İçeriğe Yönlendir

Mondeo Ses Yalıtım Çalışması


metehan koç

Recommended Posts

metehan koç

Arkadaşlar merhaba

 

Mondeo aracıma ses yalıtım çalışmamı sizlerle paylaşmak istiyorum

 

Piyasada bu işi yapan yüzlerce hatta binlerce firma var ve yaptıkları genelde araç altına pütür uygulamasıyla ses yalıtımı! yapmak. Ki bu şekilde bir ses yalıtımından çok titresim ve rezonansı emmekten başka bir işe yaramıyor. Ses yalıtımı için akustik yalıtım olmadığı sürece hiç bir işe yaramaz.

 

Büyük firmaların lüks otomobilleri akustik yalıtım yaparak yalıtım sağlarlar.

Bunun için kullanılan çok çeşitli malzeme olmakla birlikte uzun araştırmalarım sonucu 2 tane hesaplı ve kullanılabilecek ürün buldum. Bunlardan 1.si Bitüself veya Simself malzeme 2.cisi ise bu malzemelerle bütünleştiğinden ortaya oldukça iyi iş çıkaran ve genellikle stüdyolarda kullanılan akustik ses yalıtım malzemesi olan Firex'tir.Tabi kendinden yapışkanlı olanı oldukça kullanışlıdır

 

Bitüself veya simself malzemenin 20 cm x10 metre si 49 tl ve her yerde yapımarketler internet vs bulabilirsniz.

 

Firex ise metrekaresi 25 tl dir. Bunuda internet veya sanayilerde bulabilirsiniz.

Ben yalıtımı vakit darlığından kısım kısım yapmaya karar verdim.Öncelikle yaptığım motor kaputu keçe altına firex ve kaput içinde simself uygulamak, daha sonra Arka koltuk altlarına simself uyguladım.

 

Yavaş yavaş 4 kapı, bagaj ve davlumbazlara da girişeceğim.

 

Uygulama resimlerim

 

1) Motor kaput altındaki keçeyi firex ile kapladım

 

 

 

3L70dM.jpg

 

 

2) Daha sonra kaput altına simself uyguladım

 

 

Rk0MqR.jpg

 

3) pz01La.jpg

 

4) kBbolD.jpg

 

5) NApP7X.jpg

 

6) Ve arka koltuk altları.uygulama öncesi manzara bu şekildeydi

 

 ​a3LW6Q.jpg

 

7) YkD0AZ.jpg

 

8) ve başladık

 

 8ZMBJ7.jpg

 

9) son hali

 

D2PZav.jpg

 

Şuan için bu kadar yapabildim ancak bunlar bile 6 saatten fazla zamanımı aldı.

Uygulama öncesi DB ölçümlerimde 80 km sabit hızda gündüz 75 DB çıkan ses, şuan 72 civarında ki henüz çok başındayım..

 

Tabi hepsi bitince sonuç tam olarak belli olacak ancak motor sesini özellikle 4000 devirde hissedilir derecede duyarken şuan 4000 devire geldiğini daha az hissediyorum.Oldukça faydalı bir uygulama..Bu başlık altında çalışmalarım devam ettikçe resim paylaşmaya devam edeceğim...

 

 

 

 

 

 

  • Beğen 16
Yorum bağlantısı
Ekin Güney

Metehan bey aynı uygulamayı bende kendi aracıma yapmayı düşünüyorum  özellikle arka koltuk altı ve bagaj tabanı için. Malzemeyi nerden aldınız tam olarak ismi vb öğrenebilirmiyim?

Yorum bağlantısı
Sami Demirpaz

Bitince güzel bir uygulama olacak. Güle güle kullanın.

 

Bizim Titanium olan Mondeo'nun arka koltuğu kaldırınca bu görüntü vardı, şuan kullandığım Titanium X daha sessiz koltuğu kaldırınca altında çok güzel bir kece var. 

Yorum bağlantısı
Serkan Aktay

Koltuk altına uygulanan simselfin üstüne firex uygulanmayacak mı?

Kapıları nasıl yapacağınızı merak ettim. Takipteyim.

Yorum bağlantısı
Sertaç Karginer

Elinize sağlık yalıtım işi zor fakat konforu çok etkiliyor... :)

Yorum bağlantısı
metehan koç

Bitince güzel bir uygulama olacak. Güle güle kullanın.

