Recep Yıldız 10 Aralık 2016 Yazar Paylaş 10 Aralık 2016 Ben su sızması konusunda tüm yerli ve yabancı forumları okudum. Benim de sağ arka paspas hafif nemleniyordu dün akşam yerini tespit ettim. Kapı fitilinin birleşme noktasından giriyor, oraya silikon sürersem artık girmez gibi deneyelim bakalım. Asıl soru su neden kapının altına doğru bir yol izliyor, bu yolu değiştirirsem muhtemelen su falan girmez artık. Anladığım kadarıyla mondeolara su girme yerleri. 1. Polen filtresinin üstündeki plastiğin altından 2. Cam sıyırma çıtalarından kapının içine oradan da içeriye 3. Kapı fitillerinden 4. Bagaja giden kablo bağından 5. Arka stoplardan 6. Sunroof tahliye borularından 7. Pedallardan bunların dışında başka yerler de olabilir ama geneli böyle, ilk başta bunlara bakılırsa sorun %90 çözülür. Suyun içeri girmesinin sebebi şu ki Fitiller zamanla esnekliğini kaybediyor ve içeri damlama yapıyor... Bu düşünülerek kapının altına tahliye delikleri yapılmış.. Peki su niye içeri giriyor madem tahliye var ?? Çünkü içeride hoparlörün üstünden gelen ve cami tutan bir bar var... onun üzerinden hafif hafif siziyor ve Hoparlörlerden damlayarak cam motorunun üzerine oradan da içeri akıyor maalesef.. 1 Yorum bağlantısı
İsmail Avcı 10 Aralık 2016 Paylaş 10 Aralık 2016 (düzenlendi) Konuyu takipteyim benim de camlardan (diye tahmin ediyorum) su giriyor,camlarim zaten nazlanaraktan acilip kapaniyor ,ucuz yollu cozum olsa (Mondeo mk2) 10 Aralık 2016 tarihinde İsmail Avcı tarafından düzenlendi Yorum bağlantısı
Ahmet Gül 10 Aralık 2016 Paylaş 10 Aralık 2016 Bu su alma konusundaki tecrübemi aktarmak isterim belki faydam dokunur. Geçen sene benim araç da su alınca bulmak için o kadar çok araştırdım ki epey bir bilgi sahibi oldum sayılır [emoji4] Aracın su alabilecek belli başlı noktaları var. Bunlardan ilki ön havalandirma ızgaralarının çamur yaprak vs ile tıkanması sonucu klima ya da yağmur suyunun içeri girmesi. Bu durumda aracınızın şoför ya da ön yolcu panelinde ıslaklık olacaktır. Bir diğer nokta eğer sunroof varsa kanallarin tıkanması sonucu yağmur alması. Döşemede yağmur izini takip edebilirsiniz bunu bulmak nispeten daha kolay. Bir diğer nokta anten girişi. Döşemede iz bırakması sebebiyle bunu bulmak da kolay. Kapılardan su alması biraz zor. Çünkü kapının tasarımına baktığınızda aldığı suyu eşikten içeri vermesi imkansız gibi. Olsa olsa camdan su alıyordur. Bir diğer nokta stop lambası. Stop lambasının kablolarınin girdigi yerden su alma ihtimali var. Bu durumda bagaj döşemesi ıslanacaktır. Buradan suyu ya da korozyonu takip edebilirsiniz. Gelelim benim yaşadığıma. Aracımın şoför arkasındaki pas pas ve bagaj havuzunda su birikiyordu. Anten girişine cama fitillere stop lambasina nereye baktıysak bulamadık. İçine usta girdi yarim saat yikamacida bastık suyu bir damla bile almıyor. En sonunda çözümü yanı başımda yani forumumuzda buldum. Kabahatli bu. Arka tampon altında bagaj havalandırma menfezi. Yerinden çıkmış ve gelen suyu aynen bagaj içine oradan da koltuğun altından doğru arka paspasa veriyordu. Arka tampon söküldü. Çıkan parça yerine oturtularak yapıştırıldı ve sorundan eser kalmadı. Tabi olan benim iki haftalık uykuma oldu. Bagaj havuzunuzda yedek lastiğinizin olduğu yere su birikiyorsa ve arka paspaslarsınız ıslanıyorsa ilk işiniz bu parçaysa bakmak olmalıdır. 1 Yorum bağlantısı
