İçeriğe Yönlendir

Focus 1.5 Tdci Pws Test Sürüşü


Ahmet Hacıoğlu

Recommended Posts

Ahmet Hacıoğlu

arkadaşlar ve büyüklerim hepinize merhaba .

Zaman buldukça , en büyük hobim olanlan ''otomobiller''i test etmeye çalışıyorum. Marka fantazisi olmadan objektif bir şekilde otomobillere bakmayı öğrendim. Açıkçası her otomobilin kendine has bir havası ver ve ben her otomobili ayrı ayrı sevebiliyorum :)

Daha önceden 308 i test etmiştim ve çok beğenmiştim. Peugeot markasına olan ön yargımla gittiğim testte bayağı bir şaşırmıştım. Rijit bir otomobil yapmışlar. her neyse bu beğenimi yine benim gibi otomobil sevdalısı , hatta bunu ileri taşıyıp bir markada motor bölümünde arge mühendisi olan  ( otomotiv mühendisi ) cocukluk arkadaşıma anlatmaya çalışsamda ön yargısını sözle kıramadım ve peugeot bayisine gittik.  Aracı görünce beğendi ve beklentilerinin üzerinde olduğunu söyledi. Her aksamını inceledi test sürüşüne çıkacaktık fakat bayideki satış görevlisinin abuk subuk , saçma sapan konuşmaları yüzünden fazla muhattap olmak istemedik ve ordan ayrıldık.( önceden de bu sorunu yaşamıştım aynı elemanla) .

O arada ford focus hakkında muhabbet ederken kendimizi ford bayisinde bulduk. focusu sürmeyi çok istiyordum :) yarım saat gibi bir bekleyişten sonra test sürüşüne geçtik. bu bekleme diliminde focusu incelediğimizde arkadaşımın da yönlendirmeleriyle bazı detay noktalardan focusun 308 den çok daha rijit ve sağlam bir karosere sahip olduğunu görmüş oldum. test aracımız haliyle en ful olanıydı. yola çıkar çıkmaz gaza asıldım ve müthiş bir ivmeyle hızım 140 150 civarını gördü . hız ve performanstan ziyade bu hızlardaki yol ve motor sesini merak ediyordum. sonuç ; muhteşem . izolasyon çok iyi . Arkadaşım zaten makyajsız kasaya göre yapılan bir kaç iyileştirmeyi göstermişti. kendisi de her iki kasayı zaman zaman kulanan birisi olduğu için aradaki farkı biliyordu . dönmemiz gereken kavşağa yaklaşırken viraja biraz hızlı girdim ; herkesin övdüğü şu yola ''focus''lanmak nasıl birşey merak ediyordum çünkü :) gerçekten harika. çok güvenli sarsılmaz. çukurlara girdim kassislerden hızlı geçtim ama nafile focus sanki benim hatalarımı telafi edermişçesine kabin içinde bir panik havası yaratmadı.aracın direksiyonu sürüş pzosiyonu verdiği güven aynı sınıftaki diğer raikplerine göre bence fark atmış . hatta bir süt sınıfa geçmiş bile. focus gerçekten çok başarılı . çok beğendim .

 Eleştireceğim noktalara gelirsek , yaşam alanı oldukça klostrofobik fakat kocaman kocaman ekranlar neticesiyle bunu pek dert etmedim. opsiyonsuz titanyum donanımında led far ve ya bixenon far olmalıydı. onun dışında donanım eksiksiz.  bunlar göreceli şeyler fakat focusta eleştirdiğim demiyorum ; hoşuma gitmeyen tek şey '' şirket arabası '' algısı.

Sonuç olarak vardığım kanı, focus mükemmele yakın bir halk otomobili. verdiği güven ve hissettirdiği kalite inşallah birgün focus sahibi olurum dedirtti bana :)

Saygılarımla...

