İçeriğe Yönlendir

Megane 4


M.Fatih Yüce

Recommended Posts

Ramazan Turan
1 saat önce, Ali Ozan Yurtsever yazdı:

Sahibinden de var da sekme olarak ondan sordum dediğiniz gibidir muhtemelen. Peki ben icon almak isteyip 17 değil de 16 jant istiyorum deme şansımız var mı? ya da sedan da var da h.b de cam tavan opsiyonu var mı acaba?

Touch Plus megane 3 için olan bir liste diye biliyorum. Çünkü satış listesi ve resmi sitede 3 donanım olduğu yazıyor. Cam tavan touch pakette olmuyor, 8.7 inç ekran touch pakette olmuyor. İcon için 16 vermezler diye düşünüyorum, sonuçta alt paket ürünü, vereceklerini düşünmüyorum. 

  • Beğen 1
Yorum bağlantısı
M.Fatih Yüce
2 saat önce, Ali Ozan Yurtsever yazdı:

Sahibinden de var da sekme olarak ondan sordum dediğiniz gibidir muhtemelen. Peki ben icon almak isteyip 17 değil de 16 jant istiyorum deme şansımız var mı? ya da sedan da var da h.b de cam tavan opsiyonu var mı acaba?

İconda 16 seçme şansı yok  17 jant 205/50/17 lastik standart. H.b 'de cam tavan opsiyonu 2017 modeller ile birlikte sunulmaya başlanmış ama ona verilecek para yerine ilk olarak sürüş paketi almayı tercih ederdim, sonra kontrol paketi hala bütçe varsa son olarakta cam tavan. Diğerlerine gerek yok zaten.

  • Beğen 1
Yorum bağlantısı
Serhat Işık

Abi hayırlı olsun ALLAH ağız tadıyla binmeyi nasip etsin .

  • Beğen 1
Yorum bağlantısı
M.Fatih Yüce
2 saat önce, Serhat Işık yazdı:

Abi hayırlı olsun ALLAH ağız tadıyla binmeyi nasip etsin .

 

Amin,Cümlemize...

  • Beğen 1
Yorum bağlantısı
  • 2 hafta sonra...
M.Fatih Yüce

3.cü depo ölçümünüde tamamladım.Ortalama 0,3 litre eksik gösteriyor benim araç.Bütün megane 4 ler aynımıdır bilemiyeceğim. 200 tl.ye 44 litre motorin aldı.5,85 litre gerçekleşen oldu. Yol bilgisayarıda bu...

 

X0GVWD.jpg

  • Beğen 5
Yorum bağlantısı
Sani Gerşon

Daha ne olsun yahu :) Yalnız sanki gaza biraz daha yumuşak basmak gerekiyor. Onu diyor galiba "hızlanma" kısmında.

Yorum bağlantısı
Ramazan Turan
(düzenlendi)

Fatih abi bende, ilk zamanlar gaza biraz sert basıyordum, kalkışlar filan hızlı yapıyordum. ECO modu açık kullanıyorum etkisi oluyor. Şimdi video çektim onu yükledim. benim araç 6300 km oldu, Yozgat-Samsun arası yolculuk yaptık bu sefer, 4 yetişkin, 1 çocuk ve dolu bagaj ile, 110-120 km arası hızlarla devam ettim. 

 

 

tarihinde Ramazan Turan tarafından düzenlendi
İmla.
Yorum bağlantısı
M.Fatih Yüce
2 saat önce, Sani Gerşon yazdı:

Daha ne olsun yahu :) Yalnız sanki gaza biraz daha yumuşak basmak gerekiyor. Onu diyor galiba "hızlanma" kısmında.

 

Ben yakıtından şikayet etmedim zaten sadece ölçümlemeyi göstermeye çalıştım birilerine fayda sağlar diye. Ben senelerce(yaklaşık 28 yıl) ortlama 10-12 litre arasında benzin yakan araç kullanmışım.Bu motorda istediğim gibi bassam 7 litre mozot zor görür. İstediği kadar yaksın kimin umurunda :) Gönlümde yatan aslan yeni 5 kasa 5,30i olunca bunun yakıtını hesap eden kim...

