İçeriğe Yönlendir

B5.5 Passat 1.9 TDI


Mustafa Arıkan

Recommended Posts

Ebrar Tüfek
Mustafa Arıkan yazdı:

Standart ve opsiyon olarak satın alınabilen tüm donanımlar eklenebilir. Yeterki paradan haber ver sen :) 

 

Çok hoşuma gidiyor şu iş, benim multivanda açılacak özellik bir iki tane, oda otoban sinyalinin 3 ten 5 e çıkarılması vs gereksiz şeyler. Outlander falan diyordum ama hepsi hikaye ne varsa volkswagen de var. İnşallah nasip olursa bir sonraki arabam b7 :)

Metin Akbal yazdı:

Yapilir. Yaptiracaksin en yakim Erzincan veya Ankara :)

 

Ankaraya her ay gidiyorum, yetkili servis mi önerirsiniz :)

Yorum bağlantısı
Mustafa Arıkan
Ebrar Tüfek yazdı:

 

Çok hoşuma gidiyor şu iş, benim multivanda açılacak özellik bir iki tane, oda otoban sinyalinin 3 ten 5 e çıkarılması vs gereksiz şeyler. Outlander falan diyordum ama hepsi hikaye ne varsa volkswagen de var. İnşallah nasip olursa bir sonraki arabam b7 :)

 

Ankaraya her ay gidiyorum, yetkili servis mi önerirsiniz :)

Ankara ve Konyada sağlam ustalar var bu işler için. Lazımsa yazayım.

Yorum bağlantısı
Doğan Arşiray

Ankara , Tekinler VW, şaşmaz Celal usta. eski usul iyi mekanik, ne gerekirse onu yapar. fiyatları da tam olması gerektiği gibi.

Yorum bağlantısı
Mustafa Arıkan

Benim tavsiye edeceklerim başka. Bir de herkes bu işlerle uğraşmıyor hatta anlamıyor bile. 

Yorum bağlantısı
Ebrar Tüfek
Mustafa Arıkan yazdı:

Ankara ve Konyada sağlam ustalar var bu işler için. Lazımsa yazayım.

 

Planlar tutarsa bu yaza lazım olacak

Yorum bağlantısı
Mustafa Arıkan
Mert Yeldan yazdı:

Güncel Km ne?

259.700

  • Beğen 1
Yorum bağlantısı
Ebrar Tüfek

Mustafa abi seninkinin makyajsızında, yani b5 kasada 1.8 125lik benzinlinin otomatiği tam otomatik mi tork kovertörlü mü ? Bide kaç vites 4 mü 5 mi, sağlammı şanzımanları :)

  • Beğen 1
Yorum bağlantısı
Sinan Akgöl
Ebrar Tüfek yazdı:

Mustafa abi seninkinin makyajsızında, yani b5 kasada 1.8 125lik benzinlinin otomatiği tam otomatik mi tork kovertörlü mü ? Bide kaç vites 4 mü 5 mi, sağlammı şanzımanları :)

Tam, Tork konvertör, 4 ileri

Yorum bağlantısı
Ebrar Tüfek
Sinan Akgöl yazdı:

Tam, Tork konvertör, 4 ileri

 

Bu şanzımanın sağlamlığı nasıl, bozulduğunda bi rektefiye maliyeti ortalama ne kadar olur. Manuel yerine tercih etmeye değermi ?

Yorum bağlantısı
Ersin Gökdemir
Ebrar Tüfek yazdı:

Mustafa abi seninkinin makyajsızında, yani b5 kasada 1.8 125lik benzinlinin otomatiği tam otomatik mi tork kovertörlü mü ? Bide kaç vites 4 mü 5 mi, sağlammı şanzımanları :)

Otomatik bir kaç tane rastladım. Memnun olmadıklarını söylemişlerdi.

Oğlumda 99 manuel B5 1.8 var. En ufak sıkıntı yok.

  • Beğen 1
Yorum bağlantısı
Ebrar Tüfek
Ersin Gökdemir yazdı:

Otomatik bir kaç tane rastladım. Memnun olmadıklarını söylemişlerdi.

Oğlumda 99 manuel B5 1.8 var. En ufak sıkıntı yok.

 

Bi abimde vardı 375 binde sattı 1.8 lpgli manuel. Ama galiba bu motor pek verimli değil. 1.8 atmosferik 125 lik 12.5 litre yakıyor. 1.8 turbo 150 beygir 10 litre yakıyor. 2 litreden fazla fark var. Dijital klimalı 1.8 125lik manuel temizi yıllarca binilir. 

  • Beğen 1
Yorum bağlantısı
Sinan Akgöl
Ebrar Tüfek yazdı:

 

Bu şanzımanın sağlamlığı nasıl, bozulduğunda bi rektefiye maliyeti ortalama ne kadar olur. Manuel yerine tercih etmeye değermi ?

Klasik 4 ileri şanzımanlar kolay kolay bozulmaz bozan da ya bakmamıştır ya da anla sen nasıl kullandığını. Rektefiye maliyeti bilemem de aşırı fiyatlar tutmaz bütün araçlarım otomatik manuel araba kendi aracım olarak hiç kullanmadım o yüzden değer mi birşey diyemem bozulsa da otomatik alırım. Otomatik çok yakar diye düşünülerek otomatikleri daha temiz kalmıştır zaten bence.

  • Beğen 1
Yorum bağlantısı
Ebrar Tüfek

 

Sinan Akgöl yazdı:

Klasik 4 ileri şanzımanlar kolay kolay bozulmaz bozan da ya bakmamıştır ya da anla sen nasıl kullandığını. Rektefiye maliyeti bilemem de aşırı fiyatlar tutmaz bütün araçlarım otomatik manuel araba kendi aracım olarak hiç kullanmadım o yüzden değer mi birşey diyemem bozulsa da otomatik alırım. Otomatik çok yakar diye düşünülerek otomatikleri daha temiz kalmıştır zaten bence.

