İçeriğe Yönlendir

Seat Leon FR 1.4 TSI 150 HP DSG (Yavru Kurt)


Misafir

Recommended Posts

(düzenlendi)

Herkese merhaba,
 

Forumda bir çoğunuzun bildiği üzere uzun zamandır almayı çok istediğim Leon FR ımı 10 aralık günü teslim aldım. Alırken çektiğim ekonomik sıkıntıların yanında birde aracın rengi konusunda Seat ve Doğuş oto ile çok kavga ettim neyseki imkansız dedikleri şey benim Almanya ve İspanya'ya şikayet etmemiz ayrıca benimde ortalığı ayağa kaldırmam sonucu düzeltildi, bu konuda bana yardımcı olan Özlem'e de teşekkür ediyorum Doğuş oto onu da benimle beraber sinir hastası yaptı ama neyse çözüldü sonunda. Aracı teslim almama 15 gün kala 3500 lira kur zammı ve 3000 lira ötv zammı yedim ama 1 ay kavgasını verip Türkiye'ye zar zor getirttiğim Apollo Blue FR ımı başkasının alıp sefasını sürmesine gönlüm razı olmadı ve gözümü karartıp aldım. Aracın konusunu bugüne kadar kendimce sebepler yüzünden hemen açmadım bugüne kısmetmiş, havaların soğuk ve yağışlı olmasından ve kış lastiklerinin olmamasından dolayı otoparktan pek fazla çıkartmıyorum o nedenle araç henüz 770 km de, fırsat buldukça güzel ve yağışsız havalarda kullanıyorum, günlük kullanımda hala babamın kuryeyi tercih ediyorum.
 

Araç 1.4 TSI 150 hp lik olan versiyonu, 250 nm tork ve 7 ileri kuru kavrama Dsg şanzımana sahip, 0-100 km hızlanması net 8 sn, sadece 1180 kg ağırlığında, 3 farklı sürüş modu var; bunlar eco, normal ve sport. 


Eco modda araç hissedilir şekilde sakinleşiyor, gaz tepkileri yavaşlıyor, düşük devir yüksek vites mantığı ile aracı yürütüyor tamamen şehir içi kullanım için yapılmış ve yakıt tasarrufu odaklı bir mod, ayağınızı gazdan çekinde hemen boşa atıp sailing moda geçiyor. Henüz motorun alışma döneminde olmasından dolayı şuan daha çok eco modda kullanıyorum.
 

Normal modda ise araç hem sert hemde sakin kullanıma hazır hale geliyor, ancak eco moddaki gibi sailing moduna geçmiyor, her zaman aracı viteste tutuyor ve gaz tepkisi eco moda göre daha keskin bu modu açıkcası pek fazla kullanmıyorum, biraz ecodan biraz sport moddan alınmış gibi pek gerek yok.
 

Sport modda ise araç bambaşka bir hale geliyor, zaten kırmızıya dönen ambiyans ışıklarından bunun işaretini size veriyor,(bu arada eco mod ve normal modda kapı içi ambiyans ışıkları beyaz renkte yanıyor sadece sport modda kırmızıya dönüyor) direksiyon sertleşiyor ve gaz tepkisi inanılmaz keskinleşiyor aynı zamanda hızlanıyor aracı sürekli viteste tutuyor, 150hp nin tamamını hatta fazlasını gaz pedalında hissediyorsunuz, koltuğa yapıştırma garantisi var çok keyifli ama bir o kadarda yakıt açısından tehlikeli bir mod, şuan ara ara sporta alıp motoru yavaş yavaş alıştırıyorum, 1000 km olduktan sonra sport modda daha fazla zaman geçireceğim gibi.
 

FR almadan önce aklımda tek soru işareti aracın konforuydu, fakat aldıktan sonra hiç korkutuğum gibi çıkmadı, şehir içinde oldukça rahat normal kullanımda hiç rahatsızlık vermiyor tabi her koşulda gergin ve sert bir şasi ile süspansiyona sahip olduğunu size hissettiriyor, amortisör çalışma aralıkları haliyle biraz düşük, sınıra çabuk geliyor ancak yine de bana göre kabul edilebilir bir seviyede bu tipte bir araç için yeterli zaten FR alıpta pamuk gibi konforlu bir araç beklentisine girmek yanlış olur.
 

Şanzıman için uzun uzun yazmama gerek yok bildiğiniz 7 ileri kuru kavrama Dsg işte, vites geçişlerini hissettirmiyor sadece dur kalk trafikte 1. ile 2.vites arası bazen kararsız kalıyor, ben Dsg yi korumak için sıkışık trafiğe girdiğim anca aracı manuel moda alıyorum ve böylece elimden geldiği kadar 1.ile 2.vitesteki kararsızlıktan şanzımanı kurtarmaya çalışıyorum.Stop ederkende şanzımana yük bindirmem için önce el frenini çekip aracın ağırlığını el frenine veriyorum, Dsg ömrü için bu çok basit ama bir o kadar da önemli bir kural. Hatta sıfır araç almak için bu kadar imkanları zorlamam ve sıkıntı çekmemim sebebi 2.elde Dsg li araçlara güvenememiş olmam malum araç birde FR olunca 2.el otomatiğine hiç güvenemedim Dsg çoğu kişi tarafından doğru kullanılmıyor birçok kullanıcı bu ufak fakat önemli kuralları hiç umursamıyor bile.