 

Bir saat önce, Ramazan Turan yazdı:

Fatih abi bende, ilk zamanlar gaza biraz sert basıyordum, kalkışlar filan hızlı yapıyordum. ECO modu açık kullanıyorum etkisi oluyor. Şimdi video çektim onu yükledim. benim araç 6300 km oldu, Yozgat-Samsun arası yolculuk yaptık bu sefer, 4 yetişkin, 1 çocuk ve dolu bagaj ile, 110-120 km arası hızlarla devam ettim. 

 

 

Ortalama hız 30 km. olunca yapılan yolun yarısı şehir içi oluyor. Şehir içi yolunda yarısı gidiş geliş günde 5 vakit cami olunca gaza daha yumuşak basarsam araç yerinden kıpırdamıyor :D. Senin ortalama 85 olursa 4,4 yakar ama benim ortalama 30. Bende ise soğuk motor git gel 3,5 km.den günde 17,5 km. 747 km.nin en az 170 km.si bu şekilde, 150km.side İstanbul içi köprü trafiği dahil olunca 4,5 dan 5,5 litreye çıkıyor yol bilgisayarı. Gerçekleşen 5,8 litre 30 km. ortalama ile çok iyi yani.

  • Beğen 1
Yorum bağlantısı
Ramazan Turan
3 dakika önce, M.Fatih Yüce yazdı:

 

Ben yakıtından şikayet etmedim zaten sadece ölçümlemeyi göstermeye çalıştım birilerine fayda sağlar diye. Ben senelerce(yaklaşık 28 yıl) ortlama 10-12 litre arasında benzin yakan araç kullanmışım.Bu motorda istediğim gibi bassam 7 litre mozot zor görür. İstediği kadar yaksın kimin umurunda :) Gönlümde yatan aslan yeni 5 kasa 5,30i olunca bunun yakıtını hesap eden kim...

 

 

Ortalama hız 30 km. olunca yapılan yolun yarısı şehir içi oluyor. Şehir içi yolunda yarısı gidiş geliş günde 5 vakit cami olunca gaza daha yumuşak basarsam araç yerinden kıpırdamıyor :D. Senin ortalama 85 olursa 4,4 yakar ama benim ortalama 30. Bende ise soğuk motor git gel 3,5 km.den günde 17,5 km. 747 km.nin en az 170 km.si bu şekilde, 150km.side İstanbul içi köprü trafiği dahil olunca 4,5 dan 5,5 litreye çıkıyor yol bilgisayarı. Gerçekleşen 5,8 litre 30 km. ortalama ile çok iyi yani.

 

Sizde 18 jant var değil mi? onun da etkisi olabilir, benim araçta 16 jant var, 205/55/16 ölçülü...

Yorum bağlantısı
M.Fatih Yüce
6 dakika önce, Ramazan Turan yazdı:

 

Sizde 18 jant var değil mi? onun da etkisi olabilir, benim araçta 16 jant var, 205/55/16 ölçülü...

 

225/40/18 ile 0,1 bilemedin 0,2 litre ancak farkediyor. Esas sorun ortalamada.80 ortalamada 3,3litre 90 ortalamada 3,5 110 ortalamada 4,5 civarı yakıyor yaklaşık 5-6 km.lik düz yollarda anlık böyle gösteriyor. Bu kadar az yakmasına şaşırıyorum zaten 1390 kg.lık bir kütle ile.

  • Beğen 1
Yorum bağlantısı
Ahmet İhsan Akşen

Şaşıracak birşey yok, 8 sene önceki teknolojide 100 e sabitleyip gidip, 80km/h ortalama ile 4.3 yakıyor depo ölçümü :) akaryakıt işi bitti, az masraf için hibrit ve elektrik şart artık.

  • Beğen 1
Yorum bağlantısı
Mehmet Ozyurek

Mantıklı kullanınca az yakmak mümkün.
Ben jatco ile 90-100 km hız aralığında 4 litreyi görmüştüm.

