İçeriğe Yönlendir

Marşa Ilk Basıldığında Çalışıyor, 10 Saniye Sonra Stop Ediyor.


Murat Aydıner

Recommended Posts

Murat Aydıner

Arkadaşlar herkese merhaba;

 

Aracım 2006 C-max (dizel)

 

Sabah marşa bastım araç çalıştı, 10 saniye sonra stop etti, tekrar marşa bastım 10 kere falan denedim araç çalışmadı.

 

Çekici yardımı ile Ustama götürdüm.

 

Yapılan işlemler : mazot filtresi değişti, akü değişti, yakıta katkı maddesi konuldu vb.

 

Ertesi gün tekrar aynı sorunla karşılaştım, mahalledeki usta geldi, balata spreyi sıkarak arabayı çalıştırdık. İşyerine geçtim öğlen oldu araç yine çalışmadı, balata spreyi ile çalıştırdık.

 

Ustamla görüştüm, yakıtı aldığın istasyon su katmıştır ondandır dedi, depoyu opette doldurdum yine aynı sorunla karşılaştım.

 

Enjeksiyonlarda diye tahmin ederek, tüm enjeksiyonların bilgisayar ile kontrolü yapıldı enjeksiyonlarda herhangi bir sorun bulunamadı, hortumlarda kaçak var mı diye düşünüldü, tüm hortumlara bakıldı kaçak bulunamadı, müşülü değiştirdik.

 

Mazot şamandırası kontrol edildi kaçak çatlak yok, havası alındı sıkıntı yok.

 

Şu an sorun düzelip düzelmediğini bilmiyorum yarın sabah araç çalışmaz ise yine çözüm arayışana geçeceğiz.

 

Daha önce başına gelen varsa konu ile ilgili fikri olan varsa yorumlarınızı bekliyorum.

 

 

Yorum bağlantısı
Barış Göktürk

"Yakıt El Pompasını bir kontrol ettirin" derim yekten...

 

Çok büyük bir olasılıkla el pompası yakıt tankından çekilen yakıtı tanka doğru geri kaçırıyor. Bu sebeple aracı durdurup tekrar çalıştırmak istediğinizde yakıt sisteminizde hava boşluğu oluşuyor ve araç ilk marşta çalışmıyor...

  • Beğen 1
Yorum bağlantısı
Murat Aydıner

Barış bey cevabınız için teşekkürler çözümü ne olabilir ne yapmalıyız ?

Yorum bağlantısı
Murat Aydıner

Enjektörler sökülerek mi kontrol edildi.. ?

Evet enjektörlerin tamamı söküldü, makineye bağlandı Ankara Seçkin pompa zaten bu işi en iyi yapan firma

Yorum bağlantısı
Mehmet Ozyurek

Yapılabilecek her şeyi yapmışsınız.. 

Araç ısınınca düzeliyor mu.. hep mi böyle.. 

Yorum bağlantısı
Murat Aydıner

Mehmet bey araç ısınınca düzeliyor, sadece soğuk olduğu zaman ilk serferde kontağa bastığımda çalışıyor, galiba hortumlardaki yakıtı kullanarak çalışıyor, sonrasında ise çalışmıyor. Tekrar marş almıyor.

Yorum bağlantısı
Eren Gökmen
(düzenlendi)

"Yakıt El Pompasını bir kontrol ettirin" derim yekten...

 

Çok büyük bir olasılıkla el pompası yakıt tankından çekilen yakıtı tanka doğru geri kaçırıyor. Bu sebeple aracı durdurup tekrar çalıştırmak istediğinizde yakıt sisteminizde hava boşluğu oluşuyor ve araç ilk marşta çalışmıyor...

focus 1.6 tdci da el pompasi yok, sanirim cmaxde de yok.

 

bir cok sey denenmis. yine ayni problem olursa egr ye ve isitma bujilerine baktirabilirsiniz

tarihinde Eren Gökmen tarafından düzenlendi
  • Beğen 1
Yorum bağlantısı
Murat Aydıner

Eren bey cevabınız için teşekkür ederim, ısıtma bujilerinden biri zaten arızalı ancak ustalar onunla ilgisi olmadığını söylediler.

