İçeriğe Yönlendir

Araçlarımızdaki Lastiklerin Ömrü


Fatih Sarıkaya

Recommended Posts

Fatih Sarıkaya

Bir yerde duydum daha doğrusu bir arkadaşımdan.Sohbet ediyorduk lastikler ile alakalı.Lastiklerin raf ömrü 4 sene araç üzerinde ömrü 2 sene dedi.Şimdi 1800-tl para verip 4 lastik aldık 2 senede bir 1800-tl verip lastikmi alacağız?Hersene fiyatlar aynı kalmadığı için meblağ belki biraz daha fazla olacak +/- .Maaşı 5000-tl olan adamın bile bütçesini  sarsar.Motoruma bridgestone almıştım tanesi 100-euro idi,yaklaşık 4-5 ay falan oldu heralde.Hadi motoru lastiğini 2 senede bir değiştirelimde aracınkini nasıl değiştireceğiz hele birde bir evde birden fazla araç varsa.Yandı gülüm keten helvam.İNŞALLAH doğru değildir değerli cevaplarınızı dört gözle bekliyorum.

  • Beğen 1
Yorum bağlantısı
Tuna İşgören

Lastik araç üzerinde 5 yıl yada 40.000km gider 2 yılda bir lastik alırsak yandık :)

  • Beğen 1
Yorum bağlantısı
Fatih Ozen

Fatıh bey size söylenilen yanlış.5 yıl yada tuna kardeşimin dedıgı gıbı.

Km yada yıl bazlı lasıklerde çatlamalar görülmeye başladıgında hemen değiştirmek gerekir.

Yoksa ıkı yıl yanlış bılgı.

Yorum bağlantısı
Servet Aydın

Nem olmayan yerde lastik 10 yıldan fazla durur. Araç üstünde ne kadar kullanılırsa o kadar uzun ömürlü olur. Yağmur çamur viraj kalkış kaymaları başlarsa da değişim yapılır. Yılı yok bu işin

  • Beğen 6
Yorum bağlantısı
Çağatay Özsoy
(düzenlendi)

4 Mevsim lastiklerimde korktugum hadisedir, şuanda 9 aylık oldular sıkıntı yok :)

tarihinde Çağatay Özsoy tarafından düzenlendi
Yorum bağlantısı
Hakan Gürsu

İstediği kadar dişi olsun eger aracın üstünde takılı ise 3 sene sonra lastik özelliğini kaybetmeye mahkum. Sertleştikten sonra frene bastım durmadı yağmurda kıçı attı gibi şeyler başlar. 

  • Beğen 2
Yorum bağlantısı
Fatih Ozen

İstediği kadar dişi olsun eger aracın üstünde takılı ise 3 sene sonra lastik özelliğini kaybetmeye mahkum. Sertleştikten sonra frene bastım durmadı yağmurda kıçı attı gibi şeyler başlar.

Basıma geldiği için çok ıyı bılıyorum.abs devamlı devreye gırıyor,vırajda kısmı kaymalar oluyordu.

Hülasa bu durumlar oldugunda hiç beklemeden degısım yapmak

  • Beğen 1
Yorum bağlantısı
Evren Erakçora

Diş derinliğinin 3mm nin altından olmamalı. Suda kızaklama çok artar.

Yorum bağlantısı
Fatih Sarıkaya

Bende yanaklar çatlamaya başladığında değiştiril diye biliyordum ama bilemiyorum.Bu işin kompetanı kimki gitsek sorsak kesin bilgi alsak.

Yorum bağlantısı
Burak Koca

Arkadaşlar Pirelli eğitiminde (Otomobil Lastikleri Eğitimi) Lastiklerinin Ömrünün 5 Yıl olduğu söyleniyor. 5 Yıldan sonra firmanın lastikleri incelemediği ve takip etmediği belirtildi. Her ne kadar Ticaret Odaları Lastiklerin Raf ömrünün 10 Yıl olduğundan bahsetse de, ben katılmıyorum.