Yorum bağlantısı
  • 4 hafta sonra...
M.Fatih Yüce

Son kez depe ölçüm yaptım.Gerçekleşen depo ölçümü yol bilgisayarından 0,25 - 0,3 arasında fazla çıkıyor. Alınan motorin 38 litre ile 694 km = 5,45 litre 31 km ortalama hız ile tüketim değeri çok iyi bence. Bundan sonra çeyrek depo kaldımı 100tl.ile devam :) Şanzıman  kararsızlığı ve oturma pozisyonu çok alçak olmasından hala memnun değilim.Şanzıman yazılım güncellemesi gelmiş bu aralar randevu alıp gidip yaptırdıktan sonra arabayı yeniden değerlendirmeye almayı ciddi olarak düşüneceğim. Seslsizliği uzun yolda çok keyif veriyor.Ses sistemi böyle bir araç için harikulade 3300 km oldu cam tavan haricinde hiç bir yerinden çıtırdı yada trim sesi gelmiyor. Kesinlikle c sınıfından fazla d sınıfına yaraşır özellikleri var, 2,5 ay oldu nerdeyse ama koltuk inip binerken Cmax'ten sonra çok ters geldi . Hele Ramazanıda atlatalım kısmetimizde ne var görelim...

 

NpM0BL.jpg

  • Beğen 2
Yorum bağlantısı
Ramazan Turan
2 saat önce, M.Fatih Yüce yazdı:

Son kez depe ölçüm yaptım.Gerçekleşen depo ölçümü yol bilgisayarından 0,25 - 0,3 arasında fazla çıkıyor. Alınan motorin 38 litre ile 694 km = 5,45 litre 31 km ortalama hız ile tüketim değeri çok iyi bence. Bundan sonra çeyrek depo kaldımı 100tl.ile devam :) Şanzıman  kararsızlığı ve oturma pozisyonu çok alçak olmasından hala memnun değilim.Şanzıman yazılım güncellemesi gelmiş bu aralar randevu alıp gidip yaptırdıktan sonra arabayı yeniden değerlendirmeye almayı ciddi olarak düşüneceğim. Seslsizliği uzun yolda çok keyif veriyor.Ses sistemi böyle bir araç için harikulade 3300 km oldu cam tavan haricinde hiç bir yerinden çıtırdı yada trim sesi gelmiyor. Kesinlikle c sınıfından fazla d sınıfına yaraşır özellikleri var, 2,5 ay oldu nerdeyse ama koltuk inip binerken Cmax'ten sonra çok ters geldi . Hele Ramazanıda atlatalım kısmetimizde ne var görelim...

 

 

 

Fatih abi güncelleme için beni de çağırdılar, müsait bir zamanda memlekete (Kırşehir'e) gittiğimde yaptıracağım. Ayrıca yokuş kalkış desteği için de ayrı bir güncelleme var onu da belirttiler. Servis bu konuda ilgili ve beni çok şaşırttı. Yol sesi konusunda size katılıyorum, çok keyif veriyor, dizel motorun sesini bile almaması şaşırtıcı geliyor. Ses sitemi konusunda ise sizin araç icon donanım bende Touch donanım var, belki farklılıklar olabilir diye düşünüyorum çünkü yeterli buluyorum, çok iyi diyemem... Trim ses konusunda ise bazen emniyet kemeri civarından ses duyuyorum, bir kez araçta 5 kişi ve dolu bagaj varken amortisör sesi duydum, servisle görüştüm hemen incelememiz gerekiyor dedi gidemedim, bir daha da olmadı. Belki o an ki araçtaki yük fazlaydı ondan olabilir. Güle güle kullanın kazasız belasız inşallah. 

