İçeriğe Yönlendir

Skoda Ocatvia 1.0 Tsi Alınırmı


İlyas Baykal

Recommended Posts

İlyas Baykal

Skoda Ocatvia 1.0 Tsi Alıp almam konusunda kararsızım 0 km fiyatı 61.000 TL Aklımdakı soru işaretleri aracın yuksek hızlarda ve fazla yüklerde  yakıt artışı ve çekış sorunu yaşarmıyım

 

Yeni Skoda Octavia 1.0 TSi Teknik Özellikleri
Motor: 1.0 lt 3 silindirli 115 ps 200 nm tork (turbo benzinli)
Şanzıman: 6 ileri manuel – 7 ileri DSG
Performans: 0-100 km/s: 9.9-10.0 saniye – Maksimum hız: 202 km/s
Yakıt Tüketimi: Şehir içi / Şehir Dışı / Ortalama / Co2: 5.4 / 3.9-4.1 / 4.5 / 104-106 g/km
Boyut: Uzunluk / Yükseklik / Genişlik: 4659 mm / 1461 mm / 1814 mm
Yakıt Deposu: 50 litre
Bagaj Hacmi: 590 litre
Boş Ağırlık: 1225-1250 kg

Yorum bağlantısı
Ali Gök

ben 1.6 tdi dsg sini kullandım yaklaşık 500 km 

 

aracın yol hakimiyeti mükemmeldi. viraja giriş fren mesafesi yüksek hızla yol tutuş vs

 

hızlanma vs bilgi veremiycem nasıldır

Yorum bağlantısı
Serkan Ünsalan
(düzenlendi)

1.6 tdi dsg ara hızlanmaları çok güzel araçtır.160 km hızlarda biraz sesli çalışan bir motor

 

80-90 km civarında 7 vitese geliyor araç.

 

s modunda vites geçişleri motor sesi çok güzel oluyor.


normal hızlarda vites geçişleri hiç hissedilmiyor.

tarihinde Serkan Ünsalan tarafından düzenlendi
Yorum bağlantısı
Harun Kocaçalışkan

O paralara daha güzel araba yok bence.

Yorum bağlantısı
Rıfat Çakar

Focus 1.0 ecoboost gayet başarılı idi. Bu da aşağı da kalmaz. 

Yorum bağlantısı
Rıfat Çakar

Motor hacmine çok takılmayın. Nihayetinde 115 ps güç üretiyor. Teknoloji ile ilgili. 1,6 litre hacim ile alınan gücü , turbo desteği ve daha yeni bir teknoloji ile sunuyor 1.0 TSİ. Benzinli motor , tork eğrisi yüksek devirlere kadar düşmez. Çekiş sıkıntısı yaşamazsınız. Tabiki yüksek devirde yakıt artışınız olacak , bu her motor seçeneği için değişmez bir durum.

Yorum bağlantısı
Mustafa Tüfekçi

61 lira nerden aldınız fiyatı bana 63 dediler aralığa kadarda araba yokmuş

Yorum bağlantısı
Baha Kanberoğlu

61 lira nerden aldınız fiyatı bana 63 dediler aralığa kadarda araba yokmuş

 

63.5 katalog fiyatı. 2 bin lira indirim kampanyası var. 

Yorum bağlantısı
Emre Öğüt

bu paraya alınabilecek en iyi arabadır bence şuan için 1.0TSİ için yorumlar süper olduğu yönünde 

  • Beğen 1
Yorum bağlantısı
Ozlem Kaya

İlyas Bey bildiğiniz gibi VAG GmBh TSI motorlarda ciddi çığır açtı, şu an verilere baktığınızda alınan tork dizelle aynı ve daha yüksek beygirlerde daha fazla. 1.0 Octavia için farklı bir başlık açılmıştı daha önce, hatta ben de gidip test edeceğimi belirtmiştim, fırsatım olmadı henüz ama bence bir test edin, zorlayın, klima açın, hatta teste 3-4 kişi gidip klima açıp deneyin:) Şaka bir yana ben olsam çekişi görmek adına denerdim. Diğer tarafta da belirttim, yazın 3-4 kişi ile klima açık yokuşlarda ne yapar merak ediyorum. 

