İçeriğe Yönlendir

Mondeo Mk1 Fren Yaparken Stop Etme Sorunu


Ümit Kaan

Recommended Posts

Ümit Kaan

Mrb. 1,5 ay önce 1996 model mondeo glx otomatik vites bir araba satın aldım, ilk gün istanbula gelirken conta yakarak bismillah dedik, arabamız yolda kaldı, conta ve kapak taşlaması yapıldı, o günden beri, hararet müşürü, fan müşürü, rölanti motoru, degiştirildi, gaz kelebek boğazı temizlendi, elektrik tesisatı soketlerini bir kısmı revize edildi, lpg ayarı test cihazı ile birlikte yapıldı, bunlar benim yaptıklarım, arabayı aldığım arkadaş 7000 km önce triger seti ve devirdaim motoru'nu değiştirmiş, bujiler ve kabloları motorcraft marka yeni setle değiştirilmiş, gelelim başlıkta açmış olduğum stop sorununa, araba giderken, gaz pedalına basarken sorun yok ama durma kıvamında yavaşladığımda yada geri viteste gaz pedalına basmadan, fren pedalına bas çek yaptığımda bi müddet sonra stop ediyor, her zaman yapmıyor ama günde 7-8 defa oluyor bu durum, özellikle frene bas çek yaparken oluyor bu durum, gaz yada benzin farketmeksizin iki yakıtta da durum aynı, sizin tavsiyelerinizi rica ediyorum.

Yorum bağlantısı
Ümit Kaan
(düzenlendi)

Egr kontrolü hiç yaptırmadım, bu parça sebep olabilir mi?

tarihinde Ümit Kaan tarafından düzenlendi
Yorum bağlantısı
Ümit Kaan

EGR Valfini kendimiz iptal edebilirmiyiz, bunun için yararlanabileceğimiz görsel dökümanlar varmıdır ?

Yorum bağlantısı
Çağlar Bayur

Basittir. Egr de 2 civata söküp araya metal kör tapa yapıp takarlar

Yorum bağlantısı
Ümit Kaan

Peki, egr iptali motorun ısısını arttırır mı ? Benim arabamda birde hararet sorunu var.

Yorum bağlantısı
Ümit Kaan

Başka hiçbir hortuma, boruya ve sokete dokunmadan, sadece aşağıdaki resimdeki gibi bir parça koymamız, egr iptali için yeterli mi?

 

dXYlV7.jpg

  • Beğen 2
Yorum bağlantısı
  • 2 ay sonra...
Ümit Kaan
On 02.11.2016 at 20:43, Ümit Kaan yazdı:

Mrb. 1,5 ay önce 1996 model mondeo glx otomatik vites bir araba satın aldım, ilk gün istanbula gelirken conta yakarak bismillah dedik, arabamız yolda kaldı, conta ve kapak taşlaması yapıldı, o günden beri, hararet müşürü, fan müşürü, rölanti motoru, degiştirildi, gaz kelebek boğazı temizlendi, elektrik tesisatı soketlerini bir kısmı revize edildi, lpg ayarı test cihazı ile birlikte yapıldı, bunlar benim yaptıklarım, arabayı aldığım arkadaş 7000 km önce triger seti ve devirdaim motoru'nu değiştirmiş, bujiler ve kabloları motorcraft marka yeni setle değiştirilmiş, gelelim başlıkta açmış olduğum stop sorununa, araba giderken, gaz pedalına basarken sorun yok ama durma kıvamında yavaşladığımda yada geri viteste gaz pedalına basmadan, fren pedalına bas çek yaptığımda bi müddet sonra stop ediyor, her zaman yapmıyor ama günde 7-8 defa oluyor bu durum, özellikle frene bas çek yaparken oluyor bu durum, gaz yada benzin farketmeksizin iki yakıtta da durum aynı, sizin tavsiyelerinizi rica ediyorum.

Bunlara ek olarak EGR iptal edildi, araba tam düzeldi stop etmiyor derken, kar yağınca çalıştırmadım akü bitti, aküyü şarj ettirdim, eski sorunlar geri döndü, araba yine stop ediyor, P de iken yada D de R de iken farketmiyor, gaza basmadığım müddetçe araba stop ediyor.

Yorum bağlantısı
Ümit Kaan
Bir saat önce, Çağlar Bayur yazdı:

Westinghouse a giden vakum hortumunu kontorl ettirin

Hiç frene, gaza basmazkende ilk çalıştırdıktan sonra, hızlıca devri düşüyor ve stop ediyor.