  • Beğen 1
Yorum bağlantısı
M.Fatih Yüce
(düzenlendi)
Bir saat önce, Ramazan Turan yazdı:

 

Fatih abi güncelleme için beni de çağırdılar, müsait bir zamanda memlekete (Kırşehir'e) gittiğimde yaptıracağım. Ayrıca yokuş kalkış desteği için de ayrı bir güncelleme var onu da belirttiler. Servis bu konuda ilgili ve beni çok şaşırttı. Yol sesi konusunda size katılıyorum, çok keyif veriyor, dizel motorun sesini bile almaması şaşırtıcı geliyor. Ses sitemi konusunda ise sizin araç icon donanım bende Touch donanım var, belki farklılıklar olabilir diye düşünüyorum çünkü yeterli buluyorum, çok iyi diyemem... Trim ses konusunda ise bazen emniyet kemeri civarından ses duyuyorum, bir kez araçta 5 kişi ve dolu bagaj varken amortisör sesi duydum, servisle görüştüm hemen incelememiz gerekiyor dedi gidemedim, bir daha da olmadı. Belki o an ki araçtaki yük fazlaydı ondan olabilir. Güle güle kullanın kazasız belasız inşallah. 

 

İconlarda arcamys denilen biraz daha kaliteli bir ses sistemi var ve beni çok mutlu ediyor. İnşaallah şanzımandaki sorunuda düzeltirler ise bir kaç sene mutlu mesut birlikte devam ederim.Oturma pozisyonu için yapacak bir şey yok bilerek aldım ama bir türlü rahat edemedim ve şanzımandan dolayı psikolojil olarak daha çok rahatsız eder hale geldi :) Güzel çukurlarda benim 225/40/18 lastikten zaten amartisör sesi zaman zaman gelmekte ama o benim hatam bile bile aldım fakat bir daha töğbe 16 jant 205/55/16 lastikten başkasına elimi sürmem. 18" ( bu güçteki bir araç için 18 jant + lastik kombinasyonu sunmaları bile çok anlamsız bir iş ) dışarıdan bakınca güzel gözüksede içeride oturuken popomun rahatlığı vede sorumsuz kullanmak daha önemliymiş bu yaşta bunuda öğrenmiş olduk.. Cenab ı Hak hepimize güzel günlerde keyif ile kullanmayı nasip eder inşaallah...Amin.

tarihinde M.Fatih Yüce tarafından düzenlendi
  • Beğen 5
Yorum bağlantısı
  • 2 ay sonra...
Ramazan Turan

Fatih hocam selamlar. Bizim şanzıman eski tip kuru şanzımanmış, bugün samsun yetkili servisi söyledi. Megane 3, fluence'lerde kullanılan şanzımanla aynı tip olan şanzıman, sadece yazılım farklı olduğunu söylediler. Yağlı tip yeni şanzımanı sadece talismanda kullanmışlar. Kadjar, Clio, megane 4, capturda getrag dct250 varmış. 

  • Beğen 2
Yorum bağlantısı
Osman Ünal
5 saat önce, Ramazan Turan yazdı:

Fatih hocam selamlar. Bizim şanzıman eski tip kuru şanzımanmış, bugün samsun yetkili servisi söyledi. Megane 3, fluence'lerde kullanılan şanzımanla aynı tip olan şanzıman, sadece yazılım farklı olduğunu söylediler. Yağlı tip yeni şanzımanı sadece talismanda kullanmışlar. Kadjar, Clio, megane 4, capturda getrag dct250 varmış. 

 

Getrag,  6DCT450/6DCT451 diyor oda yağlı.

