İçeriğe Yönlendir

2006 1.6 Tdci Fiestamı Sattım, Yeni Adaylar Golf Yada Giulietta.


Hasan Molla

Recommended Posts

Misafir

Eğer Golf ü otomatik düşünürseniz, Dsg den dolayı 2012 model üzeri bakmanız lazım.

Ama ben olsam  "Ben Giulietta, rüyaların hayata geçmiş haliyim. Ruhumuz olmadan sadece birer makineyiz." repliklerine %100 uyan Guilietta tercih ederdim..  :wub:   ;)​ 

Yorum bağlantısı
Umut Taşlı

Eğer Golf ü otomatik düşünürseniz, Dsg den dolayı 2012 model üzeri bakmanız lazım.

Ama ben olsam  "Ben Giulietta, rüyaların hayata geçmiş haliyim. Ruhumuz olmadan sadece birer makineyiz." repliklerine %100 uyan Guilietta tercih ederdim..  :wub:   ;)​ 

abi 2012'den sonra da dq200 var, hatta 2013 yılıın sonunda 1.5 milyon küsur arabayı geri çağırmıştı vag; bu dsg'den dolayı. 

Yorum bağlantısı
Misafir

abi 2012'den sonra da dq200 var, hatta 2013 yılıın sonunda 1.5 milyon küsur arabayı geri çağırmıştı vag; bu dsg'den dolayı. 

Ben 2012 sonrası Dsg ler sorunsuz diye duymuştum. Demek hepsi sorunluymuş..  :)

Yorum bağlantısı
Guest Misafir

Ben de Alf Romeo Giulietta yi cok begeniyorum fakat dediginiz gibi Turkiye'de tutunamadi, o sebeple endiselerim var. VW konusuna hic girmeyeyim zaten, Golf VW nin kalelerinden, hic dusunmezdim yerinizde olsam. Ama aynen bazi arkadaslarimin da dedigi gibi DSG icin imalat tarihine iyi karar vermek lazim.

Yorum bağlantısı
Umut Taşlı

Ben 2012 sonrası Dsg ler sorunsuz diye duymuştum. Demek hepsi sorunluymuş..  :)

küçük hacimli -güncel b/c- tüm vag araçlarında kuru tip 7dsg var abi. (hot-hatch'ler dışında) dq200 için yıldan yıla fark vardır tabi ama şu yılı sorunsuz, şu yılı sorunlu demek istatistik dışında mümkün değil pratikte. dq250 olsa öpülüp başa koyulur.

Yorum bağlantısı
Erhan Karaman

dizel multijet  bravo motorları 105 hp 290Nm ve 120 hp 300 Nm . bravonun motorlarından farklı sanırım alfanın fiat motoru.

Yorum bağlantısı
Hasan Molla

Aynı motor giuliettalarda da kullanılıyor.  giuliettanın 320 torku olmasının sebebi farbirkas çıkışı motor ve arabanın diğer ekipmanlarına 3 farklı karakteristik yükleniyor. bir çeşit yazılım yapıyorlar ama bu yazılımı üç farklı mod olarak elle değiştirebiliyorsun. 320 tork ta zaten dinamik kullanımda veriyor. normal sürüş modunda ssanırsam 250 nm ya da 290 nm tork olacaktır. tam emin değilim. 

 

dizel multijet  bravo motorları 105 hp 290Nm ve 120 hp 300 Nm . bravonun motorlarından farklı sanırım alfanın fiat motoru.

  • Beğen 1
Yorum bağlantısı
Hasan Molla

Gilfün DSG probleminden dolayı ben de VW'nin otomatik şanzımanından soğudum bu araştırma neticesinde.  Bu arada giuliettadan duyulan endişeler arabanın yanına gidince yok oluyor.

 

Süreci   şöyle açıklayacağım. Yaşadım çünkü. 

