İçeriğe Yönlendir

2014 C-Max Titanium-X "yol Tutuşu Hakkında"


İbrahim Alper

Recommended Posts

İbrahim Alper

Merhaba arkadaşlar...

 

Şuan 2014 model C-Max Titanium - X paket (dizel) aracın ilk sahibiyim. 

Daha önceki aracım 2005 Model C-max Trend -TDCI idi.

 

Yol tutuşu konusunda daha önce kullandığım araçtan daha memnun olduğumu söyleyebilirim. Galiba onun süspansiyonları bundan daha sertti ve daha sağlam yola basıyordu. Yine de emin değilim.

 

Şu anki kullandığım aracın konfor, tasarım ve diğer tüm özellikleri konusunda son derece memnunum. İlk defa binen herkes hayran oluyor..

.

Ancak....Araç yan rüzgarlardan çok etkileniyor. Örneğin Bursa - Bandırma - Gönen yol hattında bu konuda çok muzdaribim. 

Bunu da genelde sıcak asfaltın olduğu hemen her yerde hissediyorum ve araç bir anda silkelenebiliyor ve tedirgin oluyorum. Hatta bazen aracın hızını 120-130 lardan 80- 90 lar seviyesine getirdiğim bile oluyor. 

Evet bu yol hattı genelde rüzgarlı oluyor ama bunu başka yada nispeten az rüzgarlı yerlerde ve zamanlarda da hissediyorum. Ama sıcak asfalt değilde ucuz yollu yapılan mucurlu ve sürtünmenin daha fazla olduğu bir yolda bu silkelenmeyi kolay kolay yaşamıyorum ve istediğim hızı yapabiliyorum. (Örneğin 150-160 gibi bir hızı rüzgar olsa da korkmadan yapabiliyorum). 

Rüzgar yoksa 200 e kadar her yolda basabiliyorum.

 

Bu açıklamalardan sonra mantığım şu anki aracın orijinal lastiğinin yol tutuşu konusunda yetersiz kaldığını söylüyor. 

(Şu anki lastik: Continental 215-50-R17  ZR  95W)

Benim bilmediğim başka bir çözüm var mı? Bilen var ve cevaplarsa çok sevinirim.

 

Yukarıda bahsettiğim durumu aracı aldığım günden beri yaşıyorum. Şuan 40.000km' deyim ve lastik değiştirmeyi ciddi ciddi düşünüyorum. 

Alternatif olarak kullanıcı yorumlarında çok memnun kalındığını okuduğum, hem yaz hem de kış lastiği olarak da kullanılabilen "Michelin 215/50 R17 95W XL CrossClimatelastikden almayı düşünüyorum.

 

Doğru mu yapıyorum ya da yapacağım emin de değilim. 

 

Değerli yorumlarınızı bekliyorum...

 
Yorum bağlantısı
İbrahim Alper

lastik 40bin km demi?

Evet Çağlar bey,

Lastikler şuan 40.000 de ve orjinal lastikler. Ama bahsettiğim şeyler aracı aldığımdan beri var.

Yorum bağlantısı
Çağlar Bayur

rüzgar etkilenmesine katkısı olmaz da ömrü gelmiş zaten... yanal kayma atmaları genelde travers burç boşluğundan yapar ancak sıdır ken değil tabii.

  • Beğen 1
Yorum bağlantısı
Gürkan Çakıroğlu

İbrahim bey merhaba,

Öncelikle lastikleriniz ömrünü tamamlamış ama dediğiniz gibi yan rüzgarı lastiklerle bağdaştırmamışsınız.

Benim arabam sizinkinin X paket olmayanı. Daha önce X paketinide kullandım, Yanal rüzgarda etkilendiği doğru ancak ben dediğiniz gibi çok rahatsız edici boyutlarda olduğunu düşünmüyorum. Yılda birkaç kez İzmir İstanbul güzergahını kullanırım Akhisar Bursa arasında rüzgar sert ve 130 üzerinde silkelemeler oluyor...

Lastik konusunda crossclimate çok ses yaptığı söyleniyor, iyi araştırmanız gerektiğini düşünüyorum. Ayrıca xl lastik extra load olduğu için aşırı sertlik rahatsız edici olabiliyor.

Yorum bağlantısı
H.Cenk Bayrakçı

C-Max yan yüzeyi geniş bir araç olduğundan aerodinamik gereği yan rüzgarlardan etkilenir. Çünkü araç yüksek, ben de bunu hep hissederdim eski C-Max'imde...Ama bu rüzgarların çok şiddetli olduğu durumlarda geçerli bir durum. Normal bir rüzgarda etkilenme olmazdı. Teknik açıklaması herhalde böyle...