Yorum bağlantısı
Eren Gökmen
(düzenlendi)

Eren bey cevabınız için teşekkür ederim, ısıtma bujilerinden biri zaten arızalı ancak ustalar onunla ilgisi olmadığını söylediler.

ford pejo motorlar sadece ilk calistirmadan önce degil giderken de isitma bujilerini kullaniyorlar. Cogu usta malesef bilmiyor bunu. Zaten arizaliysa degistireceksiniz, sorun onda ise problem de cözülmüs olur.

ilk akla gelen mazotun geri kacmasi ama bakildi ise ve sorun devam ediyorsa bence bujileri degistirin. ilk masraf etmeden önce egryi kontrol etmekte fayda var tabi

tarihinde Eren Gökmen tarafından düzenlendi
Yorum bağlantısı
Murat Aydıner

Bujileri değiştirmeye zamanım olmadı en kısa sürede değiştireceğim zaten aracı alalı 10 gün oldu malesef

Yorum bağlantısı
Eren Gökmen

Bujileri değiştirmeye zamanım olmadı en kısa sürede değiştireceğim zaten aracı alalı 10 gün oldu malesef

olsun caninizi sikmayin. Hallolur bir sekilde. Büyük bir masraf cikacagini zennetmiyorum. Forumda ankara icin tavsiye edilen servisler varsa oralara giderseniz hem masraftan hem stresten kurtulursunuz. 

Hayirli olsun araciniz

  • Beğen 1
Yorum bağlantısı
Barış Göktürk

focus 1.6 tdci da el pompasi yok, sanirim cmaxde de yok.

 

bir cok sey denenmis. yine ayni problem olursa egr ye ve isitma bujilerine baktirabilirsiniz

İddia etmem; görmediğim için haklı olabilirsiniz. Nitekim forum içerisinde yaptığım kısa bir araştırmada sizi onaylayan şöyle bir yanıta da rastladım. 

http://www.otoclubturkiye.com/forum/topic/189049-f-ii-mazot-filtre-de%C4%9Fi%C5%9Fimi/page-2#entry845624

Lakin bana çok garip geldi. Birlikte çalıştığım ustalarımdan birinin eski kasa Fiesta'sında yakıt el pompası gördüğümü hatırlarım. O fiesta TDCİ mıydı; ona da emin değilim.

 

TDCİ motorlara yakıt el pompası koymayıp, yakıt sisteminde oluşacak boşlukları-havayı- sürekli marş yaparak sistemden atmayı düşünmekse Common Rail motorlar için fazlasıyla basit kalıyor. Gözden kaçırdığım bir şeyler var illa ki...

  • Beğen 1
Yorum bağlantısı
Eren Gökmen

focusta yok. gecen günlerde enjektör pullarini degistirttim. Dogal olarak hava yapti sistem. Usta yana yana pompa ariyor :) arama bosuna dedim. balata spreyi ile calistirdik. örnegin mazot filtresidegisiminde, filtrenin icine mazot dolduruyorlar. Anlam veremedigim bir olay (tasarruf sanirim)

Yorum bağlantısı
Murat Aydıner

olsun caninizi sikmayin. Hallolur bir sekilde. Büyük bir masraf cikacagini zennetmiyorum. Forumda ankara icin tavsiye edilen servisler varsa oralara giderseniz hem masraftan hem stresten kurtulursunuz. 

Hayirli olsun araciniz

Eren bey teşekkür ederim, tavsiye edeceğiniz iyi bir usta var mı ?

  • Beğen 1
Yorum bağlantısı
Eren Gökmen

Eren bey teşekkür ederim, tavsiye edeceğiniz iyi bir usta var mı ?

Rica ederim. Ben yurt disinda yasiyorum. Zaten buradaki usta(!)lar yüzünden her sorunu arastirip, nokta atisi bulup öyle gidiyorum ustalara.

Ankarada bildigim yok malesef. Varsa yazan olur umarim

Yorum bağlantısı
Barış Göktürk

focusta yok. gecen günlerde enjektör pullarini degistirttim. Dogal olarak hava yapti sistem. Usta yana yana pompa ariyor :) arama bosuna dedim. balata spreyi ile calistirdik. örnegin mazot filtresidegisiminde, filtrenin icine mazot dolduruyorlar. Anlam veremedigim bir olay (tasarruf sanirim)

Değişimi yapılacak yakıt filtresinin içerisini yakıtla doldurma nedenleri, sistemde hava -boşluk- oluşma ihtimalinin önüne geçmek için yapılan bir işlemdir. Lakin bunu yapsanız dahi sistemde boşluk oluşumunun önüne %100 geçemeyebilirsiniz. 