"Giulietta' mı, Golf'mü yoksa başka bir model mi" diye karar vermeye ve öncelikleri belirlemeye çalışırken bir tane giulietta bulduk ve görmeye gittik. Arabayı görmeye giderken heyecanlıydım. ancak işin ciddi olduğunun farkına varınca biraz korkmaya başladım. Hata mı yapıyorum diye düşünmeye başladım. Görmeye gittiğim araba 30 bin km nin altında 2013 model bir arabaydı.  İki haftalık bir takip sürecinde;  takibe alıp da kararsız kaldığım, sonra bir şekilde cesaretimi toplayıp aradığım,  ilanlardaki 5-6 giulietta satılmıştı. Bu araba ciddi ciddi görmeye gittiğim  ikinci arabaydı. Aslında satışı ağır da olsa her malın bir alıcısı vardı.Arabanın bulunduğu yere vardığımızda araç sahibini aramadan geri dönmeyi bile düşündüm. Bu arada aracı görmek için Kocaeli'den İstanbul'a gittik.

 

Aracın yanına vardığımızda  araç bizi gerçekten etkiledi. Cazibesi olan bir araç. Kaygılar unutuluyor. En az bir sene binip denemek istiyorum diyorsunuz. Eğer aklınızın bir köşesinden giulietta alternatifi geçiyorsa işiniz gerçekten zor. Ancak bir şekilde aracı yakından görüp de incelerseniz işiniz kolaylaşıyor.Çünkü  arabayı almak istiyorsunuz.

 

Velhasılı, İstanbul'da baktığımız aracı alamadık ancak başka bir alternatif çıktı ve onu aldık. Kişisel görüşüm, aynı segmentteki  farklı marka araçları malzeme , tasarım , iç donanım dış donanım , fiyat  vs ne hakkında kıyaslarsanız kıyaslayın her biri birbirinden üstün. Herşeyiyle üstün bir araç yok. Çünkü rekabet var. Örneğin bir marka  iç tasarımda  öne çıkıyorsa başka bir marka onu dış tasarımıyla solluyor. Dİğer bir marka motor performansı ile öne geçiyor ancak kendine has handikapları olabiliyor. 

 

Lafı uzattım , kusuuma bakmayın.  Giulietta'yı aldım. Yakın zamanda araçla ilgili detayları artıları , eksileri ve resimleri paylaşacağım. Bir ön ip ucu vereyim şehir içi yakıt tüketimi 17 inç jantlarla 6-6,5 litrelerde.

 

 

 

 

Ben de Alf Romeo Giulietta yi cok begeniyorum fakat dediginiz gibi Turkiye'de tutunamadi, o sebeple endiselerim var. VW konusuna hic girmeyeyim zaten, Golf VW nin kalelerinden, hic dusunmezdim yerinizde olsam. Ama aynen bazi arkadaslarimin da dedigi gibi DSG icin imalat tarihine iyi karar vermek lazim.

Yorum bağlantısı
Guest Misafir

Gilfün DSG probleminden dolayı ben de VW'nin otomatik şanzımanından soğudum bu araştırma neticesinde. Bu arada giuliettadan duyulan endişeler arabanın yanına gidince yok oluyor.

Süreci şöyle açıklayacağım. Yaşadım çünkü.

"Giulietta' mı, Golf'mü yoksa başka bir model mi" diye karar vermeye ve öncelikleri belirlemeye çalışırken bir tane giulietta bulduk ve görmeye gittik. Arabayı görmeye giderken heyecanlıydım. ancak işin ciddi olduğunun farkına varınca biraz korkmaya başladım. Hata mı yapıyorum diye düşünmeye başladım. Görmeye gittiğim araba 30 bin km nin altında 2013 model bir arabaydı. İki haftalık bir takip sürecinde; takibe alıp da kararsız kaldığım, sonra bir şekilde cesaretimi toplayıp aradığım, ilanlardaki 5-6 giulietta satılmıştı. Bu araba ciddi ciddi görmeye gittiğim ikinci arabaydı. Aslında satışı ağır da olsa her malın bir alıcısı vardı.Arabanın bulunduğu yere vardığımızda araç sahibini aramadan geri dönmeyi bile düşündüm. Bu arada aracı görmek için Kocaeli'den İstanbul'a gittik.

