Muharrem Ersin Başaran 22 Aralık 2016 Paylaş 22 Aralık 2016 Kar tatili olduğu gün arkadaşlar arabalarıyla geldiler. Araçlar ve lastikleri aşağıdaki gibi.Reno 19 Europa-Sava (3 Kış görmüş) Mazda 626 - Nokian (2 Kış görmüş) Pejo 307 - Goodyear Ug8 (3 Kış görmüş) Opel Astra J- Pirelli Sottozero Serie3 (Sıfır 2016 üretim) Çalıştığım yerin önünde hafif bir rampa var. Yukarıda saydığım araçlar yıllanmış lastikleriyle tek sefere , tek patinaj çekmeden çıktı. Fakat gel gelelim Pirelli Lastik olan araç bırakın rampadan çıkmayı yerinden kalkamadı.Daha sonra konuyla alakalı bir video hazırlamayı düşünüyorum. 2 Yorum bağlantısı
Fatih Hanoğlu 22 Aralık 2016 Paylaş 22 Aralık 2016 (düzenlendi) Konya'ya bu kadar kar yağıyo mu yaa Pirelli zaten tırt. Nokian kış için iyi 22 Aralık 2016 tarihinde Fatih Hanoğlu tarafından düzenlendi 1 Yorum bağlantısı
Misafir 22 Aralık 2016 Paylaş 22 Aralık 2016 Kar tatili olduğu gün arkadaşlar arabalarıyla geldiler. Araçlar ve lastikleri aşağıdaki gibi. Reno 19 Europa-Sava (3 Kış görmüş) Mazda 626 - Nokian (2 Kış görmüş) Pejo 307 - Goodyear Ug8 (3 Kış görmüş) Opel Astra J- Pirelli Sottozero Serie3 (Sıfır 2016 üretim) Çalıştığım yerin önünde hafif bir rampa var. Yukarıda saydığım araçlar yıllanmış lastikleriyle tek sefere , tek patinaj çekmeden çıktı. Fakat gel gelelim Pirelli Lastik olan araç bırakın rampadan çıkmayı yerinden kalkamadı.Daha sonra konuyla alakalı bir video hazırlamayı düşünüyorum. Böyle bir testin doğruluğunun bile teste ihtiyacı var. Karlı yolda pilotaj, her şeyden çok önem kazanır. Testleri aynı kişi yaptı ise nispeten doğru sonuçlar çıkabilir ama bu durumda da araç acemiliği devreye girer. Saydığınız bütün lastikleri aynı araca takıp, aynı sürücünün test yapması lazım. Yorum bağlantısı
Sani Gerşon 22 Aralık 2016 Paylaş 22 Aralık 2016 ESP mevcut mu aracınızda? Var ise kapattınız mı? 1 Yorum bağlantısı
Ali Tatlısu 22 Aralık 2016 Paylaş 22 Aralık 2016 bence astra almayalım o çıkamamıştır... 2 Yorum bağlantısı
Misafir 22 Aralık 2016 Paylaş 22 Aralık 2016 +1 Esp varsa devamlı fren yapmıştır.ya da çekiş kontrol (asr) sadece kapanıyorsa onu kapatmak gerekiyor. Bi arkadaş sıfır lastik ve clio 4 ile çıkamamıştı kapanmıyor diye Yorum bağlantısı
Çağlar Bayur 22 Aralık 2016 Paylaş 22 Aralık 2016 Sottozeroyu bmw ile özdeşleştirip reklama çıkmışlardı. Testleri iyi değildi zaten diye yazmıştık. Güzel test olmuş Yorum bağlantısı
Emre Öğüt 22 Aralık 2016 Paylaş 22 Aralık 2016 ne olursa olsun lastikte sıkıntı var demektir esp de olsa asr de olsa araba oradan oynaması lazım daha taze lastik ASR devreye girse bile lastik gene hareket ediyor tork kullandığı için güç kesiyor olabilir ama bu hiç oynamamasına engel değil... Nokianlar çok hoşuma gidiyor bir sonraki kışlığımı nokian alacam bana göre en iyi kışlık lastik Kumho KW22 dir onunla en ufak patinaj çekmişliğim yoktu Ankaraya karın en çok yağdığı senede bile.. Continental TS860 aldım kar performansını öyle pekte beğenmedim yani.. Yorum bağlantısı
Ozlem Kaya 22 Aralık 2016 Paylaş 22 Aralık 2016 Saydıklarınızdan sadece UG8'le 5 kış geçirdim, mükemmel bir lastik abartarak söylüyorum. Şimdi UG9 aldım, gözlemlerim var lakin emin olmadan paylaşmak istemiyorum. Ama yine de testi objektif olarak göremiyorum. Araçlar, sürücüler, tepkimeler, güçler hepsi farklı. Ancak aynı araç üstünde, aynı sürücüyle bütün lastikleri test edilse bi' nebze 1 Yorum bağlantısı
Çağlar Bayur 22 Aralık 2016 Paylaş 22 Aralık 2016 adac testleri aynı şekile yapılır mesela aynı arabaya takılarak hepsi . 1 Yorum bağlantısı
