İçeriğe Yönlendir

Dacia Sandero'da Yol Bilgisayarı


Atilla Ertan Çığır

Recommended Posts

Sani Gerşon
7 dakika önce, Omer Umur yazdı:

Selamunaleyküm;

Bu gün, İstanbul/Başakşehir özşafak Renault servisinde 50₺ karşılığında, 2016 dacia sandero 1.5dci aracımın yol bilgisayarını açtırdım, hill holder zaten vardı, bu ozellikleri açtığımızda hill holder gidebilir dediler ancak birşey olmadı.

sormak istediğim iki husus var. İlki, anlık yakıt tüketimi verisini kilometre/1litre olarak gösteriyor, sizlerde de böyle mi? bunu litre/100km olarak göstertmenin bir yöntemi var mıdır?

ikinci merak ettigim nokta ise, aracım 1.5dci easy-r şanzıman, sehir ici yakıt verisi olarak fabrika verileri 4.9lt/100km gözüküyor, ancak çok dikkat etmeme rağmen benim aracımla 6.8-7.5 arası veriler elde ediyorum(şu anki mazot fiyatları ile 32-35kuruşa karşılık geliyor), aynı aracı yada manuel şanzımanlı versiyonu kullanan arkadaşlar kendi yakıt tüketimlerini paylaşabilir mi?

Yol bilgisayarındaki birim değişikliği sadece CLIP cihazından yapılabilir. Yani yine yetkili servise gitmeniz gerekiyor.

Aracınız yeni olmalı, tüketimin düşmesi için biraz daha beklemeniz gerekmektedir.

  • Beğen 1
Mesajın linki
Okan Tansel
46 dakika önce, Omer Umur yazdı:

Selamunaleyküm;

Bu gün, İstanbul/Başakşehir özşafak Renault servisinde 50₺ karşılığında, 2016 dacia sandero 1.5dci aracımın yol bilgisayarını açtırdım, hill holder zaten vardı, bu ozellikleri açtığımızda hill holder gidebilir dediler ancak birşey olmadı.

sormak istediğim iki husus var. İlki, anlık yakıt tüketimi verisini kilometre/1litre olarak gösteriyor, sizlerde de böyle mi? bunu litre/100km olarak göstertmenin bir yöntemi var mıdır?

ikinci merak ettigim nokta ise, aracım 1.5dci easy-r şanzıman, sehir ici yakıt verisi olarak fabrika verileri 4.9lt/100km gözüküyor, ancak çok dikkat etmeme rağmen benim aracımla 6.8-7.5 arası veriler elde ediyorum(şu anki mazot fiyatları ile 32-35kuruşa karşılık geliyor), aynı aracı yada manuel şanzımanlı versiyonu kullanan arkadaşlar kendi yakıt tüketimlerini paylaşabilir mi?

Ve aleyküm selam bendeki de 2016 lakin benzinli bende tüm her şey açık geldi ve kilometre istediniz gibi 100 olarak yazıyor bu birimler Sani kardeşimin dedi gibi cihazla ayarlanıyormuş . yakıt dizel rodaj dönemi lakin aracın kilometresini bilmemekle beraber bir tık çok ama 5000 km sonra oturur gibi standartlara benim araç benzinli şuan 95 km ortalama 6 litre ama sabit bir netice değil bence . manuel ve easy-r arasındaki yakıt farkı yok nerdeyse bildiğim . tabi kullanım tarzına ve trafik durumuna göre değişir .

25 dakika önce, Sani Gerşon yazdı:

Yol bilgisayarındaki birim değişikliği sadece CLIP cihazından yapılabilir. Yani yine yetkili servise gitmeniz gerekiyor.

Aracınız yeni olmalı, tüketimin düşmesi için biraz daha beklemeniz gerekmektedir.