 

Performans düşkünü müsünüz, arabayı zorlar mısınız? Bu sorulara da cevap vermelisiniz kendi içinizde bence, çünkü daha yüksek devirlerde yakıt tüketimi artacaktır. Ve ben olsam küçük motor açığını kapatmak için DSG tercih ederdim çok daha seri.

  • Beğen 1
Yorum bağlantısı
Burak Koca

İlyas Bey bildiğiniz gibi VAG GmBh TSI motorlarda ciddi çığır açtı, şu an verilere baktığınızda alınan tork dizelle aynı ve daha yüksek beygirlerde daha fazla. 1.0 Octavia için farklı bir başlık açılmıştı daha önce, hatta ben de gidip test edeceğimi belirtmiştim, fırsatım olmadı henüz ama bence bir test edin, zorlayın, klima açın, hatta teste 3-4 kişi gidip klima açıp deneyin:) Şaka bir yana ben olsam çekişi görmek adına denerdim. Diğer tarafta da belirttim, yazın 3-4 kişi ile klima açık yokuşlarda ne yapar merak ediyorum. 

 

Performans düşkünü müsünüz, arabayı zorlar mısınız? Bu sorulara da cevap vermelisiniz kendi içinizde bence, çünkü daha yüksek devirlerde yakıt tüketimi artacaktır. Ve ben olsam küçük motor açığını kapatmak için DSG tercih ederdim çok daha seri.

 

Özlem hanım, Vag TSI motorlarda çığır açtı diyorsunuz, fakat bu çığır açma olayı 1.0 Tsi için geçerli değil. Aracın Teknik verilerini incelediğimizde halen bir dizel kadar alt devirde tork üretmiyor; Ford 1.0 Ecoboost; 1.0 turbo motor için çığır açtı desek daha doğru; Octavia'daki şuanki kullanılan 1.0 Tsi ünite 2000 Devirde 200 Nm Tork vermeye başlarken; Ford 1.0 Ecoboost 125 Hp'lik ünite 1400 Devirde 170 Nm tork üretmeye başlıyor; Fiesta Red'deki 1.0 Ecoboost 140 Hp'lik ünite ise yine aynı devirde; 180 Nm Tork üretmeye başlıyor.

 

Ayrıca bu Motorlar 1.6 Atmosferik benzinlilerin yerine geldiği düşünülünce, Dizel olarak kıyaslamasıda 1.6 Dizellerle yapılmalı bana göre; 1.5-1.6 Dizeller ise güncel olarak Ford'da örneğin 1750 Devirde 300 Nm tork üretiyor. Eski nesil 1.6 Dizel 109 Hp'lik versiyonları bile 1750 Devirde 240 Nm Tork üretiyordu. Yani halen Dizel araçların Torklarına yetişemediler, bırakın daha yüksek Tork üretmelerini.

 

Skoda Ocatvia 1.0 Tsi Alıp almam konusunda kararsızım 0 km fiyatı 61.000 TL Aklımdakı soru işaretleri aracın yuksek hızlarda ve fazla yüklerde  yakıt artışı ve çekış sorunu yaşarmıyım

 

Yeni Skoda Octavia 1.0 TSi Teknik Özellikleri

Motor: 1.0 lt 3 silindirli 115 ps 200 nm tork (turbo benzinli)

Şanzıman: 6 ileri manuel – 7 ileri DSG

Performans: 0-100 km/s: 9.9-10.0 saniye – Maksimum hız: 202 km/s

Yakıt Tüketimi: Şehir içi / Şehir Dışı / Ortalama / Co2: 5.4 / 3.9-4.1 / 4.5 / 104-106 g/km

Boyut: Uzunluk / Yükseklik / Genişlik: 4659 mm / 1461 mm / 1814 mm

Yakıt Deposu: 50 litre

Bagaj Hacmi: 590 litre

Boş Ağırlık: 1225-1250 kg

 

İlyas hocam, öncelikle kullanımı her açıdan 1.6 Atmosferik araçlardan daha rahat olacaktır. O konuda içiniz rahat olsun, sakin kullanımda da daha az yakacaktır.

