İçeriğe Yönlendir

Punto Mu Fiesta Mı?


Tayfun Özcan

Recommended Posts

Tayfun Özcan
(düzenlendi)

Tüm forumdaşlara merhabalar.

Evlenecek bir çift için araç arayışındayız. Bir kaç sene sağa sola gidip gelmeye işlerini görüp, baş ağrıtmayacak bir araç. Bütçemiz 32 civarı. Dizel düşünüyoruz.

Ben 1,3 dizel astra sahibi olarak, GM-Fiat ortaklığı ile geliştirilen 1,3 dizelden memnunum. Punto'da daha da başarılı olacağını düşünüyorum. Punto'da fiesta ve corsa gibi muadilerinden daha geniş, daha ferah geliyor bana bilmiyorum yanılıyor muyum? Biraz baktım, 32 bin lira bandında 2011 ve üzeri Punto bulmam mümkün ama fiesta bulmak mümkün değil sanırım.

Başlıktaki araçlar hakkında fiyat, yaş ve yakıt masrafını göz önünde tutarak görüşlerinizi belirtip, yardımcı olursanız çok sevinirm. Başka alternatiflere de açığız.Yedek parça, iç hacim vb her konuda fikirleriniz önemli.

 

Özetle; 32 bin lira (2 altı üstü olabilir) bütçe ile, 2011 ve üzeri dizel araç arayışındayız.

tarihinde Tayfun Özcan tarafından düzenlendi
Yorum bağlantısı
Guest Mert Boran

Punto kesinlikle doğru tercih olacaktır. Vergi avantajı da var. :)

  • Beğen 2
Yorum bağlantısı
Umut Taşlı

abi ikisi de iyice yüzleri eskimiş modeller, punto'yla beraber doğan çocuklar ilkokulu bitirmek üzereler ama model şartı varsa her şeye rağmen -makyajlı&makyajsız- donanımlı bir tanesi bulunursa b'nin maserati'si güzel olur gene.

  • Beğen 1
Yorum bağlantısı
Çiğdem Bilen

İki arabamız var birisi punto diğeri fiesta. Ekonomi istiyorsanız punto konfor kalite istiyorsanız fiesta.

  • Beğen 5
Yorum bağlantısı
Misafir

Forumda aradiginiz ozellikteki punto'yu Hayrettin Bey refere etmis. Bu sinifta konfor, guvenlik, sessizlik gibi faktorlerin limitleri ozellikle aranilan model yili baz alindiginda modeller arasinda birbirine yakin. Haklisiniz bu sinifin en genis hacimli araci Punto. Mesela bu detay bu sinif icin bir tercih nedeni. Yakit ekonomisi konusunda punto, fiesta'ya gore daha basarili. Mert'in dedigi gibi vergi avantaji var. Yine aracin bakim ucretleri oldukca uygun. Fiesta'ya gore biraz daha gurultulu ve 120 ve ustu hizlarxa konusunda biraz daha tutuk olabilir ama bu sinif aracta zaten gti'ler, cift kirmizi tsi'li tek kapilari saymazsak saka makineleri yok. Sirkette fiesta, ozel arac olarak uzun sure punto evo kullanan bir surucu olarak Punto'yu her daim fiesta'ya tercih ederim. Ancak bu kisisel bir tercihtir ve cebinde 5.000tl fazla meblagi olup, fiesta isteyenin de gorusune saygi gostermek lazim.

Saygilarimla.

Yorum bağlantısı
Evren Erakçora

Punto güzel, ama uygun fiyata alabileceğiz en keyifli araba fiesta. 

  • Beğen 1
Yorum bağlantısı
Emre Akbas

Punto güzel, ama uygun fiyata alabileceğiz en keyifli araba fiesta. 

+1

Yorum bağlantısı
Mehmet Göktürk

fiestaların şirket arabası olarak çok olması nedeniyle sigortası yüksek mi oluyor?

Yorum bağlantısı
Çiğdem Bilen

İki arabamız var birisi punto diğeri fiesta. Ekonomi istiyorsanız punto konfor kalite istiyorsanız fiesta.

Puntoya dün ilan verdik bugün sattık. Hem de 1 parça değişen 2 parça boya ile. 2. eli puntonun daha iyi olabilir. Bu konu yoruma açık tabi tahminen konuştum ben :)
Yorum bağlantısı
Erdal Acar

İki arabamız var birisi punto diğeri fiesta. Ekonomi istiyorsanız punto konfor kalite istiyorsanız fiesta.