  • Beğen 1
Yorum bağlantısı
İbrahim Alper

rüzgar etkilenmesine katkısı olmaz da ömrü gelmiş zaten... yanal kayma atmaları genelde travers burç boşluğundan yapar ancak sıdır ken değil tabii.

Bu aracı kullanan herkes yol tutuşundan memnun olduğunu ve benim yaşadığım şeyleri yaşamadıklarını söylüyor. Hatta benzinliğin birinde aynı aracı kullanan birine kendimi tutamayıp sordum. Çünkü o an bu rüzgar etkilenmesi olayını yaşadığım bir andı. 

O da böyle bir problemi hiç yaşamadığını söyledi. servise bir götür gibi yorum yaptı. 

30 bin bakımına gittiğimde durumdan servise bahsettim ve bu araçların yol tutuşundan herkes memnunmuş. Vel hasıl hiç bir şey yapmadılar. 

Kendi kendimden şüphelendim ve işin açığı "ben mi büyütüyorum" dedim ama yoldaki adam da böyle  deyince sırf bunun için servise mi gitsem demedim değil.

Yorum bağlantısı
Çağlar Bayur

iyi bir rot çuda bunu belirterek alt takım geometri ayarına baktırın öncelikle.

Yorum bağlantısı
İbrahim Alper

İbrahim bey merhaba,

Öncelikle lastikleriniz ömrünü tamamlamış ama dediğiniz gibi yan rüzgarı lastiklerle bağdaştırmamışsınız.

Benim arabam sizinkinin X paket olmayanı. Daha önce X paketinide kullandım, Yanal rüzgarda etkilendiği doğru ancak ben dediğiniz gibi çok rahatsız edici boyutlarda olduğunu düşünmüyorum. Yılda birkaç kez İzmir İstanbul güzergahını kullanırım Akhisar Bursa arasında rüzgar sert ve 130 üzerinde silkelemeler oluyor...

Lastik konusunda crossclimate çok ses yaptığı söyleniyor, iyi araştırmanız gerektiğini düşünüyorum. Ayrıca xl lastik extra load olduğu için aşırı sertlik rahatsız edici olabiliyor.

Gürkan bey merhaba...

Michelin 215/50 R17 95W XL CrossClimate ile ilgili hep olumlu yorumlar okudum. Gerçi yorumlar belli kişilerden ve yanlı yapılıp yapılmadığından tabi ki emin değilim. Ama ses düzeyi 69dB olduğundan bahsediliyor. 

 

Aklımda kalan lastik değişimi 50bin ler seviyesinde oluyor diye kalmış. Gerçi zaman faktörü de var. Ama aracı sıfır almıştım ve 2014 yılının Aralık ayında trafiğe çıktım. Acaba erken mi lastik değiştirmiş olurum diye de düşünüyordum.

iyi bir rot çuda bunu belirterek alt takım geometri ayarına baktırın öncelikle.

Teşekkür ederim Çağlar bey...

Bunu değerlendireceğim..

Yorum bağlantısı
Rıfat Hasar

Araç sadece çok sert ve fırtınalı ruzgarlarda etkileniyor doğru hiç olmuyor diyen 70 km üzerine çıkmamıştır belki, şubat ayında Konya Afyon üzeri pamukkaleye gitmistim Afyon'da o kadar rüzgar vardiki 60 km üzerine çıkamadım lastikler 205/60/16 Michelin kışlık idi. 215/50/17 continental lastiklerden ben hiç memnun değildim sizinkiler de büyük ihtimal conract sport 3 olmalı.

Yorum bağlantısı
İbrahim Alper

Araç sadece çok sert ve fırtınalı ruzgarlarda etkileniyor doğru hiç olmuyor diyen 70 km üzerine çıkmamıştır belki, şubat ayında Konya Afyon üzeri pamukkaleye gitmistim Afyon'da o kadar rüzgar vardiki 60 km üzerine çıkamadım lastikler 205/60/16 Michelin kışlık idi. 215/50/17 continental lastiklerden ben hiç memnun değildim sizinkiler de büyük ihtimal conract sport 3 olmalı.

Sert rüzgarlarda rüzgar önden yada yandan vursun farketmiyor. Silkelenme oluyor. Diyelim ki 120 ile gideyim hızı hemen  80-90 lara düşürüyorum. Şu anki orjinalindeki Continental performans lastiği. Bakıyorum lastiğe de normalden daha az damara sahip gibi.

Lastik şüphem bu yüzden biraz da...

Yorum bağlantısı
İbrahim Alper

C-Max yan yüzeyi geniş bir araç olduğundan aerodinamik gereği yan rüzgarlardan etkilenir. Çünkü araç yüksek, ben de bunu hep hissederdim eski C-Max'imde...Ama bu rüzgarların çok şiddetli olduğu durumlarda geçerli bir durum. Normal bir rüzgarda etkilenme olmazdı. Teknik açıklaması herhalde böyle...

