İçeriğe Yönlendir

Kaldırıma Vurulan Teker Ve Sonrası


Muhammet Mustafa Paslı

Recommended Posts

Muhammet Mustafa Paslı

Arkadaşlar merhabalar. 

 

Bundan yaklaşık bir hafta önce arabamla gece 12 civarı yollar boş diye yaptığım hız sonucu keskin bir virajı alamayıp spin ataraktan kendi etrafımda 3 defa dönüp sağ ön tekerimi kaldırıma vurarak durabildim. Teker patladı saç jant var idi oda eğildi. Arkadaşımı aradım bana hemen bir yedek teker getirdi. Tekeri değiştirdik bir deneme yaptım arabada sıkıntı yok gibi idi sadece direksiyon biraz yamukluk vardı çok az onuda rot balans ile düzeltebileceğimi düşünüp ucuz atlattım deyip evime gittim.

 

Ertesi gün işe giderken hızımı 100km'ye getirince ön taraftan bir vuğultu sesi gelmeye başladı. Hızımı 70-80'e düşürdüğümde ses kesiliyor, 100e çıkınca tekrar başlıyor. Rot-Balans ayarının bozuk olduğundan eminim. 

 

Sormak istediğim soru ise, Bu vuğultulu ses rot-balansın bozuk olduğu için geliyor olabilir mi?

 

Arkadaşımın getirdiği yedek teker aracıma uyumlu fakat tekerde bir diş bile yok balon gibi yusyuvarlak eski bir teker, Yeni sipariş verdiğim lastikler henüz gelmedi sorun bu yüzden olarabilir mi?

 

Yada direksiyon kutusu gibi bana ciddi maliyet çıkaracak bir sorunda çıkabilir mi? Aracımı yarın sanayiye bırakacağım ama bugünden sizden fikir alayım dedim. 

Yorum bağlantısı
Yalçın Dağlıoğlu

Aks Rulmanı olabilir  bozuk olduğunda uğultu yapar.

  • Beğen 1
Yorum bağlantısı
Oğulcan Akıncıoğlu

Darbeden dolayı bilya gitmiştir uğultu yapar.Geçmiş olsun bununla kurtarmışsınız.


 

Yorum bağlantısı

Aks bilyasından geliyordur.

 

Bu olay sonrası araç kontrol edilmeden tekrar trafiğe çıkmak büyük yanlış, 100 km hızla giderken araba aks kesseydi ne olacaktı? 

Yorum bağlantısı
Muhammet Mustafa Paslı

haklısınız bayada bir yol 600km'ye yakın allahtan bir şey olmadı şimdi sanayiye gidiyor. Peki bu bilyanın bana maliyeti ne olur.

Yorum bağlantısı
Volkan Doğrular

EN kötü olasılık direksiyon kutusuna kadar gider

Yorum bağlantısı
(düzenlendi)

Benim arabama duran halde tekerden otobüs çarptı yandan sürterek geçti, ona rağmen akslar gitti rot kolları gitti, Hayatınızı taşıyan yerden darbe yedikten sonra nasıl tekrar 100e çıkma cesaretinde bulundunuz ?

Detaylı bi kontrol şart. 

tarihinde Ozan Altundal tarafından düzenlendi
Yorum bağlantısı

Yürek mi yediniz ne yaptınız o durumdaki lastik ve hasar alıp almadığı belli olmayan ön takımlarla 100 kmlere çıkmak ? 

Yorum bağlantısı
Muhammet Mustafa Paslı

inanırmısınız 170'de yaptım şimdi işin ciddiyetini anlıyorum allah korumuş. Direksiyon kutusuna pek ihtimal vermiyorum çünkü daha çok belli ederdi kendini diye düşünüyorum ama bilya ve rotlarla yırtarsak iyi inş daha büyük bir şey yoktur.


Yürek mi yediniz ne yaptınız o durumdaki lastik ve hasar alıp almadığı belli olmayan ön takımlarla 100 kmlere çıkmak ? 

 

yürek yemedimde cahillik diyelim :(

  • Beğen 2
Yorum bağlantısı
Ahmet Türedi

Geçmiş olsun.

Bende insignia ile kaldırıma kayarak vurmuştum sonucta lastik yarıldı,alt tabla yamuldu.Sizdede alt tablada sıkıntı olmuş olabilir.Ama ben 100 km lere kaza sonrası çıktığımda direksiyon bariz titriyordu.Bu titreşim çok güçlüydü gögüs komple titriyordu.

Yorum bağlantısı
Mehmet Ozyurek

Böyle bir kaza sonrası o şekilde seyretmeniz ciddi risk.

En yakın rot balansçıya veya tamirciye gidip hasar tespiti yaptırın.

Yorum bağlantısı
Muhammet Ergün

bizde amortisör eğilmişti. amortisor ve rotbalansdan sonra düzeldi.

rotbalanscının biri akson(taşıyıcı) egilmiş o da değissin dedi başka bir rotbalanscı

değişmesine gerek yok dedi iyiki değiştirmemişiz.