Çoğu kişininde söylediği gibi leon tam bir F/P aracı özellikle FR, araç dolu olarak geliyor, ön arka led farlar, cam tavan, özel FR koltukları, kırmızı dikişler, fr ön ve arka tampon, fr jantlar, ambiyans aydınlatması gibi farkları var, iç mekanda bu bana göre çok büyük bir fark yaratıyor, gerçi makyajlanan leonun fiyatları çok zamlandı bundan sonra ne kadar F/P aracı olur orasını bilemiyorum ama en azından ben alırken 3 defa gelen euro kuru zammı ve son gün gelen ötv zammına rağmen öyleydi.
 

Arka süspansiyonlar torsiyon, aynı zamanda araçta xds denilen difransiyel kilidi var vag.com ile strong moda alınabiliyor ancak ben yaptırmadım çok gerek yok açıkcası, birde şehir efsanesi dönen leonun yol tutuşunun çok kötü olduğu hikayesi var kime sorsanız yerden yere vuruyor ve eleştiriyor tamam öyle virajda harikalar yaratan bir araba değil önden yola tutunuyor onda sıkıntı yok ama arkasını salmaya meyilli ancak esp hemen devreye girip durumu toparlıyor öyle abarttıkları gibi bir durum yok, arka tarafın kendini salmasını da birazda aracın cok hafif olmasına bağlıyorum dediğim gibi sadece 1180 kg buna 250 nm torkuda eklediğinizde düşük hızlardaki virajlarda bazen sıkıntı yaratabiliyor ama hızlanınca yere bastığı için bu sıkıntı pek kalmıyor bu arada Servet abi de acımasızca viraj testini yaptı onay verdi.

Aracın üzerinde Bridgestone Turanza T001 ler geldi bu lastikleri hiç sevmedim taş gibi resmen inanılmaz sertler, yola tutunması çok zayıf, virajdaki sıkıntının sebebi de biraz da lastikler, en kısa zamanda iyi bir lastik alıp bunlardan kurtulmayı düşünüyorum böyle bir arabaya bu lastikler hiç olmamış.
 

Aracın sevmediğim tek yanı aracın led farları, gündüz ve gece dışardan görünüşü harika ama kuru havada geceleri sıkıntısı yok ancak özellikle yağmurlu gecelerde aydınlatması çok ama çok kötü farlar yanıyor mu yanmıyor mu emin olamıyorsuz makyajlı versiyonda ledleri güçlendirdiklerini söylüyorlar bilemiyorum ama şuanki leonun led farları sıkıntılı.
 

Ses sistemi içinde gayet iyi diyebilirim, hele kuryeden sonra konser salonu gibi geldi bana, aslında evimde sub ve amfim vardı ama onları malesef aracın garantisini bozacakları için araca ekletemiyorum o nedenle standart ses sistemi ile kullanmaya devam edeceğim.
 

Yakıt tüketimine gelecek olursak, şuana kadar aracı otobanda açık trafikte de kullandım, en sıkışık trafiğe de girdim yani bildiğimiz İstanbul içi trafikte her koşulda kullandım, uzun dönem ortalama hızım 29 km ve yakıt ortalaması da 7.4 litre şuanda, aracı bu arada sürekli çok sakin kullanmıyorum %60 sakin %40 agresif kullanıyorum diyebilirim, uzun yolda ise 100-120 km arasında 4.5 litreye kadar düşebiliyor ancak malum TSI motor yakıtın ucu açık o yüzden sürekli sport modda agresif kullanırsanız çok rahat 20 litreyi görebilirsiniz.
 

Aracı alır almaz hemen Heroicdetailing Boraya teslim ettim sağolsun yine harika bir iş çıkardı ve araca yapılabilecek en iyi ürünler ile seramik kaplama yaptı daha sonra da aracın bazı gizli özelliklerini açtırdım;
 

  • Kadran selamlama
  • Kontak kapalıyken cam kapatma
  • Yağmurda otomatik sunroof kapama
  • Tek tıkla ayna kapama
  • Gündüz farındayken arka led farlarında yanması
  • Yol bilgisayarında Tur Zamanı kronometresi
  • Arka park sensörü ekrana yansıtma
  • Soğutma sıvısı sıcaklığı gibi özellikler vagcom ile aktif hale getirildi.
     

Ayrıca Servet abim sağolsun karda kışta gece gece üşenmedi A118 araç kamerası montajını yaptı, kesme biçme yaparken beni arabanın yanından uzaklaştırdılar o yüzden ben
görmedim ne yaptığını iyi de oldu aslında kendisine bu vesile ile tekrar teşekkür ediyorum.
 