 

Bizim Titanium olan Mondeo'nun arka koltuğu kaldırınca bu görüntü vardı, şuan kullandığım Titanium X daha sessiz koltuğu kaldırınca altında çok güzel bir kece var. 

Teşekkür ederim.Koltuk altında Benim araçta da keçe var ancak ben o fotoyu çekmediğimden dolayı görünmüyor.Keçeyi kaldırıp altına uygulamayı yaptım, üzerine tekrar keçeyi serdim

 

Metehan bey aynı uygulamayı bende kendi aracıma yapmayı düşünüyorum  özellikle arka koltuk altı ve bagaj tabanı için. Malzemeyi nerden aldınız tam olarak ismi vb öğrenebilirmiyim?

Malzemeyi ben koçtaştan aldım (simself) direx malzeme yapı marketlerde pek bulunmuyor tekzende 1 parça kalmıştı şansıma o gün aldım ancak internette kendinden yapışkanlı firex diye aratırsanız mutlaka bulursunuz

 

Koltuk altına uygulanan simselfin üstüne firex uygulanmayacak mı?

Kapıları nasıl yapacağınızı merak ettim. Takipteyim.

Koltuk altında mondeolarda keçe var, keçenin altına simself'i uygulayıp üzerine keçe yi tekrar serdiğinizde bile plastik vidalar biraz daha zor sıkılıyor.Çünkü simself 1,5 cm civarında bir yükseklik getiriyor.Ki birde üst üste yapmak zorunda olduğunuz bağlantı noktaları olunca biraz daha yükseliyor.Firex için davlumbaz arkası ve kapı içleri daha uygun.Yani davlumbaz plastiğini firex ile, davlumbaz söktüğünüzde ki araçtaki metal kısmı simself ile kaplarsanız daha iyi olur.Birde kapı içlerini simself üstüne firex yapabilirsniz.En çok gürültü davlumbaz ve kapılardan geliyor çünkü

 

Elinize sağlık yalıtım işi zor fakat konforu çok etkiliyor... :)

teşekkür ederim.Evet gerçekten konfora olumlu etkisi bir hayli fazla

  • Beğen 2
Yorum bağlantısı
Ayhan Asil

Ellerinize, Emeğinize sağlık, harika olmuş.

  • Beğen 1
Yorum bağlantısı
Kemal Mert

Güzel ve faydalı bir uygulama, elinize sağlık, diğer çalışmalarınızı da hem bilgi hem resim olarak paylaşmanızı bekliyoruz.

  • Beğen 1
Yorum bağlantısı
Ahmet Taşkın

O değilde mondeonun içi 75 DB se bizim fiestaların içi kim bilir kaç DBldir ? Çok şaşırdım.

 

Tek anlamadığım mazot deposunun oraya yalıtım yapmaya gerçekten ihtiyaç varmıydı acaba ? Koltuk ve depo aslında iyi bir ses yalıtımı. Koltuktaki sünger bence en iyi ses yalıtımı. Sesler bence taban sacından ve kapı saclarından en çok alınıyor. Oralara yalıtım yapmak lazım. 

  • Beğen 2
Yorum bağlantısı
Sani Gerşon

Ellerinize sağlık.

Desibel ölçümünü nasıl yaptınız?

  • Beğen 1
Yorum bağlantısı
Ebrar Tüfek

Ellerinize sağlık.

Desibel ölçümünü nasıl yaptınız?

 

Ölçüm yapan android uygulamaları var. Ama ne kadar doğru bilemiyorum :) 

Yorum bağlantısı
Eren Gökmen

Ölçüm yapan android uygulamaları var. Ama ne kadar doğru bilemiyorum :)

Dogru deger vermese de karsilastirma acisindan fikir verir.  ;)

Diger sartlari (yol, yol durumu vs) asagi yukari ayni tutmaya calisip, bir kac kere ölcüm yaparsaniz iyi bir karsilastirma olur.

