İçeriğe Yönlendir

Yazılımla 2012 C-Max Egr Iptali Için Bir Yer Öneresi


Oğuzhan Türk
Çözüme git Ahmet Nalbantoğlu tarafından,

Recommended Posts

Oğuzhan Türk

Merhabalar,

2012 C-max için EGR iptali çözümü aradım.
Maslaktaki üyemizin yerine gidip danıştım.

Aracın 2012 model Euro 5 motor, yazılımla yaptırman lazım biz yapamayız dedi.
Maslak'da Paşa Tuningi önerdi, isimde verdi ama firma hem çok yoğun hem ilgisiz hemde 450TL 'lik fiyat çok mantıklı gelmedi.

Daha önce konu ile ilgili deneyim yaşamış arkadaşlardan öneri rica ediyorum.
Saygılarımla.

Yorum bağlantısı
  • Çözüm
Ahmet Nalbantoğlu

İptal için yer tavsiyesi istemişsiniz ancak ben farklı bir tavsiyede bulunacağım. EGR'nizi iptal ettirmeyin. Temizleme, onarma hatta hatta değiştirme yoluna gidin. Ancak iptal etmeyin. Sebeplerini uzun uzun forumda konuştuk, bilimsel şekilde anlatmaya çalıştım. Doğru olan bu.

 

Saygılar.

Yorum bağlantısı
Oğuzhan Türk

Sn. Ahmet Nalbantoğlu öneriniz için teşekkür ederim. Göksel Bey ve Ozan Kardeşimle de biraz konuştuk bu konuyu. Sadece EGR iptali o kadar kolay olmuyormuş öğrendiğimiz kadarıyla. Yazılım, donanım, artı DPF iptali gerekiyormuş.
Neyse, özetle, makul bir fiyata EGR temizliği için bir yer önerebilir misiniz?

Yorum bağlantısı
İnan Çınar

Merhaba nasıl bir sorun yaşadınız EGR iptali düşünmenize sebep olacak? Benim aracim da 2013 model... benzer bir sorunla karşılaşma ihtimaline karşı bilgi almam mümkün müdür?

Yorum bağlantısı
Oğuzhan Türk

Aracımı ikinci el aldım. Yaşlı bir amcadandı. Biraz verimsizdi, geçenlerde motor arızası diye bildirim çıktı ekranda, DPF ve Katalizör temizliği yapıldı hem araç düzeldi hemde sanki 20-30 beygir artmıştı. Buna ek bir parça olan EGR'yi de iptal etsem veya temizlesem iyi olur diye düşündüm. Hiç bir şeyi olduğu gibi bırakmayı sevmem. Hep fabrikadan çıktığı sağlamlığında olsun isterim. Bariz bir sorun yaşamadım şimdilik ama neden tertemiz veya sorunsuz olmasın ki.

Yorum bağlantısı
Emre Öğüt

EGR iptalinin araç sağlığına yararlı olduğuna dair TÜBİTAK ın raporları mevcut iptal ettirin kurtulun temizlettirmesiydi, bozulunca yenisini almasıydı falan uğraşmazsınız ben iptal ettirdim kurtuldum yeni aldığımız golf aldıktan 1000km sonra EGR arızası verdi onunkinide iptal ettirdik kurtulduk:)

Yorum bağlantısı
Ahmet Nalbantoğlu
(düzenlendi)

EGR iptalinin araç sağlığına yararlı olduğuna dair TÜBİTAK ın raporları mevcut iptal ettirin kurtulun temizlettirmesiydi, bozulunca yenisini almasıydı falan uğraşmazsınız ben iptal ettirdim kurtuldum yeni aldığımız golf aldıktan 1000km sonra EGR arızası verdi onunkinide iptal ettirdik kurtulduk:)

Ben de burada bilimsel olarak bulunmasının hem aracın sağlığına hem de bizim sağlığımıza faydalı olduğunu verilerle anlatmıştım. Akşama alıntılar koyarım buraya.

EGR dendiği zaman herkes işe yaramaz, güç çalan birşey olarak görüyor. Madem bu kadar kötü birşey neden üretici koyuyor?

EGR (Egsoz Gazı Resirkülasyonu) belli devirlerde yanmış gazın bir kısmının manifolda döndürülerek tekrar yanma odasına girmesini sağlar. Böylece giren havanın tazeliğini yanma verimliliğini düşürür. Peki neden bunu yapar?

