İçeriğe Yönlendir

2014 Clio Iv 1.5 Dci Joy Vs 2013 Polo 1.2 Tdi Trendline


Kutay Sekme

Recommended Posts

Kutay Sekme

Tekrar teşekkürler tüm cevap verenlere.

 

Filomuzda 46 adet 1.2TDI Polo var, 2013. Birçoğunu kullandım, yukarıdaki yazılanlardan farklı olarak, süspansiyonu aşırı yumuşak, çukurlara biraz sert girseniz altı sürter. Bir tanesi küçük bir su birikintisine girip pert oldu hatta bu yüzden.

 

Yakıt,sürüş vs. konularında daha detaylı bilgi isterseniz verebilirim, ama ben olsam kesinlikle tercih etmezdim.

 

Evet Rifat bey, kuzenimde polo var ve bu yumuşak süspansiyonları çok savunuyor. Ben de bir o kadar kötülüyorum. Yumuşak süspansiyon belki düşük hızlarda size yoldaki durumu hissettirmez ama buna bağlı bence yol tutuşunu çok etkiler. Yakıt olarak 1.2 olmasından ötürü biraz yakıtı fazla olacaktır 0.2 0.3 lt civarı diye düşünüyorum keza o da önemli değil ama özellik olarak çok yoksun değil mi? Bu bantta tercih edeceğiniz kişisel arabanız ne olurdu?

Yorum bağlantısı
Ali Can Ebren

1.4 tdi yada 1.6 tdi olsaydı polo derdim ama söyledikleriniz arasından clio daha mantıklı gibi geliyor bana.tercih sonuç olarak sizin hayırlı olsun :friends:

  • Beğen 1
Yorum bağlantısı
Ali Can Ebren

Öncelikle cevaplarınız için çok teşekkür ederim. Gelen cevaplardan sonra fena halde kafa dağılmış durumda  :) Bu iki arabanın yerine başka araba beklemek daha mantıklı sanırım. Clio'nun kronik sorunlarının yanında Polo'nun motor küçüklüğü ve donanım eksikliğinden dolayı beklemek daha makul olacak gibi. Peki 35 40 bandında bu araçların yerine tercih edebileceğim bir araç mevcut mudur? Dizel olması büyük tercih sebebi.

Eğer 43000 civarına çıkabilirseniz şu aracı tavsiye ederim http://www.sahibinden.com/ilan/vasita-otomobil-opel-hatasiz-67000-de-astra-sedan-271524734/detay

  • Beğen 1
Yorum bağlantısı
Konuralp Aracı

Her marka ve model araçta arıza ve problemler olabilir, ben bunun biraz da şans işi olduğunu ve genellememek gerektiğini düşünüyorum. 

Eşim 2006 yılından bugüne kadar clio kullanıyor. ilki sıfır clio symbol (benzinli) idi, 2012 yılının sonuna kadar yaklaşık 75.000 km kullandı ve hiç bir sorun yaşamadık. İkincisi 20. yıl için özel üretilen seri dizel otomatik 2010 model ve aldığımızda 60.000 km de idi şuan 92.000 km de ve yine hiçbir sorun çıkarmadı.

Bence clio, kullanım ve işletme giderleri çok düşük olan bir araç(özel serilerde yedek parça fiyatları biraz farklı ve yüksek olabiliyor). Konfor, performans ve güvenlik açısından da kendi sınıfında en başa oynayacağını düşünüyorum. Donanım olarak Alman rakiplerine göre çok çok avantajlı, hele ki özel serilerinde (20. yılda olduğu gibi) yok yok.

Satışı konusunda da şunu söyleyebilirim, symbol ilana koyduğumuz aynı gün satılmıştı.

 

Polo hakkında yorum yapamayacağım çünkü hiç kullanmadım ayrıca vw markasına karşı kullandığım modellerinden ve marka imajından kaynaklanan bir antipatiye sahip olduğum için büyük ihtimalle tarafsız bir yorum yapmam  :)

Çok kötü bir örneğe denk gelmez iseniz bence clio tercih ettiğiniz için pişman olmazsınız.

  • Beğen 1
Yorum bağlantısı
Hakan Gürsu

Az once bir Beyfendi de ayni yorumu yapmis, TDI hic kullanmadim o kadar rahatsiz edici mi sesi cidden [emoji15]

Özlem hanım, her Tdi değil tabiki vw deki 1.200cc 3 silindir olan motor gürültülü çalışıyor veya ses izolasyonu kötü kabine çok ses giriyor. 1.6 Tdi larda böyle bi sorun duymadım.

Yorum bağlantısı
Guest Misafir

Özlem hanım, her Tdi değil tabiki vw deki 1.200cc 3 silindir olan motor gürültülü çalışıyor veya ses izolasyonu kötü kabine çok ses giriyor. 1.6 Tdi larda böyle bi sorun duymadım.

Tesekkurler Hakan Bey, bilmiyordum cok saolun aciklama icin. Mantik yuruterek sadece aklima su geliyor, izolasyon standarttir heralde 3 silindir yapiyor sanirim.

Simdi 3 silindirin ne oldugunu arastiracagim[emoji5][emoji56]

  • Beğen 1
Yorum bağlantısı

Tesekkurler Hakan Bey, bilmiyordum cok saolun aciklama icin. Mantik yuruterek sadece aklima su geliyor, izolasyon standarttir heralde 3 silindir yapiyor sanirim.

Simdi 3 silindirin ne oldugunu arastiracagim[emoji5][emoji56]

3 silindir,

16ba3deb59f7d968e4e199efb882168b.jpg

4 silindir,

5aa0087d792ea1a61d2cebf5b264251e.jpg

Yorum bağlantısı
Guest Misafir

3 silindir,

Kerem Bey cok dusuncelisiniz, saolun. Silindir sayisi arttikca ses artar mi yani? 3 silindir gurultulu ise ?

Yorum bağlantısı
Mehmet Kaya

Kerem Bey cok dusuncelisiniz, saolun. Silindir sayisi arttikca ses artar mi yani? 3 silindir gurultulu ise ?

Normal de artar. Ancak her markada motor sesi farklı oluyor.kimi sesli kimi sessiz. Kıyaslama için aynı marka model de kıyas daha doğru olacağını düşünüyorum.
Yorum bağlantısı

Kerem Bey cok dusuncelisiniz, saolun. Silindir sayisi arttikca ses artar mi yani? 3 silindir gurultulu ise ?

Mevcut karşılaştırma için 3 silindirli 1,2 dizel Polo motoru daha seslidir. 4 silindirli Clio motoru daha sessizdir. Ses durumu piston arttıkça azalır gibi bir mantık var. Ama bu sadece piston sayısına bağlı değildir. Ses için birçok faktör olabilir. Çok teknik bilgim yok bu konuda.

Yorum bağlantısı
Rifat Berber

Evet sesli olmasının yanı sıra titreşimde var. Örnek otobanda 160 gibi hızlara çıkınca ortadaki dikiz aynasının bariz şekilde titrediğine şahit oldum.

Yorum bağlantısı
Guest Misafir

Piston deyince aklıma gelen;

Kerem Bey supersiniz yaaa iyi ki hatirlattiniz[emoji23][emoji23][emoji23]

  • Beğen 1
Yorum bağlantısı
  • Konuyu Görüntüleyenler   0 kullanıcı

    Sayfayı görüntüleyen kayıtlı kullanıcı bulunmuyor.

×
×
  • Yeni Oluştur...