Oğuz Varhan 13 Eylül 2016 Paylaş 13 Eylül 2016 Merhabalar, Bayadır forumda yoktum mezun olma telaşı iş güç taşınma ohal bayram seyran derken Nisan 2015 yılından beri birlikte olduğum ikincik aşkım fiestam ile ilk günden beri tuttuğum FUELIO programı sayesinde ölçtüğüm yakıt tüketimi değerlerini sizlerle paylaşmak istedim. Aracım ile Kayseri Eskişehir İstanbul Ankara İzmir gördüm ve bu illerde şehir içi de dahil gezdim. Yeri geldi 100km sabit hızla ilerledim, yeri geldi 170 km hızla adrenalin yaşadım. Kırmızı ışıkta kalkışta çok sayıda arabayı tokatladığım oldu Volvo s60 d2 , bmw520i vb. Dayak yediğim oldu skoda octavia rs vb. Yeri geldi sakin sakin kullandım yeri geldi 3 silindirli 120 derece dönüş açısının 7000 devirdeki sesini dinlediğim. Yaz,Kış,Yağmur,çamur maşallah beni üzmedi FoFi Kısacası iyiki ibiza ya da clio dan vazgeçmişim corsanın tipini beğenmemişim dedirtti. Ülkemizde benzin pahalı olmasa gayet de tadında bir araç diesel kadar verimli benzinli kadar atak... Neticede sizlere katkım olsun diye aşağıda 1 senelik yalıt verilerini paylaşıyorum sorularınıza merak ettiklerinize cevap vermekten mutluluk duyarım sahip olduğum araç hakkındaki İYİ GÜNLER FORUMDAŞLAR Buda Aracımın Kayseri Kışından Bir Karesi SM-G925F cihazımdan Tapatalk kullanılarak gönderildi 4 Yorum bağlantısı
Oğuz Varhan 13 Eylül 2016 Yazar Paylaş 13 Eylül 2016 (düzenlendi) Aracın ilk benzininden son benzinine kadar bütün fişleri dosyamdadır Ayrıca servis,kaza, modifiye,mtv,sigorta vb. Evrakları da , değerlerde sadece 1 kez unuttum programa girmeyi onu da iki kez 75 tl değil de, sanki 1 kez 150 tl lik yakıt almış gibi gösterdim. 6 ileri otomatik powershift şanzımanı Volvo ile ortak Ecoboost motoru ise Jaguar Range Rover Lincoln İle ortak kullanılan teknolojidir. SM-G925F cihazımdan Tapatalk kullanılarak gönderildi 13 Eylül 2016 tarihinde Oğuz Varhan tarafından düzenlendi Yorum bağlantısı
Emre Öğüt 14 Eylül 2016 Paylaş 14 Eylül 2016 ort.yakıt tüketimi 7.5L çok fazla değilmi bana biraz fazla geldi o zaman ben ne anladım 1.0 motordan geriye sadece vergi avantajı kalıyor 1 Yorum bağlantısı
Oğuz Varhan 14 Eylül 2016 Yazar Paylaş 14 Eylül 2016 ort.yakıt tüketimi 7.5L çok fazla değilmi bana biraz fazla geldi o zaman ben ne anladım 1.0 motordan geriye sadece vergi avantajı kalıyorOtomatik vites bir araç ve çok fazla ekonomik kullanım yapmıyorum yarısı gaza basarak geçti bu verilerinUzun yolda ciddi derecede düşüyor en düşük en yüksek değerlerinden de görebilirsiniz evet az yaktığını söyleyemeyeceğim ama neticede 60 hp atmosferik bir motor da değil sizler belki 6.5 - 7 ye düşürebilirsiniz yalan değil bazen çok basıyorum SM-G925F cihazımdan Tapatalk kullanılarak gönderildi 1 Yorum bağlantısı
