İçeriğe Yönlendir

Focus III - Partikül Filtresi Tıkanıklığı


İsmail ÇETİNKAYA

Recommended Posts

İsmail ÇETİNKAYA

Merhaba 2014 Focus Trend X aracım var 20500 km de aracım.Dün ekranda hata mesajı verdi.Ve motor arızası var servise götürün uyarısı aldım.Kontağı kapayıp açınca hata gitti.Yine de içim rahat etmedi.Bilgisayara bağlattım.Çıkan hata kodu ise Egr tıkanık dedi.Ve partikül filtresi ise isli çıktı.Bağlayan arkadaşım yarım tıkanıklık var partikülde de dedi.Bunu ne yapacağız dediğimde yakıta bir sıvı katkı döküp 20 km  gidip 20 km gelmem gerektiği söylendi.Bende sıvıyı döktürdüm. Ve de dediği hızda vede km de aracımı sürdüm.(Hızıda 5. viteste 80 km civarı gitmem gerektiğini ifade etti).Aracı 2 gün daha ortalama 50 km kullanıp hafta sonu ise tekrar bilgisayara bağlayacağını söyledi.Böyle yaparsam büyük oranda açılır diyor.Kafam karıştıran olay ise servisi aradım.Servis açılabilir de açılmalayabilir de diyor.Açılmazsa parça değişimi olacak vede fiat oldukça yüksek sanırım.Değerli forumdaşlar bilgisi olan varsa yorum almam mümkün mü.Açılma olayı yüksek midir.

Yorum bağlantısı
Çağlar Bayur

açılabilir açılmayabilir de. neden serviste manuel rejenerasyon yaptırmadınız?

Yorum bağlantısı
Volkan Doğrular

Aracın garantisi var. Neden servisi tercih etmediniz ?

Yorum bağlantısı
İsmail ÇETİNKAYA

açılabilir açılmayabilir de. neden serviste manuel rejenerasyon yaptırmadınız?

Bulunduğum yerde servis maalesef yok.Manuel rejenarsyon nedir

Yorum bağlantısı
İsmail ÇETİNKAYA

Aracın garantisi var. Neden servisi tercih etmediniz ?

Garanti kapsamında değişim olmuyor vede yakınımda servis maalesef yok

Yolda yaptığı temizlik çevrimini durduğu yerde başlatmaktır

Teşekkür ederim.Peki dediğim yöntemle açılma ihtimali yüksek mi.Çünkü hemen uyarı alır almaz dediklerimi uyguladım

Yorum bağlantısı
İsmail ÇETİNKAYA

Aracın garantisi var. Neden servisi tercih etmediniz ?

Garanti kapsamında ücretsiz yapılıyor mu veya açılmazsa parça değişimi ücretsiz oluyor mu.Ayrıca ford yakıt güvence kartım var.Benim bildiğime göre olmuyor kullanıcı hatası diye.Varsa bildiğiniz başvuru yapmak isterim

Yorum bağlantısı
Çağlar Bayur

depoya ne atıldı bilmiyorum da rejenerasyonsuz temizlik olmaz. enjektör temizleyici tarifi o


kimsenin hatası değil... yüksek devirde 30 dak gezmek faydalı olabilir. acak rejnerasyonun başlaması lazım onu tespit edemessiniz.

  • Beğen 1
Yorum bağlantısı
İsmail ÇETİNKAYA

depoya ne atıldı bilmiyorum da rejenerasyonsuz temizlik olmaz. enjektör temizleyici tarifi o

kimsenin hatası değil... yüksek devirde 30 dak gezmek faydalı olabilir. acak rejnerasyonun başlaması lazım onu tespit edemessiniz.

Teşekkür ederim.

Yorum bağlantısı
İsmail ÇETİNKAYA
(düzenlendi)

depoya ne atıldı bilmiyorum da rejenerasyonsuz temizlik olmaz. enjektör temizleyici tarifi o

kimsenin hatası değil... yüksek devirde 30 dak gezmek faydalı olabilir. acak rejnerasyonun başlaması lazım onu tespit edemessiniz.