Aracın yanına vardığımızda araç bizi gerçekten etkiledi. Cazibesi olan bir araç. Kaygılar unutuluyor. En az bir sene binip denemek istiyorum diyorsunuz. Eğer aklınızın bir köşesinden giulietta alternatifi geçiyorsa işiniz gerçekten zor. Ancak bir şekilde aracı yakından görüp de incelerseniz işiniz kolaylaşıyor.Çünkü arabayı almak istiyorsunuz.

Velhasılı, İstanbul'da baktığımız aracı alamadık ancak başka bir alternatif çıktı ve onu aldık. Kişisel görüşüm, aynı segmentteki farklı marka araçları malzeme , tasarım , iç donanım dış donanım , fiyat vs ne hakkında kıyaslarsanız kıyaslayın her biri birbirinden üstün. Herşeyiyle üstün bir araç yok. Çünkü rekabet var. Örneğin bir marka iç tasarımda öne çıkıyorsa başka bir marka onu dış tasarımıyla solluyor. Dİğer bir marka motor performansı ile öne geçiyor ancak kendine has handikapları olabiliyor.

Lafı uzattım , kusuuma bakmayın. Giulietta'yı aldım. Yakın zamanda araçla ilgili detayları artıları , eksileri ve resimleri paylaşacağım. Bir ön ip ucu vereyim şehir içi yakıt tüketimi 17 inç jantlarla 6-6,5 litrelerde.

Hayirli olsun Hasan Bey:) Allah kaza bela vermesin:) Fotograflari bekleriz.

  • Beğen 1
Yorum bağlantısı
Çağlar Bayur

Her malin bir alicisi var. Temiz bir Alfa Alfistlerin gozunden kacmaz. Piyasaya gitmez desek de giulietta aslinda diger modellere gore daha begenilen ve sinifinda hos bir model. Avis bu araclari ust yoneticiler icin alternatif olarak sunuyor dersem, sanirim bir Alfa'nin filo kiralamada tercih edilmesi, algisinin biraz daha degistigi tezini guclendirecektir. Cebinizde 60.000tl var ve Golf alabiliyorsaniz Golf'u alin. Ancak 55.000tl var ve zorlamak istemiyorsaniz 50.000TL'lik ama cok temiz bir Alfa tercih edin.

Saygilarimla.

alfist adminin satamnadı ama arabasını 1.5 yıl galilba

Yorum bağlantısı
Misafir

alfist adminin satamnadı ama arabasını 1.5 yıl galilba

Cok istemistir alfistlerin basi diye:) hava parasi olunca gitmemistir.

Saygilarimla.

Araciniz hayirli olsun. Gayet hos bir arac. 2 sorum olacak.

Dna hakkinda detayli bilgi. Mesela bu surus modu amortisorlerle iliskili mi? Beler degisiyor.

Ikincisi bu araclarda far yikama isaretleniyor ama ben gormuyorum bakinca. Farlari xenon olmayabilir mi sorusu geliyor aklima.

Saygilarimla.

Yorum bağlantısı
Hasan Molla

Çok teşekkür ederim. allah herkese gönlüne göre versin. Bizim ilk gittiğimiz araca 55 bin TL istedi araç sahibi. Arkadaş aracı alalı bir sene olmamış, Gayet şeffaf konuştuk. geçen sene 53 bin liraya aldım dedi. 55 e satıyorum şu anda dedi. 55 e satamazssam binerim müşterisi çıkınca satarım dedi. velhasılı bize 250 TL ikram yapmadı. Dolayısıyla biz de vazgeçtik almaktan geri geldik. Yani bu arkadaşımız biraz tok satıcıydı. Müşterisi bulununca  küsürata bakmayıp  vermek gerekir diye düşünüyorum. 

 

Bu arada DNA sorusu çok isabetli bir soru olmuş. 

Vites kolunun hemen yanında iç kademeli bir joystick var. 

D: Dinmik sürüş modu., N: NOrmal sürüş modu. A: All Weather  yani her türlü hava şartlarında güvenli sürüş modu. 

 

N modunda araç 105 beygir gücünde 1600 CC turbo dizel bir araç. Gaz fren tepkimeleri standart süspansiyon standart.