Emre Öğüt 14 Eylül 2016 Paylaş 14 Eylül 2016 Hiç mantıklı değil 1.0 araca binmek heleki sakin kullanılmayacaksa zaten basacak olsam 1.0 araca neden bineyim alırım dizel kafam rahat eder 1600kg 1.6tdi aracım ile ş.içi 6.5L yakıyorum ve sakin kullanım falanda değil 1 Yorum bağlantısı
Çiğdem Bilen 14 Eylül 2016 Paylaş 14 Eylül 2016 Hiç mantıklı değil 1.0 araca binmek heleki sakin kullanılmayacaksa zaten basacak olsam 1.0 araca neden bineyim alırım dizel kafam rahat eder 1600kg 1.6tdi aracım ile ş.içi 6.5L yakıyorum ve sakin kullanım falanda değilbasacak olsam 1.0 araca neden bineyim!!! cümlesini baz alarak "Siz hiç 1.0 ecoboost kullandınız mı??" diye sormak istiyorum. 1.0 dediğiniz araç turbolu 100 hp. Sanırım oğuz bey hep kök gaz ile kullanmış. Normal kullanımla Pshift 6.5 litre manueli 5.5-6 litre yakar. Gayet mantıklı bir seçimdir. 1.6 dizel kullanıyorum hem de sizin gibi 1600 kilo da değil yine de ecoboostlarımı özledim diyebilirim. Gerçi basacak olsanız bunlar her türlü performans aracı değil. Ama ecoboost değil de uzantısı Tsi olsa ooo fişek gibi motor derdiniz kesin 2 Yorum bağlantısı
Muhittin Kaplan 14 Eylül 2016 Paylaş 14 Eylül 2016 100hp yi kac devirde sagliyor ? 1.6 100hp yi kac devide sagliyor ? Buradan yola cikarak motor omrunu konusabiliriz. 2 Yorum bağlantısı
Çağlar Bayur 14 Eylül 2016 Paylaş 14 Eylül 2016 Harika bir paylaşım. Bu program cep tel için mi nasıl birşey. Tüketim değerleri beklediğimden de iyiymiş. 2 Yorum bağlantısı
Evren Erakçora 14 Eylül 2016 Paylaş 14 Eylül 2016 1.0 ecoboost ekonomiden ziyade şürüş keyfi için tercih edilir, alırken pahalı zaten. 1 Yorum bağlantısı
Oğulcan Akıncıoğlu 14 Eylül 2016 Paylaş 14 Eylül 2016 100hp yi kac devirde sagliyor ? 1.6 100hp yi kac devide sagliyor ? Buradan yola cikarak motor omrunu konusabiliriz.Alt devirlerde 170 nm tork verdiği için 100 hp verdiği devre çıkmaya ihtiyaç kalmıyor ki 1.6 da olduğu gibi bir devirde veriyordur.Kendi 1.2 Tsi aracımdan örnek verecek olursam 1.400 -3500 arası max tork 160nm veriyor 90 ps gücü ise 4400-5400 arası veriyor.1.0 ecoboost motorda bu aralıklardadır diye tahmin ediyorum.3000 devir üstüne gerek yok açıkcası. 1 Yorum bağlantısı
Cihaner Öztürk 14 Eylül 2016 Paylaş 14 Eylül 2016 Araç sanırım çok yüklü kullanılmadı ve uzun yol kullanımları fazla. Bu durumda yakıt daha düşük olmalı diye düşünüyorum. Benzer motor özelliklerine sahip ibiza 1.0 dsg ile arkadaşlar çok daha düşük değerlerden bahsediyor. Şahsen ben Tiguan ile bile bundan düşük tüketime sahibim. Tabi sakin kullanıyorum. Bilgiler için çok teşekkür, katkı oldu. Küçük bir araç alma arifesindeydim. 2 Yorum bağlantısı
Yasin Şimşek 14 Eylül 2016 Paylaş 14 Eylül 2016 Harika bir paylaşım. Bu program cep tel için mi nasıl birşey. Tüketim değerleri beklediğimden de iyiymiş. Androidde Fuelio isimli program , kullanımı basit ve detaylı 2 Yorum bağlantısı
