Ahmet Sarıgül 11 Kasım 2016 Paylaş 11 Kasım 2016 Merhaba arkadaşlar. 2002 1,6 otomatik ghia 113 bin de lpg li (lpg 80 binde takıldı)aracım var. Aracımda bir takım devir/rolanti sorunları var; yaz yada kış farketmeden sabahları aracı ilk çalıştırdığımda hemen hareket edersem eğer araç sanki zıplaya zıplaya gidiyor. Hareret biraz yükselince bu sorun olmuyor. Bu nedenle ilk çalıştırmada hareket etmeden önce motorun ısınmasını bekliyorum. Diğer bi sorun da şu; araçla belli bi mesafe gidip stop ettikden sonra tekrar çalıştırdığımda devir saati bi 2000-3000 lere çıkıyo sonra 0-500 arasına düşüyo ve bu dalgalanma 5-7 sn devam ediyor hatta bazı zaman bu dalgalanmadan dolayı araç stop ediyor. Bide 3. Vitesde devir 300-3500 arasında bazen 4 cü vitesde normal devirde 2000-3000 arası seyir halindeyken araç gaz kesiyo gibi ve bazende sanki biri frene basıyomuş gibi anlık gelişen ama ara sıra meydana gelen bi sıkıntı oluyo. Araba kendini bi tutup bi bırakıyormuş gibi tabir edebiliriz. Bu sıkıntılara çözüm olarak rolanti valfini önce temizledik. Baktık olmadı yeni valf aldım. Yine düzelmedi. Buji,buji kablusu değiştim, oda olmadı ateşleme bobini ni değiştim. Malzeme+ işçilik bayağı harcama yaptım lakin değişen hiç bir şey olmadı ve aynı sıkıntılarım devam ediyor.götürdüğüm usta şöyle bi yorum yaptı; triger değiştiğinde bu arabanın sentesi kaçmış o yüzdende yapıyo diye. Ee şimdi onuda yaptırsam 600-800 para harcamam gerekiyor. Sizce bahsettiğim bu arızaların nedeni nedir. Nasıl çözebilirim. Yorumlarınızı bekliyorum. Yorum bağlantısı
Fatih Sarıkaya 11 Kasım 2016 Paylaş 11 Kasım 2016 Ben inanmıyorum sente kaçtığına.Sallıyor gibi geldi usta.Maf sensörü ve gaz kelebek sensörlerinede bakın,temizleyip takın bir değişiklik olacakmı bakın.Maf sensörü ve kelebek konum sensörü arızalı ise araca hantallık verir biri aracı tutuyormuş gibi olur çalışmasında gaz tepkisinde bariz çekiş düşüklüğü hissedilir. Yorum bağlantısı
Çağlar Bayur 11 Kasım 2016 Paylaş 11 Kasım 2016 sente kontrolü basittir. km kaç? bakım geçmişi nasıl ? önceden üst kapakta işlem var mı ? 1 Yorum bağlantısı
Ahmet Sarıgül 11 Kasım 2016 Yazar Paylaş 11 Kasım 2016 Benden önceki sahibi pistonun biri çalışmıyor diye üst kapağı söktürmüş tabi bunu bana söylemedi. Ben aldıktan uzun bi süre sonra işe gitmek için aracı çalıştırdığımda araba olduğu yerde zıplamaya titremeye başladı. Devir saati bi 300-500 e bi 2000-3000 çıkıp iniyodu. Ama gaz verince geçiyordu. Gazdan ayağımı çekince yine başlıyodu. Götürdüm sanayiye usta baktı. Bujilere baktı biri çakmıyo dedi sonra alttan bi baktıki Manifolda giren 3 ağızlı bi boru var o çürümüş ve yerinden çıkmıştı.. Onu değişince o sıkıntı hemen geçti sonra bujilere bi daha baktı hepsi de çakıyo. Bu sıkıntıyla beraber arıza lambasıda yandı bilgisayarı arızalı diye sıfırlayamadı. Aradan epey bi süre geçtikden sonra tekrar gittim. Bilgisayara bağladı egsantrik mil sensörü arızası dedi. Onuda değiştim yine geçmedi. Nolacak bilmiyorum Yorum bağlantısı
Çağlar Bayur 11 Kasım 2016 Paylaş 11 Kasım 2016 muhtemelen karter havalandırma hortumu idi.. piston çalışmıyor sanan ne düşünmüş bilmem de garip bir anlatım olmuş o . üst kapağı açtıktan sonra eski conta takarak veya gerekli yüzey taşlamayı yapmadan takmış oalbilirler. ileride sorun büyüyebilir bir an önce yaptırın 1 Yorum bağlantısı
Ahmet Sarıgül 11 Kasım 2016 Yazar Paylaş 11 Kasım 2016 Hala aracımda ilk yazdığım sıkıntılar devam ediyo. Yani illallah ettirdi beni. Adam akıllı biri çıksa asıl sorun şu dese anlaycamda her biri başka bişey dedi. Anlamadım gitti Abi yaptıracağım şeyi bilmiyorum. Yani bu bahsettiğim şeyler neden oluyo. Buna sebebiyet veren şey ne bulamıyoruz ki Yorum bağlantısı
Çağlar Bayur 11 Kasım 2016 Paylaş 11 Kasım 2016 ehil bie ford ustasına bırakacaksınız arabayı. 1 Yorum bağlantısı
Ahmet Sarıgül 11 Kasım 2016 Yazar Paylaş 11 Kasım 2016 Bildiğiniz yada yönlendireceğiniz biri var mı sayın hocam Yorum bağlantısı
Recommended Posts