Araç geometrisi, yükseklik durumundan dolayı aerodinamik durum benim de hep aklıma gelen bir durum. İlginç olan önceki kasa C-max aracımda bunu çok bariz yaşamadığımdı. ... ve yine ilginç olan herkesin yol tutuş konusundaki memnuniyeti. ya da meşhur söz: Kargaya yavrusu bülbül mü görünüyor anlamadım.

Galiba teknik olarak araç ve hatta ben dahil iyi bir inceleme geçirmemiz gerekiyor... :))) 

Yorum bağlantısı
Erkam Elma

Ben de üzerinde fabrikasyon olarak gelen continental lastikler ile 43.000 km de yollarımı ayırdım ki son 10.000 de yol sesi uğultu vb sıkıntılar vardı.Rüzgardan olan etkilenme bende de oluyor ancak dediğiniz boyutlarda değil en azından ben o kadar rahatsız olmuyorum. Sizin de continentallar ile veda vaktiniz gelmiş.

Yorum bağlantısı
İbrahim Alper

Ben de üzerinde fabrikasyon olarak gelen continental lastikler ile 43.000 km de yollarımı ayırdım ki son 10.000 de yol sesi uğultu vb sıkıntılar vardı.Rüzgardan olan etkilenme bende de oluyor ancak dediğiniz boyutlarda değil en azından ben o kadar rahatsız olmuyorum. Sizin de continentallar ile veda vaktiniz gelmiş.

16" ve 17" cantlarda durum aynı mıdır bilmiyorum. Benimki 17". Yukarıda Rıfat Bey 17" cantlardan memnun olmadığını belirtmiş.

Sonuç lastik değiştirmem gerekiyora doğru gidiyor anlaşılan.

Yorum bağlantısı
Gürkan Çakıroğlu

İbrahim bey rot ayarına ve alt takımlara baktırın muhakkak çünkü neredeyse 2 senede hiç bakılmamıştır ama oradan birşey çıkacağını sanmam.

Lastik olayına gelince Conti lastiği beğenen çok, yerden yere vuranda çok, ben beğenmeyen gruptayım. Benim araba 2014 Ağustos çıkışlı üzerinde Michelin Primacy3 var ve ondanda memnun değilim :) 55K km deyim ama kışlık farklı jant ve lastik kullanıyorum. (Michelin 40K olmadı ama bitik durumda)

Lastik değişimi yaparken rot ayarına baktırabilirsiniz. Benim tavsiyem 2 si birarada almayın, kışlık dönüşümlü daha iyi olur düşüncesindeyim.

  • Beğen 2
Yorum bağlantısı
Ahmet Türedi

Aracınız eski nesil c_max ten üstün bir araç ve her türlü daha iyi yol tutar.Şuan kullandığınız araçta esp + dinamik tork kontrol sistemi var. bu sistem sayesinde aynı hızda ve girilen virajda yapılan testlerde eski esp li c-max ile yeni c-max arasında dönme çapında 4.5 metrelik bir fark oluşuyor.Eski nesil c-max adeta viraj dışına doğru savruluyor yeni nesil ise nerdeyse hiç kaymadan virajı alıyordu.Bunla ilgili youtube da video vardı ama kaldırılmış bu yüzden ekleyemedim.Sizdeki bence hissiyattan öte değil.2010 ve 2012 c-max lerin ikisinide kullandım.Ve şunu söyleyebilirim yeni c-max kesinlikle daha iyi yol tutuyor ve güven veriyordu.

  • Beğen 2
Yorum bağlantısı

Bende bandırmada yaşıyorum. Bu bölgede o dediğiniz şeyleri sık yaşıyorum. Zaten bu bölge rüzgar gülleriyle meşhur biliyorsunuz. :) Sonuçta yan yüzeyi sedan araçlar gibi değil. Rüzgar çarpınca karşı koyması biraz daha farklı oluyor. Bence sorun ne lastikte ne jantta. Tarif ettiğiniz şeyleri birebir yaşadığım için normal olarak görüyorum.

Yorum bağlantısı

Bende bandırmada yaşıyorum. Bu bölgede o dediğiniz şeyleri sık yaşıyorum. Zaten bu bölge rüzgar gülleriyle meşhur biliyorsunuz. :) Sonuçta yan yüzeyi sedan araçlar gibi değil. Rüzgar çarpınca karşı koyması biraz daha farklı oluyor. Bence sorun ne lastikte ne jantta. Tarif ettiğiniz şeyleri birebir yaşadığım için normal olarak görüyorum.

