Muhammet Mustafa Paslı 29 Nisan 2016 Paylaş 29 Nisan 2016 Arkadaşlar merhabalar. Bundan yaklaşık bir hafta önce arabamla gece 12 civarı yollar boş diye yaptığım hız sonucu keskin bir virajı alamayıp spin ataraktan kendi etrafımda 3 defa dönüp sağ ön tekerimi kaldırıma vurarak durabildim. Teker patladı saç jant var idi oda eğildi. Arkadaşımı aradım bana hemen bir yedek teker getirdi. Tekeri değiştirdik bir deneme yaptım arabada sıkıntı yok gibi idi sadece direksiyon biraz yamukluk vardı çok az onuda rot balans ile düzeltebileceğimi düşünüp ucuz atlattım deyip evime gittim. Ertesi gün işe giderken hızımı 100km'ye getirince ön taraftan bir vuğultu sesi gelmeye başladı. Hızımı 70-80'e düşürdüğümde ses kesiliyor, 100e çıkınca tekrar başlıyor. Rot-Balans ayarının bozuk olduğundan eminim. Sormak istediğim soru ise, Bu vuğultulu ses rot-balansın bozuk olduğu için geliyor olabilir mi? Arkadaşımın getirdiği yedek teker aracıma uyumlu fakat tekerde bir diş bile yok balon gibi yusyuvarlak eski bir teker, Yeni sipariş verdiğim lastikler henüz gelmedi sorun bu yüzden olarabilir mi? Yada direksiyon kutusu gibi bana ciddi maliyet çıkaracak bir sorunda çıkabilir mi? Aracımı yarın sanayiye bırakacağım ama bugünden sizden fikir alayım dedim. Yorum bağlantısı
Yalçın Dağlıoğlu 29 Nisan 2016 Paylaş 29 Nisan 2016 Aks Rulmanı olabilir bozuk olduğunda uğultu yapar. 1 Yorum bağlantısı
Oğulcan Akıncıoğlu 29 Nisan 2016 Paylaş 29 Nisan 2016 Darbeden dolayı bilya gitmiştir uğultu yapar.Geçmiş olsun bununla kurtarmışsınız. Yorum bağlantısı
Misafir 29 Nisan 2016 Paylaş 29 Nisan 2016 Aks bilyasından geliyordur. Bu olay sonrası araç kontrol edilmeden tekrar trafiğe çıkmak büyük yanlış, 100 km hızla giderken araba aks kesseydi ne olacaktı? Yorum bağlantısı
Muhammet Mustafa Paslı 29 Nisan 2016 Yazar Paylaş 29 Nisan 2016 haklısınız bayada bir yol 600km'ye yakın allahtan bir şey olmadı şimdi sanayiye gidiyor. Peki bu bilyanın bana maliyeti ne olur. Yorum bağlantısı
Misafir 29 Nisan 2016 Paylaş 29 Nisan 2016 80-100 TL civarı bilya, 20 tornacı alır, 40-50'de işçilik. Ekstra çıkmazsa tabi Yorum bağlantısı
Volkan Doğrular 29 Nisan 2016 Paylaş 29 Nisan 2016 EN kötü olasılık direksiyon kutusuna kadar gider Yorum bağlantısı
Misafir 29 Nisan 2016 Paylaş 29 Nisan 2016 (düzenlendi) Benim arabama duran halde tekerden otobüs çarptı yandan sürterek geçti, ona rağmen akslar gitti rot kolları gitti, Hayatınızı taşıyan yerden darbe yedikten sonra nasıl tekrar 100e çıkma cesaretinde bulundunuz ? Detaylı bi kontrol şart. 29 Nisan 2016 tarihinde Ozan Altundal tarafından düzenlendi Yorum bağlantısı
Misafir 29 Nisan 2016 Paylaş 29 Nisan 2016 Yürek mi yediniz ne yaptınız o durumdaki lastik ve hasar alıp almadığı belli olmayan ön takımlarla 100 kmlere çıkmak ? Yorum bağlantısı
Muhammet Mustafa Paslı 29 Nisan 2016 Yazar Paylaş 29 Nisan 2016 inanırmısınız 170'de yaptım şimdi işin ciddiyetini anlıyorum allah korumuş. Direksiyon kutusuna pek ihtimal vermiyorum çünkü daha çok belli ederdi kendini diye düşünüyorum ama bilya ve rotlarla yırtarsak iyi inş daha büyük bir şey yoktur. Yürek mi yediniz ne yaptınız o durumdaki lastik ve hasar alıp almadığı belli olmayan ön takımlarla 100 kmlere çıkmak ? yürek yemedimde cahillik diyelim 2 Yorum bağlantısı
Ahmet Türedi 29 Nisan 2016 Paylaş 29 Nisan 2016 Geçmiş olsun. Bende insignia ile kaldırıma kayarak vurmuştum sonucta lastik yarıldı,alt tabla yamuldu.Sizdede alt tablada sıkıntı olmuş olabilir.Ama ben 100 km lere kaza sonrası çıktığımda direksiyon bariz titriyordu.Bu titreşim çok güçlüydü gögüs komple titriyordu. Yorum bağlantısı
Mehmet Ozyurek 29 Nisan 2016 Paylaş 29 Nisan 2016 Böyle bir kaza sonrası o şekilde seyretmeniz ciddi risk. En yakın rot balansçıya veya tamirciye gidip hasar tespiti yaptırın. Yorum bağlantısı
Muhammet Ergün 29 Nisan 2016 Paylaş 29 Nisan 2016 bizde amortisör eğilmişti. amortisor ve rotbalansdan sonra düzeldi. rotbalanscının biri akson(taşıyıcı) egilmiş o da değissin dedi başka bir rotbalanscı değişmesine gerek yok dedi iyiki değiştirmemişiz. Yorum bağlantısı
