Evren Erakçora 16 Mayıs 2017 Yazar Paylaş 16 Mayıs 2017 Otobüsle gaza basarak inmek için deli olmak lazım orada. Yorum bağlantısı
Emre Şimşek 16 Mayıs 2017 Paylaş 16 Mayıs 2017 Aksini iddia etmiyoruz ki. Allah rahmet eylesin.Saygılarımla 1 Yorum bağlantısı
Önder Özcan 16 Mayıs 2017 Paylaş 16 Mayıs 2017 http://www.ntv.com.tr/video/turkiye/mugladaki-midibus-kazasi-onlenebilir-miydi,_jn_fe11SE2VQ2lw33uFHw 1 Yorum bağlantısı
O.Yücel Çetin 16 Mayıs 2017 Paylaş 16 Mayıs 2017 Herkes araba kullanabilir ama şoförlük bambaşka bir şey. Kaza bana göre tamamen sürücü hatası arabayı salmış sonra toparlayamamış ve araç hâkimiyetini kaybetmiş. Kazada hayatını kaybedenlere Allah'tan rahmet, yakınlarına başsağlığı ve sabır diliyorum. Çok üzücü bir hadise yaşandı. 4 Yorum bağlantısı
Hakan Bayrak 16 Mayıs 2017 Paylaş 16 Mayıs 2017 MSKU de okurken bir yıl Akyaka'da yaşamıştım. Tam bir yıl boyunca her gün o yoldan gidip geldim diğer yıllarda sağa sola gezmeye giderken oradan geçmelerimi saymıyorum bile . Videoyu izleyince içim cız etti. Oradaki yerel sürücüler ve özellikle şoförler yolu, eğimi ve virajları bildikleri için çok dikkatli gidiyorlar. Hele inerken hiçbiri acele etmiyor şoförlerin motor freni ile çok yavaş ilerliyorlar. Buradan tespitle şoförün bu yolu hiçbir şekilde bilmediğini düşünüyorum. Çünkü Sakar'dan aşağıya iniyorsanız ve freniniz patladıysa yapacağınız tek şey (eğer bu yoldan daha önce geçtiyseniz) aracı sağa yaslayıp sürtüne sürtüne durmak. Çok kez karşılaştım freni patlayıp sağa kıranları yoksa başka bir şekilde durulmaz orda. Şoför ilerideki keskin virajdan habersiz olduğu için sol şeritte kalmış şeklinde yorumluyorum (sanırım Yatağan-Çine arasındaki virajlar gibidir dönebilirim diye düşündü). Sağda trafik var diye sağa yanaşamadıysa yolun düz olduğu yerde soldaki beton bloklara sürtünebilirdi ama tam devrilme aşamasında o bloklara o hızla çarpınca insanlar yollara saçılmış maalesef. Nerden bakılırsa bakılsın çok büyük bir trajedi. Allah rahmet eylesin geriye kalanlara sabır versin. 5 Yorum bağlantısı
Emre Demir 17 Mayıs 2017 Paylaş 17 Mayıs 2017 Allah rahmet eylesin 11 sene kullandım o yolu Ortaca'dan Muğlaya gidiyordum her virajı her düzlüğü ezbere bilirim daha öncesinde ve sonrasında çok daha zor yerler var trafik işaret ve işaretçilerine uyulduğu zaman hiç sıkıntı olmaz genelde yolu bilmeyenler kaza yapar o yolda. Mühendis 30 km hıza düş diyor ise o hıza düşeceksin. 4 Yorum bağlantısı
Çağlar Bayur 17 Mayıs 2017 Paylaş 17 Mayıs 2017 Allah rahmet eylesin içindekilere. Bizim medya fren patladı cümlesine bayılır her habere yapıştırıp durur maalesef. Burda bence hatalı yol hatalı bariyer dizaynı na uzun yolda max. Yükle gitmeye alışmamış şoföre bakımsız vasıta eklenmiş. Sonuç da facia tabii 2 Yorum bağlantısı