 

 

 

  • Beğen 4
Yorum bağlantısı
Kazım Yılmaz

Araç ve incelemeniz gerçektende güzel fakat ben "halk otomobili" kısmına takıldım :)

 

1.5 TDCI PWS Titanyum 94.720 TL (Opsiyonsuz)

Yorum bağlantısı
Ahmet Hacıoğlu

Araç ve incelemeniz gerçektende güzel fakat ben "halk otomobili" kısmına takıldım :)

 

1.5 TDCI PWS Titanyum 94.720 TL (Opsiyonsuz)

Kazım bey ; 308 in cam tavanlısının 100 bin olduğu yerde bence focus halk otomobili :) işin şakası her markada durum böyle. dizel otomatik kombinasyonu tam bir felaket . büyük şehirde yaşayıpta bu tarz bir seçim yapmak zorunda kalanların Allah yardımcısı olsun .  yalnız ben 1.6 tdci manual titanium için otosan indirimiyle 78 bin tl  fiyat aldım. indirimsiz fiyat 84 bin tl civarına geliyor. ikinci elde makyajlı kasalar 70 80 arası fıyatlara sahip. baktığınız zaman karşılaştırma neticesinde gayet makul.

Yorum bağlantısı
Ahmet Hacıoğlu

Şanzımanı eklemeyi unutmuşum.

Araç bilindiği üzere çift kavrama bir şanzımana sahip. vw grubunun dsg sini de kullanmış biri olarak yorumlarsam ; pws ,  dsg kadar hızlı değil diyorlardı  fakat bunun bi önemi yok hissetmedim :)sadece dik bir yokuşta durup kalkmaya çalıştım , sonuç berbat aracı zor kaldırdım.arkadaşım daha sonra teorik olarak bu faciayı anlattı biraz ama ben onun kadar detay düşünemediğim için ''pieehh'' dedim . dizel otomatik araç alacak olsam kesinlikle çift kavramayı tercih etmem. Bu tamamen kişisel tercih meselesi. çift kavramalar garip kararsız tutarsız ama hızlı. aynı fenerin markoviçi gibi. bir bakıyorsunuz harikalar yaratıyor. bir bakıyorsunuz sakatt :) bırakın tam otomatik 1 litre fazla yaksın ,varsın yavaş geçişleri olsun.Yaşasın  Tork konv. şanzıman !!! yağlı yağlı missss :)

Yorum bağlantısı
Kazım Yılmaz
(düzenlendi)

Haklısınız kesinlikle katılıyorum. Şu anda 85 binden aşağıya elle tutulur C sınıfı dizel otomatik yok.

 

2-3 hafta önce bende aynı araç için test sürüşüne çıkmıştım. Koç ailem indirimiyle dediğiniz gibi %7 indirim yapıyorlar... Kadınlar gününde koç ailem için %10 indirim vardı.

 

EDC benim daha hoşuma gitti. Megane 4 ve Focus dizel otomatiği aynı gün arka arkaya test ettim.

 

 

 

Kazım bey ; 308 in cam tavanlısının 100 bin olduğu yerde bence focus halk otomobili :) işin şakası her markada durum böyle. dizel otomatik kombinasyonu tam bir felaket . büyük şehirde yaşayıpta bu tarz bir seçim yapmak zorunda kalanların Allah yardımcısı olsun .  yalnız ben 1.6 tdci manual titanium için otosan indirimiyle 78 bin tl  fiyat aldım. indirimsiz fiyat 84 bin tl civarına geliyor. ikinci elde makyajlı kasalar 70 80 arası fıyatlara sahip. baktığınız zaman karşılaştırma neticesinde gayet makul.

tarihinde Kazım Yılmaz tarafından düzenlendi
Yorum bağlantısı
Ahmet Hacıoğlu

Haklısınız kesinlikle katılıyorum. Şu anda 85 binden aşağıya elle tutulur C sınıfı dizel otomatik yok.

 

2-3 hafta önce bende aynı araç için test sürüşüne çıkmıştım. Koç ailem indirimiyle dediğiniz gibi %7 indirim yapıyorlar... Kadınlar gününde koç ailem için %10 indirim vardı.