Açılma ihtimali yüksek mi.Açılmazsa garanti kapsamında ödeme oluyor mu.Ben sürekli aracıma opetten başka yakıt almadım.Birde sizin serviste dediğiniz olayı yaptırma şansım yok servis yaşadığım yerde yok.Depoya dökülen malzeme ise partikül açıcı deniyor.Dökünce araba tıkanık birşeyi atıyor gibi hareket etti sarsti..Birde bilgisayar yanılmaz demi yazılıma güvenebilir miyiz.Servis dışı yaptırdığım arkadaş ama bilgisayarı bağladı vede rapor dediğim yerler çıktı.Olmayan birşeyi var gibi yapmaz demi program

tarihinde İsmail ÇETİNKAYA tarafından düzenlendi
Yorum bağlantısı
Çağlar Bayur

1. dpf de partikül birikir. yolda giderken bunlar yakılır. çalışma şekli bu.buna rejenerasyon denir  (azar azar kül de birikir o arı konu)

2. partikülleri yakmadan , yıkama şekli olsa çalışma şekli yakma olmazdı (gayet net düz mantık)

3. ford orjinal test cihazı ile (serviste var) manuel rejenerasyon yani durduğu yerde yakma yapılır

4. tıkandı vs. diyelim değişmeden temizletmek mümkün. sökülürek

5. universal cihazlar farklı farklı tipte. okuduğu arıza kodları %100 doğrudur demek mümkün değil ancak arızanın tabiatı ile uygun.

mesela hafta sonu uzun yol sürekli 90-100 gidilecek bir yola çıkın 30 60 dak civarı 2500/3000 devilrlerde dolaşın derim. hazır depoda da katkı var işe yarayabilir.

  • Beğen 2
Yorum bağlantısı
İsmail ÇETİNKAYA

1. dpf de partikül birikir. yolda giderken bunlar yakılır. çalışma şekli bu.buna rejenerasyon denir  (azar azar kül de birikir o arı konu)

2. partikülleri yakmadan , yıkama şekli olsa çalışma şekli yakma olmazdı (gayet net düz mantık)

3. ford orjinal test cihazı ile (serviste var) manuel rejenerasyon yani durduğu yerde yakma yapılır

4. tıkandı vs. diyelim değişmeden temizletmek mümkün. sökülürek

5. universal cihazlar farklı farklı tipte. okuduğu arıza kodları %100 doğrudur demek mümkün değil ancak arızanın tabiatı ile uygun.

mesela hafta sonu uzun yol sürekli 90-100 gidilecek bir yola çıkın 30 60 dak civarı 2500/3000 devilrlerde dolaşın derim. hazır depoda da katkı var işe yarayabilir.

Teşekkür ederim.3.maddede ki dediğinizi aracı katkıyı koyarak vede yol yaparak yaptığımızla aynı sanırım.Ama birinde aracı sürmeden durduğu yerde yakıyor diğerini ise yol yaparak yakıyor.5.madede  uzun yolu yarın yapacam.4.maddeki temizleme partikül filtresi için oluyor mu partikül sökülmez vede temizlenmez diye bir söylenti var.

Yorum bağlantısı
Mehmet Göktürk

Açılma ihtimali yüksek mi.Açılmazsa garanti kapsamında ödeme oluyor mu.Ben sürekli aracıma opetten başka yakıt almadım.Birde sizin serviste dediğiniz olayı yaptırma şansım yok servis yaşadığım yerde yok.Depoya dökülen malzeme ise partikül açıcı deniyor.Dökünce araba tıkanık birşeyi atıyor gibi hareket etti sarsti..Birde bilgisayar yanılmaz demi yazılıma güvenebilir miyiz.Servis dışı yaptırdığım arkadaş ama bilgisayarı bağladı vede rapor dediğim yerler çıktı.Olmayan birşeyi var gibi yapmaz demi program

Hocam selamlar. Öğretmenler gününüz kutlu olsun siz ne öğretmenisiniz?

  • Beğen 1
Yorum bağlantısı
Sadık Taşyürek

1. dpf de partikül birikir. yolda giderken bunlar yakılır. çalışma şekli bu.buna rejenerasyon denir  (azar azar kül de birikir o arı konu)

2. partikülleri yakmadan , yıkama şekli olsa çalışma şekli yakma olmazdı (gayet net düz mantık)

3. ford orjinal test cihazı ile (serviste var) manuel rejenerasyon yani durduğu yerde yakma yapılır

4. tıkandı vs. diyelim değişmeden temizletmek mümkün. sökülürek

5. universal cihazlar farklı farklı tipte. okuduğu arıza kodları %100 doğrudur demek mümkün değil ancak arızanın tabiatı ile uygun.

mesela hafta sonu uzun yol sürekli 90-100 gidilecek bir yola çıkın 30 60 dak civarı 2500/3000 devilrlerde dolaşın derim. hazır depoda da katkı var işe yarayabilir.

 

Çağlar'ın talimatlarını sıcak motorda yapın. 