A moduna geçtiğinzde araç biraz daha sağırlaşıyor, gaz tepkimeleri artıyor , ESP daha  çok kontrolü ele alıyor. Özellikle gaz tepkisi 1300 motor multijet bir linea  karakteristiğine bürünüyor. Öreğin karlı ve yağışlı havalarda kullanılması gereken sürüş modu bu olmalı. 

Bir de D konumu var ki çok tehlikeli. Bu moda geçtiğiniz zaman araç gaza çok erken ve aşırı tepki vermeye başlıyor. Dİreksiyon daha bir pist havasına geçiyor , setleşiyor.  ESP kontrollü devre dışı kalmasa da sürücüye daha fazla hareket imkanı sağlıyor. Kaba tabirle yanlama yapmaya izin veriyor. Bu arada ani bir fren ihtiyacına yönelik aracın frenlerini hazırda bekletip çok daha erken frenleme yapmasına olanak sağlıyor. Süspansiyonlar da biraz sertleşiyor bildiğim kadarıyla. 

BMW 6.45i kullanan kuzenim aracı kullandı, dinamik moda hayran kaldı. 

 

Dİğer sorunuza gelince, Ben de aracın yanına xenonlu diye gittim ancak araçta xenon yok. kısa hüzmeli farlar mercekli halogen. Uzunlar da öerceksiz halojen. Ayrıca gündüz led farları var. Xenonlu versiyonu var mı bilmiyorum ancak şimdiye kadar incelediğim giuliettalarda dediğiniz gibi far yıkama ben de görmedim. 

İstenirse kısa farlar xenon yapılabilir.  Ancak  bazı yerlerde bixenon da yapıyorlarmış. tabi farı açıp tadilat gerekiyormuş. Tabi iki senede bir de farları söküp taakma derdi ortaya çıkıyor. İki tane yedek far almak için de far fiyatları biraz tuzlu. tanesi 800 TL küsür.

 

Cok istemistir alfistlerin basi diye:) hava parasi olunca gitmemistir.

Saygilarimla.
Araciniz hayirli olsun. Gayet hos bir arac. 2 sorum olacak.

Dna hakkinda detayli bilgi. Mesela bu surus modu amortisorlerle iliskili mi? Beler degisiyor.

Ikincisi bu araclarda far yikama isaretleniyor ama ben gormuyorum bakinca. Farlari xenon olmayabilir mi sorusu geliyor aklima.

Saygilarimla.

Yorum bağlantısı
Çağlar Bayur

Cok istemistir alfistlerin basi diye:) hava parasi olunca gitmemistir.

Saygilarimla.

Araciniz hayirli olsun. Gayet hos bir arac. 2 sorum olacak.

Dna hakkinda detayli bilgi. Mesela bu surus modu amortisorlerle iliskili mi? Beler degisiyor.

Ikincisi bu araclarda far yikama isaretleniyor ama ben gormuyorum bakinca. Farlari xenon olmayabilir mi sorusu geliyor aklima.

Saygilarimla.

harika kondisyonda spider idi. rakamı da makuldu .. nefis arabaydı

Yorum bağlantısı
Misafir

harika kondisyonda spider idi. rakamı da makuldu .. nefis arabaydı

Hain alfistler:)

Saygilarimla.

Çok teşekkür ederim. allah herkese gönlüne göre versin. Bizim ilk gittiğimiz araca 55 bin TL istedi araç sahibi. Arkadaş aracı alalı bir sene olmamış, Gayet şeffaf konuştuk. geçen sene 53 bin liraya aldım dedi. 55 e satıyorum şu anda dedi. 55 e satamazssam binerim müşterisi çıkınca satarım dedi. velhasılı bize 250 TL ikram yapmadı. Dolayısıyla biz de vazgeçtik almaktan geri geldik. Yani bu arkadaşımız biraz tok satıcıydı. Müşterisi bulununca küsürata bakmayıp vermek gerekir diye düşünüyorum.

Bu arada DNA sorusu çok isabetli bir soru olmuş.

Vites kolunun hemen yanında iç kademeli bir joystick var.

