İsmet Keçik 11 Mart 2017 Paylaş 11 Mart 2017 Arkadaşlar airbag sökme takma işlemi sonrası airbag lambası yandı normal karşıladım. Elimde modifiyeli elm vardı bununla söndürüyorum 2 saniye sürmüyor tekrar yanıyor. Bir arkadaşa sordum onla silince olmuyor serviste sildir gider dedi hayırlısı inşallah airbage zarar vermemişizdir. Gerçi tırnakları gevşetip çıkarttım başkada bir işem yapmadım açıkçası soketleri kontrol ettim bişeyde göremedim Yorum bağlantısı
Mehmet Sezgin 11 Mart 2017 Paylaş 11 Mart 2017 modifiyeli elm ile sönmesi lazım daha önce ben söndürdüm forscan programını da kullanabilirsiniz bir de onunla deneyin hata kodu olarak ne veriyor 1 Yorum bağlantısı
İsmet Keçik 11 Mart 2017 Yazar Paylaş 11 Mart 2017 Ben normal şu hız sabitleyici kurduğumuz programla siliyorum anlık sönüp geri geliyor. Anlamadım hayırlısı birde forscan dan deneriz teşekkürler cevap için. Başka bi olabilir onu merak etmedim değil kolay arıza yapacak bişey değil aslında. Yorum bağlantısı
Mehmet Sezgin 11 Mart 2017 Paylaş 11 Mart 2017 hata kodu veriyor mu veriyorsa o kod üzerinden yorum yapılabilir 1 Yorum bağlantısı
İsmet Keçik 11 Mart 2017 Yazar Paylaş 11 Mart 2017 Hmm şu an bakmam imkansız ama bakınca tekrar yazayım yardımlarınız için sağolun Yorum bağlantısı
Çağlar Bayur 11 Mart 2017 Paylaş 11 Mart 2017 Arıza lambası yanınca bir yerde arıza var demektir. Hangi cihaz silerlse silsin arıza varsa yeniden yanacaktır. Airbag neden söküldü. 1 Yorum bağlantısı
İsmet Keçik 11 Mart 2017 Yazar Paylaş 11 Mart 2017 Hız sabitleyici düğmelerini monte ettim o kadarAcaba soketlerde mi sıkıntı oldu anlamadım ki Yorum bağlantısı
İsmet Keçik 11 Mart 2017 Yazar Paylaş 11 Mart 2017 Hata kodu bu büyük ihtimal söküp taktığım soketlerle alakalı inşallah sargılara zarar vermedik gerçi orayı sökmedim Yorum bağlantısı
Çağlar Bayur 12 Mart 2017 Paylaş 12 Mart 2017 Direksiyon komple söküldü mü. Sökülü iken motor çalıştı mı o sırada sağ sol yapıldı mı. Soket çalışması nerede nasıl yapıldı. Sizdeki rutin bir arıza değil. Bir işlem sonrası ortaya çıkan bir arıza Yorum bağlantısı
İsmet Keçik 12 Mart 2017 Yazar Paylaş 12 Mart 2017 Direksiyon komple sökülmedi sadece havabyastığı tırnakları çıkartılana kadar motor çalıştı tırnaklardan sonra motor söndürüldü soketler söküldğ birde alttaki 9 lu soket söküldü Yorum bağlantısı
Sani Gerşon 12 Mart 2017 Paylaş 12 Mart 2017 Arac calisirken söküm gerçekleştirilmiş. Sonrasinda uzman olmadiginiz icin bi zarar verilmis olabilir. IDS ile bi kontrol ettirmekte fayda var. 1 Yorum bağlantısı
İsmet Keçik 12 Mart 2017 Yazar Paylaş 12 Mart 2017 Airbag çalışırken söküldü fakat yalnızca tırnaklar attırıldı direksiyon rahat dönsün diye . Daha sonra kontak kapatılarak soketler söküldü. Airbag olmadan araç çalıştırmanın bir sıkıntısı olduğunuda zannetmiyorum ama tabi iddaa etmiyorum dur bakalım hayırlısı çünkü bir ara airbag yerinde değilken çalıştırma işlemi yaptım Yorum bağlantısı
Mehmet Sezgin 12 Mart 2017 Paylaş 12 Mart 2017 On 11.03.2017 at 17:20, İsmet Keçik yazdı: Hata kodu bu büyük ihtimal söküp taktığım soketlerle alakalı inşallah sargılara zarar vermedik gerçi orayı sökmedim bu sayfada Read butonuna basıp airbaglerin direnç değerini okuyabilirsiniz genelde 2-3 ohm arası değer olması lazım bu değerlerden farklı ise öncelikle soketleri tekrar kontrol edin ayrıca Procedure sayfasından rcm modülü resetlemeyi deneyin soket söküp takılmayla kesinlikle bozulmaz çok defa tecrübe ettim Yorum bağlantısı
Mehmet Sezgin 12 Mart 2017 Paylaş 12 Mart 2017 Bu sayfada detaylı anlatım mevcut yalnız İngilizce baştan sona kadar okumanızı tavsiye ederim. http://workshop-manuals.com/ford/c-max_2003.75_06.2003/mechanical_repairs/5_body_and_paint/501_body_and_paint/501-20b_supplemental_restraint_system/description_and_operation/diagnosis_and_testing/air_bag_and_safety_belt_pretensioner_supplemental_restraint_system_(srs)_vehicles_built_up_to_06-2004/#G167760p31 1 Yorum bağlantısı