İsmail Avcı 10 Aralık 2016 Paylaş 10 Aralık 2016 Sag on paspas uzerinde birikinti oluyor bulamadim nerden geldigini .polen filtresinin orayi temizledim ama sonra yine oldu .camlardan diye tahmin ediyorum emin degilim Yorum bağlantısı
Ahmet Gül 10 Aralık 2016 Paylaş 10 Aralık 2016 Sag on paspas uzerinde birikinti oluyor bulamadim nerden geldigini .polen filtresinin orayi temizledim ama sonra yine oldu .camlardan diye tahmin ediyorum emin degilimBu sene aynısını bir arkadaşım Citroen C4 picasso aracında yaşadı. On sag paspas bildiğiniz göl gibiydi. Frene bastığında su öne gaza bastığında arkaya gidiyordu [emoji4] Muhtemelen ön ızgaralar tıkanmıştır. Yaprak dal çamur vs gibi maddeler zamanla tahliye kanalı tıkayarak suyun içeri girmesine neden oluyor. Arkadaş temizletti sorun kalmadı. Baktirmanizi tavsiye ederim. Yorum bağlantısı
Recep Yıldız 11 Aralık 2016 Yazar Paylaş 11 Aralık 2016 Sag on paspas uzerinde birikinti oluyor bulamadim nerden geldigini .polen filtresinin orayi temizledim ama sonra yine oldu .camlardan diye tahmin ediyorum emin degilim Ben sorunu soyleyim Dış Cam Sıyırıcısi özelliğini yitirmiş içeri su alıyor hafif damlayanlar cam tutan barin üzerinden akarak hoparlöre oradan cam motoruna oradanda döşeme arasından aşağı akıyor... çözüm siyiricilari degistirmek serviste tanesi 430 tl Yorum bağlantısı
İsmail Avcı 11 Aralık 2016 Paylaş 11 Aralık 2016 Ben sorunu soyleyim Dış Cam Sıyırıcısi özelliğini yitirmiş içeri su alıyor hafif damlayanlar cam tutan barin üzerinden akarak hoparlöre oradan cam motoruna oradanda döşeme arasından aşağı akıyor... çözüm siyiricilari degistirmek serviste tanesi 430 tl Daha ucuz cozum arayacaz mecburen Yorum bağlantısı
Recep Yıldız 11 Aralık 2016 Yazar Paylaş 11 Aralık 2016 Daha ucuz cozum arayacaz mecburen Daha ucuz çözümü maalesef kolay değil. . Bu aracın yan sanayisi yok.. çıkma parça bulmak zor.. yedek parçacılara bu parçalar 150 tl civarı ama onlarda da bulmak zor.. Ben nerden öğrendim bu kadar ?? Günlerdir parça bulamıyorum servis 1400 tl para istiyor... paspaslara şu dolsun diye paspasları döşemeye sikistiriyorum damlayan su paspasa akıyor... sorunum hala cozulebilmis değil. . Saolsun gruptan bir abim bu numara verdi.. onunla görüştüm yarın ilgilenecek... hayırlısı bakalim 2 Yorum bağlantısı
Mehmet Kaya 11 Aralık 2016 Paylaş 11 Aralık 2016 Daha ucuz çözümü maalesef kolay değil. . Bu aracın yan sanayisi yok.. çıkma parça bulmak zor.. yedek parçacılara bu parçalar 150 tl civarı ama onlarda da bulmak zor.. Ben nerden öğrendim bu kadar ?? Günlerdir parça bulamıyorum servis 1400 tl para istiyor... paspaslara şu dolsun diye paspasları döşemeye sikistiriyorum damlayan su paspasa akıyor... sorunum hala cozulebilmis değil. . Saolsun gruptan bir abim bu numara verdi.. onunla görüştüm yarın ilgilenecek... hayırlısı bakalim En son 350-400 fiyat çıkarmıştı. Ben de Oraya başka çözüm yolu buldum. Komle naylo çektirdim. içeriye Hoparlör aracın iç kısmında kalacak şekilde hoparlörle kapı sacı arasına yukardan aşağıya naylon. Yukardan sızan su direk aşağıya iniyor. Tahliyeden de çıkıyor. Hoparlörle hiş teması yok. şükür 4-5 yıldır rahatım. 1 Yorum bağlantısı