Bayram Bozkurt 17 Mayıs 2017 Paylaş 17 Mayıs 2017 Arkadaşlar bir çok sürücü altında ferrari var gibi davranıyor. Buna birçok yerde rastlıyorum. Manisada yaşıyorum ve ailem izmirde. Bilen bilir sabuncubelini. Altımda focus var ve bilinir stabilesi. Sen neyine güvenirsin otobüsün demezler mi adama. Sabuncubelini şimdiye kadar 300 defa inip çıkmışımdır. 2 defa tır 1 defa takla atan araç gördüm önümde. Plakalar 35 ve 45 değildi yani yolu ilk defa kullanıyorsan temkinli olacaksın arkadaş ki bide 35 can taşıyorsan. Bende hız yapıyorum sabuncubelinin bazı yerlerinde ama 110 üstüne çıkartmam arabayı oda yolu ezberledim ama yinede tedbiri elden bırakmam. 2 Yorum bağlantısı
Serkan Toker 17 Mayıs 2017 Paylaş 17 Mayıs 2017 Kamera kaydına alan otobüse arkadan çarpmak bile bir seçenek aslında. 3 Yorum bağlantısı
Osman Bilgin 17 Mayıs 2017 Paylaş 17 Mayıs 2017 12 dakika önce, Serkan Toker yazdı: Kamera kaydına alan otobüse arkadan çarpmak bile bir seçenek aslında. bence büyük risk, ölü sayısı iki katına çıkabilir, otobüs carpılmanın etkisi ile sol tarafa meğil etse midibüsün başına gelenler onun da başına gelirdi sonuçda yüklü ağırlığı 8 ton civarı.. ancak sağa kayalıklara sürtse bir nevi ama o anda ki olanları şartları bilemiyoruz, bildiğimiz şey hız, o hızla da yapılacak pek bir şey görünmüyor.. 1 Yorum bağlantısı
Coşkun Basan 17 Mayıs 2017 Paylaş 17 Mayıs 2017 Kazanın olduğu yerden 4yada 5 kez gidiş dönüş yaptım 2013 de 20ile döndüğüm yerler bile vardı çok keskin virajlar var . Allah rahmet eylesin rabbim geride kalanlara sabır versin 3 Yorum bağlantısı
Osman Bilgin 17 Mayıs 2017 Paylaş 17 Mayıs 2017 empati yapınca şoförle, içimdeki basıncı tarif edemem Allah kimseye göstermesin, hafriyat kamyonu ile trafik dışı bir alanda şantiyede biraz eğimli bir yolda giderken, çorum kaloriferi var oradan sıcak kaçırıyor yaz ayındayız, o nereden kapanır diye orayı burayı kurcalarken sağa hafif viraja gelmişim hafifte kasis var dönüşte, hızımda 40-50 frene basıyorum ama 30 ton civarı araç, taksi gibi durmuyor ki, direksiyonuda çok kıramıyorsun fazla frenede yüklenemiyorsun makas kırar diye vesselam max 50 ile giden kamyonu biraz fren biraz direksiyon kırma falan hafif sağa dönen yoldan biraz dışarıya taşırdım öyle aldım virajı, sadece bi kaç sn lik geç kalınmışlıktı, bu tip hatalar küçük araçlarda telafisi olur ama büyük araçlarda telafisi çok zor... 6 Yorum bağlantısı
Mehmet Ozyurek 17 Mayıs 2017 Paylaş 17 Mayıs 2017 Kamera kaydına alan otobüse arkadan çarpmak bile bir seçenek aslında.O hızla mı. [emoji15]Ölü sayısı 50 ye çıkardı. 1 Yorum bağlantısı
Mehmet Göktürk 17 Mayıs 2017 Paylaş 17 Mayıs 2017 4 saat önce, Bayram Bozkurt yazdı: Arkadaşlar bir çok sürücü altında ferrari var gibi davranıyor. Buna birçok yerde rastlıyorum. Manisada yaşıyorum ve ailem izmirde. Bilen bilir sabuncubelini. Altımda focus var ve bilinir stabilesi. Sen neyine güvenirsin otobüsün demezler mi adama. Sabuncubelini şimdiye kadar 300 defa inip çıkmışımdır. 2 defa tır 1 defa takla atan araç gördüm önümde. Plakalar 35 ve 45 değildi yani yolu ilk defa kullanıyorsan temkinli olacaksın arkadaş ki bide 35 can taşıyorsan. Bende hız yapıyorum sabuncubelinin bazı yerlerinde ama 110 üstüne çıkartmam arabayı oda yolu ezberledim ama yinede tedbiri elden bırakmam. birkaç yıl önce manisadan izmire giderken o keskin olan kısımda aniden karşımda ters dönmüş bir skoda ile karşı karşıya geldim sol şeritte. 2 Yorum bağlantısı
