M.Fatih Yüce 3 Nisan 2018 Yazar Paylaş 3 Nisan 2018 Aracın şanzımanı son bir haftadır sinirimi bozuyordu randevu aldım servise gittim.Arıza kaydına baktılar bir şey çıkmadı (ki arıza lambası yakmadı çıkmaz dememe rağmen) beyine reset atıldı yazılım yeniden yüklendi ve kavramaya kalibrasyon yapıldı.Sorun devam ederse yine gelirsin mekanik parçaları inceleriz onlarda sorun varsa değişim yaparlarmış vs.vs...Eğer sorun devam ederse aracı bir daha size getirmeme gerek kalmayacak çünkü satacağım dedim.Sonra tesadüfen ben yaşlarda bir bey ile tanıştım araçtan memnun olmadığımı değiştireceğimi söyledim.Adam oranın servis danışmanlığını yapan 36 senedir atomotif sektöründe çalışan bir mühendismiş.Son 10 yılını reno servisler müdürü olarak geçirmiş vw 'dede uzun yıllar çalışmış biri çıkmazmı Uzun konuşmamız neticesinde çift kavramaların çok fazla elektronik bir yapısı olduğunu şöför tepkilerine karşı çok fazla hızlı adaptasyon sağlamaya çalıştığını ve bunu yapmaya çalşırken bir insan beyni gibi esneyememesinden dolayıda kafasının karışıp diğer mekanik şanzımanlara göre fazla hata yaptığını söyledi. Anlayacağınız çok fazla sensörden bilgi alıyor gelen bilgiler ile kafası karışıyor ve bazı kişileri mutsuz edebiliyormuş (benim gibi) . Eğer değiştirme yoluna giderseniz çift kavrama almayın çünkü prensip olarak hepsi aynı mantıkla çalşır sizi üzmeye devam ederler dedi. Daha az akıllı ama maliyeti daha yüksek ve çok daha kararlı çalışan diğer türevlerinden alın dedi. Yada yokuş inerken veya çıkarken,yoğun trafikte, çok virajlı yollarda (benim şikayetlerimim başında buralarda yaptığı salaklıklar geliyor) manuele çekin siz kullanın dedi. Kısacası durum bu, çift kavrama yapım maliyeti düşük (ama doğuşta son derece kazık) hızlı, ekonomik sürüş odaklı, ama özürleri fazla olan bir şanzıman türü.Hiç bir zaman cvt yada tork konvertörlü kadar düzgün istikrarlı hareket edemeyecek bir yapıya sahip. Biraz uzun oldu ama bu konuda bilgi eksikliği çok fazla birilerine bir fayda sağlarsa ne mutlu bize derim.... Bu arada getraq sitesinde megane4 'de kullanılan şanzıman tipi yağlı tip 6dct450 diye belirtilmişken bendeki şanzıman 6dct250 kuru tip'miş. Bu aracı yazılım atarsam şanzımanı yağlı tip olduğunu zannettiğim için almıştım. Buradan önce alman firması getraq'a, sonrada fransız firması reno'ya sevgilerimi yolluyorum. Bundan sonraki araç alımı oldukça zorlaşacak çünkü geriye japon ve kore firmaları kaldı 9 Yorum bağlantısı
Servet Aydın 3 Nisan 2018 Paylaş 3 Nisan 2018 Abi, fiesta asm için neler dediler neler. Ben aldığım günden itibaren şehir içinde veya dediğin yerlerde manuel kullandım. Hiçbir sıkıntı yaşamadım.Otomatik şanzıman denince hep sanılır ki her şeyi kendi yapsın ben direksiyon çevireyim. Adamlar debriyaj bas bırak olayı için tasarladı. Ona göre düşünüp kullanmak gerek hepsini. Tork konverter dahil Yorum bağlantısı
Eren Gökmen 3 Nisan 2018 Paylaş 3 Nisan 2018 Bundan sonra aisin sanzimanli al abi sen, eat8 falan... Yorum bağlantısı
Köksal Yılmaz 3 Nisan 2018 Paylaş 3 Nisan 2018 4 dakika önce, Eren Gökmen yazdı: Bundan sonra aisin sanzimanli al abi sen, eat8 falan... 6 ilerisi bile çok güzeldi, ahh ah 1 Yorum bağlantısı
