İçeriğe Yönlendir

Akü Voltajı Değeri Ne Olmalı


Ubeyd Bayar

Recommended Posts

Ubeyd Bayar

Arkadaşlar aracım aküsü 1,5 senelik. Akücüde ölçülen değer 12. Farları yakıyoruz herşeyi çalıştırıyoruz. Bu değerin altına inmiyor, yada yükselmiyor. Sabit. Ama akücü bu değer 14 olması gerek diyo. Bunun sebebi nedir. Yada arabaya ne gibi sorunlar çıkarır. Araç rolantidede titreşimli çalışıyor. Sebebi bundanda olabilirmi? Bu arada ağır bakımda motor takozu yeni değişti. Ama rolantide titreşim düzelmedi. Akü voltajından kaynaklanabilirmi. ?

Yorum bağlantısı
Hamit inan
(düzenlendi)

Araç çalışmazken 12,5 dolayında yada biraz yukarısı. Marşa bastığınızda ise 10,5 altına asla inmeyecek. Çalışırken ise 13,7-14,5 V (14,2 ) arası bir değer göreceksiniz. Kutup başlarından yaptığınız ölçümde 16V dolayında gösteriyorsa  konjektör bozuktur. Bundan yapabilir. Araç benzinli ise buji, buji kablosu ve bobinlere bir baktırın

tarihinde Mehmet YILDZ tarafından düzenlendi
Yorum bağlantısı
Ubeyd Bayar

Araç çalışmazken 12,5 dolayında yada biraz yukarısı. Marşa bastığınızda ise 10,5 altına asla inmeyecek. Çalışırken ise 13,7-14,5 V (14,2 ) arası bir değer göreceksiniz. Kutup başlarından yaptığınız ölçümde 16V dolayında gösteriyorsa konjektör bozuktur. Bundan yapabilir. Araç benzinli ise buji, buji kablosu ve bobinlere bir baktırın

Aracım dizel. Araç çalışırken yapıkan ölcüm 12.
Yorum bağlantısı
Sani Gerşon

Aracım dizel. Araç çalışırken yapıkan ölcüm 12.

Bu durumda dinamonuz aküyü şarj etmiyor demektir. Akü ışığınız yanmıyor mu?

Yorum bağlantısı
Servet Aydın

Bu durumda dinamonuz aküyü şarj etmiyor demektir. Akü ışığınız yanmıyor mu?

Pilot lambası çıkışı ile akü şarj çıkışı aynı noktada değil. Lamba bazen sağlıklı veri vermiyor. Yazdığın voltaj testi ideali
  • Beğen 1
Yorum bağlantısı
Mehmet Göktürk

kutup başından ölçün. 12 çalışırken normal değil diyeceğim ancak 2012 araçta "brake energy recuperation" varsa normal rölantide şarj etmez. 12 görülebilir. frene basınca şarj eder. çakmaktan ölçü aletini takıp aracı kullanırken frene basınca bakın.


baktım. ECONETIC model ise dediğim gibi.


http://www.whatcar.com/news/2012-ford-fiesta-econetic-review/

  • Beğen 2
Yorum bağlantısı
Ubeyd Bayar

kutup başından ölçün. 12 çalışırken normal değil diyeceğim ancak 2012 araçta "brake energy recuperation" varsa normal rölantide şarj etmez. 12 görülebilir. frene basınca şarj eder. çakmaktan ölçü aletini takıp aracı kullanırken frene basınca bakın.

baktım. ECONETIC model ise dediğim gibi.

http://www.whatcar.com/news/2012-ford-fiesta-econetic-review/

valla güzel tespit ama hiç bi fikrim yok. linkte araç 1.6 benimki 1.4 dizel. Dediğinizi test edicem. 

Bu durumda dinamonuz aküyü şarj etmiyor demektir. Akü ışığınız yanmıyor mu?

akü ışığı yanmıyor. hiç bir uyarı ışığı yok

Yorum bağlantısı
Cihan Ayvaz
(düzenlendi)

Bir far sensörü ve gündüz ledi montajında aynı sorunla karşılaştım taktırdığım cihazın çalışması için 13v gerekiyomuş benim aracım ise 12.45 üstüne hiç bir durumda çıkmıyor usta bişeyin değişmesi gerek -kondüktörmüdür nedir - dedi. başka bi ustayı aradı fiestalarda sıkıntı olduğunu o parçanın değişse bile düzelmeyebileceğini söyledi. Bende çok fazla takmadım aldığım modülün çalışma aralığını 12v ye çektirerek sorundan kurtuldum. Ama hala akü bitecek te yolda kalacam diye korkuyorum. Not: araçta herhangi bir geç çalışma, tutarsızlık, dengesizlik yada arıza ışığı yanmıyor. Not2:Aracım 2009 titanium1.4 otomatik lpg

tarihinde Cihan Ayvaz tarafından düzenlendi
Yorum bağlantısı
Ubeyd Bayar

Bir far sensörü ve gündüz ledi montajında aynı sorunla karşılaştım taktırdığım cihazın çalışması için 13v gerekiyomuş benim aracım ise 12.45 üstüne hiç bir durumda çıkmıyor usta bişeyin değişmesi gerek -kondüktörmüdür nedir - dedi. başka bi ustayı aradı fiestalarda sıkıntı olduğunu o parçanın değişse bile düzelmeyebileceğini söyledi. Bende çok fazla takmadım aldığım modülün çalışma aralığını 12v ye çektirerek sorundan kurtuldum. Ama hala akü bitecek te yolda kalacam diye korkuyorum. Not: araçta herhangi bir geç çalışma, tutarsızlık, dengesizlik yada arıza ışığı yanmıyor. Not2:Aracım 2009 titanium1.4 otomatik lpg