Yorum bağlantısı
Çağlar Bayur

Bu ayrı bir tarif tabii. Rölanti kontrol valfi baş şüpheli ve maf kontrol

Yorum bağlantısı
Ümit Kaan
Bir saat önce, Çağlar Bayur yazdı:

Bu ayrı bir tarif tabii. Rölanti kontrol valfi baş şüpheli ve maf kontrol

Rölanti valfi orjinali ile değiştirildi, ben gazı düğmeden iptal ettim, yine aynı şey devam etti, sonra hava akışmetreyi söktüm taktım, 1 ay boyunca benzinde stop etmeden kullandım.

ne zamanki aküyü söktüm taktım aynı sorunlar peydahlandı.

Yorum bağlantısı
Ümit Kaan
1 saat önce, Ümit Kaan yazdı:

Rölanti valfi orjinali ile değiştirildi, ben gazı düğmeden iptal ettim, yine aynı şey devam etti, sonra hava akışmetreyi söktüm taktım, 1 ay boyunca benzinde stop etmeden kullandım.

ne zamanki aküyü söktüm taktım aynı sorunlar peydahlandı.

Birde maf sensöründen çıkan kalın hortumun altında 2 kablosu olan bir sensör var, o nedir, onun kablolarından biri sökülmüş, ben taktım ama oldumu bilmiyorum,

Yorum bağlantısı
Derviş Dursun
1 saat önce, Ümit Kaan yazdı:

Birde maf sensöründen çıkan kalın hortumun altında 2 kablosu olan bir sensör var, o nedir, onun kablolarından biri sökülmüş, ben taktım ama oldumu bilmiyorum,

Ahhaaa baş şüpheli. Bence olduysa düzelir. Onu yaptirman baktirman lazım. Devir düşmesi dengesizlik tekleme gibi sorunlar yapar o küçücük parça 

Yorum bağlantısı
Ümit Kaan
(düzenlendi)
Bir saat önce, Derviş Dursun yazdı:

Ahhaaa baş şüpheli. Bence olduysa düzelir. Onu yaptirman baktirman lazım. Devir düşmesi dengesizlik tekleme gibi sorunlar yapar o küçücük parça 

O parçanın adı nedir ?

Wgv8OL.jpg

 

 

tarihinde Ümit Kaan tarafından düzenlendi
Yorum bağlantısı
Derviş Dursun

Adını net bilmiyorum ama o da havayla ilgili bir parça. Maf sensörü gibi düşün. Yandaki büyük soketli olan parça 

  • Beğen 1
Yorum bağlantısı
Sani Gerşon
30 dakika önce, Ümit Kaan yazdı:

O parçanın adı nedir ?

 

 

 

IAT sensöründen bahsediyorsunuz sanırım. Emilen havanın sıcaklığını ölçüyor.

  • Beğen 2
Yorum bağlantısı
Ümit Kaan
Bir saat önce, Sani Gerşon yazdı:

IAT sensöründen bahsediyorsunuz sanırım. Emilen havanın sıcaklığını ölçüyor.

bu sensör düzgün çalışmazsa arabanın devrinin düşüp stop etmesine neden olabilir mi?

Yorum bağlantısı
Sani Gerşon

Tabi, sensör dereceyi düzgün okuyamazsa yakıt karışımı değişir. Stop eder etmez %100 ondandır diyemem ama, düzgün bir yakıt karışımının olmayacağını garanti eder bu sensörün işlevsizliği.

  • Beğen 1
Yorum bağlantısı
Ümit Kaan
Bir saat önce, Sani Gerşon yazdı:

Tabi, sensör dereceyi düzgün okuyamazsa yakıt karışımı değişir. Stop eder etmez %100 ondandır diyemem ama, düzgün bir yakıt karışımının olmayacağını garanti eder bu sensörün işlevsizliği.

Bu sensör piyasada yok sanırım, internette bulamadım.

Yorum bağlantısı
Sani Gerşon

Merkez oto ve kirazcioğlu ile şase numaranızla bi sordurun derim.

IAT sorunlu ise araç bilgisayara bağlantığında hatayı okumanız gerekir. Bunu gördünüz mü?

Yorum bağlantısı
Ümit Kaan
Bir saat önce, Sani Gerşon yazdı:

Merkez oto ve kirazcioğlu ile şase numaranızla bi sordurun derim.

IAT sorunlu ise araç bilgisayara bağlantığında hatayı okumanız gerekir. Bunu gördünüz mü?

Usta bilgisayara bağladı ama bu sensörle ilgili birşey söylemedi, hata vermedi demekki, yanlız kablolar sensör soketine, giriş soketi olmadan bağlanmış, geçen gün kablolardan biri düştü, kablo telini yuvarlayıp, sensör soketine tutturmuşlar, bende aynı şekilde geri taktım.

Yorum bağlantısı
  • Konuyu Görüntüleyenler   0 kullanıcı

    Sayfayı görüntüleyen kayıtlı kullanıcı bulunmuyor.

×
×
  • Yeni Oluştur...