Oğuz Varhan 14 Eylül 2016 Yazar Paylaş 14 Eylül 2016 Bu ülke insanı anladığım kadari ile yeni herşeye kapalı unutuyor ki insanlar eskiden kalas gibi telefonlarla hiç bişi yapamayıp 1 hafta şarja takmasalar da dayanır internete girmeyip masraf yapmazlardı Birde şimdiki telefonlara bak ince ama pahalı günde 3 kez şarj ediyor ve de faturalarıyla cep dolduruyor. Ama nedense bi türlü de vazgeçemiyor. Öncelikle dizele karşıyım az flan yaktığı yok hacimsel olarak az gibi gözükse de kütlesel kg cinsinden aynı yakıyor çevreyi kirletiyor hantal ve gürültülü Benzinli motorun keyfini şu performans ile yakalasın bu kadar da az yaksın cidden varsa böyle bir dizel audi hariç alıcam Ülkemizde benzin dizelden pahalı maalesef insanın değeri yok çünkü kirlensin çevre umrunda değil kimsenin... SM-G925F cihazımdan Tapatalk kullanılarak gönderildi Araç sanırım çok yüklü kullanılmadı ve uzun yol kullanımları fazla. Bu durumda yakıt daha düşük olmalı diye düşünüyorum. Benzer motor özelliklerine sahip ibiza 1.0 dsg ile arkadaşlar çok daha düşük değerlerden bahsediyor. Şahsen ben Tiguan ile bile bundan düşük tüketime sahibim. Tabi sakin kullanıyorum. Bilgiler için çok teşekkür, katkı oldu. Küçük bir araç alma arifesindeydim.Valla genelde yarım yüklü kullandım dikkat edersem 6.5 ları görüyorum ama ben 120 km 3000 devir ile gidiyorum uzun yolda mesela 110 ile gitsem 2500 devir oluyor. Araç da bir b segmenti ne kadar dolu olabilirse o kadar doluyor SM-G925F cihazımdan Tapatalk kullanılarak gönderildi basacak olsam 1.0 araca neden bineyim!!! cümlesini baz alarak "Siz hiç 1.0 ecoboost kullandınız mı??" diye sormak istiyorum. 1.0 dediğiniz araç turbolu 100 hp. Sanırım oğuz bey hep kök gaz ile kullanmış. Normal kullanımla Pshift 6.5 litre manueli 5.5-6 litre yakar. Gayet mantıklı bir seçimdir. 1.6 dizel kullanıyorum hem de sizin gibi 1600 kilo da değil yine de ecoboostlarımı özledim diyebilirim. Gerçi basacak olsanız bunlar her türlü performans aracı değil. Ama ecoboost değil de uzantısı Tsi olsa ooo fişek gibi motor derdiniz kesin Çiğdem hanım çok iyi özetlemişsiniz cidden ve evet 55km ortakama hız 600 km menzil için yakıt tüketimi yarın fotoğraf ile ispatlayım 6.5 litre dikkatli kullanım ileSM-G925F cihazımdan Tapatalk kullanılarak gönderildi 100hp yi kac devirde sagliyor ? 1.6 100hp yi kac devide sagliyor ? Buradan yola cikarak motor omrunu konusabiliriz. SM-G925F cihazımdan Tapatalk kullanılarak gönderildi Alt devirlerde 170 nm tork verdiği için 100 hp verdiği devre çıkmaya ihtiyaç kalmıyor ki 1.6 da olduğu gibi bir devirde veriyordur. Kendi 1.2 Tsi aracımdan örnek verecek olursam 1.400 -3500 arası max tork 160nm veriyor 90 ps gücü ise 4400-5400 arası veriyor.1.0 ecoboost motorda bu aralıklardadır diye tahmin ediyorum.3000 devir üstüne gerek yok açıkcası. Aynen dediğiniz gibi 4500 100 hp 1500-4500 170nm araba 0-100 ü 9.7 snSM-G925F cihazımdan Tapatalk kullanılarak gönderildi Yorum bağlantısı