Sizin ustanızın yaptığı işleme "Eter Koklatma" deriz. Marşı bastığı halde-volan döndüğü- motorun çalışmaması durumlarında, motorun hava emiş ağzından tutuşma sıcaklığı yakıta göre çok çok daha düşük bir katkı verilerek motoru çalıştırılıp rejim sıcaklığına ulaşması sağlanır. Bu sayede yakıt hattındaki hava da araç stop etmeden yanma odası içinden egzoz manifolduna geçerek sistemden atılır...

  • Beğen 1
Yorum bağlantısı
Eren Gökmen
(düzenlendi)

Değişimi yapılacak yakıt filtresinin içerisini yakıtla doldurma nedenleri, sistemde hava -boşluk- oluşma ihtimalinin önüne geçmek için yapılan bir işlemdir. Lakin bunu yapsanız dahi sistemde boşluk oluşumunun önüne %100 geçemeyebilirsiniz. 

Sizin ustanızın yaptığı işleme "Eter Koklatma" deriz. Marşı bastığı halde-volan döndüğü- motorun çalışmaması durumlarında, motorun hava emiş ağzından tutuşma sıcaklığı yakıta göre çok çok daha düşük bir katkı verilerek motoru çalıştırılıp rejim sıcaklığına ulaşması sağlanır. Bu sayede yakıt hattındaki hava da araç stop etmeden yanma odası içinden egzoz manifolduna geçerek sistemden atılır...

pardon cümle yanlis olmus. anlam veremedigim olay, vakvak pompanin olmamasi

tarihinde Eren Gökmen tarafından düzenlendi
Yorum bağlantısı
Murat Aydıner

Barış bey merhaba, verdiğiniz bilgiler için teşekkür ederim, biz henüz sorunun kaynağını çözemedik malesef.

Yorum bağlantısı
Barış Göktürk

Murat Bey;

 

İlk mesajınızda yazdıklarınıza bakarak aracınızdaki arızanın yakıt Sisteminden kaynaklandığını düşünmekteyim.

 

Sondan başara doğru gidecek olursak;

Enjektörleri test ettirmişsiniz ve enjektörlerde bir sorun görülmemiş.

Kaldı ki yakıta katkı maddesi karıştırılarak kötü yakıttan dolayı enjektörlerde oluşabilecek kirlilik faktörü elimine edilmeye çalışılmış.

Kalitesiz yakıttan kaynaklı olabileceği düşünülerek güvenilir bir noktadan aracın yakıtı tazelenmiş.

Tıkalı olma olasılığına karşı yakıt filtresi yenisi ile değiştirilmiş.

 

Buradan hareket ederek; Yakıt Sistemi üzerindeki en temel parçaya doğru gideriz ki Yakıt Pompasının görevini layıkıyla yapamıyor oluşu da bir ihtimal lakin çok tuzlu bir ihtimal olması nedeniyle, bu noktaya gelmeden: yakıtın geri kaçması ihtimali ile yakıt sistemi elemanları ve de bağlantı noktalarında hava almasına neden olabilecek kusurların/uygunsuzlukların olmadığından emin olunmalı...

 

Aracınızdaki sorunun kaynağını ben de çok merak ediyorum. Forumdaki üyelerin tavsiye edebileceği bir ustaya başvurularak çözüm aranabilir. Sorun çözüldüğünde sonucu buradan bizimle de paylaşırsanız sevinirim.

Yorum bağlantısı
Sani Gerşon

1- Kızdırma bujilerinin tamamı yenilenecek.

2- Araç muhtemelen hava yapıyor. Hortumlarda kaçak olabilir, kaçak kontrolü nasıl yapıldı?

3- Pompa kontrol edildi mi?

 

Ayrıca, marştan evvel 3-5 kere akü konumuna getirip 5'er saniye bekleyip sonrasında marş basabilir misiniz?

  • Beğen 1
Yorum bağlantısı
Murat Aydıner

Herkese iyi akşamlar;
Bugün sabah araç sorunsuz bir şekilde çalıştı.

