İçeriğe Yönlendir

Araç Radyatör Temizleyiciler Hakkında.


Tahir Ak
Çözüme git Serkan Toker tarafından,

Recommended Posts

arkadaşlar nette radyatör temizleyici adı altında 10 liradan 40 liraya kadar sıvılar satılıyor.

6 yıllık corolla aracımda aldığımda orjinal antifriz vardı. bu yıl artık komple sistemdeki antifriz değiştireceğim vakti geldi.

soğutmada ısıtmada ya da hararet konusunda bir sorunum olmadı şükür..

değiştirmeden önce bu ürünlerden kullansam faydası olur mu? kullanan, ya da hangi markayı kullanıp memnuniyetini bildirmek isteyen varsa iyi olur.. teşekkürler

Yorum bağlantısı
Sani Gerşon

Hiç karıştırmayın derim.

Bu arada profilinizdeki araç bilgisini güncellemenizi rica ederim.

  • Beğen 1
Yorum bağlantısı
Serdar Güngör

arkadaşlar nette radyatör temizleyici adı altında 10 liradan 40 liraya kadar sıvılar satılıyor.

6 yıllık corolla aracımda aldığımda orjinal antifriz vardı. bu yıl artık komple sistemdeki antifriz değiştireceğim vakti geldi.

soğutmada ısıtmada ya da hararet konusunda bir sorunum olmadı şükür..

değiştirmeden önce bu ürünlerden kullansam faydası olur mu? kullanan, ya da hangi markayı kullanıp memnuniyetini bildirmek isteyen varsa iyi olur.. teşekkürler

 

Bana kalırsa hiç elleme

  • Beğen 1
Yorum bağlantısı
Mehmet Ozyurek

arkadaşlar nette radyatör temizleyici adı altında 10 liradan 40 liraya kadar sıvılar satılıyor.

6 yıllık corolla aracımda aldığımda orjinal antifriz vardı. bu yıl artık komple sistemdeki antifriz değiştireceğim vakti geldi.

soğutmada ısıtmada ya da hararet konusunda bir sorunum olmadı şükür..

değiştirmeden önce bu ürünlerden kullansam faydası olur mu? kullanan, ya da hangi markayı kullanıp memnuniyetini bildirmek isteyen varsa iyi olur.. teşekkürler

 

Gerek yok.. 

Değiştirmenize de gerek yok.. 

Orjinal antifriz 10 yılda değiştirilmelidir.. 

  • Beğen 1
Yorum bağlantısı

Gerek yok..

Değiştirmenize de gerek yok..

Orjinal antifriz 10 yılda değiştirilmelidir..

ama eksi 17 oldu şu an bulunduğum yer rahat eksi 16 görüyor
Yorum bağlantısı
  • Çözüm
Serkan Toker

Antifirizi değiştirin ama katkıya gerek yok, başınıza iş açarsınız falan uğraşmayın.. 

  • Beğen 1
Yorum bağlantısı
Sani Gerşon

Gerek yok.. 

Değiştirmenize de gerek yok.. 

Orjinal antifriz 10 yılda değiştirilmelidir.. 

 

Renault 4 senede ya da 120bin km'de değişim önerir. Yanlışın olmasın abi. Toyota'da olsun olsun 6 yıl?

 

ama eksi 17 oldu şu an bulunduğum yer rahat eksi 16 görüyor

 

Değiştirin, risk almayın derim.

  • Beğen 1
Yorum bağlantısı
Ersen Tapan

Genelde triger değişirken devirdaim de değiştirilir. Devirdaim değişirken soğutma suyuda doğal olarak yenilenmiş oluyor. Fazla dert etmemek lazım.

  • Beğen 1
Yorum bağlantısı

Genelde triger değişirken devirdaim de değiştirilir. Devirdaim değişirken soğutma suyuda doğal olarak yenilenmiş oluyor. Fazla dert etmemek lazım.

toryotalarda devir daim genelde ömürlük tür Ford gibi 100 binde bir değişmiyor. [emoji6]
Yorum bağlantısı
Ersen Tapan

toryotalarda devir daim genelde ömürlük tür Ford gibi 100 binde bir değişmiyor. [emoji6]

Devirdaimlerde, bildiğim kadarıyla değişim periyodu pek olmaz zaten, boşuna işçilik ödememek adına tedbir amaçlı değişir. Değişim sırasında trigerin ıslanmasıda sözkonusu olacağından ikisini beraber değiştirilir.

  • Beğen 1
Yorum bağlantısı

katkı maddesinden sorunsuz bir sistemde fayda göremessiniz. genelde sorunlu sistemlere bir umut der atarlar ama ondada pek fayda görülürmü görülmezmi tartışılır.

 

benim fikrim sıkıntı yoksa sistemde kurcalamayın  . 

 

antfirizi madem iklim şartları sıkıntı yaratabilir yaşadığınız yere uygun hale getirin derim

  • Beğen 1
Yorum bağlantısı
Sani Gerşon

Devirdaimlerde, bildiğim kadarıyla değişim periyodu pek olmaz zaten, boşuna işçilik ödememek adına tedbir amaçlı değişir. Değişim sırasında trigerin ıslanmasıda sözkonusu olacağından ikisini beraber değiştirilir.

Triger ford'larda ıslanır. Renault'larda böyle bi durum yok mesela :)

  • Beğen 2
Yorum bağlantısı
Ali Cihangiroğlu

Sistemi ölçtürün, değer düşükse biraz su çektirin ve antifiriz ekleyin, (-) değeri istenilen seviyeye geldiyse kurcalamaya hatta değişmeye gerek yoktur, ilave et yeter.