Emrah Altun 14 Eylül 2016 Paylaş 14 Eylül 2016 Programı indirdim. Lpg li araçlar için 2 depo mu seçmek gerek yoksa çift yakıt mı? Bilginiz var mı acaba? 1 Yorum bağlantısı
Oğuz Varhan 14 Eylül 2016 Yazar Paylaş 14 Eylül 2016 Harika bir paylaşım. Bu program cep tel için mi nasıl birşey. Tüketim değerleri beklediğimden de iyiymiş.Teşekkür ederim ve eminim genç olmayan bir sürücü daha iyi değerler görebilir SM-G925F cihazımdan Tapatalk kullanılarak gönderildi 1.0 ecoboost ekonomiden ziyade şürüş keyfi için tercih edilir, alırken pahalı zaten.Dizel araçlar ile aynı fiyata hemde otomatik SM-G925F cihazımdan Tapatalk kullanılarak gönderildi Programı indirdim. Lpg li araçlar için 2 depo mu seçmek gerek yoksa çift yakıt mı? Bilginiz var mı acaba?İnanın lpg için bir bilgim yok SM-G925F cihazımdan Tapatalk kullanılarak gönderildi 1 Yorum bağlantısı
Muhittin Kaplan 14 Eylül 2016 Paylaş 14 Eylül 2016 Motor hem 1000 hem az yakiyor hemde hizli gidiyor. Sanki bicilmis kaftan tam bana gore. 1 Yorum bağlantısı
Sami Demirpaz 15 Eylül 2016 Paylaş 15 Eylül 2016 Fuelio programini bende kullaniyorum 1 senedir. Evren abi saolsun onermisti. Cok memnunum, google a yedekliyor. Telefon degisince yeni telefona geldi butun veriler. Yakit olarak fiesta icin gayet iyi. Gule gule kullanin. 2 Yorum bağlantısı
Misafir 15 Eylül 2016 Paylaş 15 Eylül 2016 Kendi aracımda şehir içinde 9 litrenin altına düşemeyen ben , 1.0 ecoboost benim olsa 10 litreden altına düşmezdim anlaşılan. 1.4 tdci fiesta bile karışık tüketim oranı 7.8 lerde gezen biri olarak söylüyorum . Ekonomi yapmayacak iseniz neden 1.0 araç alınır oda ayrı bir soru işareti . Yorum bağlantısı
Emre Öğüt 15 Eylül 2016 Paylaş 15 Eylül 2016 basacak olsam 1.0 araca neden bineyim!!! cümlesini baz alarak "Siz hiç 1.0 ecoboost kullandınız mı??" diye sormak istiyorum. 1.0 dediğiniz araç turbolu 100 hp. Sanırım oğuz bey hep kök gaz ile kullanmış. Normal kullanımla Pshift 6.5 litre manueli 5.5-6 litre yakar. Gayet mantıklı bir seçimdir. 1.6 dizel kullanıyorum hem de sizin gibi 1600 kilo da değil yine de ecoboostlarımı özledim diyebilirim. Gerçi basacak olsanız bunlar her türlü performans aracı değil. Ama ecoboost değil de uzantısı Tsi olsa ooo fişek gibi motor derdiniz kesin bana göre mantıklı bir seçim değildir fiyatı dizeli ile aynı iken neden daha fazla yakıt tüketimine sahip olacak olan bir araç kullanayımki?? Dizelden güç farkı ne kadar olacak birisinin 0-100 10 sn diğeri 20 sn falan mı fark elbette olur ama bence bu fark yakıta değecek kadar olmaz, Ben senede 35-40bin km yol yapıyorum eğer turbo benzinli bir araç kullanıyor olsaydım yakıt farkında arada dağlar Deniz'ler olurdu. Motor uzantısı tsı msı farketmez düşük hacimli motorlara sıcak bakmam kesin diye nitelendirdiğiniz şeye katılmıyorum 300 gr lık kaseye 500 gr yoğurt konulursa elbet bir gün çatlar buda öyle zaten ecoboost okuduğum kadarıyla sorunsuz sayılabilecek bir motor değil 1 Yorum bağlantısı