Şiddetle katılıyorum. Bunu her ikisini de kullanan biri olarak söylüyorum.
  • Beğen 2
Yorum bağlantısı
Ahmet Taşkın

Puntoda fiestada çok kullandım( dizel). Bence yol tutuş iki araç için eşdeğer. konforda eş değer. Ancak fiestanın motoru düşük devir daha iyi. Fiesta daha ekonomik yakıt tüketimi bakımından ama puntonunda vergi avantajı var.

 

Çok aşırı iki araç arasında fark yok bence sadece fiesta benim zevkime göre daha karizmatik ve dizel motor daha iyi.

 

Ancak kesinlikle i20 ile ilgili görüşe katılmıyorum. i20 bana köre teneke hissi uyandırıyor. 6 ileri dizel performans olarak fiestadan daha iyi (kasa hafif olabilir.) Corsanında vitesleri kemikli.

 

B sınıfı o aralıklta bence fiesta. en azından belli kilometre sonra dökülmüyor.  :)

  • Beğen 1
Yorum bağlantısı
Burak Kuşçu
(düzenlendi)

Bir önceki aracım 2006 model makyajlı kasa fiesta idi şuan 2011 model grande punto kullanıcısıyım ve bence punto 1 tık ötede keşke fiestaya hiç bulaşmadan direk punto alsaydım diye düşünüyorum hatta değiştirme niyetine arada girsem de yerini dolduracak araç bulamayıp vazgeçiyorum. Yakıt konfor performans olarak aralarında pek bir fark yok.Bana göre puntonun artıları ise daha ferah iç mekan daha göz doldurucu tasarım ve daha fazla otomobil havası vermesi,düşük bakım maliyeti,vergi avantajı,Daha iyi frenleme ve yol tutuşu kalma,kendini ispatlamış multijet motor,ve beni uzun yolda daha az yoran bir araç oluşu. Fiatın araçlarına karşı oldukça fazla bir ön yargı var fakat uzun süreli kullanımda çok kişinin ön yargısını kıracak bir araç.Ayrıca sınıfında ki  fiesta(2006) corsa(2010) polo(2015) clio(2009) i20(makyajlı kasa) belli sürelerde kullandım polo dan sonra ikinci tercihim her zaman punto olur.

tarihinde Burak Kuşçu tarafından düzenlendi
  • Beğen 1
Yorum bağlantısı
Misafir

Puntoda fiestada çok kullandım( dizel). Bence yol tutuş iki araç için eşdeğer. konforda eş değer. Ancak fiestanın motoru düşük devir daha iyi. Fiesta daha ekonomik yakıt tüketimi bakımından ama puntonunda vergi avantajı var.

Çok aşırı iki araç arasında fark yok bence sadece fiesta benim zevkime göre daha karizmatik ve dizel motor daha iyi.

Ancak kesinlikle i20 ile ilgili görüşe katılmıyorum. i20 bana köre teneke hissi uyandırıyor. 6 ileri dizel performans olarak fiestadan daha iyi (kasa hafif olabilir.) Corsanında vitesleri kemikli.

B sınıfı o aralıklta bence fiesta. en azından belli kilometre sonra dökülmüyor. :)

Tdci multijetten hangi tarz kullanimda ekonomik. Merak ettim.

Saygilarimla.

Yorum bağlantısı
Burak Güler2

Tdci multijetten hangi tarz kullanimda ekonomik. Merak ettim.

Saygilarimla.

1.4 tdci yi bilmiyorum ama 1.5 tdci bir tık daha ekonomik gibi

Yorum bağlantısı
Burak Kuşçu

5 yaş fark var fiesta ile normal.

kullandığım aracın 2011 olması yanıltmasın 2006 yılında çıkan grande puntodan yani aynı dönemde piyasada olan araçlar bindiğim kasa punto ile fiesta

Yorum bağlantısı
Ahmet Taşkın

Tdci multijetten hangi tarz kullanimda ekonomik. Merak ettim.

Saygilarimla.