Velhasılkelam yine olsa yine alırım dediğim bir araç, sırada ön lip, ön tampon kaplama, arka difüzör ve ön camlara film yaptırmak var kısmetse.

Allah sizlere daha iyilerini nasip etsin.

 

Nlybqg.jpg

kG2YkJ.jpg

Yq15Bk.jpg

DBLkM3.jpg

m4V8P4.jpg

Er7EYg.jpg

jXEY5W.jpg

ad4B52.jpg

 

 

tarihinde Doğuş Bağ tarafından düzenlendi
Yorum bağlantısı
Ali Cihangiroğlu
(düzenlendi)

Hayırlı olsun kardeş, çok güzel, renk ayrı güzel... :)

:nazar::nazar:

tarihinde Ali Cihangiroğlu tarafından düzenlendi
Yorum bağlantısı
Harun Kocaçalışkan

Cok guzel bir anlatim olmus masallah guzel gunlerde binin.

Yorum bağlantısı
Alper Aytar

Hayırlı uğurlu olsun güle güle kullanın Maşallah araba ateş ediyor :)

Yorum bağlantısı

Doğuş bey aracınız hayırlı olsun. Çok güzel maşallah.:nazar: Ayrıntılı tanıtım için ayrıca teşekkür ederiz. ;)

Mükerrer olan konunuz silinmiştir. Bu konudan devam edebiliriz :good1:

Yorum bağlantısı
Erdal Aydın

Gözlerimi ovusturdum yanlış mı okuyorum diye.

Yorum bağlantısı
5 dakika önce, Mert Yeldan yazdı:

Hayırlı olsun kardeş renk çok güzel nazarlık tak bir kaç yere.

 

Zaten araç nazar boncuğu gibi :D İşi zor benım mavi focus'da neler çektim :)

Yorum bağlantısı
Hakan Gürsu

Bende tanıtım nerde kaldı diyordum, canavarı güle güle kazasız belasız kullan. 0-100 de baya iyiymiş bu arada.

Yorum bağlantısı
Mert Yeldan
 
Zaten araç nazar boncuğu gibi [emoji3] İşi zor benım mavi focus'da neler çektim [emoji4]


Beyaz candır, kir pis çamur ve nazar göstermez
  • Beğen 1
Yorum bağlantısı
Ramazan Turan

Güle güle kullanın. Test ettiğim bir araç, çok keyifli ama ben sedana yöneliş ve yakıtından korktuğum için test sürüşünden ileriye gidemedim. 

Yorum bağlantısı
Selim Kaya

Güzel günlerde kullanın inşallah. Maşallah kendisi de nazar boncuğu gibi. 

Yorum bağlantısı
Taner Kültüroğlu

hayırlı olsun şahane bir araç maşallah :nazar:

Yorum bağlantısı
Sadık Taşyürek

hayırlı olsun Doğuş, güle güle iyi günlerde kullanmak nasip olsun.

Yorum bağlantısı
Mustafa Karaaslan

Allah kaza bela vermesin güle güle güzel günlerde kullanın. Ses sistemi konusuna gelirsek benim açımdan baslar tizler ses kalitesi ve kararında yüksekliğiyle çok güzel sistemi var leona ilk bindiğimde bir gidişi iki müzik sistemi işte bu dedirtti. Tekrar hayırlı olsun maşallah :nazar: 

Yorum bağlantısı
Oğuzhan Demir

Hayırlı uğurlu olsun Doğuş. Rabbim trim sesi duyurmasın :nazar: 

Bir kaç yıl önce forumdan bir kaç arkadaş ile Erzurum'da bakmıştık, led farlar beni benden almıştı, dakikalarca oynadım en son beni sopa ile uzaklaştırdılar arabadan.

Bir de o modelin arka koltuk altlarına bayılmıştım, taban ön taraftan daha derin olduğu için baya ferahlık sağlıyordu, onu anlamak içinde 3-5 dk incelemiştim.

Yorum bağlantısı
Evren Erakçora

Renk çok güzel, aracın hafif olması virajda avantaj sağlar. Benim tahminim yol tutuş iyidir. 

Yorum bağlantısı
Sedat Ünsal

tam dolu depoyu anca selamlarken görebiliyoruz heralde.:D 

 

kazasız belasız güle güle kullan.:nazar:

Yorum bağlantısı
Servet Aydın

Bi dakka ya. Akşam denediğim vakit eco moddamıydı zalım. Az gelsene sen bizim buralara doğru

Kamera montajı sonrası yanan kabloyu ben görmedim

  • Beğen 1
Yorum bağlantısı
  • Konuyu Görüntüleyenler   0 kullanıcı

    Sayfayı görüntüleyen kayıtlı kullanıcı bulunmuyor.

×
×
  • Yeni Oluştur...