Recep Yıldız 11 Aralık 2016 Yazar Paylaş 11 Aralık 2016 En son 350-400 fiyat çıkarmıştı. Ben de Oraya başka çözüm yolu buldum. Komle naylo çektirdim. içeriye Hoparlör aracın iç kısmında kalacak şekilde hoparlörle kapı sacı arasına yukardan aşağıya naylon. Yukardan sızan su direk aşağıya iniyor. Tahliyeden de çıkıyor. Hoparlörle hiş teması yok. şükür 4-5 yıldır rahatım. Abi biz onu denedik ama beceremedik Kapının arasından nasıl geçirdiniz poşeti? ? Kapının dosemenin altindaki iç tarafı bu işleme pek müsaade etmedi bizde.. Ya cama dolandı ya vidalardan atlatamadik olmadı bi türlü.. Nasıl yaptınız abi allah aşkına anlat Yorum bağlantısı
Mehmet Kaya 12 Aralık 2016 Paylaş 12 Aralık 2016 Abi biz onu denedik ama beceremedik Kapının arasından nasıl geçirdiniz poşeti? ? Kapının dosemenin altindaki iç tarafı bu işleme pek müsaade etmedi bizde.. Ya cama dolandı ya vidalardan atlatamadik olmadı bi türlü.. Nasıl yaptınız abi allah aşkına anlat Camcım yaptı. O gün hiç aklıma gelmedi Fotoğraf çekmek. Yorum bağlantısı
İsmail Avcı 12 Aralık 2016 Paylaş 12 Aralık 2016 (düzenlendi) Camcım yaptı. O gün hiç aklıma gelmedi Fotoğraf çekmek. Nerde oyle usta parca degisimci olmus butun ustalar 12 Aralık 2016 tarihinde İsmail Avcı tarafından düzenlendi Yorum bağlantısı
Mehmet Kaya 12 Aralık 2016 Paylaş 12 Aralık 2016 (düzenlendi) Nerde oyle usta Maraşta Maraşta Ustadan yana çok ama çok şanslıyım. Camcım kilitçim elektrikçim motorcum kaportacım Parçcacım . Hepsinden Allah razı olsun. Allah opelden razı olsun. Sanayide çok dost edindim sayesinde 12 Aralık 2016 tarihinde Mehmet KAYA tarafından düzenlendi 1 Yorum bağlantısı
Kemal Mert 12 Aralık 2016 Paylaş 12 Aralık 2016 Maraşta Maraşta Ustadan yana çok ama çok şanslıyım. Camcım kilitçim elektrikçim motorcum kaportacım Parçcacım . Hepsinden Allah razı olsun. Allah opelden razı olsun. Sanayide çok dost edindim sayesinde Abi ha İskenderun ha Maraş, sayende hakiki dondurma da yeriz, Maraşa gelelim o zaman yapılacaklar için Yorum bağlantısı
Mehmet Kaya 12 Aralık 2016 Paylaş 12 Aralık 2016 Abi ha İskenderun ha Maraş, sayende hakiki dondurma da yeriz, Maraşa gelelim o zaman yapılacaklar için İskenderunda da çok kıymetli dostum abim var. Onun yeni açtığı yer var tavsiye ederim. OtoTopçuya uğrayın Orada Ertan Topçu Kadir Topçu kardeşler var. Selamımı söyleyin her türlü yardımı sağlarlar. FordClubtr den Öğretmen Mehmet KAYA derseniz bilirler. Yorum bağlantısı
Kemal Mert 12 Aralık 2016 Paylaş 12 Aralık 2016 İskenderunda da çok kıymetli dostum abim var. Onun yeni açtığı yer var tavsiye ederim. OtoTopçuya uğrayın Orada Ertan Topçu Kadir Topçu kardeşler var. Selamımı söyleyin her türlü yardımı sağlarlar. FordClubtr den Öğretmen Mehmet KAYA derseniz bilirler. Abi unutkanlık başlıyor sende sanırsam Seninle telefonlaştık ya bana Ertan bey'in numarasını verdin, Celalettin abi ile gidecez demiştim. Unutkanlığa ne iyi gelir diye konu açacam birazdan Ertan Bey'den önce Rafi Bey ile görüştüm, ilk iletişim çok hoşuma gitti. Adam telefonda uzun uzun anlattı, yardımcı oldu sağolsun. Hatta Kadir Bey ile görüştüğümde selamını ilettim senin. Teşekkürler Abi. 1 Yorum bağlantısı
Mehmet Kaya 12 Aralık 2016 Paylaş 12 Aralık 2016 Abi unutkanlık başlıyor sende sanırsam Seninle telefonlaştık ya bana Ertan bey'in numarasını verdin, Celalettin abi ile gidecez demiştim. Unutkanlığa ne iyi gelir diye konu açacam birazdan Ertan Bey'den önce Rafi Bey ile görüştüm, ilk iletişim çok hoşuma gitti. Adam telefonda uzun uzun anlattı, yardımcı oldu sağolsun. Hatta Kadir Bey ile görüştüğümde selamını ilettim senin. Teşekkürler Abi. Üstad kusura bakma. Kafa yoğun. 1 Yorum bağlantısı