Araba yüksek Yan yüzey kıvrımlı değil rüzgar direk temas ediyor öyle olunca da etkiye tepki oluşuyor. Sollamalarda da ( büyük araçlar ) hafif tingirdama oluyor mu Eren ?
Yorum bağlantısı
Guest Mert Boran

Sizin araç kazadan toplama mı acaba?

Kıyas olmaz ama, bende abisi s-max var. Otobana girer girmez ibre kendiliğinden 180 oluyor. Abanma yok. 180-200 le çok stabil dakikalarca gidilebiliyor. Duble olmayan yollarda, karşıdan gelen kamyon-otobüs ile yan yana gelindiğinde rüzgarından arabalar gibi etkilenmiyor.

Bir de, yağmur performansını çok beğeniyorum. Güneşli günlerden farkı yok. Diğer araçların yavaşlayıp gitmekte zorlandığı ağır yağmurda bile şerit boşsa kaptır git, dış hava şartlarından etkilenmiyor.

Abi arada şase farkı sınıf farkı ve motor şanzıman farkı var. Mondeo Mk4 de aynı tarif ettiğin gibiydi. C-Max'in hiçbir neslinde o tat yok. :)

Yorum bağlantısı

Sizin araç kazadan toplama mı acaba?

Kıyas olmaz ama, bende abisi s-max var. Otobana girer girmez ibre kendiliğinden 180 oluyor. Abanma yok. 180-200 le çok stabil dakikalarca gidilebiliyor. Duble olmayan yollarda, karşıdan gelen kamyon-otobüs ile yan yana gelindiğinde rüzgarından arabalar gibi etkilenmiyor.

Bir de, yağmur performansını çok beğeniyorum. Güneşli günlerden farkı yok. Diğer araçların yavaşlayıp gitmekte zorlandığı ağır yağmurda bile şerit boşsa kaptır git, dış hava şartlarından etkilenmiyor.

Ağırlığı nedir abi Cmax den daha ağır ve yere daha iyi basıyor. Jantlar 225/40/18 mi?

Yorum bağlantısı
Çağlar Bayur

segment farkı.. zaten s-maxi ford un üretitğinden bile şahsen şüphelyim :mangal:

  • Beğen 2
Yorum bağlantısı

Araba yüksek Yan yüzey kıvrımlı değil rüzgar direk temas ediyor öyle olunca da etkiye tepki oluşuyor. Sollamalarda da ( büyük araçlar ) hafif tingirdama oluyor mu Eren ?

Tıngırdamadan kastı anlayamadım ama kamyon vs sollarken bir sıkıntı yaşatmıyor. Sadece sert rüzgarda şeritte tutmak için direksiyonla inatlaşmak gerekebiliyor bazen.
Yorum bağlantısı

Tıngırdamadan kastı anlayamadım ama kamyon vs sollarken bir sıkıntı yaşatmıyor. Sadece sert rüzgarda şeritte tutmak için direksiyonla inatlaşmak gerekebiliyor bazen.

Tingirdamak dediğim rüzgara karşı verilen mücadele :)
Yorum bağlantısı
Rıfat Hasar

16" ve 17" cantlarda durum aynı mıdır bilmiyorum. Benimki 17". Yukarıda Rıfat Bey 17" cantlardan memnun olmadığını belirtmiş.

Sonuç lastik değiştirmem gerekiyora doğru gidiyor anlaşılan.

 

ibrahim bey ben jant değil continental lastiklerden memnun değildim şimdi 17 jantları Revo2+ ile kullanıyorum.

 

Aracınız eski nesil c_max ten üstün bir araç ve her türlü daha iyi yol tutar.Şuan kullandığınız araçta esp + dinamik tork kontrol sistemi var. bu sistem sayesinde aynı hızda ve girilen virajda yapılan testlerde eski esp li c-max ile yeni c-max arasında dönme çapında 4.5 metrelik bir fark oluşuyor.Eski nesil c-max adeta viraj dışına doğru savruluyor yeni nesil ise nerdeyse hiç kaymadan virajı alıyordu.Bunla ilgili youtube da video vardı ama kaldırılmış bu yüzden ekleyemedim.Sizdeki bence hissiyattan öte değil.2010 ve 2012 c-max lerin ikisinide kullandım.Ve şunu söyleyebilirim yeni c-max kesinlikle daha iyi yol tutuyor ve güven veriyordu.

 

Ahmet Bey, sorun zaten arabanın yol tutuşu değil rüzgarlı havalarda hava boşloğuna düşen uçak gibi birden bir kopma yaşanıyor. rüzgar arabayı iterken araç direnir gibi oluyor sallanıyor resmen. 

Yorum bağlantısı
  • Konuyu Görüntüleyenler   0 kullanıcı

    Sayfayı görüntüleyen kayıtlı kullanıcı bulunmuyor.

×
×
  • Yeni Oluştur...