İçeriğe Yönlendir

C-Max II - Hız Limitleyicinin İşlevi Nedir?


Bekir Çelik

Recommended Posts

Bekir Çelik

Merhabalar.

 

Aracımda (C Max II) Hız Sabitleme ile birlikte Hız Limitleme de var. Açtım bir kez 70'e ayarladım, yokuş aşağı inerken 70'i geçti bip bip ötmeye başladı. Ben, 70'e ayarlarsam bu hızı geçmez diye düşünmüştüm. Hatta uzun yolda 110'a vs ayarlarım, ne kadar bassam da radara takılmayız diye düşünüyordum. Tek işlevi bip bip ötmesi mi? Eğer öyleyse, afedersiniz tırt bir özellik derim.

 

Diğer marka ve modellerde nasıl acaba...

Yorum bağlantısı
Tahir İlter

Geçmesine izin vermemek tehlike arz edebilir. Hız sabitleyici geçmemeye izin verebilir gaz veya frenle müdahalede kendisi müdahaleyi bırakıyor ama limitör izin vermezse ani bir durumda araca müdahale şansınız kalmaz. 

  • Beğen 1
Yorum bağlantısı
Ahmet Türedi

Düz yolda 110 a ayarlarsanız gaza nekadar bassanızda 110 u geçmez.Ancak yokuş aşağı 110 u geçer geçtiği içinde uyarı verir sadece.

  • Beğen 2
Yorum bağlantısı
Fikret Özsoy
15 dakika önce, Ahmet Türedi yazdı:

Düz yolda 110 a ayarlarsanız gaza nekadar bassanızda 110 u geçmez.Ancak yokuş aşağı 110 u geçer geçtiği içinde uyarı verir sadece.

Aynen doğru tespit gaza basarak limiti geçemezsiniz. Fakat acil durumda, örneğin sollama gibi, gazı dip yaparsanız limiti geçersiniz. Sonra tekrar aynı duruma gelir.

  • Beğen 1
Yorum bağlantısı
İnan Çınar

Bekir bey sorunsuz çalışıyor limitör.Araç cruise kontroldeki gibi hızı kendi ayarlayıp limit koyuyor fakat kendi etkisi dışında ivmelendiginde ise uyarı veriyor.

  • Beğen 1
Yorum bağlantısı
Cem Dilmen

Adaptive cruse vb frenleme yapabilen bir sistem mevcut değilse yokuş aşağı, limit üzerine çıkınca sadece uyarı verir eğer varsa o hızı korumak için fren yapar. Düz yolda radar için yaptığınız ayarlamada siz ne kadar gazı kökleseniz de o hızın üzerine sizi çıkartmaz. Zaten CC alıp yokuş aşağı aracı bıraktığınızda %20 nin üzerinde bir hız artışında da ( Tersi rampa çıkarken de oluyor tabi ) CC devreden çıkıyor. Aynı mantık.

 

  • Beğen 1
Yorum bağlantısı
Bekir Çelik

Anlaşılmıştır, teşekkürler. Bir ara düz yolda denerim nasipse.

Yorum bağlantısı
Fikret Özsoy
(düzenlendi)
2 saat önce, Cem Dilmen yazdı:

Adaptive cruse vb frenleme yapabilen bir sistem mevcut değilse yokuş aşağı, limit üzerine çıkınca sadece uyarı verir eğer varsa o hızı korumak için fren yapar. Düz yolda radar için yaptığınız ayarlamada siz ne kadar gazı kökleseniz de o hızın üzerine sizi çıkartmaz. Zaten CC alıp yokuş aşağı aracı bıraktığınızda %20 nin üzerinde bir hız artışında da ( Tersi rampa çıkarken de oluyor tabi ) CC devreden çıkıyor. Aynı mantık.

 

Cem Hocam küçük bir düzeltme. Gazı köklerseniz acil durum algılanacağından limiti geçersiniz.

r3zpLm.jpg

tarihinde Fikret Özsoy tarafından düzenlendi
  • Beğen 2
Yorum bağlantısı
Metin Akbal

Astra J aracımda hız sabitleyici ve sınırlayıcı mevcut. 90 a ayarladığım zaman farkında olmadan gaza yüklensem de 90 ı geçmiyor. Ani bir durum geliştiğinde gazı köklediğim de araç hızlanıyor ve aynı zamanda sesli ikaz da veriyor.

  • Beğen 2
Yorum bağlantısı
Ali Ozan Yurtsever

Benim clioda da düz yolda basınca limiti geçmiyor ama yokuş aşağı ise ayağımı gazdan çeksem de aşıyor limiti. 

  • Beğen 1
Yorum bağlantısı
Mehmet Ozyurek
11 saat önce, Metin Akbal yazdı:

Astra J aracımda hız sabitleyici ve sınırlayıcı mevcut. 90 a ayarladığım zaman farkında olmadan gaza yüklensem de 90 ı geçmiyor. Ani bir durum geliştiğinde gazı köklediğim de araç hızlanıyor ve aynı zamanda sesli ikaz da veriyor.

 

Gazı yumuşattığında yine 90'a düşüyor mu.. yoksa yeniden sınırlamak mı gerekiyor.. ?

51 dakika önce, Ali Ozan Yurtsever yazdı:

Benim clioda da düz yolda basınca limiti geçmiyor ama yokuş aşağı ise ayağımı gazdan çeksem de aşıyor limiti. 

 

Bu motor kompresyonunun düşük olmasındandır.. Araç fren yapamıyor, Sadece motor freni kullanıyor ama ona da gücü yetmiyor.. 

