Yasin YALÇIN 23 Temmuz 2016 Paylaş 23 Temmuz 2016 S.a son bir aydir aracimin radyator faninda bir gariplik oldugunu gordum. Klimayi devreye sokunca radyator fani cok hizli calisyordu ve cabuk devreden cikiyordu. Ve uzun yolda dahi olsa hararet L ye kadar cikiyordu. Bi kac ustaya? gosterdim normal dediler. Tatmin olmadin ve yabanci sitelerden arizayi arastirdim. Sonuc olarak arizanin fan radyator rezistansindan kaynaklandigini tespit ettim. Bu parca arizali iken klima acildiginda fanin yukarida yazdigim gibi calismasina sebeb oluyordu. Klima kapali iken ise fan A nin sag bacaginda en hizli sekilde calisarak devreye giriyor ve cabucak devreden cikiyordu. Parca degisiminden sonra klima actigimda fan yavas devirde calisiyor ve hic devreden cikmiyor. Klima kapali iken ise M nin ilk bacaginda yine yavas devirde yani olmasi gerektigi gibi calismaya basladi. Bu ariza basina gelen olursa ilk olarak "fan radyator rezistansi" kontrol edilmeli. İyi gunler arizali parca no: 93bb9a819ac 1 Yorum bağlantısı
Misafir 27 Temmuz 2016 Paylaş 27 Temmuz 2016 Önemli bir konu, güzel bir tespit. Bende de bahsettiğin soruna ait, bahsettiğin belirtiler var. Gerçi şu sıralar sürekli klima çalıştırdığım için pek sıkıntı hissettirmiyor ancak, sorun yinede var. Bugün fan rezistansına bakayım dedim, inceledim ancak; sökmek için fanların davlumbazı ile yerinden çıkması gerekiyor sanırım. Elimdeki manuallerde bu detay yok nedense. Fan rezistansının değişimi nasıl yapıldı? Yerinden nasıl söküldü? Yorum bağlantısı
Sani Gerşon 27 Temmuz 2016 Paylaş 27 Temmuz 2016 Stop edince röleye giden akım kesiliyor olabilir diye düşünüyorum. Yorum bağlantısı
Yasin YALÇIN 28 Temmuz 2016 Yazar Paylaş 28 Temmuz 2016 Fan rezistansi araca gore sol tarafta radyator davlubazinin en altinda. Soketi goruluyor ama malzemeyi sokmek icin davlumbazin disari cikmasi gerekiyor. Ben kendim yaptim 2 saat e yakin surdu.Rezistans 7 numara lokma ile davlumbazdan cikiyor. Kolay sokulebilir tirnakli degil!!! Arizali ise aradaki diyot yada direnc herneyse yanmis oluyor. Yorum bağlantısı
Misafir 29 Temmuz 2016 Paylaş 29 Temmuz 2016 Fan rezistansi araca gore sol tarafta radyator davlubazinin en altinda. Soketi goruluyor ama malzemeyi sokmek icin davlumbazin disari cikmasi gerekiyor. Ben kendim yaptim 2 saat e yakin surdu.Rezistans 7 numara lokma ile davlumbazdan cikiyor. Kolay sokulebilir tirnakli degil!!! Arizali ise aradaki diyot yada direnc herneyse yanmis oluyor. Tahmin ettiğim gibi, fan davlumbazının yerinden çıkması gerekiyor. Davlumbazı tutan kenarlardaki 2 adet somunu çıkardım. Fan ve rezistans konnektörlerini yerinden çıkardım. Ancak, fan davlumbazının üstünden geçen klima flex hattı nedeniyle davlumbazı çıkaramadım. Hava oldukça sıcaktı, fazla da uğraşmadan herşeyi yerine taktım. O nedenle sordum, fan davlumbazını yerinden nasıl çıktı? Fan rezistansının devre dışı kalmasına neden olan parça termik sigorta. Sıcaklık değeri üzerinde yazar. Örn. 100°C. gibi. Sadece bu parçayı değiştirsekte olur. Yorum bağlantısı
Yasin YALÇIN 30 Temmuz 2016 Yazar Paylaş 30 Temmuz 2016 Fan davlumbazini cikartirken arabaya gore sag tarafi bir miktar yukari kaldirmak gerekiyor diger taraf da assagi iniyor daha sonra bir kisi daha yardim ederse klima flexleri esnetilerek cikiyor. Ben parcayi cikma aldim 30 tl ye o yuzden tamir icin zaman kaybi yasamadim. Termik denilen parca yanikdi bende halen elimde mevcut isterseniz fotograf cekip koyabilirim. Yorum bağlantısı
Recommended Posts