Bu arada kardeşim tavsiye edebileceğin iyleştirmeler varmı  örneğin kaput altı fitilleri gibi. :hohoho:

  • Beğen 1
Mesajın linki
Sani Gerşon
27 dakika önce, Okan Tansel yazdı:

Ve aleyküm selam bendeki de 2016 lakin benzinli bende tüm her şey açık geldi ve kilometre istediniz gibi 100 olarak yazıyor bu birimler Sani kardeşimin dedi gibi cihazla ayarlanıyormuş . yakıt dizel rodaj dönemi lakin aracın kilometresini bilmemekle beraber bir tık çok ama 5000 km sonra oturur gibi standartlara benim araç benzinli şuan 95 km ortalama 6 litre ama sabit bir netice değil bence . manuel ve easy-r arasındaki yakıt farkı yok nerdeyse bildiğim . tabi kullanım tarzına ve trafik durumuna göre değişir .

Bu arada kardeşim tavsiye edebileceğin iyleştirmeler varmı  örneğin kaput altı fitilleri gibi. :hohoho:

Benzinlileri bilmiyorum ki, çok uzun zaman oldu görmeyeli :)

Kaput altı fitil yoksa tabii ki tavsiye ederim. Kaç model sizdeki bilmiyorum ama yeni tip far ve stop'lar efsane.

Profil bilginizi düzeltmenizi rica ederim :good1:

Mesajın linki
Okan Tansel
26 dakika önce, Sani Gerşon yazdı:

Benzinlileri bilmiyorum ki, çok uzun zaman oldu görmeyeli :)

Kaput altı fitil yoksa tabii ki tavsiye ederim. Kaç model sizdeki bilmiyorum ama yeni tip far ve stop'lar efsane.

Profil bilginizi düzeltmenizi rica ederim :good1:

2016 - 2017 çıkışlı 2 ün oldu teslim alalı Sani.

Profil düzelecekte aracın konularını açam ondan sonra  :D

  • Beğen 1
Mesajın linki
Sani Gerşon

Yapılacak bi şey kalmamış o zaman yeni kasa ise :D

Hayırlı olsun :nazar:

Mesajın linki
Omer Umur

Cevaplarınız için çok teşekkürler, araç mayıs2016 çıkışlı 11.000km de şu an, ancak aracı pertten aldım 9000km de, sadece kaporta hasarı vardı, onarıp tekrar trafiğe çıkardım, eski sahibi nasıl kullandı bilmiyorum ama yakıta kafam çok takılıyor,  aynı motoru kullanan baska insanlar var çevremde, 25kurus civarı diyorlar genelde, düşürmek için onerebileceginiz yöntemler/ sürüş tavsiyeleri var mıdır?

Mesajın linki
Okan Tansel
(düzenlendi)
8 saat önce, Omer Umur yazdı:

Cevaplarınız için çok teşekkürler, araç mayıs2016 çıkışlı 11.000km de şu an, ancak aracı pertten aldım 9000km de, sadece kaporta hasarı vardı, onarıp tekrar trafiğe çıkardım, eski sahibi nasıl kullandı bilmiyorum ama yakıta kafam çok takılıyor,  aynı motoru kullanan baska insanlar var çevremde, 25kurus civarı diyorlar genelde, düşürmek için onerebileceginiz yöntemler/ sürüş tavsiyeleri var mıdır?

    Ola bildiğince vites değiştirme uyarısına uyun ani dur kalklardan kaçının ve yakıt tüketimini ölçerken mümkün mertepe ful depo dan, ful depoya ölçün derim.

       Birde bu kuruşlara falan çok takılmayın yakıtın fiyatı her gün  dans ediyor . Sizin kıriteriniz 100 km ortalama yakıt tüketiminiz olsun .Yakıt tüketimi hava şartları , aracın bakım periyodu,kullanım tarzı ,trafik yoğunlu gibi bir çok etkene bağlı olarak oluşur.

   Örneğin lastik basınçalarınız biraz düşük olsa yakıtınız artar gibi benzeri etkenler mesala fazla takılmadan keyfle binin olmadı işin ehli bir ustaya veya servise gösterin gerekli bilgiyi alın .

tarihinde Okan Tansel tarafından düzenlendi
Mesajın linki
  • Konuyu Görüntüleyenler   0 kullanıcı

    Sayfayı görüntüleyen kayıtlı kullanıcı bulunmuyor.

×
×
  • Yeni Oluştur...