 

Daha önce Pirelli P7 Cint., P6 Cint. ve P6 serilerini kullandım(Ki Yaz-Kış lastik değişimi her yıl yapılmıştır), lastiklerin tutunması 4. yılı bitirmesi itibariyle oldukça azaldı ve sertleşti. Yani 4 yılda bir lastik değiştirmek durumunda kalındı. (Bu da yaklaşık 30.000 km yapıyor bizim için)

 

Babamın lastikler konusunda bir sözü vardır; Türkiye Şartlarında Lastiklerin Ömrü 30.000-35.000 km'dir diye. Bende buna deneyimlerim sonucu katılıyorum :)

  • Beğen 1
Yorum bağlantısı
Evren Erakçora

Michelinler yapısı gereği hassas ama dişleri çok dayanıyor, diğerleri 30-40bin giderken mişlen 50bin gider. Diş varken tutunur mu tutunmaz mı orası ayrı mevzu. 

Yorum bağlantısı
Servet Aydın

Siz lastikleri yiyormusunuz ne yapıyorsunuz :) 100.kyı geçiyor bizde lastikler.( Energy Saver)

  • Beğen 1
Yorum bağlantısı
Hakan Gürsu

Siz lastikleri yiyormusunuz ne yapıyorsunuz :) 100.kyı geçiyor bizde lastikler.( Energy Saver)

Abi naptın ya karbon fiber lastikmi kullanıyosun.  :biggrin:  100 k lastikte yeterli diş kalıyormu.

Yorum bağlantısı
Servet Aydın

Normal kullanım :) 30-50.k da teker değişimi israftır yazıktır

  • Beğen 3
Yorum bağlantısı
Evren Erakçora

Siz lastikleri yiyormusunuz ne yapıyorsunuz :) 100.kyı geçiyor bizde lastikler.( Energy Saver)

hankookları 30binde yidim :p

  • Beğen 2
Yorum bağlantısı
Servet Aydın

Bridgestone b330 aşınması en yavaş olup 70-80.k civarı olunca betondan hallice hale geliyor. Kleber ve Energy Saver bizim vazgeçilmez serilerimiz işimizde

Yorum bağlantısı
Nuri Güngör

Benim contiler 35000 de hızlı döner kavşak çıkışlarında ufaktan kaymaya başladı abi

Yorum bağlantısı
Fatih Ozen

Fıkırlerınize saygı duyuyorum.ama kesınlkle lastık yarı dişe oldumu mutlaka degıstrılmeli.

Yoksa benım gıbı kaldırıma çarparsınız Allah korusun.hiç düşünmeden degıstırın.

  • Beğen 3
Yorum bağlantısı
Kutay Altunordu

Ön lastiklerde ufak catlaklar var ama ne virajda ne frende hiç sorun yaratmıyor ki bunlarda cıkma lastikti oldukca az kullanılmıs canavar gibi lastikler türkiyenin her bolgesındeki sıcak hava sartlarında basarılı oldu  dişleri oldugu gibi duruyor catlaklara aldanırsak 10-15 bin km de lastik değiştirmek zorunda kalırız. Karda kışta zaten kullanmıyoruz yatıyor oyle :D

Yorum bağlantısı
Mehmet Göktürk

Burada önemli bir faktör gösterişe aldanıp geniş jantlı araç almamak gerek.

  • Beğen 1
Yorum bağlantısı
Adnan Çakır

Benim kullandiğim Crafter de 110bin km.devirdigim contiler var bir öncekiler 100bin de değişmişti

  • Beğen 1
Yorum bağlantısı
Erhan Doruk

Bizim kiralama şirketi 50k km de bir set veriyor. Yılda yaklaşık 40-60k arası kullanıyoruz.

Yorum bağlantısı
Burak Koca

hankookları 30binde yidim :p

 

 

Benim contiler 35000 de hızlı döner kavşak çıkışlarında ufaktan kaymaya başladı abi

 

Hocam bence gayet normal. Bana göre lastik 30.000-35.000 km tam performansını veriyor, sonrasında ise taksici modunda dikkatli olarak gittiği yere kadar kullanabilirsiniz.

Yorum bağlantısı
  • Konuyu Görüntüleyenler   0 kullanıcı

    Sayfayı görüntüleyen kayıtlı kullanıcı bulunmuyor.

×
×
  • Yeni Oluştur...