Ali Cihangiroğlu 17 Mayıs 2017 Paylaş 17 Mayıs 2017 (düzenlendi) Allah rahmet eylesin öncelikle.... bence en başta o yolun öyle olması hatalı, bu devirde böyle virajlı yol .... fren havalı ise patlamaz diye birşey yok, patlar, fren pedalı valf yada başka bir parça tahliye yapmaz ise frenler hava boşalmadığından kitlemez, kamyonla başıma gelmişti, fiat 196 ıydı galiba, rampaya sürmüştüm, kısaca hava boşalmadanda fren sistemi devre dışı kalabilir, çokta basittir olması... kamyon bundandı model numarası farklı olabilir bende fren pedalı dibe düşmüştü, hadi gelinde durdurun, havalar dolu ama fren yok, patlak işte böyle oluyor mesela... bu aracın havası yolda boşalırsa ne kontaktan stop eder nede vitesten çıkar, direk salavata başlarsınız, haa havalar sıfırlanırsa fren kitler evet ama fren bu aleti durdurmaz, heleki yüklüyse, yürür gider bu lanet hurda yığını gıcık kamyon ,motor çalışır vitestende çıkmaz şoför okuğum kadarıyla bu aracı daha önce kullanmamış, deneyimsiz, tüm ağır vasıta kullananlar bunu bilir, fren devre dışı ise araç bir yere sürttürülür, gerekirse yatırılır, hız kurtarırsa bilerek devirirsiniz yani, şoför sanırım fazla hızlıydı, frenlerin olmadığını anladığında aracı sağa sola sürttürecek hızı çoktan aşmış sanırım, yazık oldu o kadar cana.. bu arada 1 kere geçtim o yoldan, saçma seviyede sert virajlar var, böyle yol olmamalı, kaçış rampasınıda ilk orada görmüştüm, zaten görünce ne oluyoruz diyip kağnı hızına inmiştim hemen... 17 Mayıs 2017 tarihinde Ali Cihangiroğlu tarafından düzenlendi 2 Yorum bağlantısı
İsa Acar 17 Mayıs 2017 Paylaş 17 Mayıs 2017 O dağdan inmek için virajsız bir yol nasıl yapılabilir ki? Kaçış rampası da zaten en altta sanırım, yani bir tane... 4 Yorum bağlantısı
Evren Erakçora 17 Mayıs 2017 Yazar Paylaş 17 Mayıs 2017 Birkaç yıl evvel belediye otobüsü kaza yapmıştı, fren arızası demişlerdi. Bir kaç kişi de ölmüştü galiba kazada. Bilir kişi el frenini çekse duracaktır demişti. El frenini de alternatif demek ki. Yorum bağlantısı
Servet Aydın 17 Mayıs 2017 Paylaş 17 Mayıs 2017 İmdat freni ve balata sağlam ise otobüs zamk gibi yapışır asvalta 1 Yorum bağlantısı
O.Yücel Çetin 17 Mayıs 2017 Paylaş 17 Mayıs 2017 Trafik kazalarının genelinde başrol sürücüdür hava, yol, levha, bariyer vs. genelde dolaylı faktördür şayet öyle olmasaydı her gün bu yolda bir otobüs devrilirdi. Yola yabancı isen temkinli gidersin bu kadar basit şoför olmak demek aracına, yola, havaya, trafik durumuna göre aracını kullanmak demektir. Bu sürücü kaza anına kadar kaç tane trafik işaretine dikkkat etti acaba? Ulan yol çok sıkıntılı biraz yavaş gideyim, motorla