İçeriğe Yönlendir

Trafikte Adaptif Hız Sabitleyici Kullanmak?


Erdem Çağla
Çözüme git Tuna İşgören tarafından,

Recommended Posts

Erdem Çağla

Selamünaleyküm, merhaba, iyi günler (youtube'daki herkesi memnun etmek isteyen arabacı Dr. Noyan gibi oldu) :)

 

Bildiğiniz gibi geçen seneden beri ÖTV'siz araba alma planımız var. Ufukta sıfır superB gözüküyor ama daha evrak işleri netleşmedi.

 

Babam "oğlum biz eskiden lada samara kullanırdık, tofaş kullanırdık böyle olmazdı" dediği şey istanbul trafiğinde 10km'nin 2 saatte gidildiği güzide e-5'imizde ve TEM'de sürekli otomatik arabayı frenle durdurma eziyeti.

 

Benim de sağ ayağıma sancılar giriyor, ayda 2 defa bile lanet trafikte mahsur kalsam arabadan inerken sağ ayağım kopuyor, yürürken bile 10 metre topallıyorum. Trafikte 1,5-2 saat kalmak 6 saat uzun yolda araba kullanmaya eşdeğer maşallah. Bu yüzden istanbul içinde işlerimi hep öğle vakitlerinde halledip akşam 4 olmadan yola koyulmayı planlıyorum. Şayet saat 4 olmuşsa ve ben yolu yarılayamamışsam istanbul içindeki bi arkadaşıma gidiyorum, gece 10'a kadar oturup 30DK'da gidiyorum. Avrasya tünelini şöyle kartaldan beylikdüzüne kadar olanı olsa süper olacak. Ben buradan sirkeci'ye gitmeye kalksam zaten 1 saat.

 

Bu yüzden babamın sağ ayağına kramplar girdiği için (benim ayağım ağrıyor, onunkine kramp giriyor) elden gazlı araç tertibatı yaptırmayı düşündük ama alışması son derece zor bir şey olduğunu düşünüyorum. Motosikler gibi el hakimiyeti gerektiren bir şey. Bu yüzden benim aklıma ADAPTİF CRUISE CONTROL geldi. Zaten sıkıntı sıkışık trafikte ayağın sürekli aynı pozisyonda kalmasından dolayı oluyor. Uzun yolda 80'e sabitleyinde önünüze 50 ile giden birisi çıkınca araba kendisi fren yapıyor, önünüz açılınca da tekrar eski hızı olan 80'e geri çıkıyor. Bunu hepimiz biliyoruz ancak sıkışık trafikte ayağı pedaldan çekip, 20KM'ye sabitleyerek bunu kullanabiliyor muyuz? Bazen trafik 5 km'yle gidiyor 10'la gidiyor bazı incelemelerde köprü trafiğinde acc'nin kullanılabileceğini okumuştum.

 

Geçen TekstilKentten Mall İstanbul gişelerine kadar 1 saatte gidebildik ve neredeyse hiç 20-25km'yi geçemedik. Hep dur-kalk. Düz vitesi mondeoyla olunca sol ayağıma da ağrı giriyordu. Ya bizde bişi var ya da bu kadar trafik normal değil. Belki hep binek araba kullandığımız için yatar pozisyondan oluyordur, jeep veya pick-up kullansak olmayabilir tam emin değilim.

 

Yani kısaca: sıkışık trafikte 20-30km'ye sabitleyip hiç pedallara basmadan gitmek hangi araçta mümkün? 

 

Tabii ki 1.5 tonluk arabanın ve diğer insanların can güvenliğini 1 tane radar kamerasına emanet etmek tartışılır ama gerektiğinde hemen ayakla fren yaparız zaten hız düşük diye düşünüyorum.

  • Beğen 1
Yorum bağlantısı
Haşmet Güngör

CC 40 km altın da çalışmaz diye biliyorum. Yazılımla belki değişir ama şehiriçi sıkışık trafik de, sakıncalı bir durum bence.

  • Beğen 1
Yorum bağlantısı
Mükremin Aktuğ

Yeni İnsignia da adaptif hız sabitleme var.Test aracında kullandım oldukça başarılı olduğunu gördüm kii test videolarındada aynısı var.Lakin sonuçta bi makine.insan ister istemez tedirgin oluyor kontrolun kendisinde olmasını istiyor

Yorum bağlantısı
Eren Gökmen

fordda 4 vites 40 km/h altinda calismiyor diyor ama calisiyor. 3 viteste 30km/h civarlari bolca kullanmisligim vardir (focus 2 + cmax1)

simdiki aracimda 3. viteste calismiyor mesela. (onun yerine hiz sinirlayici koymuslar, adaptif degil)

Bence 1. veya 2. viteste cc calismaz. trafik icin pek uygun degil.

Yorum bağlantısı

Normal hız sabitleyici ile adaptif hız sabitleyici ayrı şeyler diye biliyorum. Davranışları farklı olabilir.

Yorum bağlantısı
Alper Başdemir

Adaptif cc de hızınız bir kere 40 km nin üzerine çıktığı zaman istediginiz bir hıza sabitliyorsunuz, ondan sonra araç 10 km hıza da düşse devreden çıkmıyor, önündeki araçla yeterli mesafeyi bulduğu zaman tekrar eski ayarladığınız hıza çıkıyor. Öndeki araç ile olan mesafenizide ayarlayabiliyorsunuz diye biliyorum. Araç o mesafeye göre öndeki araca göre hızını azaltıp yükseltiyor. Sadece tamamen durduğunuzda kendiliğinden ilk kalkışı yapmıyor diye biliyorum.

