İçeriğe Yönlendir

Neptün Mavi Opel Astra J


Metin Akbal

Recommended Posts

Ali Darbaz
  Metin Akbal yazdı:

Rampa nerde ben kaçırdım.

Genişlet  

 

Metin hocai ben bu videoyu %100 motor yüküne örnek olarak gösterdim. Benim zigan video m yok.  Nerden  bulacam okadar rampayı. 

Yorum bağlantısı
Metin Akbal
  Ali Darbaz yazdı:
 
Metin hocai ben bu videoyu %100 motor yüküne örnek olarak gösterdim. Benim zigan video m yok.  Nerden  bulacam okadar rampayı. 
E sen attın ya bu lpg li Astra %70 gucte kalıyor aha buda benim rampa performansım gaza sonuna kadar basmasam yine %100 oluyor diye. Hani İstanbul 7 tepe idi :) Sivas a giderken Bolu tünelini atsan yeter sanırım.
  Alpay Sumer yazdı:
ovit 6 denedim. 7 yoktu [emoji6]
Sen normal değilsin şimdi daha net anladım. Ovit ve 6. vites denemesi.
  • Mutlu 1
Yorum bağlantısı
Ali Darbaz
  Metin Akbal yazdı:

E sen attın ya bu lpg li Astra %70 gucte kalıyor

Genişlet  

 

yahu hoca, sendede tüp var.  Sende de belki tüpde %100 load binmiyordur . Sen normal yolda %100 görüyünmu. Belkide bunu görmek için Ziganaya gerek bile yoktur. 

Yorum bağlantısı
Tansu Kalafatoğlu

Zorlamanın anlamı yok. Yavaş gidince yoldaki et ve sütlaççıları görebiliyoruz :) 
 

eski tünelin altında daha uzun daha düşük rakımda yeni zigana tüneli yapılıyor. Bu konuşmalar da tarih olur yakında. Çok eskiden hiç tünel yokken tam bir kaostu o yol. Sis bir yandan, uçurum bir yandan. Deli gibi virajlar. Yol hem dar hem bölünmemiş. Eğim fena. Püüü

  • Beğen 2
Yorum bağlantısı
Metin Akbal



  Metin Akbal yazdı:
Motor yükü dediğin load ise ben 78 e kadar gördüm videoda. Load bize neyi gösteriyor?



  Ali Darbaz yazdı:
 
yahu hoca, sendede tüp var.  Sende de belki tüpde %100 load binmiyordur . Sen normal yolda %100 görüyünmu. Belkide bunu görmek için Ziganaya gerek bile yoktur. 


?
Yorum bağlantısı
Alpay Sumer
  Metin Akbal yazdı:

Sen normal değilsin şimdi daha net anladım. Ovit ve 6. vites denemesi.

Genişlet  

Uyarı görmedim 6 olmaz diye 😨 vidyosu vardı bulunca eklerim.Tel artık agırlasınca yedekledim. Ama nereye yedekledim🤔

  • Mutlu 1
Yorum bağlantısı
Metin Akbal
  Tansu Kalafatoğlu yazdı:
Zorlamanın anlamı yok. Yavaş gidince yoldaki et ve sütlaççıları görebiliyoruz [emoji4] 
 
eski tünelin altında daha uzun daha düşük rakımda yeni zigana tüneli yapılıyor. Bu konuşmalar da tarih olur yakında. Çok eskiden hiç tünel yokken tam bir kaostu o yol. Sis bir yandan, uçurum bir yandan. Deli gibi virajlar. Yol hem dar hem bölünmemiş. Eğim fena. Püüü
Ben geçmeden 5 dakika önce yola kaya yuvarlanmıştı. Tarih 19 Mayıs 2014 idi default_smile.png
  • Şaşkın 1
Yorum bağlantısı
Tansu Kalafatoğlu
  Metin Akbal yazdı:

E sen attın ya bu lpg li Astra %70 gucte kalıyor aha buda benim rampa performansım gaza sonuna kadar basmasam yine %100 oluyor diye. Hani İstanbul 7 tepe idi :) Sivas a giderken Bolu tünelini atsan yeter sanırım.

Genişlet  

Bolu ile zigana farklı. Kaynaşlı’da rakım 275m. Tünele girişi 800m civarı. 