Yorum bağlantısı
Muhammet Mustafa Paslı

Gecmis olsun,Buna benzer bi durumu yasadim,forumda konusu mevcut "aracimi kaldirima vurdum",simdi sizin soruna gelirsek

ilk once rot kolu degisip rotcuya gidilcek,on duzende yamulma yoksa rulman degiscek,on duzende yamukluk varsa saseciye gidilcek saseci cekcek duzeltcek(bu islem rulman bozuyor,onun icin rulman degistirmeden gidin)

Rulman degistikten ve rot kolu+rot ayari yapildiktan sonra direksiyon kendini toplamiyorsa,yada bir tarafta topluyor bir tarafi toplamiyorsa,bir noktaya gelince zorlaniyorsa direksiyon kramiyel miliniz yamulmustur (yasadim biliyorum)

 

Rot kolu ve rulmanı gözden çıkardım zaten fakat şaseyle ne alakası var onu çözemedim. Kramiyel mili yamuk bir araba kullanmıştım araçta şuanda mili herhangi bir yığılma veya aşırı derece sağa sola çekme yok sadece kulağınızı verirseniz duyacagınız sanki böyle sürtünme gibi arabaya bir sey sürtüyormuş gibi ses var tam 100km gelmeye başlıyor ses ve BİR EK BİLGİ DAHA VEREYİM ARAÇ 90-100 KM DİREKSİYONU HAFİF SOLA KIRDIĞIMDA SES BİRAZ DAHA DEĞİŞİYOR.

 

Böyle bir kaza sonrası o şekilde seyretmeniz ciddi risk.

En yakın rot balansçıya veya tamirciye gidip hasar tespiti yaptırın.

 Evet şuan yolladım zaten sonucu merakla bekliyorum

Yorum bağlantısı
Alptuğ Özcan

Buna benzer bi kaza da ben yaptım bilyelerdeki sıkıntıdan dolayı ses yapıyor.

Yorum bağlantısı
Gökhan Albayrak

Aks bilyasından geliyordur.

 

Bu olay sonrası araç kontrol edilmeden tekrar trafiğe çıkmak büyük yanlış, 100 km hızla giderken araba aks kesseydi ne olacaktı? 

 

haklısınız bayada bir yol 600km'ye yakın allahtan bir şey olmadı şimdi sanayiye gidiyor. Peki bu bilyanın bana maliyeti ne olur.

 

Ana - baba duası derler ya, işte o.

  • Beğen 2
Yorum bağlantısı
Serkan Karadağ

Geçmiş olsun.

 

Öncelikle rot balansçı bakacak, değişecek parçaların listesini oluşturur. Siz parçaları alıp ustanıza tamir ettirirsiniz. En son rotçu ayar yapacak.

Yorum bağlantısı
Sani Gerşon

Heyecanla takip ediyorum, sonuç ne oldu acaba?

Allah korumuş gerçekten. Geçmiş olsun, bir daha da atraksiyon yapmayın ;)

Yorum bağlantısı

Ben de merak ettim cidden. O hızda spin atıp kaldırıma çarpmış bir lastik arka planında bayağı olaylar olmuş gibi geliyor. Umarım en az bütçe ile kurtarırsınız

Yorum bağlantısı
Eser Yıldırım

Geçmiş olsun porya bilyası dağılmış olabilir.zaten zamanla aşınan parça olduğu için darbe ile de koyvermiştir.

Yorum bağlantısı
Çağlar Bayur

geçmiş olsun

vesile ile jant lastik sağlam dahi olsa bile bu tarz kaldırıma çarpma sonrası mutlaka rot ayarına baktırın . konuyu anlatarak


rot makinasında amortisörün yamukluğundan tekerlerin kaçıklığına kadar herşey gözürülür

Yorum bağlantısı
Rıdvan Ergün

MK3 Mondeo ile yoldaki tümseğe vurmuştum. Önce direksiyon yamuk durmaya başladı. Direksiyonu düzelttirdim. Araç sola çekmeğe başladı.

Defalarca rot ayarı yapıldı, olmadı.

Nitekim şasenin uç kısmında eğiklik olmuş dediler.İyi bir serviste uzun uzadıya kontroş ettirmekte fayda var.

Yorum bağlantısı
Kubilay Evis

Valla ben ölümcül spin attım 6 yıllık lastikle spin atmadan önceki hızım 130 civarındaydı en son gördüğüm hız tabii, atana kadar biraz düşmüştür yaklaşık 80-90 metre spin atarak araba anca durabildi. Hiç bir yere dokunmama rağmen arabanın rotu kaymıştı. Geçmiş olsun. Dikkat etmek lazım.

 

Bazen tecrübesizlikten iyi ders çıkartığım olmuştur.

 

WJdSKth.jpg

Yorum bağlantısı
Kubilay Evis

Mekan yanlamaya müsait  :biggrin:

 

Daha 3-4 gün önce yeni asfalt atılmıştı yoksa o hızla girilebilecek bir yer değildi ama tutmadı işte lastikler. Gerçi uykusuzlukta vardı sabaha kadar 3. köprü yolunu keşfe çıkmıştık :)

Yorum bağlantısı
  • Konuyu Görüntüleyenler   0 kullanıcı

    Sayfayı görüntüleyen kayıtlı kullanıcı bulunmuyor.

×
×
  • Yeni Oluştur...