İsmet Keçik 12 Mart 2017 Yazar Paylaş 12 Mart 2017 Herkese çok teşekkürler şimdi vaktim oldu tekrar direksiyon altındaki soketi kontrol ettim aynı dediğim gibi ben cc için tesisat çekip bu sokete girdiğimde tekrar takarken biraz kibar davranmışım [emoji4]arkadaşımın dediği gibi ohm değerleri normal olmasına rağmen silemiyordum soketi içe doğru biraz zorlayınca problem çözüldü 1 Yorum bağlantısı
Çağlar Bayur 12 Mart 2017 Paylaş 12 Mart 2017 Vesile ile kontak açıkken airbag civarında işlem çok risklidir amann 1 Yorum bağlantısı
İsmet Keçik 12 Mart 2017 Yazar Paylaş 12 Mart 2017 Peki bişey soracam araç çalışmazken direksiyonu zorlayıp döndürmek daha riskli değil mi? Yorum bağlantısı
Mehmet Sezgin 12 Mart 2017 Paylaş 12 Mart 2017 risk sıralaması değişir kontak açık iken airbag patlaması kişide ciddi yaralanmalara neden olur direksiyonu zorlayarak çevirmek sadece araca zarar verir airbagler sökülmeden önce akü kutup başı ayrılıp 5-10 dakika airbaglerini deşarj olmasını beklemek daha iyidir. neyse bu vesile ile herhangi bir kazaya meydan vermeden sıkıntı giderilmiş tecrübe kazanmış oldunuz geçmiş olsun 1 Yorum bağlantısı
İsmet Keçik 12 Mart 2017 Yazar Paylaş 12 Mart 2017 Yok risk değerlendirmesi değilde sanki arıza riski açısından demiştim hani bilgilenmek için araç airbag i öyle normal şartlarda sensörden sinyal almadan patlat mı ki acaba çünkü bazı araçlardan resmen adamlar vurarak söküyorda Yorum bağlantısı
Mehmet Ozyurek 12 Mart 2017 Paylaş 12 Mart 2017 43 dakika önce, İsmet Keçik yazdı: Peki bişey soracam araç çalışmazken direksiyonu zorlayıp döndürmek daha riskli değil mi? Hayır.. bir risk yok bunda... Airbag sökerken takarken kontak kapalı olmalı.. Airbag sökülü iken kontak açılmamalı.. Yorum bağlantısı
İsmet Keçik 12 Mart 2017 Yazar Paylaş 12 Mart 2017 Mehmet abi peki hidrolik bir direksiyonu veya elektrikli destekli bir direksiyonu çalışmazken zorlamak sistemin bozulması açısından risk yapmaz mı çünkü hidroliğe veya motora istemsiz kuvvet uygulanıyor. Birde hava yastığı sökülü iken nasıl bir risk var çalıştırmada sonuçta en fazla hata vermezmi hava yastığına ulaşılamadığı içinHa bu arada cidden bilgilenmek için soruyorum Yorum bağlantısı
Mehmet Sezgin 13 Mart 2017 Paylaş 13 Mart 2017 hava yastığı sökülü iken çalıştırmada hiç bir sakınca yok sadece ikaz verir sistemde elektrik varken sökmek risklidir çünkü batarya bağlantısı olduğu sürece birçok sistemde elektrik mevcuttur workshop manual de yazar bataryayı söktükten sonra hava yastıklarının deşarj olması için özel cihazlar bağlanır bu cihazlar yoksa 5-10 dakika beklenir elektrik var iken sökülürse patlamayabilir ama risk alırsınız patlarsa 1 Yorum bağlantısı
Serkan Toker 13 Mart 2017 Paylaş 13 Mart 2017 Hava yastığı öyle pek kolay patlayacak bir şey değil. Sökülü iken kontak açılırsa yok veya arızalı diye arıza kodu düşer, takılınca ışığı yanmaya devam edebilir vs. Direksiyonu çevirince hidroliğe veya pompaya yük binmez, o pompa yardımcı sistem zaten. Eski araçların direksiyonu zor döner durduğu yerde bilirsiniz. Hiç bir zararı olmaz, yorulursunuz sadece.. 1 Yorum bağlantısı
Mehmet Ozyurek 13 Mart 2017 Paylaş 13 Mart 2017 Mehmet Bey güzel açıklama yapmış.. Hava yastığı risktir. Özel muamele gerekir. Hava yastığı takılı değilken kontak açarsanız sadece arıza kodu bırakır. Onu da siz silebiliyorsunuz zaten. o konuda sıkıntı size göre yok. Cevap verirken tüm üyelerin okuyacağını düşünerek yazdığımız için o şekilde yazarım. Bir başkası aynı şeyi yapar, arıza lambası yanar, söndürmeye gider 50 lirasını alırlar, söndürmeye gitmez yada giderken kaza yapar hava yastığı açılmaz zan altında kalırız. 1 Yorum bağlantısı
Recommended Posts