Banada usta dinamo falan komple set halinde değişmesi gerebilir demişti. 600 TL tutar dedi. Bende direk çüş dedim kaçtım. :)

12.4 volt ile akü dolmaz. Hava soğudu vakit çalışmayacak araç

-5 de falan sabahları tek marşta çalışıyor daha fazla soğuğu görmedi. Ama akü ne zaman iflas eder o bilinmez tabi.
Yorum bağlantısı
Cihan Ayvaz

Artık bilmiyorum bende korkuyorum yolda kalmaktan şimdiye kadar sıkıntısı olmadı -15 e kadar tek marşta aldı bu kış tekrar görecez usta değişse bile düzelmeyebilir fiestalarda kronik düzelmeme ihtimali varsa neden 350-400 lira vereyim gittiği yere kadar

Yorum bağlantısı
Ubeyd Bayar

Artık bilmiyorum bende korkuyorum yolda kalmaktan şimdiye kadar sıkıntısı olmadı -15 e kadar tek marşta aldı bu kış tekrar görecez usta değişse bile düzelmeyebilir fiestalarda kronik düzelmeme ihtimali varsa neden 350-400 lira vereyim gittiği yere kadar

Aynen öyle gittiği yere kadar. :)
  • Beğen 1
Yorum bağlantısı
  • 3 ay sonra...
Gencay Bengli

Akü hakkında bazı teknik anlamda fazla bir bilgiye sahip değilim; ama birkaç yerden edindiğim bilgiye dayanarak şunları söyleyebilirim.

Eğer araçta fazladan bir donanım yoksa Standart bir şekilde aracı kullanıyorsanız. Hususi otolarda 4-5 yıl , ticari araçlarda 2-4 yıl gibi bir ömre sahip olur.

Araç stop halinde iken

12.6 full şarj ( YEŞİL )

12.4 - 12.6 ( %100 - %75 ) (YEŞİL)

12.4 - 12.2 ( %75 - %50 ) ( SARI)

12.2 - 12.0 (%50 - %25 )  (SARI )

12.0 - 11.70( %25 - %0) ( KIRMIZI )

 

Yarım KONTAK

Min : 11.5

 

İlk Çalıştırma( marş basarken)

Min: 10.0

 

ARAÇ ÇALIŞIYOR İKEN( ALTERNATÖR DEVREDE )

13.8 - 14.4 Arası olmalı

 

Akünü üzerinde yer alan gösterge tek bir plaka üzerinden bilgi vermektedir. Diye bir yerde okumuştum. Bunun neticesinde oraya bakmak diğer plakalarla ilgili net bilgi veremeyeceği için Multimetre yardımıyla akü üzerinden ölçüm yapılması daha sağlıklı olacaktır.

  • Beğen 2
Yorum bağlantısı
Sani Gerşon

Akü led tek renk ve yanar veya yanmaz olaraktır. Tek gözde şarj dolu ise yeşil, boş ise siyah yani yanmıyordur.

Yorum bağlantısı
  • 3 yıl sonra...
Servet Aydın

13.1 volt düşük. Devir yükselince voltaj 14volt civarı oluyor ise normal

Rölanti de yük altında sabit voltaj alternatör için sağlıklı demek.

Yorum bağlantısı
Servet Aydın

Kömür biterse şarj yapmaz sistem. Doğru montaj ile hiçbir sıkıntı olmaz değişimde

Yorum bağlantısı
Çağlar Bayur

focusda olabilir o, akıllı şarj vardır, revizyonda sıkıntı çıkartıyor

Yorum bağlantısı
Servet Aydın

Demekki revizyon yapan beceremiyor. Ya uyumsuz parça ya da sök tak anında hasar veriliyor sisteme

Yorum bağlantısı
Mehmet Ozyurek
Ali Darbaz yazdı:

Hazır akü fiyatları düşmüş, Araya bir aküde alınır aslında. 

 

Para harcamak zorunda hissetme kendini.. 

 

Fiyat çok iyiymiş.. 

Yorum bağlantısı
Ali Darbaz
Mehmet Ozyurek yazdı:

 

Para harcamak zorunda hissetme kendini.. 

 

Fiyat çok iyiymiş.. 

 

Abi akü aldım ben aynısından var 2 senedir kullanıyorum :) Ben foruma yazan arkadaşa bilgi maksatlı yazdım. 

Yorum bağlantısı
  • Konuyu Görüntüleyenler   0 kullanıcı

    Sayfayı görüntüleyen kayıtlı kullanıcı bulunmuyor.

×
×
  • Yeni Oluştur...