Tahir Ak 26 Nisan 2017 Paylaş 26 Nisan 2017 uzun süre 5w30 kullanıp 0w30/0w20 geçince en az yüzde 5 yakıt tasarrufu sağlanıyor nihai kullanıcı bile far ediyor. hatta performansta bile bariz iyileşme görülüyor. bir miktar ince olduğu için kışın kolay çalışıyor ve araç çabuk ısınıyor. son 2 bakımı 5w30 konulan aracıma 0w20 eneos kullanıyorum eksiltme çok az ve dediğim her şeyi yaşadım Yorum bağlantısı
Eren Gökmen 26 Nisan 2017 Paylaş 26 Nisan 2017 5 dakika önce, Mehmet Ozyurek yazdı: Sonuç ? Mobil devam mı ? Abi Mobil bence yine en iyisi ama su motulun ses olayina takildim biraz... karsilastirma yapabilecegim arac da yok su anda. Simdiki aracimda hangi yag var bilmiyorum. Araci alirken jeep servisinde yag koydular ben de sormayi unuttum. Ama adamlar reno falan da satiyor... yakin zamanda yag degistirecegim. önce esp , sonrakinde de motul mu koysam acaba diyorum ya da tam tersi Yorum bağlantısı
Eren Gökmen 26 Nisan 2017 Paylaş 26 Nisan 2017 (düzenlendi) Ses olayi hakkinda birsey geldi simdi aklima. 1.6 tdci ve 1.6 hdi motorun sesini 1km uzaktan tanirim (hatta ufak bir farklari var o da belli ediyor kendisini) Piyasadakilerin hepsi ayni yagi mi kullaniyor? Illaki hepsinin sesi az cok farklidir birbirinden ama genel sesleri ayni. Bariz bir fark yok aralarinda. Acaba motor yagi, baska motorlarda bu kadar farkli sese neden olabilir mi? 26 Nisan 2017 tarihinde Eren Gökmen tarafından düzenlendi Yorum bağlantısı
Mehmet Ozyurek 26 Nisan 2017 Paylaş 26 Nisan 2017 19 dakika önce, Eren Gökmen yazdı: Abi Mobil bence yine en iyisi ama su motulun ses olayina takildim biraz... karsilastirma yapabilecegim arac da yok su anda. Simdiki aracimda hangi yag var bilmiyorum. Araci alirken jeep servisinde yag koydular ben de sormayi unuttum. Ama adamlar reno falan da satiyor... yakin zamanda yag degistirecegim. önce esp , sonrakinde de motul mu koysam acaba diyorum ya da tam tersi Ben yıllardır her aracımda Esp kullandığım için başka yağlar nasıldır benim de hiç fikrim yok.. Bir sonraki yağı Motul deneyeyim ben.. Yorum bağlantısı
Evren Erakçora 26 Nisan 2017 Paylaş 26 Nisan 2017 Bir test paylaşmıştım, akşam bulursam bir daha koyarım. Marka pek fark etmiyor, sonuç aşağı yukarı aynı. 1 Yorum bağlantısı
Emre Şimşek 26 Nisan 2017 Paylaş 26 Nisan 2017 Tam uyumlu olan Mobil 3000 ama bir sonrakine Esp mi deneyeceksiniz? Yorum bağlantısı
Eren Gökmen 26 Nisan 2017 Paylaş 26 Nisan 2017 1 dakika önce, Emre Şimşek yazdı: Tam uyumlu olan Mobil 3000 ama bir sonrakine Esp mi deneyeceksiniz? kutunun arkasinda yazan kod ford motorlarin kodu. o nedenle ben hep onu kullandim. Esp de ise bu kod yok ama cok insan kullaniyor. Esp, dpf li araclar icin özel üretilmis bir yag. Simdiki aracim 3008 2.0 Hdi. esp nin arkasinda benim motorun kodu var. ya esp ya da motul koyduracagim. Motorlar ford ve pejoda ufak farklarla ayni. ama nedense yag specleri farkli. Yorum bağlantısı