  • Beğen 1
Yorum bağlantısı
Mehmet Göktürk
Çağlar Bayur

3. madde tuşa basarak rejenasyone başlatma komutu vermek. katkı ile aynı değil.

4. zaten dpf in sökülerek temizlenmesi. katalitik ile aynı boruda, hans takmışsa sökülür normal egzos sökme işlemi. temizlenmiyor diyorlar zira temizleyemiyorlar. teknik olarak temizleniyor.

şehir içi otbüsler her 10 bin km de falan bir değişse idi yanmıştık.. uygun teknik ile temizleniyor ancak İStanbul da bile tek yer var sertifikalı işlemde.


unutmadan motor yağı seviyenizi kontrol edin fazla olmasın... motor yağına karışan mazot seviyeyi artırır

Yorum bağlantısı
İsmail ÇETİNKAYA

Hocam selamlar. Öğretmenler gününüz kutlu olsun siz ne öğretmenisiniz?

Teşekkür ederim.

Çağlar'ın talimatlarını sıcak motorda yapın. 

Teşekkür ederim

Yorum bağlantısı
İsmail ÇETİNKAYA

3. madde tuşa basarak rejenasyone başlatma komutu vermek. katkı ile aynı değil.

4. zaten dpf in sökülerek temizlenmesi. katalitik ile aynı boruda, hans takmışsa sökülür normal egzos sökme işlemi. temizlenmiyor diyorlar zira temizleyemiyorlar. teknik olarak temizleniyor.

şehir içi otbüsler her 10 bin km de falan bir değişse idi yanmıştık.. uygun teknik ile temizleniyor ancak İStanbul da bile tek yer var sertifikalı işlemde.

unutmadan motor yağı seviyenizi kontrol edin fazla olmasın... motor yağına karışan mazot seviyeyi artırır

Teşekkür ederim

temizlikçi:

 

 

http://emirmak.com

branş?

Teşekkür ederim özelden verdim

Yorum bağlantısı
Süleyman Can Şahin

Söktürün kurtulun. Ben bir defa temizlettim ( makina ve manuel yakma yapıldı ) 1litrede yakıt eklediler. Şuanda yine sık sık çalışmaya başladı hep ters zamanlarda çalışıyor yola çıkma imkanım olmuyor zaten çalıştığını durduğunuzda anlıyorsunuz :) . Diğer araçlar gibi ikaz lambasıda koymamış ford ( linea da bile var ) isterseniz konyadan istanbula kadar gazlayın devreye girmediyse boşuna. Arıza lambası yaktığı zamanda araç kendini korumaya alıyor yolda filan başınıza gelse sıkıntı. Ben yeniden arıza lambası yakmasını bekliyorum söktüreceğim. Yalnız söktürürseniz çıkan filtreyi atmayın saklayın pahalı bir parça.

Yorum bağlantısı
İsmail ÇETİNKAYA

Söktürün kurtulun. Ben bir defa temizlettim ( makina ve manuel yakma yapıldı ) 1litrede yakıt eklediler. Şuanda yine sık sık çalışmaya başladı hep ters zamanlarda çalışıyor yola çıkma imkanım olmuyor zaten çalıştığını durduğunuzda anlıyorsunuz :) . Diğer araçlar gibi ikaz lambasıda koymamış ford ( linea da bile var ) isterseniz konyadan istanbula kadar gazlayın devreye girmediyse boşuna. Arıza lambası yaktığı zamanda araç kendini korumaya alıyor yolda filan başınıza gelse sıkıntı. Ben yeniden arıza lambası yakmasını bekliyorum söktüreceğim. Yalnız söktürürseniz çıkan filtreyi atmayın saklayın pahalı bir parça.

Teşekkür ederim

Yorum bağlantısı
Volkan Doğrular

Garanti kapsamında ücretsiz yapılıyor mu veya açılmazsa parça değişimi ücretsiz oluyor mu.Ayrıca ford yakıt güvence kartım var.Benim bildiğime göre olmuyor kullanıcı hatası diye.Varsa bildiğiniz başvuru yapmak isterim

Yapılmaması için neden var mı ?

Yorum bağlantısı
Eren Gökmen

Hep sehir ici mi kullaniyorsunuz?

Depoya sivi koymaniza gerek yok. Otobanda yarim saat kadar 2000-3000 devirlerinde seyredin. 

Normal kullanirken de devri 1600ün altina düsürmeyin. genel olarak 1750-2000 devirde kullanin

Yorum bağlantısı
  • Konuyu Görüntüleyenler   0 kullanıcı

    Sayfayı görüntüleyen kayıtlı kullanıcı bulunmuyor.

×
×
  • Yeni Oluştur...