ineyim ağır ağır, kopar giderse kurtaramam bu kadar insanın canı bana emanet diye düşündü mü acaba? Söylenecek çok şey var, iş gereği çok fazla trafik kazasına gidiyorum, istisnalar hariç olmak üzere sürücü faktörü dışında diğer cansız faktörler devede kulak kalır. İnsanlar 10 metre önce geçtikleri levhayı fark edemediklerini söylüyorlar. Daha söylenecek çok şey var sürücülerin bilinçli olması öncelikli ve ilk şart. 4 Yorum bağlantısı
Servet Aydın 17 Mayıs 2017 Paylaş 17 Mayıs 2017 İki gün öncesi. Çağlar ile yoldayız. Land'ı kullanıyor. Ulaşlı gonca virajlarında denesene dedim bas biraz gaza. Tanımadığım yolda fikir almam.. Tecrübe etmem ve yolu tanımam, aracı tanımam lazım dedi. Camdan dışarıyı seyrettim bende 7 Yorum bağlantısı
Önder Özcan 17 Mayıs 2017 Paylaş 17 Mayıs 2017 Kaza yapan araç kameralı aracın yanına geldiğinde zaten maalesef her şey için çok geçmiş. Hızı geri dönülmez noktayı geçmiş. O noktada sanki fren çalışsa da ya da frene basılsa da (çalışmadı mı basılmadı mı bilemiyoruz) bir işe yaramayacaktı bence Yani film kamera açısına girmeden kopmuş. 5 Yorum bağlantısı
O.Yücel Çetin 17 Mayıs 2017 Paylaş 17 Mayıs 2017 Instagram marifet gibi yoğun trafikte attığı makasları, yaptığı hızın videosunu atan insanlarla dolu; kendin ne halt ediyorsan et başka insanların suçu günahı ne? Trafik hata affetmez ve son pişmanlık da fayda etmez. 1 Yorum bağlantısı
Ali Cihangiroğlu 17 Mayıs 2017 Paylaş 17 Mayıs 2017 (düzenlendi) 3 saat önce, İsa Acar yazdı: O dağdan inmek için virajsız bir yol nasıl yapılabilir ki? Kaçış rampası da zaten en altta sanırım, yani bir tane... Tünel ile, kaç km olduğu önemli değil, dağın içi tünele uygunsa yapılır, güzergahta değişecek bu arada... şuan kısmen inşaatı bitmiş yollar yapılmakta, mesela Fethiye Kaş Finike arasında, Finike Elmalı arasında tünel olacak gibi.... kısaca olmaz değil, gayette basit aslında, çözüm kısım kısım tüneller yapmakta... Hatta tünelsiz batı taraftan direk yol bile yapılır, çok az virajlı,yeterki yapılmak istensin, şuan ki yol resmen saçma, eskiden eşşeği salarlarmış güzergahı bulsun diye, resmen öyle belirlenmiş gibi bu antika yol yalnız eşşeğe haksızlık olmasın, o bile %2 eğimle bulur yolu, böyle langırt diye döne döne inmezdi o dağdan... 17 Mayıs 2017 tarihinde Ali Cihangiroğlu tarafından düzenlendi 2 Yorum bağlantısı
Köksal Yılmaz 18 Mayıs 2017 Paylaş 18 Mayıs 2017 Çok acı bir kaza, umarım yetkilileri daha sıkı önlem almaya yönlendirir gerek yol, gerek sürücü gerek ise araçların yola uygunluk durumları hakkında. 1 Yorum bağlantısı
Tahir İlter 18 Mayıs 2017 Paylaş 18 Mayıs 2017 Yolcu ve yük taşımacılığı sektöründe bir sürü ek belge getirdiler sürücüler için.Hepsi sınavla ve teorik derslerle alınabilen belgeler.Artık bu tip belgeler verilirken simülasyon sınavları ve eğitimleri de yapılmalı. Kursiyerlere tüm ağır stres senaryoları uygulanmalı yetersiz olanlara belge verilmemeli. 1 Yorum bağlantısı
Recommended Posts