İçeriğe Yönlendir

Mondeo Geç Isınma,lpg'ye Geç Geçme Ve Performans Sorunu Ve Çözümü


Fevzi Köse

Recommended Posts

Fevzi Köse

Herkese iyi pazarlar, aracımın yaklaşık bir buçuk yıldır devam eden ısınma sorununa çözüm bulmanın sevinciyle bu konuyu açıyorum. (Aracım 99 model Mondeo Ghia Prins Lpgli)

Arabam uzunca bir süredir çok geç ısınıyordu, şöyle ki; gaza geçmesi en sıcak havada 2 3 km, soğuk havada 5 6 km yı buluyordu, hararetin normale gelmesi de sıcaklığa bağlı 10 km yı buluyordu.

Araştırmaların sonucu ilk olarak geçen yıl önceki gittiğim ustaya termostatı değiştirttim ama değişen bir şey olmadı. (Zaten usta sağlam olduğunu söylemişti) Daha sonra araştırmaya devam ederken antifiriz olabileceğini öğrendim, antifiriz değişti ama sonuç yine aynı... Bu forumdan tavsiyelerde Tuncay Ustaya gittim bilgisayara bağlayıp sağolsun yarım saat test sürüşü yaptı ama o da bi sorun olmadığını söyledi. En son bir ay kadar önce Öner Otoda, 100000 Km olduğundan trigeri değiştirirken ustanın gerek yok demesine rağmen devirdaim değişti. Sonuç Yine aynı. Sonrasında bi ihtimal diyerek kalorifer petek temizliği yaptırdım ve bunların hiçbiri sorununu çözmedi. Yanı boştan yere 400 liraya yakın para harcadım. Arabayla işe gittiğim için ayda 3 4 depo LPG nin yanında yarım depoya yakın benzinde harcadigim için bu sorun artık çok severek bindigim arabamdan sogumama yol açmaya baslamiştı...

2 hafta önce arabanın performansında bariz bir düşüş olmaya başlayınca farkli Prins bayilerinde büyük filtre (150 TL) ve küçük filtre (20 TL) değişti. (Sökülen filtrelerin arabaya 2006 yılında ve yaklaşık 130000 km önce LPG ilk takılırken bulunan filtreler olduğunu öğrendim) Arabanın performansı baya düzeldi ancak eski hali gibi atak değildi. Yine bu siteden tavsiye edilen Memduh Usta Prins Yetkili servisine gittim geçen hafta ve orda Ömer Ustaya performans sorunu ve geç ısınma sorunundan bahsettiğimde, tüm sorunların sebebini kızılötesi ısı ölçerle 1 dakikada teşhis etti: Regülatör tıkalı... Regülatöre giren hortumun sıcaklığı 85 90 arası iken çıkan hortumlarda su sıcaklığı 40 derece civarıydı. Regülatör soküldüğünde diyaframın tortuyla kaplı olduğunu ve yırtılmak üzere olduğunu gördük.

300 TL ye regülatörüm tamir takımı ile yenilendi ve şu anda Aracım bu havada 1-1,5 km de gaza geçiyor. Performansı da çok şükür eski haline döndü. Sorunumu teşhis ve tedavi eden Memduh Usta Prins Servisi ve Ömer Usta yı herkese şiddetle tavsiye ederim...

Biraz uzun oldu ama yapılanların tamamını paylaşmak istedim ki, aynı sorunu olan biri benimle aynı yanlışları yapmasin.

Bir de, bu forumu hep tabiri caizse "yiyici" pozisyonunda sadece okuyarak takip ettim genelde ve yukarıda yazdıgım ustalar olsun ve başka konular olsun bu forumdan çok şey öğrendim, emeği olan herkese teşekkürlerimi sunuyorum.

  • Beğen 9
Yorum bağlantısı
Misafir

1,5 yıl iyi sabır ve gayret göstermişsiniz. Başkası olsa belki elden çıkarmıştı arabayı. Geçmiş olsun, keyifli sürüşler dilerim bundan sonrası için :)

Yorum bağlantısı
Fevzi Köse

Teşekkür ederim.