Misafir 22 Aralık 2016 Paylaş 22 Aralık 2016 Saydıklarınızdan sadece UG8'le 5 kış geçirdim, mükemmel bir lastik abartarak söylüyorum. Şimdi UG9 aldım, gözlemlerim var lakin emin olmadan paylaşmak istemiyorum. Ama yine de testi objektif olarak göremiyorum. Araçlar, sürücüler, tepkimeler, güçler hepsi farklı. Ancak aynı araç üstünde, aynı sürücüyle bütün lastikleri test edilse bi' nebze UG9 ile 3. kışım canavar gibi Yorum bağlantısı
Gökhan Albayrak 22 Aralık 2016 Paylaş 22 Aralık 2016 Zincir hepsinden iyidir. Evime giderken dikmen rampaları gibi rampalar var. Karın yağdı ilk gün araç kamera çekimim. https://youtu.be/FiF0YEpP9Uk 4 Yorum bağlantısı
Ozlem Kaya 22 Aralık 2016 Paylaş 22 Aralık 2016 UG9 ile 3. kışım canavar gibi Good Year mevsimliktr hic denemedim ama kislikta basarili cidden. (UG8e istinaden) Yalniz UG9da islakta kayma yasadim birkac kez, sizde durum nasil ? Yorum bağlantısı
Çağlar Bayur 22 Aralık 2016 Paylaş 22 Aralık 2016 Ug8 deki ıslak tutunma ug9 da azaldı. Aynısını Michelin de yaşamıştı 1 Yorum bağlantısı
Sani Gerşon 22 Aralık 2016 Paylaş 22 Aralık 2016 ne olursa olsun lastikte sıkıntı var demektir esp de olsa asr de olsa araba oradan oynaması lazım daha taze lastik ASR devreye girse bile lastik gene hareket ediyor tork kullandığı için güç kesiyor olabilir ama bu hiç oynamamasına engel değil... Nokianlar çok hoşuma gidiyor bir sonraki kışlığımı nokian alacam bana göre en iyi kışlık lastik Kumho KW22 dir onunla en ufak patinaj çekmişliğim yoktu Ankaraya karın en çok yağdığı senede bile.. Continental TS860 aldım kar performansını öyle pekte beğenmedim yani.. ESP ve ASR kapatılamıyorsa araç yerinden kıpırdamıyor maalesef. Yorum bağlantısı
Emre Öğüt 22 Aralık 2016 Paylaş 22 Aralık 2016 ESP ve ASR kapatılamıyorsa araç yerinden kıpırdamıyor maalesef. araç patinaja düşüp ASR devreye giriyor benim aracım genede çırpınmaya çalışıyor hiç gitmemesi büyük bir olay olur araç bir anda sarmaya başladı ASR devreye girdi araba durup kalacakmı genede gitmeye çalışacak bende böyle çırpınıyor genede ama ASR yi kapatmadan gitmiyor nafile Yorum bağlantısı
Çağlar Bayur 22 Aralık 2016 Paylaş 22 Aralık 2016 Vesile ile karda ilk kalkış anında patinaj önleyici kapatılmalı. Connect lerde opellerde kapatılmazdı. Çakılı kalırdı Yorum bağlantısı
Muharrem Ersin Başaran 22 Aralık 2016 Yazar Paylaş 22 Aralık 2016 Konya'ya bu kadar kar yağıyo mu yaa Pirelli zaten tırt. Nokian kış için iyi Konyanın yüksek mevkilerine Kar var. Nokiandan iki takım lastik aldım aldığım lastiklerden memnunum. 1 Yorum bağlantısı
Muharrem Ersin Başaran 22 Aralık 2016 Yazar Paylaş 22 Aralık 2016 (düzenlendi) Böyle bir testin doğruluğunun bile teste ihtiyacı var. Karlı yolda pilotaj, her şeyden çok önem kazanır. Testleri aynı kişi yaptı ise nispeten doğru sonuçlar çıkabilir ama bu durumda da araç acemiliği devreye girer. Saydığınız bütün lastikleri aynı araca takıp, aynı sürücünün test yapması lazım. Hocam aynı arkadaş benim araçla iki defa tek pati çekmeden çıktı indi.Onun aracı 3 kişi denedi lastik sadece boşa dönüyor.Eminim o araca farklı lastik taksak yürür gider. Yıllardır karda araç kullanıyoruz ben böyle lastik görmedim. Yeni alınmış yaz lastiği bile bundan iyi. bence astra almayalım o çıkamamıştır... Olabilir. +1 Esp varsa devamlı fren yapmıştır.ya da çekiş kontrol (asr) sadece kapanıyorsa onu kapatmak gerekiyor. Bi arkadaş sıfır lastik ve clio 4 ile çıkamamıştı kapanmıyor diye Esp- Asr vs. Kapatıldı dümdüz bir araba halindede çıkmadı. Çekiş kontrol kapalı kalkış yapabilsek sonra açar yola devam ederiz ama yok kımıldamıyor araç. Sottozeroyu bmw ile özdeşleştirip reklama çıkmışlardı. Testleri iyi değildi zaten diye yazmıştık. Güzel test olmuş Aynen öyle ben beğenmedim.