Burak Bayram 17 Haziran 2017 Paylaş 17 Haziran 2017 Merhaba Profilimden de görüleceği üzere 2.0 benzinli subaru forester kullanıyorum. lpg mevcut. araç 108.000 km'de Lpg ile kullanımda çok az olmasına rağmen, benzinli kullanımda içeride oturanı etkileyecek kadar sarsıntı oluşuyor. lpg'ye geçtiğimde ise bu sarsıntı baya bir azalıyor. ustaya gösterdiğimde ateşlemeye yönelik herhangi bir olumsuzluk olmadığı, ancak o2 sensör arızası bulunduğunu ve silemediğini, o2 sensörü değiştiğinde bu sorunun ortadan kalkacağını söylemişti. Sonrasnda obd cihazı ile kontrol ettiğimde ve silmeyi denediğimde başarılı oldum. sonrasında farklı zamanlarda defalarca torque vasıtasıyla test yaptım, herhangi bir hataya rastlamadım. ancak motordaki titreme devam ediyor. devir saatinde herhangi bir olumsuzluk yok. arabanın çekişi ve hızlanması da gayet normal. şimdi lpgde yapmayıp da benzinde yapması garip bir durum. böyle bir durumda ortak kullanılan alanların elenmesi gerektiğini düşünüyorum ama ne kadar doğru bir düşünce? subaruların sübap yakma konusunda bir ünü var ama 15-20bin km önce takılan bir lpg sistemi, hemen de sübap yakmaz diye düşünüyorum. başka nr 0labilir? Yorum bağlantısı
Mehmet Göktürk 17 Haziran 2017 Paylaş 17 Haziran 2017 1- LPG o2 sensörünü bozar 2- forester da lpg cinayettir sarsıntı rölantide mi hep mi yoksa? Yorum bağlantısı
Servet Aydın 17 Haziran 2017 Paylaş 17 Haziran 2017 Oksijen sensör hatası kaç km'dir yanıyor? Yorum bağlantısı
Burak Bayram 17 Haziran 2017 Yazar Paylaş 17 Haziran 2017 15 dakika önce, Mehmet Göktürk yazdı: 1- LPG o2 sensörünü bozar 2- forester da lpg cinayettir sarsıntı rölantide mi hep mi yoksa? evet zamanla bozar, amenna. lpgsiz istediğim gibi bulamadım malesef. sarsıntı yalnızca rölantide. hatta p konumunda. viteste dururken çok daha az. 4 dakika önce, Servet Aydın yazdı: Oksijen sensör hatası kaç km'dir yanıyor? arıza yok ki:) sildim bir daha da olmadı. Yorum bağlantısı
Servet Aydın 17 Haziran 2017 Paylaş 17 Haziran 2017 Buji kontrolü yapılacak. Basitten başlayın derim Yorum bağlantısı
Burak Bayram 17 Haziran 2017 Yazar Paylaş 17 Haziran 2017 ateşlemeye yönelik kontroller yapıldı bujiler yeni, kablolarında sıkıntı yok. 1 dakika önce, Servet Aydın yazdı: Buji kontrolü yapılacak. Basitten başlayın derim Yorum bağlantısı
Burak Bayram 17 Haziran 2017 Yazar Paylaş 17 Haziran 2017 işte onu yaptıramadım. nerde yaptırabilirim? bu aracı alana kadar hiç duymadım bu testi desem yeridir? 4 dakika önce, Servet Aydın yazdı: Kompresyon testi? Yorum bağlantısı
Kemal Mert 17 Haziran 2017 Paylaş 17 Haziran 2017 Benzinde daha fazla hissediliyor ise benzin pompasina da bakılmalı. Yeterince doyurmuyor olabilir. Benzin filtrenizde de pislik olabilir yeterli miktarda benzin akışı saglamayabilir. 1 Yorum bağlantısı
Osman Bilgin 17 Haziran 2017 Paylaş 17 Haziran 2017 Subaru dan hakkıyla anlayan usta var mı Eskişehir de? Yorum bağlantısı