 

Klasik 4 ileride o/d varmı ? B5 deki şanzımanda. 

Yorum bağlantısı
Sinan Akgöl
Ebrar Tüfek yazdı:

 

 

Klasik 4 ileride o/d varmı ? B5 deki şanzımanda. 

Yanılmıyorsam yok.

Yorum bağlantısı
Ersin Gökdemir
Sinan Akgöl yazdı:

Klasik 4 ileri şanzımanlar kolay kolay bozulmaz bozan da ya bakmamıştır ya da anla sen nasıl kullandığını. Rektefiye maliyeti bilemem de aşırı fiyatlar tutmaz bütün araçlarım otomatik manuel araba kendi aracım olarak hiç kullanmadım o yüzden değer mi birşey diyemem bozulsa da otomatik alırım. Otomatik çok yakar diye düşünülerek otomatikleri daha temiz kalmıştır zaten bence.

Kullanım hatası doğru. Fakat en önemlisi ehil usta olmaması ve yaparım düşüncesi ile daha fazla zarar vermesi.

Zaten çoğu yerde otomatik şanzıman ustasını zor buluyorsunuz.

Yorum bağlantısı
Sinan Akgöl
Ersin Gökdemir yazdı:

Kullanım hatası doğru. Fakat en önemlisi ehil usta olmaması ve yaparım düşüncesi ile daha fazla zarar vermesi.

Zaten çoğu yerde otomatik şanzıman ustasını zor buluyorsunuz.

Haklısınız o yüzden çekici üstünde İzmir'den geldim :) Bu şanzımanları bozan ilk bakımını yapmayıp hor kullanan kullanıcı, üstüne de işi bilmeyen usta birleşince dediğiniz oluyor Ersin bey haklısınız.

  • Beğen 1
  • Teşekkür 1
Yorum bağlantısı
Mustafa Arıkan
Ebrar Tüfek yazdı:

Mustafa abi seninkinin makyajsızında, yani b5 kasada 1.8 125lik benzinlinin otomatiği tam otomatik mi tork kovertörlü mü ? Bide kaç vites 4 mü 5 mi, sağlammı şanzımanları :)

Sinan hocamın yazdığı gibi 4 ileri tork konvertörlü şanzıman var. VW üretimi. 
Kötü şanzıman değil. Ama yaşı gereği sorunları olabilir. Hidrolik beyninden kaynaklı problemler oluyor genelde. 
Evet çok verimli bir motor değil. Turbo olanının yakıt tüketimi daha düşük.

1.9 TDI otomatik olanlarda var B5 kasada. 110hp’lik motorda var sanırım. Aynı şanzımanı kullanıyorlar. 
B5.5’e geçince motor ve şanzıman değişti.

  • Teşekkür 1
Yorum bağlantısı
Mustafa Arıkan

Yağ Bakımı (260.000km)

 

Yağ bakım zamanı gelmişti. 11.11'de malzemeleri almıştım her şey hazırdı. Km'yi bekliyordum.

Filtreleri Bosch almıştım. Yağ ise LM TopTech 4600 5w30.

49393950846_6d2afc3d45_c.jpg

 

Geçen gün termostat değiştirirken termostat yuvasının yan tarafından giren soğutma su borusunun contasını değiştirememiştik. Serviste parça kalmamış, yılbaşına denk geldiği için siparişler geç gelmiş. Bu zamana kalmıştı. Onu da hallettik.

 

  • Beğen 6
Yorum bağlantısı
Mustafa Arıkan
o hangisiymiş parca?

8 nolu parça Okay. Normal o-ring değil. Daha yassı bir conta. Çok hafif antifriz kaçıyordu oradan.

2f2a0ccfd58082ca5008b7ae9f073763.jpg
Yorum bağlantısı
Ebrar Tüfek
Mustafa Arıkan yazdı:

 

ESP direksiyon açı sensörlü airbag sargısı, ayna, alternatör kayış gergisi (geçen ay 500 küsür lira verdim) filan var. Orijinal sağlam bir çift rot başı var :) Gömü bulmuş gibi sevindim. :) 

 

49283124668_c184da6983_c.jpg

 

Mustafa abi direksiyon duruyormu :)

Yorum bağlantısı
Mustafa Arıkan
Ebrar Tüfek yazdı:

 

Mustafa abi direksiyon duruyormu :)

Duruyor Ebrar

Yorum bağlantısı
Ebrar Tüfek
Duruyor Ebrar
Benim arabanın highline 174 hp lik olanlarında senin direksiyondan var, alttaki de benim direksiyon, highline oem multimedya sistemi bulabilirmiyim bilmiyorum, çok zor. Direksiyonu görünce acaba dedim, oem multimedya, highline direksiyon, birde orjinal araç telefonu bulsam çok orjinal birşey olur. Türkiyeye gelen multivanlarda araç içi telefon görmedim, golf 7 direksiyonunu takmayı düşünüyordum ama ileride iç trimleri ahşap görünüm, koltukları kahverengi deri kaplama yapacağım, senin direksiyon golf 7 den daha çok yakışır gibi geldi gözüme, orjinal parça çünkü. 9f06939c1696cdb0a5b74296f2b68b36.jpg531b5b7c08b740ad536e7ebf09922b45.jpg
  • Beğen 1
Yorum bağlantısı
  • Konuyu Görüntüleyenler   0 kullanıcı

    Sayfayı görüntüleyen kayıtlı kullanıcı bulunmuyor.

×
×
  • Yeni Oluştur...