1- Yanma ısısından doğan zehirli gazlar. Dizel araçlarda çevreye doğa tarafından CO2 gibi dönüştürülebilir gazların haricinde solunması çok tehlikeli olan NOx gazları ciddi miktarda salınmakta. EGR sistemi, bu gazları yanma odasındaki ısıyı düşürerek %40 oranında düşürmektedir.

2- Yanma ısısından doğan subap/piston ömrü. EGR aynı zamanda motorun patlama anında daha az ısıya maruz kalmasını dağlayarak piston ve subap ömrünü uzatır.

EGR'yi iptal edersek ne olur sorusunu artılı eksili cevaplayalım o zaman;

+ Daha taze yanma gerçekleştireceğiniz için EGR'nin etkin olduğu devirlerde güç artışı sağlarsınız.

+ Aynı şekilde ufak bir yakıt tasarrufu sağlarsınız.

- Aracınızda DPF varsa çok daha hızlı dolmasına sebep olacaktır.

- Egsozunuz daha çabuk dolacak.

- Motorunuzun ömrü yükselen yanma sıcaklığından dolayı azalacaktır.

- Ve zaten dizel motorların binek araçlara geldiğinden beri yoğun trafikte nefes alınamaz hale gelen, nefesi aldığınız anda acı bir yanma hissettiğiniz şehirleri daha da fazla, daha da aşırı halde kirletmeye başlayacaksınız. En önemlisi de bu.

Yapılan araştırmalara göre dizel ünitelerin binek araçlara gelmesi ve yoğunluğa ulaşması sonucu şehir merkezlerindeki NOx miktarları, ciğerimize çektiğimiz NOx miktarları 10-12 kat arası arttı.

Ve bu gaz insan sağlığı (solunum yolları, solunum fonksiyonları, sinir sistemi) üzerinde çok etkili bir gaz. Konuyla alakalı bilgi için; https://gnc6nts.wordpress.com/2010/04/10/azot-oksitlerin-saglik-uzerine-etkileri/

O yüzden size tavsiyem ve aynı zamanda ricam; lütfen 2-3 beygirlik artış ve 0.3 litrelik tasarruf için bu kötülüğü hem kendinize hem bize yapmayın. Bırakın EGR sisteminiz çalışsın, motorunuz sağlıklı çalışsın, ciğerlerimiz sağlıklı çalışsın.

Merhaba.

Bir konuda forumdan bir üyemiz "İnsanımızın kanaati kanıtın önünde tutması bana ilginç geliyor demişti." Yazdıklarınızı okuyunca aklıma gelen tek cümle bu oldu. Tamamen dayanaksız, kanaat ve komplo teorilerinden oluşan bir yazı.

Öncelikle " hem çevreyi kirletiyorlar hemde çevreciyiz görünmek için yapıyorlar" cümlenize cevap vereyim, çevreciyiz gözükmek için değil üreticiler Euro normlarını tutturabilmek için bahsettiğiniz EGR ve DPF tarzı teknolojileri geliştirmek "zorunda" kalıyorlar. Yoksa hiçbir üretici buna ar-ge ayırmak istemez, müşterisini de sıkıntıya sokarak aracını satarken soru işareti oluşturmak istemez.

baumaschinen.jpg

Grafikte de gördüğünüz gibi, geçen zaman içerisinde NOx emisyonları Euro standartları her ilerlediğinde çok aşırı sıkı şekilde düşürülüyor. Tüm bu EGR, DPF ve benzeri AdBlue gibi durumlar bu sebepten.

Bahsettiğim sözler kendi fikirlerim değil, ölçümlerin sonuçlarıdır. Ayrıca benim bahsettiğim kirlilik motorunuzdaki kurum değil ciğerlerime doldurduğunuz Azot Oksit gazlarıdır. Sizin "bence para tuzağı" cümleniz düşünceden ibarettir. EGR olmasa kullandığınız araçların hiçbiri gerekli Euro normlarını tutturamaz. Manifold aracılığı ile motora yanmış yakıt dumanını vermek tabii manifoldu ve motoru kirletecektir. Ancak benim dediklerime aykırı bir durum yoktur. Siz %40 oranında daha fazla NOx gazı salacak, benim ömrümden çalacaksınız. Aynı zamanda yanma ısısını arttırdığınız için motorunuzun subapları ve pistonlarından çalacaksınız. Tabii bunlar da benim "kanaatim" değil. Bununla ilgili test/bilgi içeren grafikleri ve linkleri aşağıda vereceğim.