 

sistem tamamen boşalacaksa tercihen Saf su ile antifiriz koyun, çeşme suyu değil, aksini iddaa edenlere  inanmayın, saf su en iyisidir, antirifizin yapısınıda bozmaz....

  • Beğen 2
Yorum bağlantısı
(düzenlendi)

Sistemi ölçtürün, değer düşükse biraz su çektirin ve antifiriz ekleyin, (-) değeri istenilen seviyeye geldiyse kurcalamaya hatta değişmeye gerek yoktur, ilave et yeter.

sistem tamamen boşalacaksa tercihen Saf su ile antifiriz koyun, çeşme suyu değil, aksini iddaa edenlere inanmayın, saf su en iyisidir, antirifizin yapısınıda bozmaz....

şimdi burada ben de naçizane düzeltme yapayım .

sistemde eski antifriz varken yani kaptan çekip üzerine yeni antifriz eklediğinizde eski antifriz yeni antifrizi bozuyor.

örnek geçen sene eksi 14 çıkan antifrizi değiştirdim.

usta kaptan çekti eksi 40 mann kırmızı antifriz koydu..

Bu yıl ölçtük eksi 17 civarı çıktı.

1 yılda eksi 40 lık antifriz (9 bin km kullanıldı araç 1 yılda) eksi 17 ye düşmesi anlaşılır bir olay değil.

Eğer soğuk yerde yaşıyorsanız bu risk göz ardı edilemez..

nette aracım için araştırma yaptım castrol radicool sf antifriz istenilen şartlara uyuyor. bu yaz değişimi kendim yapacağım inşallah.

Bu arada herkese teşekkür ederim

yardımcı oldunuz ve mantıklı şeyler söylediniz.

fikrim değişti ağır kimyasal kullanmak yerine radyatör suyu boşaltınca depodan 2 3lt saf su koyup onu tekrar akıtıp yeni antifriz koyacağım.(akış bittiğinde hava ile kaba yavaş yavaş hava verip sistemdeki suyun tamamına yakınını temizlemeyi düşünüyorum) saf su hem zararsız hem de kireç vs yapıp sisteme zarar vermez.

Yardımcı olanlardan Allah razı olsun. çok yardımsever güzel bir forum burası. Maşallah[emoji5]

tarihinde Tahir Ak tarafından düzenlendi
  • Beğen 1
Yorum bağlantısı
Ali Cihangiroğlu

Doğru olabilir, en sağlıklısı ise değiştirmek, ben 2 kez termostad değiştirdiğim için komple değişmiştim sıvıyı, hemde 2 kez, bu sebeble yeterince zaman geçmeden değiştiğimden bozulma farkedememişim demekki, en sağlıklısı komple değişim demekki  :good1:

 

Bu arada değişim için sana yöntem, komple boşalt, su ve antifiriz koydun sistem doldu, aslında dolmadı öyle sanıyorsun, çünki kalorifer sistemin boş, termostad motor soğukken kapalı olduğundan kalorifere su gitmedi, bu sebeble sistemi doldurdun, motoru çalıştır ve aracını termostad açana dek sür, hararet yarıya gelmek üzreyken açar termostad, sonra stop et ve su seviyesine bak, genleşme kabına 1.5 lt. kadar ilave su almıştı bende, buna dikkat et, doldu diyip kullanırsan motoru yakabilirsin, dediğim gibi kontrol et, araç kendiliğinden havayı alır, başka şey yapmana gerek yok...

el kitabında (şimdi hatırlayamadım) tam dolu sistem kaç litre su alır yazar, ona göre sistemi doldurursan kaç lt. eksik kaldığını bilmen daha kolay olur...

  • Beğen 1
Yorum bağlantısı
Tahir Ak

Doğru olabilir, en sağlıklısı ise değiştirmek, ben 2 kez termostad değiştirdiğim için komple değişmiştim sıvıyı, hemde 2 kez, bu sebeble yeterince zaman geçmeden değiştiğimden bozulma farkedememişim demekki, en sağlıklısı komple değişim demekki :good1:

Bu arada değişim için sana yöntem, komple boşalt, su ve antifiriz koydun sistem doldu, aslında dolmadı öyle sanıyorsun, çünki kalorifer sistemin boş, termostad motor soğukken kapalı olduğundan kalorifere su gitmedi, bu sebeble sistemi doldurdun, motoru çalıştır ve aracını termostad açana dek sür, hararet yarıya gelmek üzreyken açar termostad, sonra stop et ve su seviyesine bak, genleşme kabına 1.5 lt. kadar ilave su almıştı bende, buna dikkat et, doldu diyip kullanırsan motoru yakabilirsin, dediğim gibi kontrol et, araç kendiliğinden havayı alır, başka şey yapmana gerek yok...

el kitabında (şimdi hatırlayamadım) tam dolu sistem kaç litre su alır yazar, ona göre sistemi doldurursan kaç lt. eksik kaldığını bilmen daha kolay olur...

Evet hocam Toyotada biraz farklı ama kendi havasını falan alıyor. servis tamir dokuman larını buldum sırayla yapılması gerekenler var. dediğinize benziyor

Yorum bağlantısı
  • Konuyu Görüntüleyenler   0 kullanıcı

    Sayfayı görüntüleyen kayıtlı kullanıcı bulunmuyor.

×
×
  • Yeni Oluştur...