Yorum bağlantısı
Eren Gökmen

otomatik viteste olur. benim aklim hep manuelde :) ama trafikte problem olabilir az mesafe acilinca hemen biri dalmaya calisir oraya. aktif city-stop ta lazim. durduktan sonra kalkis yapinca cc tekrar aktiflestirilecek. Mesela cc 50km ye ayarliysa kalkistan sonra  aktiflestirilse ama önde mesafe yoksa, trafige ayak uydurabiliyor mu?

Yorum bağlantısı
Servet Aydın

Normal hız sabitleyici ile adaptif hız sabitleyici ayrı şeyler diye biliyorum. Davranışları farklı olabilir.

Aynen ayrı, mazda ile 30 201 km arası, 25 50 75 100 metre takip mesafeli takip var.
  • Beğen 1
Yorum bağlantısı
Eren Gökmen

Aynen ayrı, mazda ile 30 201 km arası, 25 50 75 100 metre takip mesafeli takip var.

abi giderken 25 metre mesafeye birisi illaki atlar. O zaman ne oluyor?

Yorum bağlantısı
Servet Aydın

abi giderken 25 metre mesafeye birisi illaki atlar. O zaman ne oluyor?

Fren yapıyor, arkada mesafe uygun ise, yoksa uyarı veriyor
  • Beğen 1
Yorum bağlantısı
Mehmet Pınar

En önemli konuyu atlamışsınız bence.Takip mesafesi yeterli olduğunda ya size kornalarla müdahale edecekler,ya da hemen önünüze geçmeye çalışacaklar.Düşünsenize İstanbul trafiğinde bir araç boyundan fazla boşluk bırakıyorsun.Ani önüne kırma durumlarında, ani tepkileri araç algılayamayacak veya ani fren  vs olacak.Yoğun trafikte bence pek kullanılmaz.

  • Beğen 1
Yorum bağlantısı
Mehmet Pınar

Yani sonuçta dediğime gelmiyor mu abi?


20-30 km seyir hızı arada 5 km lere düşme bence yoğun trafik?

Yorum bağlantısı
Servet Aydın

Yoğun trafik içinde zaten çarpışma uyarısı çıkacak adaptif cruise açılırsa. Araba sapıtır

  • Beğen 2
Yorum bağlantısı
Servet Aydın

Adaptif birde üstüne şerit takip olursa tadından yenmez... Devamlıda kullanılır :)

Bende şerit takip var ama direksiyona müdahale yok, anca çarpma riski olurda kaçarken tur yemezse yardımcı oluyor
Yorum bağlantısı
Cem Işık

Aynen ayrı, mazda ile 30 201 km arası, 25 50 75 100 metre takip mesafeli takip var.

Abi mazda ile kaç sefer adaptif fren sayesinde kazadan  kurtuldun, ondan haber ver :)

  • Beğen 1
Yorum bağlantısı
  • Çözüm
Tuna İşgören

Senin ihtiyacin olan traffic jam asist , Acc ve lane asist ile ortak çalışır, tabi dsg vites şartı var , yarı otonom sürüş sağlar.. superb düşündüğünüze göre VAG grubunda bu donanım mevcut

Yorum bağlantısı

adaptif CC şehri içinde ve trafikte sağlıklı çalışmaz. uzun yol için tasarlanmış genelde. ve uzun yolda bile sapıtıyor. virajlarda vs bazen önündeki aracı algılamadığı forumlarda yazıyordu

Yorum bağlantısı
Servet Aydın

Abi mazda ile kaç sefer adaptif fren sayesinde kazadan kurtuldun, ondan haber ver :)

Detayları boş verelim pek şey yapmayalım
Yorum bağlantısı

Bende şerit takip var ama direksiyona müdahale yok, anca çarpma riski olurda kaçarken tur yemezse yardımcı oluyor

 

Direksiyona müdahale yoktan kastınız sadece sesli uyarı mı ? Çarpa riskinde kaçarken yardımcı oluyor demişsiniz, madem bir müdahale gerçekleşiyor, sevgili Mazda mühendisleri neden şerit takipte müdahale eklememişler :( 

Yorum bağlantısı
Servet Aydın

Direksiyona müdahale yoktan kastınız sadece sesli uyarı mı ? Çarpa riskinde kaçarken yardımcı oluyor demişsiniz, madem bir müdahale gerçekleşiyor, sevgili Mazda mühendisleri neden şerit takipte müdahale eklememişler :(

Makas tabiri ile yaklaştım öndeki araca, hızım yüksek, önve çarpışma uyarısı ve fren asist aktif olup bekliyor, ben kaçtım sağa veya sola. Manevra açıma bakıyor, I ıh bu herif kurtaramayacak bu direksiyon açısı ile, ben az daha müdahale edeyim öndeki ile akraba olmadan diyor. Tüm bunlar milisaniye içinde gerçekleşir iken arka ve yan kör nokta hazır bekliyor. Eğer başka taşıt nesne var ise kaçma yeteneği tamamen sürücüye bırakılıyor.

Tüm bunlara rağmen şerit takibi yapmaması iyi. Sürücü uyur direksiyon başında. Çünkü yorgunluk tespit sistemi gerekir ilave olarak

  • Beğen 1
Yorum bağlantısı
  • Konuyu Görüntüleyenler   0 kullanıcı

    Sayfayı görüntüleyen kayıtlı kullanıcı bulunmuyor.

×
×
  • Yeni Oluştur...