 

Şuanki Kullandığım Focus 1.6 Tdci'da DPF iptali + Yazılım mevcut; şuan yaklaşık olarak 150 Hp güç, 360 Nm Tork'a sahip. Fakat araç şu haldeyken bile yokuşta çekiş sorunu yaşıyorum ben, araç full dolu ve klima açıksa oldukça fazla performans farkı oluşuyor. Bu yüzden çekiş sorunu dediğiniz hadise kişinin beklentisiyle alakalı bir durum. Kısaca bu değerler bile yokuşta bana yetmiyor; sanırım memnun kalmam için 2.0 Turbo 200 Hp'lik araca binmem lazım en azından :)

 

Fakat muhtemel olarak bu ünitede gazladığınızda atmosferik 1.6 Benzinlilerden fazla yakar; sadece dikkat etmeniz gereken nokta bu. Bunun harici durumlarda her türlü 1.6 Atmosferik benzinliden az yakacaktır.

  • Beğen 1
Yorum bağlantısı
Ozlem Kaya
(düzenlendi)

Özlem hanım, Vag TSI motorlarda çığır açtı diyorsunuz, fakat bu çığır açma olayı 1.0 Tsi için geçerli değil. Aracın Teknik verilerini incelediğimizde halen bir dizel kadar alt devirde tork üretmiyor; Ford 1.0 Ecoboost; 1.0 turbo motor için çığır açtı desek daha doğru; Octavia'daki şuanki kullanılan 1.0 Tsi ünite 2000 Devirde 200 Nm Tork vermeye başlarken; Ford 1.0 Ecoboost 125 Hp'lik ünite 1400 Devirde 170 Nm tork üretmeye başlıyor; Fiesta Red'deki 1.0 Ecoboost 140 Hp'lik ünite ise yine aynı devirde; 180 Nm Tork üretmeye başlıyor.

Ayrıca bu Motorlar 1.6 Atmosferik benzinlilerin yerine geldiği düşünülünce, Dizel olarak kıyaslamasıda 1.6 Dizellerle yapılmalı bana göre; 1.5-1.6 Dizeller ise güncel olarak Ford'da örneğin 1750 Devirde 300 Nm tork üretiyor. Eski nesil 1.6 Dizel 109 Hp'lik versiyonları bile 1750 Devirde 240 Nm Tork üretiyordu. Yani halen Dizel araçların Torklarına yetişemediler, bırakın daha yüksek Tork üretmelerini.

İlyas hocam, öncelikle kullanımı her açıdan 1.6 Atmosferik araçlardan daha rahat olacaktır. O konuda içiniz rahat olsun, sakin kullanımda da daha az yakacaktır.

Şuanki Kullandığım Focus 1.6 Tdci'da DPF iptali + Yazılım mevcut; şuan yaklaşık olarak 150 Hp güç, 360 Nm Tork'a sahip. Fakat araç şu haldeyken bile yokuşta çekiş sorunu yaşıyorum ben, araç full dolu ve klima açıksa oldukça fazla performans farkı oluşuyor. Bu yüzden çekiş sorunu dediğiniz hadise kişinin beklentisiyle alakalı bir durum. Kısaca bu değerler bile yokuşta bana yetmiyor; sanırım memnun kalmam için 2.0 Turbo 200 Hp'lik araca binmem lazım en azından :)

Fakat muhtemel olarak bu ünitede gazladığınızda atmosferik 1.6 Benzinlilerden fazla yakar; sadece dikkat etmeniz gereken nokta bu. Bunun harici durumlarda her türlü 1.6 Atmosferik benzinliden az yakacaktır.

Burak Bey, TSI motorlarda çığır açtı kelimesini sadece 1.0 TSI için ele alıp değerlendirmeniz, değerlendirmenin objektifliğini bozmaktadır. 1.0 TSI motoru neyle mukayese ettiniz? (VAG)

Aşağıdaki verileri ve linki incelemenizi rica ederim.

http://www.audi.com.tr/tr/brand/tr/models/a3/a3-saloon/new/a1.html

ae711a7570e37e05f77a5618059fec7e.jpg

tarihinde Ozlem Kaya tarafından düzenlendi
  • Beğen 1
Yorum bağlantısı
Ali Gök
(düzenlendi)

Özlem hanım, Vag TSI motorlarda çığır açtı diyorsunuz, fakat bu çığır açma olayı 1.0 Tsi için geçerli değil. Aracın Teknik verilerini incelediğimizde halen bir dizel kadar alt devirde tork üretmiyor; Ford 1.0 Ecoboost; 1.0 turbo motor için çığır açtı desek daha doğru; Octavia'daki şuanki kullanılan 1.0 Tsi ünite 2000 Devirde 200 Nm Tork vermeye başlarken; Ford 1.0 Ecoboost 125 Hp'lik ünite 1400 Devirde 170 Nm tork üretmeye başlıyor; Fiesta Red'deki 1.0 Ecoboost 140 Hp'lik ünite ise yine aynı devirde; 180 Nm Tork üretmeye başlıyor.