  • Beğen 1
Yorum bağlantısı
Metin Akbal
  Ali Darbaz yazdı:
 
Peki hocam boş ver. 
Soru sordum sadece. Motor yükü bize hangi teknik veriyi sağlıyor? %100 e ulaşamayınca (benzin lpg dizel hibrid elektrik farketmez) altında ne aramamız lazım?
  Alpay Sumer yazdı:
Uyarı görmedim 6 olmaz diye [emoji32] vidyosu vardı bulunca eklerim.Tel artık agırlasınca yedekledim. Ama nereye yedekledim[emoji848]
Bu tabela sana BMW yi anımsatmıştır diye düşünüyorum :)

9ae5221dee92cec489980aac0c2bc25c.jpg
  • Beğen 1
Yorum bağlantısı
Metin Akbal
  Alpay Sumer yazdı:
Tatlı olsun geri geri cıkarım ben oraları [emoji23]
Kaçıncı viteste?
Yorum bağlantısı
Tansu Kalafatoğlu
(düzenlendi)
  Metin Akbal yazdı:

Soru sordum sadece. Motor yükü bize hangi teknik veriyi sağlıyor? %100 e ulaşamayınca (benzin lpg dizel hibrid elektrik farketmez) altında ne aramamız lazım?Bu tabela sana BMW yi anımsatmıştır diye düşünüyorum :)

9ae5221dee92cec489980aac0c2bc25c.jpg

Genişlet  

Motor yükü biraz verimle ilgili. Hybrid obd uygulamalarında özellikle belirtilir. Motorun en verimli olduğu anlarda motor yükü %90-100 gözükür mesela. Ama bu demek değildir ki sürekli %100 motor yükü ile kullanmak en verimli sürüştür. Düz yolda daha düşük motor yükü tasarrufludur. Karışık bi konu

tarihinde Tansu Kalafatoğlu tarafından düzenlendi
  • Beğen 1
Yorum bağlantısı
Metin Akbal
  Tansu Kalafatoğlu yazdı:
Motor yükü biraz verimle ilgili. Hybrid obd uygulamalarında özellikle belirtilir. Motorun en verimli olduğu anlarda motor yükü %90-100 gözükür mesela. Ama bu demek değildir ki sürekli %100 motor yükü ile kullanmak en verimli sürüştür. Düz yolda daha düşük motor yükü tasarrufludur. Karışık bi konu
%100 olmazsa arabamız lpg li mi demektir?
  • Mutlu 1
Yorum bağlantısı
Ali Darbaz

Metin, Tansu nun dediği gibi çok karışık konu. Aşağidaki özgül yakıt tüketim grafiğine bakınca anlıyacaskın. Motor yüke bindikce yeşil sınırı gecer. Beygir üretmesi daha kolay olur. Daha az yakar. Az yakmasından çok Zigana gibi yerlerde güç ön plandadır. %78 motor yükü demek, motorun o devirde ürettiği torkun en fazla %78 ine ulaşıyorsun demek. Normalde araba %100 motor yükünde 150 newton tork üretiyorsa , bunun %78 117 newton tork demek.  Adam rampayı çıkarken motordan güç alamamış. Bunu izah etmeye çalışıyorum. 

 

AM-JKLUGLuMNd9NsorxDRsDAFtnt5Ucge9zKQDEp

  Metin Akbal yazdı:

%100 olmazsa arabamız lpg li mi demektir?

Genişlet  

 

Bunu bilmiyoruz. İşte bunu öğrenmeye çalışıyoruz. Lpg motorun gücünü kısıyormu. Anlamaya çalışıyoz. 

Yorum bağlantısı
Metin Akbal



  Ali Darbaz yazdı:
Metin, Tansu nun dediği gibi çok karışık konu. Aşağidaki özgül yakıt tüketim grafiğine bakınca anlıyacaskın. Motor yüke bindikce yeşil sınırı gecer. Beygir üretmesi daha kolay olur. Daha az yakar. Az yakmasından çok Zigana gibi yerlerde güç ön plandadır. %78 motor yükü demek, motorun o devirde ürettiği torkun en fazla %78 ine ulaşıyorsun demek. Normalde araba %100 motor yükünde 150 newton tork üretiyorsa , bunun %78 117 newton tork demek.  Adam rampayı çıkarken motordan güç alamamış. Bunu izah etmeye çalışıyorum. 
 
AM-JKLUGLuMNd9NsorxDRsDAFtnt5Ucge9zKQDEpJ0tbTqO_KFxPEkRsOJIL1xkF7V9BKlI0-FfTKEdLIBWJ6LQPreC4ui9Diz5Uwr9bOYy9Q1EXe6yBZ508Q7KwQzzDAm6yKdJe-8beA9tApLgJsdR31LKbLQ=w1142-h625-no?authuser=0


Böyle açıklasan sorun yok ki sadece soru sordum ben :) Mevzuyu anlamaya çalışıyorum.

  Ali Darbaz yazdı:
Motor yüke bindikce yeşil sınırı gecer. Beygir üretmesi daha kolay olur. Daha az yakar. Az yakmasından çok Zigana gibi yerlerde güç ön plandadır. %78 motor yükü demek, motorun o devirde ürettiği torkun en fazla %78 ine ulaşıyorsun demek. Normalde araba %100 motor yükünde 150 newton tork üretiyorsa , bunun %78 117 newton tork demek.  Adam rampayı çıkarken motordan güç alamamış. Bunu izah etmeye çalışıyorum.


%100 e ulaşamadığında sorunu nerelerde arayalım?
Yorum bağlantısı
Ali Darbaz
  Metin Akbal yazdı:

%100 e ulaşamadığında sorunu nerelerde arayalım?