 

Herzaman çok  az yakmaya özen gösteririm. Multijet motor düşük devirde çekişi daha düşük. O nedenle vites oranları da daha büyük. Yani tdci ye göre multijet aynı hızda seyrederken multijet doğal olarak daha yüksek devirde çalışıyor. Ayrıca yokuş çıkarken TDCİ daha stabil giderken, mutlijette daha fazla gaza basmak gerekiyor. O nedenle aynı yokuşu fiestayla 82km gibi bir hızda çıkabilirken multijette devir düşmemesi için 95 km hızla sabit çıkıyorum.

 

O nendenle benim kullanım tarzımla tdci düşük devir daha stabil ve dengeli.  Aslında iki aracın güç devir diagramlarını ve yakıt eğrilerine ulaşıp kıyaslamak lazım. Ancak kendi tecrübeme dayalı tdci. :good1:  

  • Beğen 1
Yorum bağlantısı
Misafir

Herzaman çok  az yakmaya özen gösteririm. Multijet motor düşük devirde çekişi daha düşük. O nedenle vites oranları da daha büyük. Yani tdci ye göre multijet aynı hızda seyrederken multijet doğal olarak daha yüksek devirde çalışıyor. Ayrıca yokuş çıkarken TDCİ daha stabil giderken, mutlijette daha fazla gaza basmak gerekiyor. O nedenle aynı yokuşu fiestayla 82km gibi bir hızda çıkabilirken multijette devir düşmemesi için 95 km hızla sabit çıkıyorum.

 

O nendenle benim kullanım tarzımla tdci düşük devir daha stabil ve dengeli.  Aslında iki aracın güç devir diagramlarını ve yakıt eğrilerine ulaşıp kıyaslamak lazım. Ancak kendi tecrübeme dayalı tdci. :good1:  

 

Şirkette 1.4 tdci'de kullandım, 1.5 hala kullanıyorum. Multijeti de 2 sene kullandım. Ben hiç tdci'yi multijete göre az yaktıramadım.Fiesta le 82 km'de çıktığınız rampayı multijette devir düşmesin diye 95km'ye ayarlamanız ilginç. 1700d'd üstünde multijet güçten düşmez aksine fiestaya göre daha çok güç vererek koltuğa yapıştırma hissi uyandırır. Genel olarak ekonomisi multijetin daha iyidir, bu yüzden merak ettim.

Saygılarımla.

Yorum bağlantısı
Ahmet Taşkın

Şirkette 1.4 tdci'de kullandım, 1.5 hala kullanıyorum. Multijeti de 2 sene kullandım. Ben hiç tdci'yi multijete göre az yaktıramadım.Fiesta le 82 km'de çıktığınız rampayı multijette devir düşmesin diye 95km'ye ayarlamanız ilginç. 1700d'd üstünde multijet güçten düşmez aksine fiestaya göre daha çok güç vererek koltuğa yapıştırma hissi uyandırır. Genel olarak ekonomisi multijetin daha iyidir, bu yüzden merak ettim.

Saygılarımla.

 

2012 Linea vardı babamda 250bin km yol yaptık. Lineada çok kasarak Bodrum İzmir arasını git gel 3.8 yaktırabilmiştim. Kendi arabamla ise 3.6-3.8 arasını zorlanmadan yakabiliyorum.

 

2012 puntoyu ise (start stop vs.de vardı) italyada 1 haftalığına kiralayıp neredeyse tüm italyayı köy yollarından gezdim.

 

Lineayla aynı yolu şehir içi 4.4 yakabilirken fiestayla 3.9 yakıyorum. Ya aslına bakarsak çok fazla fark yok. kullanırken daha lineer karakteristkli hissetiğim için tdci motoru seviyorum. Daha belli karar gidiyor. Multijette belli bir devri geçince şahlanıyor açıkçası.

 

Daha fazla kendimden anlatmayayım. Eskisi gibi değilim zamanla iyileşiyorum. Yakıt tüketim tabloları ve istatistikler çıkarmıyorum. :) Bir ara sapık gibiydim.

 

En az yaktırmayı başardığım araba ise her ne kadar sevmesemde 2014 208 Hdi olmuştu. O arabayla da 1 hafta fransanın güney sahillerini gezdim. Ne fiesta ne punto yaklaşabilir yakıtına ama kasıntılı çalışan bu arabayı ve çok düşük vites oranlarını sevmedim. Fiesta seviyorum ben. 

Yorum bağlantısı
  • Konuyu Görüntüleyenler   0 kullanıcı

    Sayfayı görüntüleyen kayıtlı kullanıcı bulunmuyor.

×
×
  • Yeni Oluştur...