  • Beğen 2
Yorum bağlantısı
Alper Başdemir

2012 aveo aracımda hız limitleyiciyi açtığımda ayarlanan hızı geçtiğinde sadece uyarı sesi vermeye başlıyor araç

  • Beğen 1
Yorum bağlantısı
Önder Özcan

C5 te var hız sabitleyici ve sınırlayıcı. Sınırladığınız hızı ne kadar bassanız da geçmiyor. Acil durumlarda ya da sollamalarda gazı kökleyince gaz pedalının altında, tabana monteli sviç var, pedal sviçe basıyor ve araç hızlanmaya başlıyor. Emminin sorduğu soruda düşündüm şimdi emin olamadım. Denemem lazım.

  • Beğen 1
Yorum bağlantısı
Servet Aydın

Retarder olan cx-3 ile limitor, cruise veya Adaptif Cruise dahilinde 3 km hız aşımı oluyor, daha fazlasında ufaktan vites küçültme, yetmez ise fren aktif oluyor

Astra J aracımda hız sabitleyici ve sınırlayıcı mevcut. 90 a ayarladığım zaman farkında olmadan gaza yüklensem de 90 ı geçmiyor. Ani bir durum geliştiğinde gazı köklediğim de araç hızlanıyor ve aynı zamanda sesli ikaz da veriyor.

Renolar da öyle, gaz pedalı hız sınırı olan bölgeye kadar aktif, sonrasında dip gaz yok ise pasif
  • Beğen 1
Yorum bağlantısı
Mustafa Tüfekçi

Ah eski 202 kasamda retarder gibi çalışırdı. Şimdi 203 kasa mercedes de belli bı eğime kadar motor gücüyle sonra da vites düşürerek hızı koruyor. Uçurum tarzı iniş ise exceed gibi bı uyarı ile ikaz ediyor . Frene basıp cekersem salıyor kendini sonra duzde yine sınırlıyor

Eski mercrdeste el gazı tam el gazı idi elektronik pedallar hiç hoşuma gitmiyor

Yorum bağlantısı
Eren Gökmen
(düzenlendi)
4 saat önce, Mehmet Ozyurek yazdı:

 

Gazı yumuşattığında yine 90'a düşüyor mu.. yoksa yeniden sınırlamak mı gerekiyor.. ?

 

4 saat önce, Önder Özcan yazdı:

C5 te var hız sabitleyici ve sınırlayıcı. Sınırladığınız hızı ne kadar bassanız da geçmiyor. Acil durumlarda ya da sollamalarda gazı kökleyince gaz pedalının altında, tabana monteli sviç var, pedal sviçe basıyor ve araç hızlanmaya başlıyor. Emminin sorduğu soruda düşündüm şimdi emin olamadım. Denemem lazım.

 

3008 ile c5 aynidir muhtemelen. Bendeki manuel vites, gaz pedali ayni sekilde switchli ama sanirim switch pedalin arkasina monteli. diyelim 60 da sinirladik, switche basarak  60i gectik. o andan sonra sinirlandirma yokmus gibi calisiyor. gaz pedali tepkileri normal. bu arada hizimiz 60 ve altina düserse tekrar devreye griyor, svice basana kadar, daha fazla hizlanmiyor.

hiz asilinca headup displayde uyari yanip sönüyor. yokus asagi en fazla 3-4 km fazla gidiyor (motor freni ile alalaki bence) sanirim kendi fren yapmiyor, bunu deneyecek kadar dik bir yokusa denk gelmedim.

Bu arada ben 59km de sinirlandiriyorum. göstergede 63 ile gitsem yine gercekte 59-60 a denk gelir ceza yemem

tarihinde Eren Gökmen tarafından düzenlendi
  • Beğen 2
Yorum bağlantısı
Önder Özcan
53 dakika önce, Eren Gökmen yazdı:

3008 ile c5 aynidir muhtemelen. Bendeki manuel vites, gaz pedali ayni sekilde switchli ama sanirim switch pedalin arkasina monteli. diyelim 60 da sinirladik, switche basarak  60i gectik. o andan sonra sinirlandirma yokmus gibi calisiyor. gaz pedali tepkileri normal. bu arada hizimiz 60 ve altina düserse tekrar devreye griyor, svice basana kadar, daha fazla hizlanmiyor.

hiz asilinca headup displayde uyari yanip sönüyor. yokus asagi en fazla 3-4 km fazla gidiyor (motor freni ile alalaki bence) sanirim kendi fren yapmiyor, bunu deneyecek kadar dik bir yokusa denk gelmedim.

Bu arada ben 59km de sinirlandiriyorum. göstergede 63 ile gitsem yine gercekte 59-60 a denk gelir ceza yemem

Güzel tespitler.

C5 te sviç tabanda,halıya monteli. Bazen temizlerken elimle bastığım oluyor. Hız sabitleyicide belirlenin limitler geçildiğinde gösterge tablosunda, limiti belirlediğiniz rakamlar yanıp sönmeye başlıyor. Sanırım sınırlayıcıda da öyledir. İstanbulda sınırlayıcıyı kullanmaya gerek kalmıyor, trafik hep tıkalı

  • Beğen 1
Yorum bağlantısı
Murat Ersel Çevik

Limitleyici açıkken ayarlarınım hızı en fazla 5 km geçiyor gaz yemiyor. 

  • Beğen 1
Yorum bağlantısı
Metin Akbal
 
Gazı yumuşattığında yine 90'a düşüyor mu.. yoksa yeniden sınırlamak mı gerekiyor.. ?


Yeniden sinirlamak gerekmiyor 90 in altina dusmek gerekiyor :)
Yorum bağlantısı
  • Konuyu Görüntüleyenler   0 kullanıcı

    Sayfayı görüntüleyen kayıtlı kullanıcı bulunmuyor.

×
×
  • Yeni Oluştur...