Muhammet Arslan 14 Nisan 2016 Paylaş 14 Nisan 2016 Herkese merhabalar, Geçenlerde bir ustadan şöyle bir şey duydum; - Airbag, 10 yıldan sonra çok anlamlı değil, içerisindeki gaz özelliğini kaybediyor, basıncı azalıyor. Açılsa bile koruyucu nitelikte olmuyor. Daha önce de bir ustadan duyduğum, - 10 yaş üzerinde ABS özelliğini kaybeder, fren mesafesini uzatır, kaza riskini artırır, yaşlı araç alınacaksa ABS'siz tercih etmek lazım. Bunlar doğru mudur, sürekli yaşlı araçlara binen biri olarak donanıma boşuna mı bakıyoruz, merak ettim doğrusu. Teşekkürler. Yorum bağlantısı
Hasan Karabekiroglu 14 Nisan 2016 Paylaş 14 Nisan 2016 araçdan araca değişen bir konu ama 10 yıl aslında araçlar için uzun bir süre çoğu alman markalarının kullanımı en fazla 5 yıl olarak belirlenmiş, ama şu da var kendimin 99 model mk2 mondeosu vardı kaza yaptığımda koltukdaki hava yastığı üzerine düşen görevi fazlasıyla yapmıştı... Yorum bağlantısı
Yasin Şimşek 14 Nisan 2016 Paylaş 14 Nisan 2016 Hava yastığını bilmem de abs bence olmalı ve ustanın dediği bana hiç anlamlı gelmiyor. Sonuçta denenebilir birşey , absde sorun olduğunu da az çok anlayabiliriz ve tamirini yaptırabiliriz 2006 model aracım 10 yaşında ve abs gerektiği yerde güzel bir şekilde işlevini yerine getiriyor. Lastik değişiminden önce ise neredeyse hep devreye giriyordu ve fren mesafesi uzuyordu Yorum bağlantısı
Mehmet Ozyurek 14 Nisan 2016 Paylaş 14 Nisan 2016 Abs çalıştığı sürece mükemmel olarak işini yapar. Yapamıyorsa, lastik disk balata hidrolik gibi aksamların bakımlarının düzgün yapılmadığındandır. Hava yastığı konusunda da bir çok firms 15 yıl sorunsuz çalışacağını söylüyor. Bence o da çalışıyorsa işini yapacaktır. 2 Yorum bağlantısı
Hüseyin Akyol 14 Nisan 2016 Paylaş 14 Nisan 2016 Yakın bir arkadaşımın 96 veya 98 model Toyota Corolla aracının düz yolda giderken kendi kendine açıldığını biliyorum Yorum bağlantısı
Alper Keskin 14 Nisan 2016 Paylaş 14 Nisan 2016 Airbag içerisindeki gaz kimyasal bir reaksiyon sonucu açığa çıkan azot gazı oluyor. Bu kimyasal reaksiyonun ana maddesi ’sodyum azide’dir, yani NaN3. Normal şartlarda durağan olan bu molekül ısıtılınca anında ayrışır ve ortaya nitrojen gazı çıkar. Çok az miktarından, yani 130 gramından 67 litre nitrojen çıkabilir. Ancak bu ayrışmadan ortaya bir de sodyum (Na) çıkar ki, çok reaktiftir. Su ile birleşince vücuda bilhassa gözlere, buruna ve ağza ağır tahribat verebilir. Bu tehlikeyi önlemek için hava yastığı üreticileri kimyasal reaksiyonda sodyum ile birleşebilecek bir bileşim daha kullanıyorlar ki, bu da potasyum nitrattır (KNO3). Bu reaksiyondan da yine ortaya nitrojen çıkar.(vikipedi sağolsun ) NaN3 ve KNO3 ün ikisi de stabil bileşikler.Tamamen izole edilmiş bir sistemde bu bileşenlerin herhangi bir değişime uğrayacağını sanmıyorum.Dolayısı ile hava yastığına değilde ona aktive olma emrini verecek olan sensör ve kablolarına ortam etkilerine daha fazla maruz kalacağı için zamanla arıza çıkarma ihtimalini daha yüksek görüyorum... Kuzenime ait W124 kasa 86 model (30 yaşında) Mercedes 200D'deki abs hala muhteşem çalışıyor ve fren hissiyatı da harika. Ani frenlemede 2006 model abs siz Fusionum ile kızaklarken 30 yaşındaki Mercedes ile frenlerken gerekirse manevra yaparak tehlikeyi bertaraf edebiliyorum.Gelişen teknoloji elbette abs nin ya da airbagin çalışma hassasiyetinin artmasına sebep olmuştur ama abs'li araç abs ye sahip olmayan araçtan kesinlikle daha kontrollüdür ve airbagli araç airbagsiz araçtan daha güvenli sayılabilir... 3 Yorum bağlantısı