Sorun kızdırma bujilerinden değil kesinlikle böyle bir sorun ile karşılaşırsanız yapılacak işlem.

 

İlk önce iyi bir pompacı bulmak bu işi profesyonel yapan bir firma.

Tüm enjektörler sökülüp makineye takılıp temizliği ve kontrolü yapılmalı (arızalı olanlar değiştirilmeli)

Sonra motor üzerinde bulunan yakıt hortumları kontrol edilmeli (kaçak sızdırma varmı ?)

Bu kadar işlem yapıldıktan motor açılmışken hazır hemen müşülü değiştirmeli (150 tl ) tutuyor

 

benim sorunum bu şekilde çözüldü.

İlgilenen herkese iyi akşamlar.


1- Kızdırma bujilerinin tamamı yenilenecek.

2- Araç muhtemelen hava yapıyor. Hortumlarda kaçak olabilir, kaçak kontrolü nasıl yapıldı?

3- Pompa kontrol edildi mi?

 

Ayrıca, marştan evvel 3-5 kere akü konumuna getirip 5'er saniye bekleyip sonrasında marş basabilir misiniz?

Sani bey teşekkürler cevabınız için.

Ustam sadece arızalı olan kızdırma bujisini yenilememizi tavsiye etti çünkü diğerlerinde sorun yok.

2- Hortumlardaki kaçaklar sökülerek hortum uçlarına yedek parçalar takılarak sıcak suda hava basıldı kaçak çıkmadı.

3- Pompada bir sorun çıkmadı.

Yorum bağlantısı
Eren Gökmen
(düzenlendi)

Herkese iyi akşamlar;

Bugün sabah araç sorunsuz bir şekilde çalıştı.

Sorun kızdırma bujilerinden değil kesinlikle böyle bir sorun ile karşılaşırsanız yapılacak işlem.

 

İlk önce iyi bir pompacı bulmak bu işi profesyonel yapan bir firma.

Tüm enjektörler sökülüp makineye takılıp temizliği ve kontrolü yapılmalı (arızalı olanlar değiştirilmeli)

Sonra motor üzerinde bulunan yakıt hortumları kontrol edilmeli (kaçak sızdırma varmı ?)

Bu kadar işlem yapıldıktan motor açılmışken hazır hemen müşülü değiştirmeli (150 tl ) tutuyor

 

benim sorunum bu şekilde çözüldü.

İlgilenen herkese iyi akşamlar.

Sani bey teşekkürler cevabınız için.

Ustam sadece arızalı olan kızdırma bujisini yenilememizi tavsiye etti çünkü diğerlerinde sorun yok.

2- Hortumlardaki kaçaklar sökülerek hortum uçlarına yedek parçalar takılarak sıcak suda hava basıldı kaçak çıkmadı.

3- Pompada bir sorun çıkmadı.

Sevindim hallolmasina. Sorunu anlayamadim ama enjektörlerde miymis problem?

Benim kizdirma bujisi ve egr tavsiyem eger anlattiklarinizla sorun cözülmemis olsaydi, onlardan biri olma ihtimali kuvvetliydi

Bu arada kizdirma bujisinden sadece bozuk olani degistirseniz olabilir ama hepsni degistirseniz daha iyi olur. dedigim gibi giderkende kullaniliyor o bujiler

tarihinde Eren Gökmen tarafından düzenlendi
  • Beğen 2
Yorum bağlantısı
Murat Aydıner

Merhaba Eren bey; teşekkür ederim

Kızdırma bujilerinin 4'ü tahmini ne kadar tutar bilginiz var mı ?

 

Ayrıca sorunu bende anlayamadım, kimse anlayamadı açıkçası (Büyük bir ihtimalle müşilden olabilir)

bir ikinci ihtimal ise enjektörlerin tamamı makineye bağlandığında temizliği yapıldığı için belki pislik kaçmışta olabilir tam bilmiyorum:)

  • Beğen 1
Yorum bağlantısı
Mustafa AYSAN

100-150 tl arası malzeme fiyatı. işçilik ne kadar tutar bilmiyorum.

  • Beğen 1
Yorum bağlantısı
  • Konuyu Görüntüleyenler   0 kullanıcı

    Sayfayı görüntüleyen kayıtlı kullanıcı bulunmuyor.

×
×
  • Yeni Oluştur...