenlemeden geçti ve ana mondeo konusuna link atandı.

 

Paylaşımlarınızın devamını bekliyoruz.

Yorum bağlantısı
(düzenlendi)

Bu konu aslında forumda var ama bu kadar anlaşılır ve video ile görsellik katılanı yoktu. Gerçekten teşekkürler. Özellikle kapı kitleme olayı demekki farklıymış. 2 konumuna getir kapat tekrar 2 konumuna getir diye biliyordum ama 1 konumuymuş. Ve bu klima ve gem modülü testi hiç duymamıştım!! Teşekkürler. 

Not: bu işlemler Focus da da oluyor bildiğim kadarı.

tarihinde Samet Daz tarafından düzenlendi
Yorum bağlantısı
Süleyman Arslan
(düzenlendi)

Güzel çalisma olmuş emeğinize sağlık Yusuf bey. İki yildir bosuna ford diye kafanizi ütülemedim :) iyiki aldınız mondiyi :)

tarihinde Süleyman Arslan tarafından düzenlendi
Yorum bağlantısı
Yusuf Koç

Değerli yorumlarınız için hepinize çok teşekkür ederim. Yaklaşık mondeo'yu alalı iki ay oldu ve aktif olarak forumu takip etmeye başlayınca, bazı bölümlerde rastladığım fordun bu gizemli/gizli/şifreli özellikleri ilgimi çekmeye başladı. Mondeo mk3 için hepsinin bir başlık altında toplanması da güzel oldu. Bunlardan başka özelliklerin de olduğundan hiç şüphem yok, onları da zamanla burada paylaşırız. Süleyman arkadaşımın da dediği gibi iyi ki almışım mondiyi:) Saygılar...

  • Beğen 2
Yorum bağlantısı
Sercan Eskin

Fordun arka bahçesi bu olsa gerek..  :good1:

Paylaşım için emeğinize sağlık..

Yorum bağlantısı
Bekir Afşar

Çok güzel ve faydalı bilgiler.

 

Teşekkür ederim emeğiniz ve paylaşımınız için ;)

Yorum bağlantısı
Serhat ipeksoy

elleriniz dert görmesin. çok faydalı, az bulunan bilgiler. keşşşkee fiestada da olsaa  :)

Yorum bağlantısı
Furkan Avcı

Mükemmel bilgiler, teşekkür ederiz.  :bravo:  :bravo:  :bravo:

 

Özkan koş....

 

 

Yorum bağlantısı
  • Konuyu Görüntüleyenler   0 kullanıcı

    Sayfayı görüntüleyen kayıtlı kullanıcı bulunmuyor.

×
×
  • Yeni Oluştur...