D: Dinmik sürüş modu., N: NOrmal sürüş modu. A: All Weather yani her türlü hava şartlarında güvenli sürüş modu.

N modunda araç 105 beygir gücünde 1600 CC turbo dizel bir araç. Gaz fren tepkimeleri standart süspansiyon standart.

A moduna geçtiğinzde araç biraz daha sağırlaşıyor, gaz tepkimeleri artıyor , ESP daha çok kontrolü ele alıyor. Özellikle gaz tepkisi 1300 motor multijet bir linea karakteristiğine bürünüyor. Öreğin karlı ve yağışlı havalarda kullanılması gereken sürüş modu bu olmalı.

Bir de D konumu var ki çok tehlikeli. Bu moda geçtiğiniz zaman araç gaza çok erken ve aşırı tepki vermeye başlıyor. Dİreksiyon daha bir pist havasına geçiyor , setleşiyor. ESP kontrollü devre dışı kalmasa da sürücüye daha fazla hareket imkanı sağlıyor. Kaba tabirle yanlama yapmaya izin veriyor. Bu arada ani bir fren ihtiyacına yönelik aracın frenlerini hazırda bekletip çok daha erken frenleme yapmasına olanak sağlıyor. Süspansiyonlar da biraz sertleşiyor bildiğim kadarıyla.

BMW 6.45i kullanan kuzenim aracı kullandı, dinamik moda hayran kaldı.

Dİğer sorunuza gelince, Ben de aracın yanına xenonlu diye gittim ancak araçta xenon yok. kısa hüzmeli farlar mercekli halogen. Uzunlar da öerceksiz halojen. Ayrıca gündüz led farları var. Xenonlu versiyonu var mı bilmiyorum ancak şimdiye kadar incelediğim giuliettalarda dediğiniz gibi far yıkama ben de görmedim.

İstenirse kısa farlar xenon yapılabilir. Ancak bazı yerlerde bixenon da yapıyorlarmış. tabi farı açıp tadilat gerekiyormuş. Tabi iki senede bir de farları söküp taakma derdi ortaya çıkıyor. İki tane yedek far almak için de far fiyatları biraz tuzlu. tanesi 800 TL küsür.

Detayli aciklamaniz icin tesekkurler. Dna modu bilinmeyen bir konuydu benim icin. Acikliga kavusmus oldu. Keyifle kullanin insallah.

Saygilarimla.

Yorum bağlantısı
Hasan Molla

Kısaca donanım hakkında da bilgi vereyim. 

 

Hız sabitleme

Otomatik kararan dikiz aynası

Park sensörü

Direksiyondan Cd player kontrolü

Dİjital klima (standart donanım)

Yokuş kalkış desteği ( standart donanım)

Deri direksiyon simidi ( standart donanım)

Mercekli  kısa hüzmeli farlar ( standart donanım)

Ledli gündüz farları ( standart donanım)

Soğutmalı torpido ( standart donanım)

Mercekli ön sis farları ve ledli arka stoplar( standart donanım)

Kol dayama.

Yorum bağlantısı
Sertaç Karginer

Kısaca donanım hakkında da bilgi vereyim. 

 

İyi günlerde kullanın Hasan bey benim de merak ettiğim arabayı kullanan biri olarak bu güne kadar sizi üzecek bir arızayla karşılaştınızmı acaba... :) 

Yorum bağlantısı
Hasan Molla

aracı alalı henüz bir hafta daha olmadı. Araç zaten bakımlı ve ilk sahibindendi. İnşallah üzecek arızalar çıkmaz. bakım yaptırmam gerekiyor kısa zamanda bakım zamanı yaklaşmış çünkü.

İyi günlerde kullanın Hasan bey benim de merak ettiğim arabayı kullanan biri olarak bu güne kadar sizi üzecek bir arızayla karşılaştınızmı acaba... :) 

  • Beğen 1
Yorum bağlantısı
  • Konuyu Görüntüleyenler   0 kullanıcı

    Sayfayı görüntüleyen kayıtlı kullanıcı bulunmuyor.

×
×
  • Yeni Oluştur...