Sani Gerşon 12 Aralık 2016 Paylaş 12 Aralık 2016 Hoca yaşlandı. Acil kutsal 3 aylar gelmeli kendisi için. Haziran-Temmuz-Ağustos. Yatış ayları 1 Yorum bağlantısı
Misafir 13 Aralık 2016 Paylaş 13 Aralık 2016 Benim sol arka paspasa biraz su sızıyordu. Su, yere akmak yerine kapı içerisinde ivmelenerek hoparlörlerin oradan içeriye giriyor. Aracın arka camının sol alt köşesinden girdiği tespit edildi. En sonunda silikonla sorun çözüldü. Yorum bağlantısı
Recep Yıldız 13 Aralık 2016 Yazar Paylaş 13 Aralık 2016 İskenderunda da çok kıymetli dostum abim var. Onun yeni açtığı yer var tavsiye ederim. OtoTopçuya uğrayın Orada Ertan Topçu Kadir Topçu kardeşler var. Selamımı söyleyin her türlü yardımı sağlarlar. FordClubtr den Öğretmen Mehmet KAYA derseniz bilirler. Abi bide şu trabzon a bi el at ne olur 1 Yorum bağlantısı
Mehmet Kaya 13 Aralık 2016 Paylaş 13 Aralık 2016 Abi bide şu trabzon a bi el at ne olur Hoca yaşlandı. Acil kutsal 3 aylar gelmeli kendisi için. Haziran-Temmuz-Ağustos. Yatış ayları Yok yok 5 ay yatış var 1 Yorum bağlantısı
Harun Kocaçalışkan 14 Aralık 2016 Paylaş 14 Aralık 2016 (düzenlendi) Aynı problem bende de mevcut. ciddi seviyede değil ama aşırı yağmurda arka sağ paspasım ıslanıyor. Dün akşam kapıyı söktüm. Benim araba kesin bu forumdan çıkma bence, sağ arka kapı tutamağına led döşeyen içine de yalıtım için bitüself yapan varsa o araba şu an bende. Neyse gördüğüm kadarıyla arkadaşların da belirttiği gibi cam sıyırıcıdan giren su kapının içine giriyor. Buraya kadar her şey normal neticede camdan su girebilir. Zaten ford mühendisleri de bunu düşündükleri için kapının altına tahliye delikleri yapmışlar. Ancak gel gelelim cam fitilinden inen su hoparlörün üzerine damlama yapıyor. Damlaya damlaya göl oluyor ve bu su hoparlörün içinden doğru kapı üzerinde bulunan yalıtım süngerinin altına doğru süzülüyor. Bu süngerin alt kısmından da kapının pandizotunun içine damlama yapıyor. O da bir süre sonra döşeme ile kapı arasından aşağıya damlayıp kapının geçtiği yerde bulunan toz fitilinin üzerine iniyor. Daha sonra da bu toz fitili üzerinde biriken su iç tarafa doğru akıyor ve paspası ıslatıyor. Bu su işini kesmek için iki önemli husus var. Bence cam fitilini değiştirmek kesin çözüm değil. Neticede camdan içeriye su girebilir. Normaldir. Ancak bu suyun içeriye doğru izleyeceği yolu kesmek gerekiyor. Bunun için yapılması gerekenler; 1. Bu suyun hoparlörün üzerine gelmesini engellemek (Hoparlörün üzerine yoğurt kabı kesip çatı gibi bir şey yapmayı düşünüyorum) 2. Ya da komple yukarıdan aşağıya iç taraftan naylon gerip suyun iç kısma geçmesini engellemek (Burada naylon hoparlörü de içine almalı. Yani hoparlörün arka mıknatısı naylona gelecek) 3. Su kapıdan akarsa aksın yeter ki arabanın içine akmasın deniyorsa toz fitili üzerine küçük tahliye delikleri açarak toz fitili üzerinde su birikmesini engellemek. Diğer taraftan kapıyı sökünce aşağıdan el feneri tutup cam sıyırıcının oradan baktım. Cam sıyırıcının kapının b sütununa denk gelen birleşim yerlerinde yani tam köşelerinde boşluk var. Buradan ciddi bir ışık hüzmesi çıkıyor foto çekip eklerim. Bence buralara da silikon çekmek gerekir. Hatta sadece bu bile yeterli gelebilir ben bu işlem kolay olduğu için önce bunu deneyeceğim. Ayrıca cam motorunun üzerinde de su tespit ettim ancak bu su iç tarafa geçer mi bilmiyorum önlem olsun diye onun da üst kısmına bir su tutucu yapmak gerekebilir. 14 Aralık 2016 tarihinde Harun Kocaçalışkan tarafından düzenlendi 3 Yorum bağlantısı