 

Ayrıca bu Motorlar 1.6 Atmosferik benzinlilerin yerine geldiği düşünülünce, Dizel olarak kıyaslamasıda 1.6 Dizellerle yapılmalı bana göre; 1.5-1.6 Dizeller ise güncel olarak Ford'da örneğin 1750 Devirde 300 Nm tork üretiyor. Eski nesil 1.6 Dizel 109 Hp'lik versiyonları bile 1750 Devirde 240 Nm Tork üretiyordu. Yani halen Dizel araçların Torklarına yetişemediler, bırakın daha yüksek Tork üretmelerini.

 

 

İlyas hocam, öncelikle kullanımı her açıdan 1.6 Atmosferik araçlardan daha rahat olacaktır. O konuda içiniz rahat olsun, sakin kullanımda da daha az yakacaktır.

 

Şuanki Kullandığım Focus 1.6 Tdci'da DPF iptali + Yazılım mevcut; şuan yaklaşık olarak 150 Hp güç, 360 Nm Tork'a sahip. Fakat araç şu haldeyken bile yokuşta çekiş sorunu yaşıyorum ben, araç full dolu ve klima açıksa oldukça fazla performans farkı oluşuyor. Bu yüzden çekiş sorunu dediğiniz hadise kişinin beklentisiyle alakalı bir durum. Kısaca bu değerler bile yokuşta bana yetmiyor; sanırım memnun kalmam için 2.0 Turbo 200 Hp'lik araca binmem lazım en azından :)

 

Fakat muhtemel olarak bu ünitede gazladığınızda atmosferik 1.6 Benzinlilerden fazla yakar; sadece dikkat etmeniz gereken nokta bu. Bunun harici durumlarda her türlü 1.6 Atmosferik benzinliden az yakacaktır.

1.0 tsi mesela 150 sabit giderken 1.6 atmosferikten çokmu yakar ?

tarihinde Ali Gök tarafından düzenlendi
  • Beğen 1
Yorum bağlantısı
Burak Koca

Burak Bey, TSI motorlarda çığır açtı kelimesini sadece 1.0 TSI için ele alıp değerlendirmeniz, değerlendirmenin objektifliğini bozmaktadır. 1.0 TSI motoru neyle mukayese ettiniz? (VAG)

Aşağıdaki verileri ve linki incelemenizi rica ederim.

http://www.audi.com.tr/tr/brand/tr/models/a3/a3-saloon/new/a1.html

 

 

Özlem Hanım; Şuanki mevcut konudaki araç 1.0 Tsi ünite. Ben gidip Golf R'daki 2.0 Tsi 300 Hp'lik üniteyimi baz alayım? Sizin karşılaştırmasını koyduğunuz Fotoğraftaki ünite ise 1.4 Litre. Eğer konuşulacak Ünite konudakinden farklı olacak ise; 1.4 Tsi ile 2.0 Tsi'ı konuşmanın benim için hiçbir farkı olmayacak. Neden derseniz, ikiside şuanki mevcut konudaki ünite değil.

 

Ayrıca karşılaştırmasını koydğunuz Fotoğraftaki 2.0 Litre 150 Hp'lik dizel üniteyide güncel bir dizel ünite olarak göremiyorum ne yazıkki. Neden derseniz bu ünitenin güncel hali Vag grubundaki 190 Hp'lik halidir.

 

Derseniz ki ilk çıktığında 1.4 Tsi üniteler 140 hp ve 170 hp olarak çığır açtılar; evet o konuda çok haklısınız, bende bu şekilde düşünüyorum ve literatürde bu şekilde kabul görüyor.

 

Ayrıca mukayeseyi neden Vag grubunda yapmak zorundayım? İki farklı üreticinin ünitelerini gayet de karşılaştırabiliriz, sonucunda üniteler bir Boxer, bir Wankel ünite değil neticede.

 

Sizin koyduğunuz Teknik veri linki ise 1.2 Tsi Üniteye ait. Benim yukarıda bahsettiğim konuya tekrar bakacak olursanız; 1.0 Ünite diye bahsettim. Lütfen o kısma da dikkat ediniz.