İbrahim Çelik 26 Nisan 2017 Paylaş 26 Nisan 2017 En kaliteli motor yağı Aksaray Ford Servisindedir. Arabanın bakımı için vardım. Adamalar açmışlar varili yağ çekiyorlar. İnanılmaz şaşırdım. Daha da gitmem hasan ustam var. Soru sordum bu yağ nasıl diye(castrol edge). Adam bir çırpıda viskozitesinden tut termal aralıklarına devirdi döktü. Varil... Hala tuhaf geliyor. Kalitesizliğinden değil de işte ne bileyim. Yorum bağlantısı
Emre Şimşek 26 Nisan 2017 Paylaş 26 Nisan 2017 59 dakika önce, Eren Gökmen yazdı: kutunun arkasinda yazan kod ford motorlarin kodu. o nedenle ben hep onu kullandim. Esp de ise bu kod yok ama cok insan kullaniyor. Esp, dpf li araclar icin özel üretilmis bir yag. Simdiki aracim 3008 2.0 Hdi. esp nin arkasinda benim motorun kodu var. ya esp ya da motul koyduracagim. Motorlar ford ve pejoda ufak farklarla ayni. ama nedense yag specleri farkli. Uyum açısından öteki görünüyor ama sanırım dpf göz ardı ediliyor. Ben de diğerleri gibi bu nedenle esp kullanıyorum. 49 dakika önce, İbrahim Çelik yazdı: En kaliteli motor yağı Aksaray Ford Servisindedir. Arabanın bakımı için vardım. Adamalar açmışlar varili yağ çekiyorlar. İnanılmaz şaşırdım. Daha da gitmem hasan ustam var. Soru sordum bu yağ nasıl diye(castrol edge). Adam bir çırpıda viskozitesinden tut termal aralıklarına devirdi döktü. Varil... Hala tuhaf geliyor. Kalitesizliğinden değil de işte ne bileyim. O da başıma geldi. Adam varilden koydu bir de 2012 senesinde 4 litre yağa 100 lira istedi. Eyvallah dedim bir daha uğramadım 1 Yorum bağlantısı
Eren Gökmen 26 Nisan 2017 Paylaş 26 Nisan 2017 8 dakika önce, Emre Şimşek yazdı: Uyum açısından öteki görünüyor ama sanırım dpf göz ardı ediliyor. Ben de diğerleri gibi bu nedenle esp kullanıyorum. zannetmiyorum. Benim aracim 2007 focustu ve dpf liydi. sanirim 2005 lere kadar dpf li araclar vardi focusta (Türkiye haricinde) o zaman önerilen yag 3000fe idi. sonradan degistirilmedi. ama spec güncellendi. o zamanin 3000 fe si 913-a b iken simdi c-d. Yani yagda da uygunlastirma yapilmis. esp kendi verilerine göre en düsük kül oranina sahip ve söylenene göre rejenerasyon sirasinda fazla atilan mazota daha dayanikli. 2 Yorum bağlantısı
Onur Boga 26 Nisan 2017 Paylaş 26 Nisan 2017 Motorcraft 5w30 var şuan aracımda. (1.6 ti-vct 115hp) lpg de iken rölantide enjektör sesinden başka ses duymak imkansız. Ama devirler yükseldikçe bana göre anormal derece yüksek ses var. Yakın tarihte motul 5w30 eco-nergy deneyeceğim. Bariz Fark olursa yazarım merğımız gider en azından. 2 Yorum bağlantısı
Sadık Taşyürek 26 Nisan 2017 Paylaş 26 Nisan 2017 yuh, foruma göz atarken bu fotoyu görünce fırında sütlaç zannettim ya. [emoji23] 8 Yorum bağlantısı
Eren Gökmen 26 Nisan 2017 Paylaş 26 Nisan 2017 Şimdi, Sadık Taşyürek yazdı: yuh, foruma göz atarken bu fotoyu görünce fırında sütlaç zannettim ya. aksam oluyor normal 1 Yorum bağlantısı