Mehmet Kaya 14 Aralık 2016 Paylaş 14 Aralık 2016 Aynı problem bende de mevcut. ciddi seviyede değil ama aşırı yağmurda arka sağ paspasım ıslanıyor. Dün akşam kapıyı söktüm. Benim araba kesin bu forumdan çıkma bence, sağ arka kapı tutamağına led döşeyen içine de yalıtım için bitüself yapan varsa o araba şu an bende. Neyse gördüğüm kadarıyla arkadaşların da belirttiği gibi cam sıyırıcıdan giren su kapının içine giriyor. Buraya kadar her şey normal neticede camdan su girebilir. Zaten ford mühendisleri de bunu düşündükleri için kapının altına tahliye delikleri yapmışlar. Ancak gel gelelim cam fitilinden inen su hoparlörün üzerine damlama yapıyor. Damlaya damlaya göl oluyor ve bu su hoparlörün içinden doğru kapı üzerinde bulunan yalıtım süngerinin altına doğru süzülüyor. Bu süngerin alt kısmından da kapının pandizotunun içine damlama yapıyor. O da bir süre sonra döşeme ile kapı arasından aşağıya damlayıp kapının geçtiği yerde bulunan toz fitilinin üzerine iniyor. Daha sonra da bu toz fitili üzerinde biriken su iç tarafa doğru akıyor ve paspası ıslatıyor. Bu su işini kesmek için iki önemli husus var. Bence cam fitilini değiştirmek kesin çözüm değil. Neticede camdan içeriye su girebilir. Normaldir. Ancak bu suyun içeriye doğru izleyeceği yolu kesmek gerekiyor. Bunun için yapılması gerekenler; 1. Bu suyun hoparlörün üzerine gelmesini engellemek (Hoparlörün üzerine yoğurt kabı kesip çatı gibi bir şey yapmayı düşünüyorum) 2. Ya da komple yukarıdan aşağıya iç taraftan naylon gerip suyun iç kısma geçmesini engellemek (Burada naylon hoparlörü de içine almalı. Yani hoparlörün arka mıknatısı naylona gelecek) 3. Su kapıdan akarsa aksın yeter ki arabanın içine akmasın deniyorsa toz fitili üzerine küçük tahliye delikleri açarak toz fitili üzerinde su birikmesini engellemek. Diğer taraftan kapıyı sökünce aşağıdan el feneri tutup cam sıyırıcının oradan baktım. Cam sıyırıcının kapının b sütununa denk gelen birleşim yerlerinde yani tam köşelerinde boşluk var. Buradan ciddi bir ışık hüzmesi çıkıyor foto çekip eklerim. Bence buralara da silikon çekmek gerekir. Hatta sadece bu bile yeterli gelebilir ben bu işlem kolay olduğu için önce bunu deneyeceğim. Ayrıca cam motorunun üzerinde de su tespit ettim ancak bu su iç tarafa geçer mi bilmiyorum önlem olsun diye onun da üst kısmına bir su tutucu yapmak gerekebilir. Benim usta bunu yaptı. Ama nasıl yaptığını fotoğraflayamadım. Yorum bağlantısı
Harun Kocaçalışkan 15 Aralık 2016 Paylaş 15 Aralık 2016 Benim usta bunu yaptı. Ama nasıl yaptığını fotoğraflayamadım. Açıkçası kolay bir şey değil. Yani komple arka tarafa naylon gerebilmek için cam motorunu, krikoları, camı falan sökmek lazım. Yani kapı boş hale gelmeli. Bunları sökmeden ancak parça parça yapılabilir. 1 Yorum bağlantısı
Mehmet Kaya 15 Aralık 2016 Paylaş 15 Aralık 2016 Açıkçası kolay bir şey değil. Yani komple arka tarafa naylon gerebilmek için cam motorunu, krikoları, camı falan sökmek lazım. Yani kapı boş hale gelmeli. Bunları sökmeden ancak parça parça yapılabilir. Yok benim usta sökmemişti. Ben gidip bakacağım söktürüp nasıl yaptığına az kaldı. Yorum bağlantısı
Recommended Posts