Çağlar Bayur 15 Eylül 2016 Paylaş 15 Eylül 2016 Hacim güç orantısı teknoloji ile değişiyor. Merso 2.0 lt diesel den 60 ps alırdı mesela. Orantılarsak tdci da mı almıyak) 1 Yorum bağlantısı
Emre Öğüt 16 Eylül 2016 Paylaş 16 Eylül 2016 Düşük hacimli turbo benzinli motorlar bir kaç istisnası hariç hala sorunsuzluğunu kanıtlayamadı, henüz yüzbin ve üstü km leri görenler yok gibi. Hele 5 yıl sonra ne oluyor görelim 2 Yorum bağlantısı
Oğuz Varhan 17 Eylül 2016 Yazar Paylaş 17 Eylül 2016 https://www.otopark.com/2016/09/dusseldorfda-dizel-araclar-yasak/ Dizel yakıt zararlıdır. Diyorum birtek ülkemizde dizel e olan ilgi bu kadar fazla bir tek ülkemizde ucuz bir tek ülkemizde bu kadar çok dizel araç var Yorum bağlantısı
Uğur Şahinbaş 17 Eylül 2016 Paylaş 17 Eylül 2016 Amerka avrupa hibrite geçmiş tam elektrikliye geçmiş şarj istasyonları kurulmuş düzen sağlanıyor. Bizde de dolmuşların kamyonların bir çok dizelin bakımsız ve partikül salan motorlarıyla yaşayalım. Bu ülke hiç bir zaman gelişmiş ülkeler seviyesine gelmeyecek. Bu net. Teknolojide sanayide devrim tamamlanamadı hala. Elli yüz sene geriden geliyoruz. GT-I9300 cihazımdan Tapatalk kullanılarak gönderildi 1 Yorum bağlantısı
Misafir 17 Eylül 2016 Paylaş 17 Eylül 2016 https://www.otopark.com/2016/09/dusseldorfda-dizel-araclar-yasak/ Dizel yakıt zararlıdır. Diyorum birtek ülkemizde dizel e olan ilgi bu kadar fazla bir tek ülkemizde ucuz bir tek ülkemizde bu kadar çok dizel araç var Ülke de yakıttan alınan vergiler yüzünden insanlar ya lpg yada dizel kullaniyor , burada insanları da fazla suçlayamam gerçekten , dünyada petrolün varil fiyatı dip yapmış olduğu halde halen pahalı akaryakıt kullanıyoruz . 2. Durum ise devlet halen motor hacmine göre vergilendirme yapmaya devam edip emisyona göre yapmadığı için vergilendirme de dizel araçlar avantajli olduğu için dizel kullanan insanlara kızmak gereksiz . Burada devlete normal vatandaştan daha çok görev düşüyor Yorum bağlantısı
Oğuz Varhan 17 Eylül 2016 Yazar Paylaş 17 Eylül 2016 Ülke de yakıttan alınan vergiler yüzünden insanlar ya lpg yada dizel kullaniyor , burada insanları da fazla suçlayamam gerçekten , dünyada petrolün varil fiyatı dip yapmış olduğu halde halen pahalı akaryakıt kullanıyoruz . 2. Durum ise devlet halen motor hacmine göre vergilendirme yapmaya devam edip emisyona göre yapmadığı için vergilendirme de dizel araçlar avantajli olduğu için dizel kullanan insanlara kızmak gereksiz . Burada devlete normal vatandaştan daha çok görev düşüyorBen vatandaşa değil devlete sitem ettim orda Murat bey maalesef Uğur beyin de dediği gibi konu kısaca ha biz elektrikliye geçsek elektrik zamlanır, vergi artar, birde elektriği de fosil yakıtlarla ürettiğimiz için çevreye katkımız da olmazSM-G925F cihazımdan Tapatalk kullanılarak gönderildi Yorum bağlantısı
Recommended Posts