Muhammet Mustafa Paslı 29 Nisan 2016 Yazar Paylaş 29 Nisan 2016 Gecmis olsun,Buna benzer bi durumu yasadim,forumda konusu mevcut "aracimi kaldirima vurdum",simdi sizin soruna gelirsek ilk once rot kolu degisip rotcuya gidilcek,on duzende yamulma yoksa rulman degiscek,on duzende yamukluk varsa saseciye gidilcek saseci cekcek duzeltcek(bu islem rulman bozuyor,onun icin rulman degistirmeden gidin) Rulman degistikten ve rot kolu+rot ayari yapildiktan sonra direksiyon kendini toplamiyorsa,yada bir tarafta topluyor bir tarafi toplamiyorsa,bir noktaya gelince zorlaniyorsa direksiyon kramiyel miliniz yamulmustur (yasadim biliyorum) Rot kolu ve rulmanı gözden çıkardım zaten fakat şaseyle ne alakası var onu çözemedim. Kramiyel mili yamuk bir araba kullanmıştım araçta şuanda mili herhangi bir yığılma veya aşırı derece sağa sola çekme yok sadece kulağınızı verirseniz duyacagınız sanki böyle sürtünme gibi arabaya bir sey sürtüyormuş gibi ses var tam 100km gelmeye başlıyor ses ve BİR EK BİLGİ DAHA VEREYİM ARAÇ 90-100 KM DİREKSİYONU HAFİF SOLA KIRDIĞIMDA SES BİRAZ DAHA DEĞİŞİYOR. Böyle bir kaza sonrası o şekilde seyretmeniz ciddi risk. En yakın rot balansçıya veya tamirciye gidip hasar tespiti yaptırın. Evet şuan yolladım zaten sonucu merakla bekliyorum Yorum bağlantısı
Alptuğ Özcan 29 Nisan 2016 Paylaş 29 Nisan 2016 Buna benzer bi kaza da ben yaptım bilyelerdeki sıkıntıdan dolayı ses yapıyor. Yorum bağlantısı
Gökhan Albayrak 29 Nisan 2016 Paylaş 29 Nisan 2016 Aks bilyasından geliyordur. Bu olay sonrası araç kontrol edilmeden tekrar trafiğe çıkmak büyük yanlış, 100 km hızla giderken araba aks kesseydi ne olacaktı? haklısınız bayada bir yol 600km'ye yakın allahtan bir şey olmadı şimdi sanayiye gidiyor. Peki bu bilyanın bana maliyeti ne olur. Ana - baba duası derler ya, işte o. 2 Yorum bağlantısı
Serkan Karadağ 29 Nisan 2016 Paylaş 29 Nisan 2016 Geçmiş olsun. Öncelikle rot balansçı bakacak, değişecek parçaların listesini oluşturur. Siz parçaları alıp ustanıza tamir ettirirsiniz. En son rotçu ayar yapacak. Yorum bağlantısı
Sani Gerşon 29 Nisan 2016 Paylaş 29 Nisan 2016 Heyecanla takip ediyorum, sonuç ne oldu acaba? Allah korumuş gerçekten. Geçmiş olsun, bir daha da atraksiyon yapmayın Yorum bağlantısı
Misafir 29 Nisan 2016 Paylaş 29 Nisan 2016 Ben de merak ettim cidden. O hızda spin atıp kaldırıma çarpmış bir lastik arka planında bayağı olaylar olmuş gibi geliyor. Umarım en az bütçe ile kurtarırsınız Yorum bağlantısı
Eser Yıldırım 29 Nisan 2016 Paylaş 29 Nisan 2016 Geçmiş olsun porya bilyası dağılmış olabilir.zaten zamanla aşınan parça olduğu için darbe ile de koyvermiştir. Yorum bağlantısı
Çağlar Bayur 29 Nisan 2016 Paylaş 29 Nisan 2016 geçmiş olsun vesile ile jant lastik sağlam dahi olsa bile bu tarz kaldırıma çarpma sonrası mutlaka rot ayarına baktırın . konuyu anlatarak rot makinasında amortisörün yamukluğundan tekerlerin kaçıklığına kadar herşey gözürülür Yorum bağlantısı
Rıdvan Ergün 29 Nisan 2016 Paylaş 29 Nisan 2016 MK3 Mondeo ile yoldaki tümseğe vurmuştum. Önce direksiyon yamuk durmaya başladı. Direksiyonu düzelttirdim. Araç sola çekmeğe başladı. Defalarca rot ayarı yapıldı, olmadı. Nitekim şasenin uç kısmında eğiklik olmuş dediler.İyi bir serviste uzun uzadıya kontroş ettirmekte fayda var. Yorum bağlantısı
Kubilay Evis 29 Nisan 2016 Paylaş 29 Nisan 2016 Valla ben ölümcül spin attım 6 yıllık lastikle spin atmadan önceki hızım 130 civarındaydı en son gördüğüm hız tabii, atana kadar biraz düşmüştür yaklaşık 80-90 metre spin atarak araba anca durabildi. Hiç bir yere dokunmama rağmen arabanın rotu kaymıştı. Geçmiş olsun. Dikkat etmek lazım. Bazen tecrübesizlikten iyi ders çıkartığım olmuştur. Yorum bağlantısı
Kubilay Evis 29 Nisan 2016 Paylaş 29 Nisan 2016 Mekan yanlamaya müsait Daha 3-4 gün önce yeni asfalt atılmıştı yoksa o hızla girilebilecek bir yer değildi ama tutmadı işte lastikler. Gerçi uykusuzlukta vardı sabaha kadar 3. köprü yolunu keşfe çıkmıştık Yorum bağlantısı
Recommended Posts