 

 

1.0 tsi mesela 150 sabit giderken 1.6 atmosferikten çokmu yakar ?

 

Ali Hocam o konu için tecrübem yok ne yazıkki. Sadece gözlemlediğim durum, Performanslı kullanımda 1.0-1.2 turbo benzinli üniteler 1.6 Atmosferiklerden daha fazla yakıyor.

  • Beğen 1
Yorum bağlantısı
Ozlem Kaya
(düzenlendi)

Özlem Hanım; Şuanki mevcut konudaki araç 1.0 Tsi ünite. Ben gidip Golf R'daki 2.0 Tsi 300 Hp'lik üniteyimi baz alayım? Sizin karşılaştırmasını koyduğunuz Fotoğraftaki ünite ise 1.4 Litre. Eğer konuşulacak Ünite konudakinden farklı olacak ise; 1.4 Tsi ile 2.0 Tsi'ı konuşmanın benim için hiçbir farkı olmayacak. Neden derseniz, ikiside şuanki mevcut konudaki ünite değil.

 

Ayrıca karşılaştırmasını koydğunuz Fotoğraftaki 2.0 Litre 150 Hp'lik dizel üniteyide güncel bir dizel ünite olarak göremiyorum ne yazıkki. Neden derseniz bu ünitenin güncel hali Vag grubundaki 190 Hp'lik halidir.

 

Derseniz ki ilk çıktığında 1.4 Tsi üniteler 140 hp ve 170 hp olarak çığır açtılar; evet o konuda çok haklısınız, bende bu şekilde düşünüyorum ve literatürde bu şekilde kabul görüyor.

 

Ayrıca mukayeseyi neden Vag grubunda yapmak zorundayım? İki farklı üreticinin ünitelerini gayet de karşılaştırabiliriz, sonucunda üniteler bir Boxer, bir Wankel ünite değil neticede.

 

Sizin koyduğunuz Teknik veri linki ise 1.2 Tsi Üniteye ait. Benim yukarıda bahsettiğim konuya tekrar bakacak olursanız; 1.0 Ünite diye bahsettim. Lütfen o kısma da dikkat ediniz.

 

 

 

Ali Hocam o konu için tecrübem yok ne yazıkki. Sadece gözlemlediğim durum, Performanslı kullanımda 1.0-1.2 turbo benzinli üniteler 1.6 Atmosferiklerden daha fazla yakıyor.

 

 

Burak Bey :) Golf R, GTI, GTD, BlueGT, standart dışı araçlardır, lütfen onları hiç karıştırmayalım:) 

 

Ben TSI motorların genel başarısından bahsettim, o yüzden link ve fotoğrafı paylaştım, siz sadece 1.0 olarak ele aldınız, konumuzun o olduğunun gayet farkındayım ama ben genele de değindim.

 

VAG mukayese etmek zorunda değilsiniz, öyle bir hissiyat mı geldi size? Sadece ben öyle istedim. Siz neyle isterseniz onla mukayese edebilirsiniz tabiki, ben etmem. 

tarihinde Ozlem Kaya tarafından düzenlendi
  • Beğen 2
Yorum bağlantısı
Ali Gök

Özlem Hanım; Şuanki mevcut konudaki araç 1.0 Tsi ünite. Ben gidip Golf R'daki 2.0 Tsi 300 Hp'lik üniteyimi baz alayım? Sizin karşılaştırmasını koyduğunuz Fotoğraftaki ünite ise 1.4 Litre. Eğer konuşulacak Ünite konudakinden farklı olacak ise; 1.4 Tsi ile 2.0 Tsi'ı konuşmanın benim için hiçbir farkı olmayacak. Neden derseniz, ikiside şuanki mevcut konudaki ünite değil.

 

Ayrıca karşılaştırmasını koydğunuz Fotoğraftaki 2.0 Litre 150 Hp'lik dizel üniteyide güncel bir dizel ünite olarak göremiyorum ne yazıkki. Neden derseniz bu ünitenin güncel hali Vag grubundaki 190 Hp'lik halidir.

 

Derseniz ki ilk çıktığında 1.4 Tsi üniteler 140 hp ve 170 hp olarak çığır açtılar; evet o konuda çok haklısınız, bende bu şekilde düşünüyorum ve literatürde bu şekilde kabul görüyor.