4 yıl önce sırf bebek arabası sığmadı diye 99 corollayı satmıştım. Onun üstüne 3. Araba bu ama bundan vazgeçemiyorum. İnsan sevince sabrediyor galiba

Yorum bağlantısı
Selim Kılınç

Herkese iyi pazarlar, aracımın yaklaşık bir buçuk yıldır devam eden ısınma sorununa çözüm bulmanın sevinciyle bu konuyu açıyorum. (Aracım 99 model Mondeo Ghia Prins Lpgli)

Arabam uzunca bir süredir çok geç ısınıyordu, şöyle ki; gaza geçmesi en sıcak havada 2 3 km, soğuk havada 5 6 km yı buluyordu, hararetin normale gelmesi de sıcaklığa bağlı 10 km yı buluyordu.

Araştırmaların sonucu ilk olarak geçen yıl önceki gittiğim ustaya termostatı değiştirttim ama değişen bir şey olmadı. (Zaten usta sağlam olduğunu söylemişti) Daha sonra araştırmaya devam ederken antifiriz olabileceğini öğrendim, antifiriz değişti ama sonuç yine aynı... Bu forumdan tavsiyelerde Tuncay Ustaya gittim bilgisayara bağlayıp sağolsun yarım saat test sürüşü yaptı ama o da bi sorun olmadığını söyledi. En son bir ay kadar önce Öner Otoda, 100000 Km olduğundan trigeri değiştirirken ustanın gerek yok demesine rağmen devirdaim değişti. Sonuç Yine aynı. Sonrasında bi ihtimal diyerek kalorifer petek temizliği yaptırdım ve bunların hiçbiri sorununu çözmedi. Yanı boştan yere 400 liraya yakın para harcadım. Arabayla işe gittiğim için ayda 3 4 depo LPG nin yanında yarım depoya yakın benzinde harcadigim için bu sorun artık çok severek bindigim arabamdan sogumama yol açmaya baslamiştı...

2 hafta önce arabanın performansında bariz bir düşüş olmaya başlayınca farkli Prins bayilerinde büyük filtre (150 TL) ve küçük filtre (20 TL) değişti. (Sökülen filtrelerin arabaya 2006 yılında ve yaklaşık 130000 km önce LPG ilk takılırken bulunan filtreler olduğunu öğrendim) Arabanın performansı baya düzeldi ancak eski hali gibi atak değildi. Yine bu siteden tavsiye edilen Memduh Usta Prins Yetkili servisine gittim geçen hafta ve orda Ömer Ustaya performans sorunu ve geç ısınma sorunundan bahsettiğimde, tüm sorunların sebebini kızılötesi ısı ölçerle 1 dakikada teşhis etti: Regülatör tıkalı... Regülatöre giren hortumun sıcaklığı 85 90 arası iken çıkan hortumlarda su sıcaklığı 40 derece civarıydı. Regülatör soküldüğünde diyaframın tortuyla kaplı olduğunu ve yırtılmak üzere olduğunu gördük.

300 TL ye regülatörüm tamir takımı ile yenilendi ve şu anda Aracım bu havada 1-1,5 km de gaza geçiyor. Performansı da çok şükür eski haline döndü. Sorunumu teşhis ve tedavi eden Memduh Usta Prins Servisi ve Ömer Usta yı herkese şiddetle tavsiye ederim...

Biraz uzun oldu ama yapılanların tamamını paylaşmak istedim ki, aynı sorunu olan biri benimle aynı yanlışları yapmasin.

Bir de, bu forumu hep tabiri caizse "yiyici" pozisyonunda sadece okuyarak takip ettim genelde ve yukarıda yazdıgım ustalar olsun ve başka konular olsun bu forumdan çok şey öğrendim, emeği olan herkese teşekkürlerimi sunuyorum.

Yazınız için çok teşekkür ediyorum özellikle açıklamalarınıza.

Daha önceki yazılarımı takip edenler çok iyi bilir bizde kendimize göre tamir bakım yapıp özellikle fotoğraflı olarak buradan herkese yardımcı olmak için yayınlıyorum.

Üyelerimizden ricam sonuçta devlet sırrı değil ya biraz daha resimlemeye önem gösterelim.

Yorum bağlantısı
Fevzi Köse

Selim Bey, rica ederim. Ben bu forumdan çok şey öğrendim, benim bu yazdığım da bi kişinin bile isine yararsa ne mutlu.

Resim konusunda da haklısınız bazen bir resim bile bi sorunu, arızayı çözmeye çok yardımcı oluyor...