Emre Usta 26 Nisan 2017 Paylaş 26 Nisan 2017 Mobil 0w30 kullaniyorum yagi ilk degistirince psikolojik olarak ses azaliyor.daha once hep castrol 5w30 kullaniyordum simdi mobile gectim memnunum araci kışın eksi 27de calıştirdim Yorum bağlantısı
M.Fatih Yüce 26 Nisan 2017 Paylaş 26 Nisan 2017 (düzenlendi) On 25.04.2017 at 16:46, Eren Gökmen yazdı: Dedigim gibi spesifikasyonlara göre mobil esp daha iyi görünüyor. henüz bitmemis olan bir listem var : Öte yanda ise motulun daha iyi oldugunu savunanlar var. Bence hepsi iyi zaten formula yariscisi degiliz de hangisi daha iyi anlamaya calisiyorum. Bu arada "daha iyi" benim icin : motoru ve dpf yi daha cok korumasi ve yagin ömrü. Bunun cevabini da vermek öyle basit degil. Her motor icin ayri ayri, gercek tarafsiz esit testler yapilmis olmasi lazim. Bu da mümkün degil. Eger 20000km dolmadan degisiyorsa sadece sessiz oldugu icin motul tecih edilebilir. (ki yag konusuna takik olanlarin cogu 10000den önce degistirir, PSA 2.0 dizelin yag degisim araligi 30000 dir ve motul, mobil, liqumoly gibi üreticiler de sitelerinde bu sekilde yaziyor) yani motorun spesifikasyonunu karsilayan her yag kullanilabilir. . Bu tablodaki rakamlara göre en iyisi mobil görünüyor. Bu yağlar arasındaki farkı bizim araçlarda hissetmemiz çok zor Yukarıdaki yağların hepsinin ömrü 30,000 / 2 yıl olarak belirlenmiştirde hiç olmazsa min.20,000 km. kullanılması gayet doğru bir karar olacaktır. Erken değiştirme hastalığını terk etmek lazım. Araç üreticisi, yağ üreticisi malına güvenip 30 k kullanın diyor ama halkımızın % 80'ni nedense 10,000 de bir hatta dahada erken değiştirmek için can atmaktadır. Zengin milletiz vesselam... 26 Nisan 2017 tarihinde M.Fatih Yüce tarafından düzenlendi 1 Yorum bağlantısı
Mehmet Ozyurek 26 Nisan 2017 Paylaş 26 Nisan 2017 Ben ne yapsam.. Qashqai 10 binde değiştir diyor Yorum bağlantısı
Eren Gökmen 26 Nisan 2017 Paylaş 26 Nisan 2017 (düzenlendi) 7 dakika önce, M.Fatih Yüce yazdı: Bu tablodaki rakamlara göre en iyisi mobil görünüyor. Bu yağlar arasındaki farkı bizim araçlarda hissetmemiz çok zor Yukarıdaki yağların hepsinin ömrü 30,000 / 2 yıl olarak belirlenmiştirde hiç olmazsa min.20,000 km. kullanılması gayet doğru bir karar olacaktır. Erken değiştirme hastalığını terk etmek lazım. Araç üreticisi, yağ üreticisi malına güvenip 30 k kullanın diyor ama halkımızın % 80'ni nedense 10,000 de bir hatta dahada erken değiştirmek için can atmaktadır. Zengin milletiz vesselam... mesela 3000 x1 fe nin degerleri bunlara göre daha kötü. Bu yaglarin hepsi cok iyi. Hatta fazla iyi. degisim araligi eski vw lerden kalma bir aliskanlik galiba. yag 10bin, triger 90 bin... artik bir cok aracta yag sogutucusu var mesela. ömre cok etki ediyor. pejo 2.0 hdi icin 30bin/2yil vermis. agir sartlar (!) icin ise 20bin/1yil. Triger de 240bin/10 , agir sartlar 180bin/10. Bizde 80-90bin/4-5 sene. Gülermisin aglarmisin.... 1 dakika önce, Mehmet Ozyurek yazdı: Ben ne yapsam.. Qashqai 10 binde değiştir diyor 10bin diyorsa 5000 yap abi icin rahat olsun Saka bir yana yag üreticilerinin sitelerinde de yaziyor ne kadar oldugu. nevsehir icin agir sartlari uygulamana gerek yok bence? 26 Nisan 2017 tarihinde Eren Gökmen tarafından düzenlendi 1 Yorum bağlantısı