Burak Bayram 17 Haziran 2017 Yazar Paylaş 17 Haziran 2017 7 dakika önce, Kemal Mert yazdı: Benzinde daha fazla hissediliyor ise benzin pompasina da bakılmalı. Yeterince doyurmuyor olabilir. Benzin filtrenizde de pislik olabilir yeterli miktarda benzin akışı saglamayabilir. bunu dikkate alacağım 1 dakika önce, Osman Bilgin yazdı: Subaru dan hakkıyla anlayan usta var mı Eskişehir de? subaru özel servis olarak yok bildiğim kadarıyla, ama en azından boxer motor nedir bilen biriyle karşılaştım. imkanım ve cesaretim olsa kendim bulaşacağım motora da, liftim yok 1 Yorum bağlantısı
Osman Bilgin 17 Haziran 2017 Paylaş 17 Haziran 2017 (düzenlendi) Ali (Bayrı) Abi var, mobil oto, ufuk hondanın ankara istikameti çaprazı, dsi karşısı, anlar mı bilmiyorum ama anlayan birini önerebilir.. 17 Haziran 2017 tarihinde Osman Bilgin tarafından düzenlendi Yorum bağlantısı
Servet Aydın 17 Haziran 2017 Paylaş 17 Haziran 2017 Benzinde daha fazla hissediliyor ise benzin pompasina da bakılmalı. Yeterince doyurmuyor olabilir. Benzin filtrenizde de pislik olabilir yeterli miktarda benzin akışı saglamayabilir.LPG de sorun olmamalı o zaman Yorum bağlantısı
Cemal Demirezen 17 Haziran 2017 Paylaş 17 Haziran 2017 Lpg de sorun azaldığı için ateşleme sensor vs den olması zor gibi çünkü lpg hem daha hassas hem orjinalinde var olmadığı için daha çok belirti vermesi lazım. En yakın tahmin subaplar geliyor. Çekişte, yakıt sarfiyatında ve sabahları çalıştırmada problem yok ise muhtemelen subaplar yeni yeni yanmaya yani şekil değiştirmeye başlıyor ve tam kapatamıyor görevini tam yapamıyor fakat bunun lpg de azalması enteresan. Aracınızı çalıştırın vites boşta buji kablolarını tek tek çıkarıp motorun titremesinde bir değişme var mı stop etme eyilimi var mı bakın şayet arızalı subap varsa o silindirin bujisini çıkarttığınızda diğerlerine nazaran daha az motorun çalışmasında değişiklik olacaktır. Kompresyon testi subapla ilgili net bilgiyi verir, çoğu yer ücret dahi almadan bu işi 5 dk yapar. Yorum bağlantısı
Mehmet Ozyurek 19 Haziran 2017 Paylaş 19 Haziran 2017 Mekanik arıza yoktur.. Lpg kalibrasyon hatasıdır.. Araç sürekli lpg'de çalıştığı için lpg kalibrasyonundaki hataları enjektör açık kalma süreleri ile oynayarak telafi eder.. Bunu da kaydeder.. Aynı ayarlarla benzinde çalışan araç, uyumsuz çalışmaktadır. Ya fakirde kalıyor ya boğuluyordur.. 100-150 km benzinde kullanın, araç düzelecektir.. Düzeldikten sonra yeniden düzgünce lpg kalibrasyonu yaptırırsanız tekrar etmez.. Yorum bağlantısı
Burak Bayram 19 Haziran 2017 Yazar Paylaş 19 Haziran 2017 Guncelleme yapayim, en son yaptigim kontrolde p0030 hatasi verdi, 1 nolu o2 sensorune isaret ediyor. Sildim gectim ama degisim isteyecek gibi. Yorum bağlantısı
Hacı Şenyurt 19 Haziran 2017 Paylaş 19 Haziran 2017 Sanırım subarularda 2 O2 sensörü var. Hangisi olduğunu tespit edip değiştirirseniz kafanız rahat eder. Yorum bağlantısı
Burak Bayram 19 Haziran 2017 Yazar Paylaş 19 Haziran 2017 evet 2 adet, 1. hata veriyor. ali'den sipariş gectim bekliyorum. Yorum bağlantısı
Mehmet Ozyurek 20 Haziran 2017 Paylaş 20 Haziran 2017 12 saat önce, Burak Bayram yazdı: evet 2 adet, 1. hata veriyor. ali'den sipariş gectim bekliyorum. Konuyu Diğer markalar altına taşıdım Burak Bey. Yorum bağlantısı
Recommended Posts