Rifat Berber 14 Nisan 2016 Paylaş 14 Nisan 2016 Belki konu dışı olabilir ama 2001 model focusumdaki ESP hala işlevini çok güzel yerine getiriyor. Yorum bağlantısı
Ali Gök 15 Nisan 2016 Paylaş 15 Nisan 2016 peki bundan 10 yıl sonrayı 2016 model araba alacaksak ne yapalım. tamamında abs ve airbag olacak usta abs konusunda söylediği söz airbag konusunda dediğininde pek anlamlı olmadığının kanıtı bence. fren sistemi bakımı düzgün yapılıysa sıkıntı çıkarmayacağına eminim. hiçbir araba üretilirken 5 yıl sonra çöpe hurdalığa atılacak gözüyle üretilmez. Yorum bağlantısı
Yasir Baş 15 Nisan 2016 Paylaş 15 Nisan 2016 (düzenlendi) Airbag içerisindeki gaz kimyasal bir reaksiyon sonucu açığa çıkan azot gazı oluyor. Bu kimyasal reaksiyonun ana maddesi ’sodyum azide’dir, yani NaN3. Normal şartlarda durağan olan bu molekül ısıtılınca anında ayrışır ve ortaya nitrojen gazı çıkar. Çok az miktarından, yani 130 gramından 67 litre nitrojen çıkabilir. Ancak bu ayrışmadan ortaya bir de sodyum (Na) çıkar ki, çok reaktiftir. Su ile birleşince vücuda bilhassa gözlere, buruna ve ağza ağır tahribat verebilir. Bu tehlikeyi önlemek için hava yastığı üreticileri kimyasal reaksiyonda sodyum ile birleşebilecek bir bileşim daha kullanıyorlar ki, bu da potasyum nitrattır (KNO3). Bu reaksiyondan da yine ortaya nitrojen çıkar.(vikipedi sağolsun ) NaN3 ve KNO3 ün ikisi de stabil bileşikler.Tamamen izole edilmiş bir sistemde bu bileşenlerin herhangi bir değişime uğrayacağını sanmıyorum.Dolayısı ile hava yastığına değilde ona aktive olma emrini verecek olan sensör ve kablolarına ortam etkilerine daha fazla maruz kalacağı için zamanla arıza çıkarma ihtimalini daha yüksek görüyorum... Kuzenime ait W124 kasa 86 model (30 yaşında) Mercedes 200D'deki abs hala muhteşem çalışıyor ve fren hissiyatı da harika. Ani frenlemede 2006 model abs siz Fusionum ile kızaklarken 30 yaşındaki Mercedes ile frenlerken gerekirse manevra yaparak tehlikeyi bertaraf edebiliyorum.Gelişen teknoloji elbette abs nin ya da airbagin çalışma hassasiyetinin artmasına sebep olmuştur ama abs'li araç abs ye sahip olmayan araçtan kesinlikle daha kontrollüdür ve airbagli araç airbagsiz araçtan daha güvenli sayılabilir... Yazdıklarınıza kesinlikle katılıyorum. Çok güzel bilgilendirme olmuş.. Ben de ustanın hava yastığı ile ilgili söylediklerine olabilir belki diyorum ama abs bana da hiç mantıklı gelmedi.. 15 Nisan 2016 tarihinde Yasir Baş tarafından düzenlendi 1 Yorum bağlantısı
Rifat Berber 15 Nisan 2016 Paylaş 15 Nisan 2016 (düzenlendi) 2001 focus esp? Evet sport trend donanımını güvenlik paketiyle birlikte alınca ESP+TCS ve 4 hava yastığı ile birlikte geliyordu o yıllarda. 15 Nisan 2016 tarihinde Rifat Berber tarafından düzenlendi Yorum bağlantısı
Muhammet Arslan 16 Nisan 2016 Yazar Paylaş 16 Nisan 2016 Çok teşekkür derim bilgilendirmeler için, memlekette herkes usta olmuş, herkes bir şeyler söyledi, foruma danışınca konular aydınlanıyor. Yorum bağlantısı
Recommended Posts