http://www.getrag.com/en/products/produkt_detail.html

Yorum bağlantısı
Evren Erakçora
 
İconlarda arcamys denilen biraz daha kaliteli bir ses sistemi var ve beni çok mutlu ediyor. İnşaallah şanzımandaki sorunuda düzeltirler ise bir kaç sene mutlu mesut birlikte devam ederim.Oturma pozisyonu için yapacak bir şey yok bilerek aldım ama bir türlü rahat edemedim ve şanzımandan dolayı psikolojil olarak daha çok rahatsız eder hale geldi [emoji4] Güzel çukurlarda benim 225/40/18 lastikten zaten amartisör sesi zaman zaman gelmekte ama o benim hatam bile bile aldım fakat bir daha töğbe 16 jant 205/55/16 lastikten başkasına elimi sürmem. 18" ( bu güçteki bir araç için 18 jant + lastik kombinasyonu sunmaları bile çok anlamsız bir iş ) dışarıdan bakınca güzel gözüksede içeride oturuken popomun rahatlığı vede sorumsuz kullanmak daha önemliymiş bu yaşta bunuda öğrenmiş olduk.. Cenab ı Hak hepimize güzel günlerde keyif ile kullanmayı nasip eder inşaallah...Amin.

Bayide 18jant güzel duruyor, ama mantıksız
Yorum bağlantısı
Ramazan Turan
3 saat önce, Osman Ünal yazdı:

 

Getrag,  6DCT450/6DCT451 diyor oda yağlı.

http://www.getrag.com/en/products/produkt_detail.html

Evet bende öyle biliyordum. Bu şanzıman Avrupa için üretilen ve/veya Avrupa'da üretilen araçlar için kullanılmış. Renault/OYAK Fabrikalarında üretilen/toplanan araçlarda kuru tip getrag dct250 var denildi. Yazılım eski nesil fluence, megane 3'ten farklı ama sistem ve çalışma prensibi aynı deyince üzüldüm :) ben uzun süreli binmeyi hiç düşünmedim ama daha kısa binerim gibi görünüyor. 

  • Beğen 1
Yorum bağlantısı
M.Fatih Yüce

Eğer Tr üretimlerinde özellikle kuru tip kullandılarsa ayıp etmiş olurlar.Ben bunu daha önceden duymuştum ama getrag sitesindekine güvenip aldım ve kullanmaya karar verirsem yazılım attırmayı düşünüyordum.Geçen hafta uzun yol yapma fırsatım oldu 4,3 litre tüketim ve sessizliği ile yine beğenimi kazandı.Yol performansı çok hoşuma gitti ve şanzıman tepkimeleri çok iyi idi.Bu ay yazılımı güncelletip motorunu 130 hp'ye çıkarttıracaktım bu şartlarda yaptırmamın bir anlamı kalmıyor gibi.Renault'un yaptığı ayıp içinde söyleyecek laf bulamadım açıkçası...

  • Beğen 3
Yorum bağlantısı
M.Fatih Yüce

Şanzıman yazılım güncellemesi için arabayı servise bıraktım sabahleyin.Servis danışmanına şanzıman kurumu yağlımı diye sordum? hiç düşünmeden megane 4 'lerin yağlı tip olduğunu söyledi.Eminmisiniz kuru diye söyleyen servisler var dedim.2016 yılında çıkmaya başlayan bütün megan4'ler ve aynı zaman diliminde üretilmeye devam edilen 1,5 kadjar'larında yağlı tipe geçtiğini söyledi.Bende talisman ile aynı şanzıman kullanılıyor o zaman dedim ve ondan emin değilim ama sistemden hemen bakalım dedi.Benim aracın bilgilerini ve servisteki bir talismanın bilgilerini ekrana döktü ve her iki şanzımanda aynı kod yazılıydı.Renault ayıp etmemiş olduğundan vede Türkiye üretimi olan bir araç aldığıma bir kere daha memnun oldum.Bu şanzımanlarda kavrama ömrü ne kadardır diye 2.ci soruyu sordum.Güzel ve dikkatli müşterierinde çok rahat 200,000 km'yi geçtiğini belirtti.

  • Beğen 6
Yorum bağlantısı
Ramazan Turan

Fatih abi teşekkür ederim. Bilgilendirme iyi oldu, bilgisiz eleman bilgilendirmesi oldu bizimki ?