Selim Kaya 26 Nisan 2017 Paylaş 26 Nisan 2017 Bir saat önce, Mehmet Ozyurek yazdı: Ben ne yapsam.. Qashqai 10 binde değiştir diyor 1.5 dci motor Talisman standartlarında kullanılırsa 20000, Qashqai standartlarında 10000 normal bence. Sonuçta arazide kullanılır diye öngörülmüştür. Bu arada 1.5 dci motor var değil mi? Sanayide değişim zamanı yağı eksiksiz ve aynı renkte boşalttığını iddia eden gördüm. Yorum bağlantısı
Evren Erakçora 26 Nisan 2017 Paylaş 26 Nisan 2017 Kaşkayı araziye sokan yüzde 1 falandır bence 2 Yorum bağlantısı
Servet Aydın 26 Nisan 2017 Paylaş 26 Nisan 2017 Ben ne yapsam.. Qashqai 10 binde değiştir diyor [emoji4]5w40, 25.k kangolar Vesilesi olsun, Volvo s40 1.6 tdci 109 bg motor yüzbinlerce km yapıp turbo yemez iken aynı motor niye Ford kupası altında turbo yer? 1 Yorum bağlantısı
M.Fatih Yüce 26 Nisan 2017 Paylaş 26 Nisan 2017 20 dakika önce, Recep Selim Kaya yazdı: 1.5 dci motor Talisman standartlarında kullanılırsa 20000, Qashqai standartlarında 10000 normal bence. Sonuçta arazide kullanılır diye öngörülmüştür. Bu arada 1.5 dci motor var değil mi? Sanayide değişim zamanı yağı eksiksiz ve aynı renkte boşalttığını iddia eden gördüm. 1,6 109 luk fordda yağ değişimnden sonra bir kaç yüz km.sonra yağ simsiyah olurdu neden oluyor diye kime sorsam "dizellerde böyledir" denirdi. 1,5 dci nin dün yağ çubuğunu çekip seviyeye bakayım dedim rengi değişmemişti, araç 2500 km.ye geldiği halde. Acaba hangisi doğru şimdi. Bu kadar süre boşuna ford kullanmışım diye bir kanıya yavaş yavaş kapılmaya başladım ... 2 Yorum bağlantısı
Servet Aydın 26 Nisan 2017 Paylaş 26 Nisan 2017 Abi seninde aracın 50.k civarı olunca siyahlaşacak. Bunun sebebi bloğun tamamen yağdan arınma şansı olmaması 1.5 dci motor Talisman standartlarında kullanılırsa 20000, Qashqai standartlarında 10000 normal bence. Sonuçta arazide kullanılır diye öngörülmüştür. Bu arada 1.5 dci motor var değil mi? Sanayide değişim zamanı yağı eksiksiz ve aynı renkte boşalttığını iddia eden gördüm.Kangoo 4.5 litre alır, bezen meraktan ölçeriz. 200.k araçta 4 litre civarı çıkar yağ. Motor ısısı normal dizellerden düşük dci'nin. Yağ fazla ısınmıyor, blok fazla ısınmıyor, buhar oluşumu az 2 Yorum bağlantısı
Çağatay Özsoy 26 Nisan 2017 Paylaş 26 Nisan 2017 Dizel araçlarda yağ kararması normaldir diye öğrettiler, hatta çabuk kararan yağ kalitelidir denir, yani iyi temizlediğini gösterir motoru ama motordan dolayı kararmanın daha az olması ilginç, yani iki dizel arasında biz dizel ile bi benzinli kadar fark olamaz diye düşünüyorum. Arkadaşımda 2014 polo var onun durumu da benim fiesta gibi. Yorum bağlantısı
Kadir Türkeli 26 Nisan 2017 Paylaş 26 Nisan 2017 Shell Helix Professional kullanıyorum, memnunum. Yorum bağlantısı
Recommended Posts