Mehmet Sezgin 27 Şubat 2017 Paylaş 27 Şubat 2017 merhaba arkadaşlar aracımda uzun süredir geç ısınma sorunu vardı yaklaşık 1 yıl önce termostatı değiştirdim soğuklarda çok uzun bir süreli kullanma imkanım olmadığı için tam olarak kontrol etme şansım olmadı geçtiğimiz günler artık iyice bıktım bu sorundan -17 derecelerde uzun yolda giderken doğru düzgün ısınamadım neyse havaların ısınması ile termostatı tekrar değiştireyim dedim bu defa kendim yaptım yaklaşık 1 saatimi aldı tüm işlemler değiştirme işlemine başlamadan önce motorun soğuk olmasına dikkat edin ciddi yaralanmalara sebep olabilir yedek su deposunun kapağını açın öncelikle hava filtresi ve turbo hortumu sökülecek mazot filtre hortumlarını sökmeden bağlantı vidalarını sökerek biraz yukarı alıyoruz termostat üzerindeki hortumları söküyoruz bu esnada yaklaşık 2 litre civarı antifirizli su akacaktır isterseniz aracın altına bir kap koyarak bunları toplayın süzdürüp tekrar koyun tercih size kalmış kalan miktarı komple antifiriz ilavesi yapın sonra termostatın 4 adet bağlantı vidasını 8 mm lokma ile söküp yavaşca yerinde alıyoruz sökülen termostatı incelediğim zaman fiziki bir anormallik gözlemledim resimde sağdaki eski soldaki yeni termostat. yeni termostat 1.6 peugeot/citroen orjinal termostat(motorlar aynı olduğu için fark etmiyor) fordun kendi orjinalıini piyasada bulamadım eski termostatın resimde kırmızı işaretli olan kısmı yerinden çıkmış vaziyette idi ya takarken bu şekilde idi veya aç/kapa çalışırken bu konuma geldi buna dikkat etmek lazım.konrol ettiğimiz bariz bir şekilde kaçırma olduğunu gördük aracın geç ısınması gayet normalmiş. yerinden çıkmış olan kısmı oturtup kontrol ettik herhangibir kaçırma yoktu ama yeni malzeme almış olduk bu vesile ile yeni yenidir dedik değiştirdik. bu da yeni termostat yeni taktığımız termostatın mavi contalı kısmına sıvı conta sürüp o şekilde montajını yaptık tüm hortumları yerine takıp yedek su deposunu doldurup aracı çalıştırıyoruz yedek su deposunun kapağı açık kalsın.fan çalışınca termostat açar ve yedek su deposundan bir miktar daha su motor içerisine gider yedek su deposundaki su seviyesini tamamlayıp termostatın etrafında kaçak olmadığından emin olduktan sonra hava filtresi ve turbo hortumunu yerine takıp 5-10 km aracı sürüp tekrar kontrol edin. birkaç gün yedek su deposunu ve aracın altını su kaçağı olmadığından emin olmak için kontrol edin. hepsi bu kadar 11 Yorum bağlantısı
Sinan Kaya 28 Şubat 2017 Paylaş 28 Şubat 2017 Geçmiş olsun ayrıntılı resim ve anlatım için teşekkürler geçen sene bende söktüm ama değişim yapmadım. Aslında bende bi yerleri sökerken resim çekip eklemek istiyorum ama her seferinde bi aksilik çıkıp kaliyor. Ayrıca bizim ustalar da kronik bir arıza bir iki sefer üst üste gelince hemen kronik oluyor. 1 Yorum bağlantısı
Sinan Kaya 2 Mart 2017 Paylaş 2 Mart 2017 (düzenlendi) 2 saat önce, Metin Taşcı yazdı: bu sorun için gittigim de, lifteki aracında su kacırma sorunundan termostat değişimi yapılıyordu, o zaman şans işi Tabi kı de ortalama dört beş araç aldım bu zamana kadar ilk aldığım ve şimdiki ford du ikisine harcadığım parayı hiç birine harcamadim. .tabi ilk araba heyacani da var Di ama ford yedek parça biraz pahalı ve yine diyorum bir de sans isi 2 Mart 2017 tarihinde Sinan Kaya tarafından düzenlendi Yorum bağlantısı
İsmet Keçik 1 Nisan 2021 Paylaş 1 Nisan 2021 Arkadaşlar yeni konu açmak istemedim.. 2004 c-max tdci de benimde geç ısınma sorunum var. Yolda giderken düşmeye başlıyor hiç daha ortaya geldiğini hatırlamıyorum fakat sıcak hava üflemede sıkıntı yok 20 km gitsemde sürekli 60 ibaresinin biraz üstünde kalıyor. Termostat dediler.. Değişmesi mesele değil fakat hangi marka alayım? 130 tl ye de var 250 tl ye de Yorum bağlantısı
Recommended Posts