 

Ayrıca mukayeseyi neden Vag grubunda yapmak zorundayım? İki farklı üreticinin ünitelerini gayet de karşılaştırabiliriz, sonucunda üniteler bir Boxer, bir Wankel ünite değil neticede.

 

Sizin koyduğunuz Teknik veri linki ise 1.2 Tsi Üniteye ait. Benim yukarıda bahsettiğim konuya tekrar bakacak olursanız; 1.0 Ünite diye bahsettim. Lütfen o kısma da dikkat ediniz.

 

 

 

Ali Hocam o konu için tecrübem yok ne yazıkki. Sadece gözlemlediğim durum, Performanslı kullanımda 1.0-1.2 turbo benzinli üniteler 1.6 Atmosferiklerden daha fazla yakıyor.

mesela boranın 1.6 hitlerinin teknik verisinde ortalama 6.9

octavianın 1.0 tsi sinde teknik veri 4,5 

 

normal şartlarda teknik verisi % 35 daha düşük . pratikte nasıl olur çok bilemem lakin 1.0 tsi hiçbir şartta bana atmosferik arabadan fazla yakmaz gibi geliyor

 

yalnız sizin araç yazılımlı vss vs sizin kullanım tarzınız emsal teşkil etmez bence :D  normal benim tarz emekli memur tipi sürücüler için genel kanı az yakacağı şeklinde olur

Yorum bağlantısı
Ozlem Kaya

mesela boranın 1.6 hitlerinin teknik verisinde ortalama 6.9

octavianın 1.0 tsi sinde teknik veri 4,5

normal şartlarda teknik verisi % 35 daha düşük . pratikte nasıl olur çok bilemem lakin 1.0 tsi hiçbir şartta bana atmosferik arabadan fazla yakmaz gibi geliyor

yalnız sizin araç yazılımlı vss vs sizin kullanım tarzınız emsal teşkil etmez bence :D normal benim tarz emekli memur tipi sürücüler için genel kanı az yakacağı şeklinde olur

Aynen Ali Bey, atmosferikten fazla yakmaz.

Yorum bağlantısı
Burak Koca

Burak Bey :) Golf R, GTI, GTD, BlueGT, standart dışı araçlardır, lütfen onları hiç karıştırmayalım:) 

 

Ben TSI motorların genel başarısından bahsettim, o yüzden link ve fotoğrafı paylaştım, siz sadece 1.0 olarak ele aldınız, konumuzun o olduğunun gayet farkındayım ama ben genele de değindim.

 

VAG mukayese etmek zorunda değilsiniz, öyle bir hissiyat mı geldi size? Sadece ben öyle istedim. Siz neyle isterseniz onla mukayese edebilirsiniz tabiki, ben etmem. 

 

Özlem hanım sonunda aynı kanıya varabilmemize sevindim.

 

Evet genel olarak Tsi üniteler, başarılı üniteler. Fakat 1.4 Tsi üniteler 140hp ve 170 hp'lik versiyonlarıyla çıktıklarında çığır açtılar, fakat günümüzdeki (farklı hacimlerde dahil) Tsi versiyonları çığır açmaktan çok uzak. Başarılı mı derseniz, evet başarılı. Fakat çığır açacak nitelikte olmadılar.

 

Evet parantez içinde Vag diye belirtmenizden ötürü böyle bir hissiyatım oldu.

 

Fakat bence sizde edebilmelisiniz, sonuçta hepsi benzer üniteler, benzer araçlar. Örneğin; Ford Servis müdürüyle olan konuşmamızda, aynı fiyata olduktan sonra; Golf 1.6 Tdi'yimi yoksa Focus 1.6 Tdci'yımı tercih ederdiniz diye sorduğumda, kendisi de Golf 1.6 Tdi'yi tercih edeceğini söyledi :)

Yorum bağlantısı
Evren Erakçora

Atmosferik daha yüksek devir çevireceği için 150 ile giderken tsi daha az yakar

  • Beğen 1
Yorum bağlantısı
Ozlem Kaya

Özlem hanım sonunda aynı kanıya varabilmemize sevindim.