M.Fatih Yüce 3 Nisan 2018 Yazar Paylaş 3 Nisan 2018 1 dakika önce, Servet Aydın yazdı: Abi, fiesta asm için neler dediler neler. Ben aldığım günden itibaren şehir içinde veya dediğin yerlerde manuel kullandım. Hiçbir sıkıntı yaşamadım. Otomatik şanzıman denince hep sanılır ki her şeyi kendi yapsın ben direksiyon çevireyim. Adamlar debriyaj bas bırak olayı için tasarladı. Ona göre düşünüp kullanmak gerek hepsini. Tork konverter dahil Servet, keşke sana benim c max'i safranbolu'da verseydim bir kullansaydın.140,000km'de sattım bir kere hata yapmazmı o özürlu denilen şanzıman, inan manuele alıp hiç kullanma isteğim olmadı.Sattığım arkadaşımda 2016 focus 1,5 dizel getraq yağlı tip(powershift)var şirket aracı.Benim aracı hanımına aldı hafta sonları bedava mazotlu focusu kullanmıyor c max ile geziyor.Oğlum sen safmısın diyorum, 2006 c max focustan çok daha zevkli gidiyor şanzımanına bayılıyorum diyor megane 14,000 km.de en az 1400 kere küfür etmişimdir.Umuttepe üniversite hastanesine 10 kere gittim geldim son ay içinde,izmite inen o dik yokuşta araç motor freni ile iniyorken 3500 devire kadar yükseliyor 3.cü veteste 60-70 km hızda tutuyor 4 'e atıyor araç bir anda boşalıyor kaç kere önde araç olsa vurulacak pozisyon oluyor. Ben böyle şanzımanın içine ederim.Aynı yokuşu çıkarken 3,000'de 3 'e atıyor 3 saniya sonra çekemeyince yeniden 2 ye alıyor hop 50 metre sonra yine aynı hareketler.Yahu 4,000 4,500 devirin suyumu çıktı atmadan gidemezmi? c max ben ne düşünüyorsam onu yapardı bu ise ben ne yapmak istesem tersini yapıyor.Manule alıp müdahele etmekten sıkıldım. Almanlara son zamanlarda bu kadar kızmasaydım temizinden son üretimlerinden multitronic tabir edilen cvt'li 2014-2015 a6'yı çoktan almıştım...Güçlü motorlarda hele dizelde cvt bana çok keyifli geliyor başkaları beğenmesede. 1 Yorum bağlantısı
Servet Aydın 3 Nisan 2018 Paylaş 3 Nisan 2018 Peşpeşe onca rampa indik çıktık. Vites salaklık yapsa orada 50 kere yapardı ki orada tüm mekanik kavrama olanlar aptallaşır Yorum bağlantısı
Çağlar Bayur 3 Nisan 2018 Paylaş 3 Nisan 2018 ıslağına kurusuna ne gibi bir fark bekleyerek almıştın? hangi özeliği farklı veya kabiliyet farkı var? otomatik debriyaylı şanzımanlar iyidir, teknik mantığı olarak bir cvt kadar nefis olamaz ama. Şu var bence motorun biraz daha devirlenmesine müsaade eden bir yazılım olmalı akıllı otomatikleştirilmiş debriyajlıda. 34 dakika önce, Servet Aydın yazdı: fiesta asm için neler dediler neler. Ben aldığım günden itibaren şehir içinde veya dediğin yerlerde manuel kullandım. Hiçbir sıkıntı yaşamadım. öhhömmmm..... ööööö Yorum bağlantısı
Sani Gerşon 3 Nisan 2018 Paylaş 3 Nisan 2018 Bir saat önce, M.Fatih Yüce yazdı: bendeki şanzıman 6dct250 kuru tip'miş Abi sorsaydın söylerdim. 250nm ile sınırlandırılmış tork ile yazılım maalesef EDC'lerde hayal Yorum bağlantısı
Ali Gök 3 Nisan 2018 Paylaş 3 Nisan 2018 49 dakika önce, M.Fatih Yüce yazdı: Servet, keşke sana benim c max'i safranbolu'da verseydim bir kullansaydın.140,000km'de sattım bir kere hata yapmazmı o özürlu denilen şanzıman, inan manuele alıp hiç kullanma isteğim olmadı.Sattığım arkadaşımda 2016 focus 1,5 dizel getraq yağlı tip(powershift)var şirket aracı.Benim aracı hanımına aldı hafta sonları bedava mazotlu focusu kullanmıyor c max ile geziyor.Oğlum sen safmısın diyorum, 2006 c max focustan çok daha zevkli gidiyor şanzımanına bayılıyorum diyor megane 14,000 km.de en az 1400 kere küfür etmişimdir.Umuttepe