Yorum bağlantısı
  • 1 ay sonra...
Emre Gürkaynak

Fevzi bey bende 2 haftadir kara kara dusunuyordum. bende anlattiklariniza yakin,problem var . Sabah kontaga basiyorum, 2-3 km buluyor lpg ye gecmeye calisincaya kadar, gecen hafta lpg ustasi motor gec isiniyor termostada baktir demisti, fakat zaman bulamadim, bu hafta ustama goturecegim. Dediklerinizi de ustamla paylacacam bakalim ne bulacak, yalniz bende arti olarak su da eksiltiyor, antufiriz ekleyip , devirdayim pompasinada baktiracagim, birkac arkadas boyle cozum bulmus forumda.

Bu arada bir sorun oldu mu ilk foruma bakar oldum , bagimlilik yapti.

Yorum bağlantısı
Talip Eren

Öncelikle geçmiş olsun,lpg ile ilgili kısım çözülmüş.Motorun geç ısınma sorunu devam ediyor mu?

Yorum bağlantısı
Ömer Karabayır

geçmiş olsun. paylaşım için teşekkürler.

Yorum bağlantısı
Emre Gürkaynak

Fevzi bey bende 2 haftadir kara kara dusunuyordum. bende anlattiklariniza yakin,problem var . Sabah kontaga basiyorum, 2-3 km buluyor lpg ye gecmeye calisincaya kadar, gecen hafta lpg ustasi motor gec isiniyor termostada baktir demisti, fakat zaman bulamadim, bu hafta ustama goturecegim. Dediklerinizi de ustamla paylacacam bakalim ne bulacak, yalniz bende arti olarak su da eksiltiyor, antufiriz ekleyip , devirdayim pompasinada baktiracagim, birkac arkadas boyle cozum bulmus forumda.

Bu arada bir sorun oldu mu ilk foruma bakar oldum , bagimlilik yapti.

Bugun ilk is lpg ustasina goturdum, bana bir sey olmadigini ve ayarlarin normal oldugunu sadece arabanin tekledigini soyledi, bence usta pek biseyden anlamiyor, yarin sabah sogukken bakalim dedi . Oradan ayrildim.

Sonra su kacagini bulmak icin kendi motor ustama arabayi goturdum. Kacagida bulduk, su deposundan radyatore giden cikisinda catlak vardi.neyse macunladik, kirmizi antifiriz koydum sorunu hallettik, gibi. Ama com idare etmiyecek gibi duruyor, biraz once yoldan geldim, damla kadar akinti yapmis. Yenisine baktim sensorlu 100tl civari.

Sonra usta arkadas bir seyi fark etti, lpg beyni isinmiyor.borularin da catlak var, ama en onemlisi dedi devirdaym pompasi randimanli calismiyor, kallerifer gec isiniymu diye sordu bende evet dedim, bundandir diye suphelendi,yarin lpg ustasina gidip tekrardan size yazacagim,

Yorum bağlantısı
Emre Gürkaynak

Gecmis olsun, benim sorunumda ayni,

Lpg ustasina gittim filtreler birkac eskimis boru degisti. Sorun ayni devam etti. Tekleme , beynin isinmamasi ayni.

Ama biraz duzeldimi dedik, sabah ise gittim hersey normal gibi, isyerimle ev arasi 18 km gittim radyator oradan sular fiskiriyor, dedim sorun ciddi, dun yine kendi ustama gittim sabah erkenden tabi motor soguk su kacagi yok felan yok ilk devirdaimden suphelendik actik ettik eskimis dedi degistirdik(110tl) sonra olmusken triger(140tl) neyse hersey iyi dedik arabayi topladik tabi motor calisti arabayi isittik oda ne radyatore giden borudan yine su fiskirdi, sonra suyun gecen borularina baktik borular tas gibi sismis, basincla. Usta dedi iyi bir ihtimalle conta yakmis, insallah motor kapagini catlatmamistir dedi. Usta dedigi basinc ilk yedek su debosunu patlatti, sonra depoyu macunladik , sonrada en zayif borudan fiskirmaya , tabi antifiriz kullanilmamisti daha once, antifiriz sorunun aciga cikmasini hizlandirmis dedigine gore, anlayacaginiz, tum arabanin sistemini etkilemis bu conta, insallah contadir, daha motor acilmadi 3-5 gune gercek sorun aciga cikar,

Yorum bağlantısı
Fevzi Köse

Öncelikle geçmiş olsun,lpg ile ilgili kısım çözülmüş.Motorun geç ısınma sorunu devam ediyor mu?