 

EDC benim daha hoşuma gitti. Megane 4 ve Focus dizel otomatiği aynı gün arka arkaya test ettim.

Edc yi bilmiyorum. renault hiç kullanmadım ama genel olarak çift kavrama mantığını sevmedim. megane nasıl beğendiniz mi?

Yorum bağlantısı
Kazım Yılmaz

Ben EDC'yi gerçektende beğendim, EDC'nin ilk çıkan versiyonlarındaki gibi düşük hızlardaki kararsızlık yok denecek kadar azalmış ama Megane serisi için 130'luk 1.6 motorlarda kullanmaya başladıklarında çok daha iyi olacağını düşünüyorum.

 

Gidin test edin derim. Araç gerçektende güzel olmuş.

 

 

Edc yi bilmiyorum. renault hiç kullanmadım ama genel olarak çift kavrama mantığını sevmedim. megane nasıl beğendiniz mi?

Yorum bağlantısı
Eren Gökmen

308 eat6 miydi?

Kendimde peugeot kullaniyorum (eskiden focus2 vardi) ama motor argesinde calisan arkadasinizin ön yargisina sasirdim dogrusu. Peugeot dizel motorlari gercekten cok iyi motorlardir ve dünyaca kabul görür ki fordda da ayni motor mevcut. Hatta peugottaki (düz sanzimanla) focusa göre daha performansli. Peugeot karoser kismi ise bence de pek iyi degil. Fordlarin üzerinde zaten daha fazla kalinlikta boya oldugu icin peugeot veya ayni sinifitan  diger bir cok araba, focus yaninda oyuncak hissi veriyor.

Focusun ic mekani bencede cok dar. Ic mekan kalitesinde ise bence peugeot kendi adina cag atladi. Ön yargilari kirmasi zor olacak

Ama yol tutusu direksiyon, pedal ve vites (manuel) hisleri konusunda ayni sinifta bence focusun yerini tutacak baska araba yok.

Ayrica bence de fordlar, volks (halkin) wagen (arabasi) e göre cok daha halkin arabasi. Hem daha ucuz hem daha sorunsuz.

  • Beğen 1
Yorum bağlantısı
Ahmet Hacıoğlu

Ben EDC'yi gerçektende beğendim, EDC'nin ilk çıkan versiyonlarındaki gibi düşük hızlardaki kararsızlık yok denecek kadar azalmış ama Megane serisi için 130'luk 1.6 motorlarda kullanmaya başladıklarında çok daha iyi olacağını düşünüyorum.

 

Gidin test edin derim. Araç gerçektende güzel olmuş.

vakit olsaydı gidecektik fakat hanımlardan kurtaramadık :) ilk fırsatta yine gitmeye çalışacağım.

 

308 eat6 miydi?

Kendimde peugeot kullaniyorum (eskiden focus2 vardi) ama motor argesinde calisan arkadasinizin ön yargisina sasirdim dogrusu. Peugeot dizel motorlari gercekten cok iyi motorlardir ve dünyaca kabul görür ki fordda da ayni motor mevcut. Hatta peugottaki (düz sanzimanla) focusa göre daha performansli. Peugeot karoser kismi ise bence de pek iyi degil. Fordlarin üzerinde zaten daha fazla kalinlikta boya oldugu icin peugeot veya ayni sinifitan  diger bir cok araba, focus yaninda oyuncak hissi veriyor.

Focusun ic mekani bencede cok dar. Ic mekan kalitesinde ise bence peugeot kendi adina cag atladi. Ön yargilari kirmasi zor olacak

Ama yol tutusu direksiyon, pedal ve vites (manuel) hisleri konusunda ayni sinifta bence focusun yerini tutacak baska araba yok.

Ayrica bence de fordlar, volks (halkin) wagen (arabasi) e göre cok daha halkin arabasi. Hem daha ucuz hem daha sorunsuz.