Genişlet  

 

Bunu denemesi kolay, benzine aldığında %100 motor yüküne ulaşıyorsan, motorda sorun yok. Lpg karışımında sıkıntı vardır. Yada lpg geçildiğinde OBD yanlış hesaplıyordur. 

Yorum bağlantısı
Metin Akbal
  Ali Darbaz yazdı:
 
Bunu denemesi kolay, benzine aldığında %100 motor yüküne ulaşıyorsan, motorda sorun yok. Lpg karışımında sıkıntı vardır. Yada lpg geçildiğinde OBD yanlış hesaplıyordur. 
Rakım, hava sıcaklığı, lastik basıncı, araç yükü gibi etmenler?
Yorum bağlantısı
Ali Darbaz
  Metin Akbal yazdı:
  Ali Darbaz yazdı:
 
Bunu denemesi kolay, benzine aldığında %100 motor yüküne ulaşıyorsan, motorda sorun yok. Lpg karışımında sıkıntı vardır. Yada lpg geçildiğinde OBD yanlış hesaplıyordur. 
Genişlet  

Rakım, hava sıcaklığı, lastik basıncı, araç yükü gibi etmenler?

Genişlet  

 

Onu deniyecek biri lazım. Videosunu attığımız astra sahibinin sahil videosu varmı bakmak lazım

Yorum bağlantısı
Metin Akbal
  Ali Darbaz yazdı:
 
Onu deniyecek biri lazım. Videosunu attığımız astra sahibinin sahil videosu varmı bakmak lazım
Düz yolda motor gücü %100 e ulaşabilir mi yani buna ihtiyaç duyar mı?
Yorum bağlantısı
Ali Darbaz

Valla izledim bir kaç videosunu %85 üstü göremedim. Ama gaza dibine kadar basıyor. %85 için %75 gaz pedalına basıyor. Ben cruzede okadar gaza basmadan %85 aşıyorum. Anında %100 oluyor. 

Yorum bağlantısı
Tansu Kalafatoğlu
(düzenlendi)
  Metin Akbal yazdı:
  Ali Darbaz yazdı:
 
Bunu denemesi kolay, benzine aldığında %100 motor yüküne ulaşıyorsan, motorda sorun yok. Lpg karışımında sıkıntı vardır. Yada lpg geçildiğinde OBD yanlış hesaplıyordur. 
Genişlet  

Rakım, hava sıcaklığı, lastik basıncı, araç yükü gibi etmenler?

Genişlet  

Motor gücü düşer ama motor yükü oranı etkilenmez bundan. 100 beygirlik motor deniz seviyesinde tam yükte 100 beygir üretirken dağda tam yükte 70 beygir üretir. Ama yine de tam yüktedir. 
 

mesela şu videonun 6.15 dakikasına bakın. Dağlık arazide tırmanırken yine de motor yükü %90-95 olabiliyor

 

https://youtu.be/roQTZWCuzv8

  Ali Darbaz yazdı:

 

Bunu denemesi kolay, benzine aldığında %100 motor yüküne ulaşıyorsan, motorda sorun yok. Lpg karışımında sıkıntı vardır. Yada lpg geçildiğinde OBD yanlış hesaplıyordur. 

Genişlet  

Bir süre lpg ile kullanılmış arabanın benzin haritası da sapıtıyor. Ben mazda’da lpg sigortasını çıkarıp bir süre benzinde kullanınca araç tepkisi değişti. 

tarihinde Tansu Kalafatoğlu tarafından düzenlendi
  • Beğen 1
Yorum bağlantısı
Ali Darbaz
(düzenlendi)
  Metin Akbal yazdı:
  Ali Darbaz yazdı:
 
Onu deniyecek biri lazım. Videosunu attığımız astra sahibinin sahil videosu varmı bakmak lazım
Genişlet  

Düz yolda motor gücü %100 e ulaşabilir mi yani buna ihtiyaç duyar mı?

Genişlet  

 

Valla ben çok şaşırdım. Ben düz yolda 80 ile giderken sık sık %100 oluyor. Motorlar aynı, tek fark lpg. Bilemedim. 

Hyundai i10 da bu şekilde anında %100 olurdu. Devirlenmeyi beklemezdi. 

 

https://youtu.be/miv3g53YguE

  Tansu Kalafatoğlu yazdı:

videonun 6.15

Genişlet  

 

Auris %40 gaza basıyor ama motor %92 yükte. Olması gerekende budur. Astra videosunda %80 gaz basma oranı var. Lakin motor yükü %70 aşamıyor. 

tarihinde Ali Darbaz tarafından düzenlendi
  • Beğen 1
Yorum bağlantısı
  • Konuyu Görüntüleyenler   0 kullanıcı

    Sayfayı görüntüleyen kayıtlı kullanıcı bulunmuyor.

×
×
  • Yeni Oluştur...