Teşekkür ederim. Geç ısınma sorunu çözüldü. Aslında arabadaki tüm sorunların (geç ısınma, çekiş vs.) kaynağı regülatörmüş.
Yorum bağlantısı
Fevzi Köse

bende de aynı sorun vardı, regülatöre baktık ama tıkanıklık yok denildi... regülatör ısınmıyordu buz gibiydi...

suya gaz karışmış dedi ustam? kokladı ve hava yapmış, ısınmayan gaz suya karışmış dedi.

araç hava yapıyordu, havasını aldıktan sonra 3 bin devirde 1 dakika kadar çalıştırdığımızda yeniden hava yaptığını gördük... conta yakmış olabilir dedi lpg ustam.

şimdi kara kara düşünüyorum, aracım lpg ye çok geç geçiyor, ben manuel alırsam (atiker var) tekleme ve gaz kokusu yapıyor mecburen benzinde kullanıyorum, var mıdır önerisi olan arkadaşlar?

Bu konuda aracımla ilgili araştırma yaparken ve tamir edilirken edindiğim bilgilere göre;

Suya gaz karışmasının sebebi regulatordeki ince esnek bir plastik parça olan diyaframın yırtılması bence. Bunun devamındaki sıkıntının da conta yakması olacağını söylemişti lpg ustası. Yalnız conta yakmış olsa daha başka belirtiler de olur diye düşünüyorum. Siz her ihtimalde regulatorun ya değişim yada tamir seçeneğini mutlaka değerlendirin.

Yorum bağlantısı
Misafir

Bende de garip bir arıza mevcut. Araç soğukken marşa basıyorum çalışıyor. Sonra lpgye geçtiğinde motor ısısı normal ısısına ulaşana kadar yani takribi 2-3 km gaz verdiğimde araçta yığılma ve stop etme eğilimi olup birden devir yükseliyor. Sonra normal ısıya ulaştığında bundan eser yok. Bu sorunu yaptığı sırada benzine aldığımda benzinde çok güzel gaza tepki veriyor. Anlamadım gitti. Ayarlarda sıkıntı yok. Gaz kesici ve normal filtreler değişti.

Yorum bağlantısı
Murat Ersel Çevik

Geçmiş olsun. O tıkanıklık biraz daha artsaydı sabah çalışmaları da eziyet olacaktı. Artık 4 marşta mı alır 5 marştamı allah bilir.

Yorum bağlantısı
Emre Gürkaynak

Son durum bu arkadaslar conta yanmis,

737d0ff2fc2e494544677b29002e9525.jpg0c714e418eda7fd93989745e68733792.jpg675895333a682607b7f1b4da9a065a28.jpg34e4f4972986d5c9e2e6a0aa97b4b353.jpg8f49d606e8e2b9e53b943a8d287bdedd.jpg

Yorum bağlantısı
Selim Kılınç

Geçmiş olsun. Triger setini kontrol etmeyi unutmayın.

  • Beğen 1
Yorum bağlantısı
Emre Gürkaynak

Fikri olan varmi yada cknta yakan ne kadar tutar

SM-T320 cihazımdan Tapatalk kullanılarak gönderildi

Yorum bağlantısı
  • 3 hafta sonra...
Emre Gürkaynak

Benimde 1400 tl tuttu

SM-T320 cihazımdan Tapatalk kullanılarak gönderildi

Su an arabam cillop gibi diyebilirim zevkle suruyorum. Bir ara motordan sikirdi ses geliyordu dizel aracmis gibi onuda powerup motor katkisiyla cozduk. Tavsiye. Bu ses lifter den geliyordu hallettik, arada yine geliyor ama cok az suruyor, o da motor sogukken. Tek sikintim su deposu ve vites korugu tozlugu kaldi bir turlu bulamadim.

SM-T320 cihazımdan Tapatalk kullanılarak gönderildi

  • Beğen 1
Yorum bağlantısı
Çağlar Bayur

kaatkı sonrası yağ değişim zmanaı geldi mi kaç km oldu koyalı?

Yorum bağlantısı
Emre Gürkaynak

Daha 300 500 km ancak olmustur, bakmadim .

SM-T320 cihazımdan Tapatalk kullanılarak gönderildi

Yorum bağlantısı
  • 7 ay sonra...
İbrahim Gözoğlu

power up etkisi ne durumda enre bey devam ediyor mu yoksa sesi kesti mi?

Yorum bağlantısı
  • Konuyu Görüntüleyenler   0 kullanıcı

    Sayfayı görüntüleyen kayıtlı kullanıcı bulunmuyor.

×
×
  • Yeni Oluştur...