Yorum bağlantısı
  • 2 hafta sonra...
M.Fatih Yüce

Bu aralar biraz gezmek nasip oldu.Yakıt tüketiminde arabayı deneme imkanımda oldu.Araç 7,000 km.ye yaklaşırken firmanın motoru için tam verimli hale gelmesi için belirttiği 6,000 km.yide böylece doldurmuş oldum.Bana göre araçta bir değişiklik olduğunu söyleyemem ilk gün neyse  şimdide aynı.Yakıt olarakta 90 km.hızda sabırla devam edebilirsem fabrika ort.3,6 litreyi çok rahat yakalıyor klima açıkken bile.Klimanın etkisi yakıt tüketimine yansıyormu bir türlü ölçümleyemedim, sanki yok denecek kadar az oluyor. Ben genelde uzun yolda 110 civarında kullanıyorum buda ortalamayı 4,6 litrelere çıkarıyor.Karışık (ortalama hız 27-30 civarı) ortalamamda 6 litrelerde dolaşıyor.Şanzıman oldukça güzel ama mükemmel değil benim tarzıma alışıp beyindeki haritasını güncelledikten sonra daha keyifli olmaya başladı.Buda yaklaşık 3,000 km.lerden sonra belli olmaya başladıı.Açılır tavanın gıcırtısı serviste yapıldıktan sonra aracın içinde hiç trim sesi kalmadı.Uzun yolda özeliikle yeni duble yollarda 110 ile giderken ses yok denecek kadar az radyo sesini 3 yada 4 te dinlemek yeterli oluyor gerisini siz hesap edin.Uzun yolda en cok keyif aldığım E serisi mercedesten sonraki en beğendiğim araçların başında geliyor diyebilirim. Nasıl aldığıma hayret ettiğim  bu araç için hakikaten şaşırtıcı bir durum. 225/40/18 lastiklerden süspansiyon olarak bozuk zeminde hiç memnun değilim ama virajı  dağ bayırı bol denilecek 2 ayrı yerde 12-15 km.lik bir mesafede aracı bayağı sıkıştırarak kullanmama rağmen esp hiç devreye girmedi. Araçmı iyi, lastiklermi iyi tam karar veremedim ama c max'ten daha fazla güven vermeye başladı.Frenleri ford'dan daha iyi.Ön mesafe sistemi çok güzel çalışıyor 1 keresinde arkasına fazla bir süratle yaklaştığım bir araç ile çarpışma riskini ilave uyguladığı basınç sayesinde çok rahat azaltmamı sağladı.C max 190 km hıza ulaştımı daha ileriye bir türlü gitmezdi, bununda 196 km.hızda nefesi kesiliyor.Yokuş aşağı biraz daha gidiyor ama oda çok zorlayarak oluyor.Zaten benimde eskisi kadar sürat merakım kalmadığından çokta önemli değil. Son bir kaç sene çok düşündüm ama bu paraya alınacak en mantıklı aracı almış olmaktan dolayıda kendimi tebrik etmekten başka yapacak bir işim kalmıyor :D

Allah herkese gönlündeki gibi hayat yaşamayı nasip etsin. AMİN.

  • Beğen 5
  • Teşekkür 2
Yorum bağlantısı
Sani Gerşon

Abi geçen hafta kiraladım bi tane Megane4. İnanılmaz sessiz. Aynı motoru kullanan aracımla karşılaştırdığımda yalıtım farkı ortada.

Şanzıman için 1-2 arası kararsız olmakla beraber bir de kompresyona bindiğinde manuel gibi hızla devir düşmüyor. Çok yavaş düşüyor devir. Bu sebeple gereksiz frenler yapmam gerekti. Kompresyon ve fren bi anda olunca da maalesef yine şanzıman kararsızlaşıyor ve beklenmedik devirlerde vites düşürüyor. Bunların haricinde çok memnun kaldım aletten. Param olsa alırım :)

Yorum bağlantısı

daha 20 km yürürü var. benim fluance 215 görüyor düz yolda. 

 

şanzımana biraz alışkanlık kazanınca daha rahat oluyor . 

Yorum bağlantısı
  • Konuyu Görüntüleyenler   0 kullanıcı

    Sayfayı görüntüleyen kayıtlı kullanıcı bulunmuyor.

×
×
  • Yeni Oluştur...