Şuan 1 metre kar var. Azalınca 3-4 araçla videolu test yapıcam. ne olursa olsun lastikte sıkıntı var demektir esp de olsa asr de olsa araba oradan oynaması lazım daha taze lastik ASR devreye girse bile lastik gene hareket ediyor tork kullandığı için güç kesiyor olabilir ama bu hiç oynamamasına engel değil... Nokianlar çok hoşuma gidiyor bir sonraki kışlığımı nokian alacam bana göre en iyi kışlık lastik Kumho KW22 dir onunla en ufak patinaj çekmişliğim yoktu Ankaraya karın en çok yağdığı senede bile.. Continental TS860 aldım kar performansını öyle pekte beğenmedim yani.. Dediğiniz gibi araç az da olsa hareket etmesi lazım . Şöyle örneklendireyim. 1. vitese takılı aşağıya iniyorsunuz araçtan. Lastikler gönüp duruyo. Araç olduğu yerde 100 km hıza ulaşabiliyor. Saydıklarınızdan sadece UG8'le 5 kış geçirdim, mükemmel bir lastik abartarak söylüyorum. Şimdi UG9 aldım, gözlemlerim var lakin emin olmadan paylaşmak istemiyorum. Ama yine de testi objektif olarak göremiyorum. Araçlar, sürücüler, tepkimeler, güçler hepsi farklı. Ancak aynı araç üstünde, aynı sürücüyle bütün lastikleri test edilse bi' nebze Hocam diğer araçlarıda kullandı arkadaş hepsi kalkıp gidiyor. Satılık lastik ucuza verelim alan çıksada diyor. adac testleri aynı şekile yapılır mesela aynı arabaya takılarak hepsi . Ebatlar uymaz Çağlar abi biz takamayız. Uysa onuda yaparız. UG9 ile 3. kışım canavar gibi Ug8 vardı Focusta . Su birikintisinden geçerken biraz havalanma hissi veriyordu bende (Tabi biraz yüksek hızda.) Gerisi süperdi lastiğin. 22 Aralık 2016 tarihinde Muharrem Ersin Başaran tarafından düzenlendi 2 Yorum bağlantısı
Muharrem Ersin Başaran 22 Aralık 2016 Yazar Paylaş 22 Aralık 2016 Zincir hepsinden iyidir. Evime giderken dikmen rampaları gibi rampalar var. Karın yağdı ilk gün araç kamera çekimim. https://youtu.be/FiF0YEpP9Uk Zincir elbetteki en iyisi. Ekleme yapayım. Bulunduğum bölge dağlık.Zincir güzel fakat sürekli zincirle gidilmiyor. Yaz lastiğine zincir takmış Tofaşların direksiyon hakimiyeti olmadığınıda gördüm. Önden çekişli araçlarında arkasının öne geldiğini gördüm. Kış lastiği + Zincir. ESP ve ASR kapatılamıyorsa araç yerinden kıpırdamıyor maalesef. Esp-Asr (Çekiş kontrol ) kapatılabiliyor araçta. Kapatsada hareket etmiyor.(Opelciler basmasa bari burayı.) 1 Yorum bağlantısı
İbrahim Arslan 22 Aralık 2016 Paylaş 22 Aralık 2016 Arkadasımın 2005 megan arabasında çıkma sottezoro kışlık vardı. Gecen sene -20lerde cam gibi yollarda hiç zorlanmadan gittik geldik. Ya araba farkediyor yada lastiklerde üretim farklılıgı var. Enteresan bir test olmuş.Teşekkürler verdiğiniz bilgiler için. Yorum bağlantısı
Muharrem Ersin Başaran 22 Aralık 2016 Yazar Paylaş 22 Aralık 2016 Arkadasımın 2005 megan arabasında çıkma sottezoro kışlık vardı. Gecen sene -20lerde cam gibi yollarda hiç zorlanmadan gittik geldik. Ya araba farkediyor yada lastiklerde üretim farklılıgı var. Enteresan bir test olmuş.Teşekkürler verdiğiniz bilgiler için. Lastik yolda kalkis yapınca gidiyor.Onda sıkıntı yok.Fakat karda o vakumlari calismiyor. LG-D855 cihazımdan Tapatalk kullanılarak gönderildi Yorum bağlantısı
Çağlar Bayur 22 Aralık 2016 Paylaş 22 Aralık 2016 Zincirin dezavantajı. Öne giderken frende işe yaramaz. Virajda arkalar tutmadığı için çokçok dikkatli olmalı. Geri manevra da yönlendirme ve yanal kaymaya açıktır 1 Yorum bağlantısı
Servet Aydın 22 Aralık 2016 Paylaş 22 Aralık 2016 Vesile ile karda ilk kalkış anında patinaj önleyici kapatılmalı. Connect lerde opellerde kapatılmazdı. Çakılı kalırdıİyi lastik patinaj çekmez kapama ihtiyacı olmaz. Mesela kango hepsi açık hiç kapamam Yorum bağlantısı
Recommended Posts