Eren bey, şanzıman kodunu hatırlayamadım fakat tam otomatikti ayrıca yorumlarınıza katılıyorum. PSA nın motoru zaten ekonomi açısından kendini kanıtlamış ve ford , bmw , volvo , mazda vs gibi markaların bedeninde kendine yer bulmuştur. Halk arasında '' volvolarda ford motoru var '' diye lanse edildiğinden Peugeot ve Citroen  Fordun gölgesinde kalmıştır. Fakat gözlemlediğim bir gerçek var . mesela eski vag grubuna baktığınızda otomobillerin kalitesi insanı hayran bırakıyor fakat güncel modeller hayal kırıklığına neden olabiliyor. fransızlarda ise tam tersi bir durum var. gerçekten teknoloji kalite anlamında yakaladıkları ivme almanlardan daha iyi. Gelin görün ki millet olarak bir kere sevdiysek vazgeçemiyoruz ya da tam tersi ön yargılarımızı yıkamıyoruz. şunu da soruyorum kendime ; mercedes(a180 cdi) dizelini kendi üretseydi benzinli modelleriyle aynı fiyat yahut daha ucuz olur muydu.  ford fiatın motorunu daha ucuz alabilseydi PSA motorunu tercih edermiydi. :)  

Vw nin kalitesine sözüm yok fakat arsa ev muamelesi görmesine anlam veremiyorum. forddan ve ya opelden bariz bir üstünlüğü asla yok artık.

  • Beğen 1
Yorum bağlantısı
Eren Gökmen

vw keske eski vw gibi olsa... sirf Türkiyede degil avrupada da kemiklesmis sevenleri. Emisyon skandali bile viz geldi tris gidecek gibi... Milletce herseyde fanatik oldugumuz icin isin boyutu bizde biraz daha farkli... Sevmeyenler iyice nefret etti, sevenler icin hicbirsey degismedi veya koruma hissi artti...

vw ler kötü mü? bence o kadar kötü degil. Sahtekarlik konusu ise baska bir olay tabi...

Motor olayina gelince; firmalar sadece fiyattan degil, kendi teknolojik uyumluluklari ve karsilikli cikar iliskisiyle hareket ediyorlar. Yani mercedes yapar dizeli ama bir sürü vakit ve para harcar. Yüksek fiyattan dolayi az satar. öte yandan renault daha uygun sekilde ve mercesedin standartlari carcevesinde üretiyordur motoru, ancak bu mercedese yüksek satis getirdimi bilmiyorum. Ayrica mercedes eski mercedes degil, motoru bile reno diye damga yedi bence.Fiyat düsünce otomatik olarak halkin gözünde deger düsüyor zaten. Motoru gecersek arabanin diger parcalarini düsünürsek mesela dah fena. Mesela bircok parcayi Bosch üretiyor. Kendileri üretemezlermi bu parcalari, üretirler ama gerek yok. Bosch piyasadan cekilse veya batsa mesela isler cok karisir, kalite cok etkilenir.

 

 

Inanilmaz tüketim cagindayiz su anda. Eskiden arabalarin ekonomik ömrü 20 sene olarak hesaplanip üretilirken, simdi 10 sene...

  • Beğen 1
Yorum bağlantısı
Ahmet Hacıoğlu

Gittikçe tüketici bir dünya haline geldiğimiz için üretimde belli bir evrimden geçiyor. herşey pahalı hale geldi ama talepte arttı.

bence mercedesin satışlarını ciddi derecede arttırdı bu motor. ayrıca c200 d de kullanılan 1.6  lık dizel renault motorunu da düşünürsek. motor yelpazesi gittikçe darlacak otomobil piyasasında. aynı kalp farklı beden :) Her ne kadar premium markaların ulaşılabilirliği artacaksa da '' halk '' markalarının ulaşılabilirliği de aynı oranda azalacak.

  • Beğen 1
Yorum bağlantısı
Erdem Çağla

vw keske eski vw gibi olsa... sirf Türkiyede degil avrupada da kemiklesmis sevenleri. Emisyon skandali bile viz geldi tris gidecek gibi... Milletce herseyde fanatik oldugumuz icin isin boyutu bizde biraz daha farkli... Sevmeyenler iyice nefret etti, sevenler icin hicbirsey degismedi veya koruma hissi artti...

vw ler kötü mü? bence o kadar kötü degil. Sahtekarlik konusu ise baska bir olay tabi...