Merhaba. EGR nasıl olur da yanma ısısını düşürür hemen basitçe anlatayım.

Bir motorda en çok ısıyı yükselten nedir? Fakir karışım. Özellikle düzgün ayarlanamayacan LPG'li araçlar bunu yaşarlar, motora yakıt:hava oranından fazla hava girer ve bu sıcaklığı arttırır, sonucunda subaplar erir. EGR, yanma verimini düşürdüğü için ısıyı düşürüyor. EGR'yi iptal ettiğiniz zaman motora taze havayı vermiş oluyorsunuz. Bu da yanma ısısını arttırıyor.

Motorda NOx gazının oluşumu tamamen yanma ısısı ile alakalıdır. Yanma ısısı ne kadar yüksek olursa havadan çektiğimiz Azot, Oksijen ile o kadar birleşim gerçekleştirir ve Azot-oksiti oluşturur.

Bahsettiğim EGR'nin de amacı zaten işte bu şekilde giren havanın tazeliğini bozarak ısıyı düşürmektir.

Bir iktisatçı olarak grafiklerle anlatımı severim;

Chart.jpg

Bu grafikte katalitik konvertörlü bir araç ile konvertörsüz aynı aracın verileri konmuş. Gördüğünüz gibi konvertör, zengin ve normal karışımda NOx gazlarını durduruyor. Ancak Fakir karışımda NOx gazları ciddi artış, yoğunluk gösteriyor. Yükselen ısıdan dolayı konvertör görevini yapamıyor ve NOx gazları benim ciğerime doğru yolculuğa çıkıyor. Diesel araçlarda hava yakıt karışımı oranı basınçla patlama prensibi ile çalıştıkları için oldukça esnek. Bu yüzden aşırı hava beslemeli turbo-diesel araçlarda sürekli grafikte gördüğünüz gibi silindirde hava oranının yakıt oranına oldukça yüksek olduğu patlamalar yaşanacaktır. Ve bu sebepten dolayı ısı yükselecek, egsozlarımızdaki katalitik konvertörlerimiz NOx gazlarına karşı çaresiz kalacaktır. EGR yanma ısısını düşürerek bunun önüne geçmeye çalışmaktadır.

2ijhxxc.png

Bu grafikte de aracın "load" yani pedala basış yüküne göre EGR'nin açılma oranı tepkileri ve NOx gazını ne kadar engelleyebildiğini görüyoruz. Gördüğünüz gibi EGR, sadece %20 dönüşüm ile bile NOx gazlarını %70 oranında düşürebiliyor.

Umarım işin mantığını kavrayabilecek şekilde anlatabilmişimdir.

Tekrar dediğim gibi ben size kanaatimi değil, var olanı söylüyorum. Siz gene EGR'nizi iptal ettirin, araç sizin, vicdan sizin. Ama yaptığınızın yanlış olduğunu bilin, aksini iddia etmeyin. :)

Saygılar. :)

tarihinde Ahmet Nalbantoğlu tarafından düzenlendi
  • Beğen 2
Yorum bağlantısı
Gürkan Çakıroğlu

Egr iptali konusunda Ahmet beyle aynı fikirdeyim, iptal etmemek lazım.

Yorum bağlantısı

Sn. Ahmet Nalbantoğlu öneriniz için teşekkür ederim. Göksel Bey ve Ozan Kardeşimle de biraz konuştuk bu konuyu. Sadece EGR iptali o kadar kolay olmuyormuş öğrendiğimiz kadarıyla. Yazılım, donanım, artı DPF iptali gerekiyormuş.

Neyse, özetle, makul bir fiyata EGR temizliği için bir yer önerebilir misiniz?

Anadolu yakasında Megachips var Mehmet Gazihan . Bir ara fikir al fiyat öğren derim.

http://www.megachips.com.tr/default.asp

Yorum bağlantısı
israfil yanık

Abiler hayırlı bayramlar öncelikle.. 1.6 tdci 165 binde olan bir fusion için yazılım önerirmisiniz? Artıları eksileri nelerdir?

Yorum bağlantısı
  • Konuyu Görüntüleyenler   0 kullanıcı

    Sayfayı görüntüleyen kayıtlı kullanıcı bulunmuyor.

×
×
  • Yeni Oluştur...