Elinize saglik bu arada gercekten güzel calisma olmus. tebrikler :bravo:

Yorum bağlantısı
metehan koç

Arkadaşlar tekrar merhaba

Bugün de bagajı bitirdim.Oncelıkle bir kaç soruya cevap vereyim. Kullandıgım sımself malzeme Dış tarafı parlak folyo şeklinde, iç tarafı ise zift gibi yapışkanlı bir madde. Çok iyi yapışıyor fakat yapıstırıken titiz olmalısınız, iyice bastırıp bosluk ve hava kalmamasına özen gösterin. Amaç hiç bir boşluk bırakmadan kaplamayı tamamlamak yoksa yaptığınız işin anlamı kalmaz. Elimde şuan firex olmadığından bagaj tabanını sadece sımself ıle kapladım. Bagajda ki davlumbaz keçesini soktugumde o bölgelerin yalıtımlı olduğunu gördüm. Ford mondeo için bu konuda biraz cömert davranmış acıkcası şaşırdım. suana kadar motor kaputu İçin 10 mm x 10 metre yani bir top, kaltuk altları ve bagaj için 20 mm x10 metre ninde 4 te 3 ü gitti.Tabı asıl işimiz kapılar ve davlumbaz içleri olacak ılerıde

1) bagaj yalıtım

LAnPEV.jpg

2) g8WlqQ.jpg

3) ljWYWp.jpg

  • Beğen 7
Yorum bağlantısı
İsa Acar

Ellerinize sağlık hocam, takipteyim, bol fotoğraf isteriz, yakın olsak yardıma da gelirdik  ;)

  • Beğen 1
Yorum bağlantısı
  • 1 ay sonra...
Uğur Şentürk

Merhaba Metehan Bey.

Ellerinize sağlık ve güle güle kullanın. Bagajda ve koltuk altında simself kullanmışsınız. Fakat kapılarda başka bir malzeme önereceğim. Bunun nedeni ise kullandığınız bu malzeme sıcakta kendini bırakabiliyormuş. Yarın öbür gün malzeme kendini salıp cama yapışırsa kötü sonuçlar ortaya çıkabilir.

Erkurt diye bir firmaya ait olan, simselfe benzeyen, boyutları 50x50 cm şeklinde olan ve simselften biraz daha sert bir malzeme var. Malzeme biraz sert olduğundan montajı ısıtılarak yapılıyormuş. Bitüself ve simselfe göre daha etkili olduğu söyleniyor. Tabi gene üstüne Firex veya havalandırma kanallarını yalıtmak için kullanılan sünger kullanılması gerekli, tam verim almak için.

Bu söylediklerimi yardım amaçlı söylediğimi düşünürseniz sevinirim.

Şu anda ben de kendi aracım için böyle bir faaliyet içerisindeyim. Bildiklerimi paylaşmak istedim.

Kolay gelsin.

SM-N920C cihazımdan Tapatalk kullanılarak gönderildi

  • Beğen 2
Yorum bağlantısı
Kemal Mert

Fırsat bulduğum zaman bende bu ürünlerden alıp uygulamak istiyorum. Birkaç sorum olacak;

1-Mondeo mk3 için hangi tip malzemeden ne kadar (kaç cm veya mm / kaç rulo) almamız lazım?

2-Aracın hangi bölgesine hangi tip malzemeyi kullanmamız gerekir?

3-Bu tür malzemeleri İnternetten hangi siteden almamız bizim faydamıza olur (hem fiyat hem kalite açısından)

4-Her bir bölge için (ön kaput, kapılar, bagaj vs.) ne kadar vakit harcamamız gerekli? Malum sadece hafta sonları tatilimiz var (hanımdan fırça yemeden vakit ayırmam lazım  :D )

5-Bu uygulamayı tüm tekerlerde davlumbaz altlarına uygulayabilir miyiz?

Yorum bağlantısı
Tamer Topaç

Sadece kaput içi ve arka koltuk altı yalıtım ile, 75 db' den 72 db' e düşmesi çok ciddi bir fark. Bu kadar fark olmaması düşüncesindeyim. Ya da, tüm yalıtım yapıldıktan sonra mı ölçüldü?

Yorum bağlantısı

Elinize sağlık.[emoji122] Doğru malzemeleri temin etmişsiniz. Db değişimini ne ile ölçtünüz. ?

Yorum bağlantısı
Hüseyin Sönmez

Malzemeler doğru, uygulama doğru, gürültünün azalması gerekir zaten, bir de kapı birleşme noktaları sızdırmazlıklar elden geçmeli.

Yorum bağlantısı
  • Konuyu Görüntüleyenler   0 kullanıcı

    Sayfayı görüntüleyen kayıtlı kullanıcı bulunmuyor.

×
×
  • Yeni Oluştur...