Motor olayina gelince; firmalar sadece fiyattan degil, kendi teknolojik uyumluluklari ve karsilikli cikar iliskisiyle hareket ediyorlar. Yani mercedes yapar dizeli ama bir sürü vakit ve para harcar. Yüksek fiyattan dolayi az satar. öte yandan renault daha uygun sekilde ve mercesedin standartlari carcevesinde üretiyordur motoru, ancak bu mercedese yüksek satis getirdimi bilmiyorum. Ayrica mercedes eski mercedes degil, motoru bile reno diye damga yedi bence.Fiyat düsünce otomatik olarak halkin gözünde deger düsüyor zaten. Motoru gecersek arabanin diger parcalarini düsünürsek mesela dah fena. Mesela bircok parcayi Bosch üretiyor. Kendileri üretemezlermi bu parcalari, üretirler ama gerek yok. Bosch piyasadan cekilse veya batsa mesela isler cok karisir, kalite cok etkilenir.

 

 

Inanilmaz tüketim cagindayiz su anda. Eskiden arabalarin ekonomik ömrü 20 sene olarak hesaplanip üretilirken, simdi 10 sene...

 

C200d diyor motor 1.5dci fluence motoru. Mercedes adına çamur gelmesin, koskoca mercedes 160-150 gibi isimlerle küçümsenmesin diye c + 200 diyor. Hissiyat olarak c kasa, motor hissi olarak 200 ancak 1.5 motor.

 

Bmw de 520i diyor. Gören de vay be 2.0 litre v6 ( e34, e39,e60 günlerindeki gibi) desin diye, hal bu ki 1.6 turbo benzinli. E180 de böyle.

 

Bu vergilerle, bu kurlarla millet yüksek hacim alamıyor, markalar da hissiyat olarak yüksek hacimli görüntüsü vermek için isimle kandırmaya çalışıyor milleti.

 

Artık model - kasa isimlerine göre motor hacminin kestirilebileceği günler eskide kaldı, sankicilik başladı. Sanki 2.000 motor ama 1.4 turbo. Sanki 1.6 ama 1.2 tsi gibi.

 

Bu şuna benziyor, şahincinin cebinde parası yok, 4.0 v8 amerikan alamıyor, alsa vergisine yakıtına, parçasına para yetiştiremeyecek. v8 gibi ses çıkarsın diye 200 liraya boru alıyor egzoz diye takıyor. Arabası iğrenç bir ses çıkarıyor, ama gitmiyor. Adam da bundan zevk alıyor. Ona göre arabası sanki v6 veya v8. Ülke olarak vergi sistemimiz değişse, toplumun geneline yayılmış bir ekonomik durumda yükseliş olsa da millet rahat rahat yüksek hacimli araba alabilse bakalım çatlak tofaşına egzoz taktıran kalıyor mu. Tofaşa binen kalıyor mu.

  • Beğen 2
Yorum bağlantısı
Kazım Yılmaz
(düzenlendi)

Aynen.

 

R9M kodlu motoru kullanılıyor.

 

 

Ayrıca BMW'nin o çok sevilen ayılıp bayılınan 320i Efficent Dynamics motorları da Peugeot'un 1.6 THP motoru...

 

Küçük bi düzeltme C200d de 1.6 136 bg dizel Renault motoru var. 

tarihinde Kazım Yılmaz tarafından düzenlendi
  • Beğen 2
Yorum bağlantısı
  • 4 hafta sonra...
Bora Yetkin

Ben bu alete bayıldım 300 torku hissettiriyor gaza dokununca ama donanım fakiri olduğundan mazda 3'e bakmaya başladım.

Yorum bağlantısı
  • Konuyu Görüntüleyenler   0 kullanıcı

    Sayfayı görüntüleyen kayıtlı kullanıcı bulunmuyor.

×
×
  • Yeni Oluştur...