üniversite hastanesine 10 kere gittim geldim son ay içinde,izmite inen o dik yokuşta araç motor freni ile iniyorken 3500 devire kadar yükseliyor 3.cü veteste 60-70 km hızda tutuyor 4 'e atıyor araç bir anda boşalıyor kaç kere önde araç olsa vurulacak pozisyon oluyor. Ben böyle şanzımanın içine ederim.Aynı yokuşu çıkarken 3,000'de 3 'e atıyor 3 saniya sonra çekemeyince yeniden 2 ye alıyor hop 50 metre sonra yine aynı hareketler.Yahu 4,000 4,500 devirin suyumu çıktı atmadan gidemezmi? c max ben ne düşünüyorsam onu yapardı bu ise ben ne yapmak istesem tersini yapıyor.Manule alıp müdahele etmekten sıkıldım. Almanlara son zamanlarda bu kadar kızmasaydım temizinden son üretimlerinden multitronic tabir edilen cvt'li 2014-2015 a6'yı çoktan almıştım...Güçlü motorlarda hele dizelde cvt bana çok keyifli geliyor başkaları beğenmesede. araç siz gaza basmadan vites büyütüyorsa mevzu başka. benim fluance hertürlü testini yaptım yaklaşık 45 bin km asla iniş aşağı gaza basmadan vites büyütmedi % 100 sorun var o arabada 1 Yorum bağlantısı
M.Fatih Yüce 3 Nisan 2018 Yazar Paylaş 3 Nisan 2018 49 dakika önce, Çağlar Bayur yazdı: ıslağına kurusuna ne gibi bir fark bekleyerek almıştın? hangi özeliği farklı veya kabiliyet farkı var? otomatik debriyaylı şanzımanlar iyidir, teknik mantığı olarak bir cvt kadar nefis olamaz ama. Şu var bence motorun biraz daha devirlenmesine müsaade eden bir yazılım olmalı akıllı otomatikleştirilmiş debriyajlıda. öhhömmmm..... ööööö Islak olan 450 nm tork değerine kadar dayanıklı, diğeri 280.Yağlı olanlar biraz daha dayanıklı ve daha güçlü motorlarda kullanılıyor.İspanya üretimi hathback'lerdeki 1,5 lerde yağlı tip kullanılıyor.Ve o araçlar sedanlardan oldukça daha ucuz. Sedan merakımız nedeni ile sadece doğuş öpmüyor sevgili halkımızı fırsat bulan herkes öpüyormuş 32 dakika önce, Sani Gerşon yazdı: Abi sorsaydın söylerdim. 250nm ile sınırlandırılmış tork ile yazılım maalesef EDC'lerde hayal Şanzıman250 değil 280 nm.250 sınırlaması emisyon kaynaklı şanzımandan değil... 1 Yorum bağlantısı
Çağlar Bayur 3 Nisan 2018 Paylaş 3 Nisan 2018 15 dakika önce, M.Fatih Yüce yazdı: Islak olan 450 nm tork değerine kadar dayanıklı, diğeri 280.Yağlı çok güzel, peki baskı balata parçaları farklı mı? Yorum bağlantısı
M.Fatih Yüce 3 Nisan 2018 Yazar Paylaş 3 Nisan 2018 Şimdi, Çağlar Bayur yazdı: çok güzel, peki baskı balata parçaları farklı mı? O kadarını bilmiyorum Zaten o parçaları öğrenemeden araç gider. Yorum bağlantısı
Çağlar Bayur 3 Nisan 2018 Paylaş 3 Nisan 2018 2 dakika önce, M.Fatih Yüce yazdı: O kadarını bilmiyorum Zaten o parçaları öğrenemeden araç gider. peki şanzıman ayna mahruti kısmı farklı mı? Yorum bağlantısı
M.Fatih Yüce 3 Nisan 2018 Yazar Paylaş 3 Nisan 2018 7 dakika önce, Çağlar Bayur yazdı: peki şanzıman ayna mahruti kısmı farklı mı? Çağlar kardeşim sen ahret sualleri sormaya başladın.Ben basit bir şöförüm sadece araç kullanırım ayna'yada traş olurken bakarım 1 2 Yorum bağlantısı
Servet Aydın 3 Nisan 2018 Paylaş 3 Nisan 2018 öhhömmmm..... öööööTamam tamam senin parmağını bırak bacağın var o araçta Yorum bağlantısı
Çağlar Bayur 3 Nisan 2018 Paylaş 3 Nisan 2018 49 dakika önce, M.Fatih Yüce yazdı: Çağlar kardeşim sen ahret sualleri sormaya başladın.Ben basit bir şöförüm sadece araç kullanırım ayna'yada traş olurken bakarım kuru yağlı birçok yerde yazıyor da, mekatrnoik sadece farklı ise nm dayanımı ile ne alaka gibi bir sorunun cevabını arıyorum, yazılımı bas geçsin yahu Yorum bağlantısı