Evet genel olarak Tsi üniteler, başarılı üniteler. Fakat 1.4 Tsi üniteler 140hp ve 170 hp'lik versiyonlarıyla çıktıklarında çığır açtılar, fakat günümüzdeki (farklı hacimlerde dahil) Tsi versiyonları çığır açmaktan çok uzak. Başarılı mı derseniz, evet başarılı. Fakat çığır açacak nitelikte olmadılar.

Evet parantez içinde Vag diye belirtmenizden ötürü böyle bir hissiyatım oldu.

Fakat bence sizde edebilmelisiniz, sonuçta hepsi benzer üniteler, benzer araçlar. Örneğin; Ford Servis müdürüyle olan konuşmamızda, aynı fiyata olduktan sonra; Golf 1.6 Tdi'yimi yoksa Focus 1.6 Tdci'yımı tercih ederdiniz diye sorduğumda, kendisi de Golf 1.6 Tdi'yi tercih edeceğini söyledi :)

En basta yazdiklarimla su an ki yazdiklarim ve goruslerim tamamen aynidir, ama olsun bazen farkli cumlelerle ifade edince karsi tarafin daha iyi anlamasini saglayabiliyoruz, anlasabilmemize sevindim ben de Burak Bey [emoji56]

Haklisiniz, ama ben farkli grup araclarla ilgilenmedigim icin mukayese etme yonunde girisimim olmadi hic :) Burak Bey o servis muduru kim, selamlarimi iletiyorum ozellikle :)

Yorum bağlantısı
Burak Koca
(düzenlendi)

mesela boranın 1.6 hitlerinin teknik verisinde ortalama 6.9

octavianın 1.0 tsi sinde teknik veri 4,5 

 

normal şartlarda teknik verisi % 35 daha düşük . pratikte nasıl olur çok bilemem lakin 1.0 tsi hiçbir şartta bana atmosferik arabadan fazla yakmaz gibi geliyor

 

yalnız sizin araç yazılımlı vss vs sizin kullanım tarzınız emsal teşkil etmez bence :D  normal benim tarz emekli memur tipi sürücüler için genel kanı az yakacağı şeklinde olur

 

Pratiktede 1.0 Tsi daha az yakıyor Ali hocam, dediğim gibi performanslı kullanım işin içine girmediği zaman sorun yok :) Bu arada performanslı kullanım derken, tapagaz kullanımdan bahsediyorum, yanlış anlaşılmasın  :)

 

Fakat yinede Dizel araçlar performanslı kullanımda daha az yakıyorlar Benzinli araçlara göre :)

 

Aynen Ali Bey, atmosferikten fazla yakmaz.

 

Özlem hanım, kullanım tarzı olarak Sakin kullanım için söylemiştiniz değil mi. Çünkü Ali hocam yukarıda hiçbir şartta diye belirtmiş.

 

Şimdi ismini söylemem uygun olmaz Özlem hanım :)

tarihinde Burak Koca tarafından düzenlendi
Yorum bağlantısı
Ozlem Kaya

Pratiktede 1.0 Tsi daha az yakıyor Ali hocam, dediğim gibi performanslı kullanım işin içine girmediği zaman sorun yok :) Bu arada performanslı kullanım derken, tapagaz kullanımdan bahsediyorum, yanlış anlaşılmasın :)

Fakat yinede Dizel araçlar performanslı kullanımda daha az yakıyorlar Benzinli araçlara göre :)

Özlem hanım, kullanım tarzı olarak Sakin kullanım için söylemiştiniz değil mi. Çünkü Ali hocam yukarıda hiçbir şartta diye belirtmiş.

Aynen Burak Bey standart kullanici ve kullanimdan bahsettim:)

Yorum bağlantısı
Erkan Uygur

Bende düşünüyorum bu aracı hatta öğlen maslak doğuşu aradım ancak ne test aracı nede showroom'da  1.0 aracımız yok dediler.

 

Suanki aracım  2011 dizel focus şehirlerarası yolda 110-130 arası seyrederim nadirende olsa 130'un üzerine çıkarım  4.7 lt-5.0 lt arsı tüketimim var.

Yıllık 12.000 km yol yapıyorum.Bu araç bana gidermi sizlere sormak isterim.Test etmeden de emin olamıyorum belki forumda test aracı bulup test eden birileri çıkar.

Yorum bağlantısı
  • Konuyu Görüntüleyenler   0 kullanıcı

    Sayfayı görüntüleyen kayıtlı kullanıcı bulunmuyor.

×
×
  • Yeni Oluştur...