Mehmet Ozyurek 3 Nisan 2018 Paylaş 3 Nisan 2018 Bence baskısı da balatası da 450 nm torka göredir. Olay sadece mekatronik olamaz. Yorum bağlantısı
Bülent Tarakçı 3 Nisan 2018 Paylaş 3 Nisan 2018 2 saat önce, M.Fatih Yüce yazdı: Yahu 4,000 4,500 devirin suyumu çıktı atmadan gidemezmi? c max ben ne düşünüyorsam onu yapardı bu ise ben ne yapmak istesem tersini yapıyor. Gençtir, acemidir, asidir Yorum bağlantısı
Ramazan Turan 3 Nisan 2018 Paylaş 3 Nisan 2018 5 saat önce, M.Fatih Yüce yazdı: Bu arada getraq sitesinde megane4 'de kullanılan şanzıman tipi yağlı tip 6dct450 diye belirtilmişken bendeki şanzıman 6dct250 kuru tip'miş. Bu aracı yazılım atarsam şanzımanı yağlı tip olduğunu zannettiğim için almıştım. Buradan önce alman firması getraq'a, sonrada fransız firması reno'ya sevgilerimi yolluyorum. Bundan sonraki araç alımı oldukça zorlaşacak çünkü geriye japon ve kore firmaları kaldı Fatih abi daha öncesindeki mesajlarımda bende yazmıştım, Çorum servisindeki usta söylemişti bana da, hatta 450 modelinin standardında 45 bin km de yağ değişim periyotunda bahsetti. Getrag 250 kodlu, 280nm tork gücüne dayanan bir şanzıman, benimde ciddi manada düşünmeme sebep oldu... Yazı bitirince bende değiştirmeyi düşünüyorum. Yorum bağlantısı
Osman Ünal 5 Nisan 2018 Paylaş 5 Nisan 2018 On 03.04.2018 at 20:14, Mehmet Ozyurek yazdı: Bence baskısı da balatası da 450 nm torka göredir. Olay sadece mekatronik olamaz. Yağlı da baskı balata yok, yağın içinde çalışan bir sürü plakadan oluşuyor yağ basıncı ile hareket ediyor. Bu yüzden yağlı olanların yakıt tüketimi yüksek tork konvertörlüler gibi,. 1 Yorum bağlantısı
Çağlar Bayur 5 Nisan 2018 Paylaş 5 Nisan 2018 buna benzemiyor? türbinli aisin e benzettim Yorum bağlantısı
M.Fatih Yüce 5 Nisan 2018 Yazar Paylaş 5 Nisan 2018 On 03.04.2018 at 21:59, Ramazan Turan yazdı: Fatih abi daha öncesindeki mesajlarımda bende yazmıştım, Çorum servisindeki usta söylemişti bana da, hatta 450 modelinin standardında 45 bin km de yağ değişim periyotunda bahsetti. Getrag 250 kodlu, 280nm tork gücüne dayanan bir şanzıman, benimde ciddi manada düşünmeme sebep oldu... Yazı bitirince bende değiştirmeyi düşünüyorum. Ramazan Kardeşim, Yazılım attırmaktan zaten vazgeçmiştim.Şanzıman yağlı yada yağsız çok ilgilendirmiyor, yeterki doğru kararlar versin. Bunun beyninde sorun var bence ama buradaki servis henüz kebüllenmedi.Aracın özelliklerinden genel olarak çok memnunum.Zaten bu aracı C-max gibi uzun yıllar kullanmaya hiç niyetlenmedim.Aklıma esip satarsam alan kişi uğraşmasın istiyorum o nedenle servise gidiyorum. Alan çuvalla para verecek yazık günah. Belkide şanzımanda sorun yok ben fazla irdeliyorda olabilirim. Yorum bağlantısı
Ali Gök 5 Nisan 2018 Paylaş 5 Nisan 2018 başka megan fırsat olursa bir deneyin ondada aynı sorunlar varmı tecrübe edin derim. Yorum bağlantısı
M.Fatih Yüce 5 Nisan 2018 Yazar Paylaş 5 Nisan 2018 47 dakika önce, Ali Gök yazdı: başka megan fırsat olursa bir deneyin ondada aynı sorunlar varmı tecrübe edin derim. Devamlı yapmıyor sorun zaten burada. Test aracı kullanıyorum ama 3-4 km.olunca zaten bir şey anlaşılmıyor. Yorum bağlantısı
Recommended Posts