Mert Yeldan 24 Haziran 2017 Paylaş 24 Haziran 2017 Ben de izliyorum, bir gün ben içindeyken düşerse neden öldüğümü bilmek isterim Yorum bağlantısı
Sadık Taşyürek 24 Haziran 2017 Paylaş 24 Haziran 2017 Evet arttırır.klima fan değerini arttırdıkça aracın yol bilgisayarında anlık yakıt tüketiminin de arttığını her zaman görüyorum.ama o fark Fayda maliyet analizi yapmaya dahi değecek bir değer değil. 1 Yorum bağlantısı
Ferit Erken 24 Haziran 2017 Paylaş 24 Haziran 2017 Olaya teknik olarak ve soğutma sistemleriye uğraşan biri olarak yaklaşırsam; Tabiki sarfiyat artar fakat hep fan hızı olarak görmeyelim. Sonuçta soğutma kompresörüne fan hızı arttığından dolayı yük daha fazla biniyor ve kompresörün devrede kalma gir-çık süresi arttığından motora daha fazla yük binmesi ve daha fazla ortalamada sarfiyat arttırması demek oluyor. Yani anlık değil ortalama süreye bakmak gerek anlık çok değişiklik göremeyiz. Saygılar iyi geceler. 5 Yorum bağlantısı
Serkan Toker 27 Haziran 2017 Paylaş 27 Haziran 2017 On 25.06.2017 at 01:17, Ferit Erken yazdı: Olaya teknik olarak ve soğutma sistemleriye uğraşan biri olarak yaklaşırsam; Tabiki sarfiyat artar fakat hep fan hızı olarak görmeyelim. Sonuçta soğutma kompresörüne fan hızı arttığından dolayı yük daha fazla biniyor ve kompresörün devrede kalma gir-çık süresi arttığından motora daha fazla yük binmesi ve daha fazla ortalamada sarfiyat arttırması demek oluyor. Yani anlık değil ortalama süreye bakmak gerek anlık çok değişiklik göremeyiz. Saygılar iyi geceler. Kompresör devreye girip çıkıyor mu araba klimalarında ? Dipnot: Buzlanmadan düşen uçak heathrow bilmecesi diye aranıp bulunabilir.. Yorum bağlantısı
Evren Erakçora 27 Haziran 2017 Paylaş 27 Haziran 2017 1.2 motorlu bir araçta rahatça hissediliyor, turbo dizelde anlamak zor devreye girip çıktığını. 4. Kademede sanki sürekli çalışıyor Yorum bağlantısı
Serkan Toker 27 Haziran 2017 Paylaş 27 Haziran 2017 On 24.06.2017 at 09:51, İbrahim Arslan yazdı: Artar. Enerjinin korunumu-Termodinamik 1. kanununa göre enerji yoktan var olmaz vardan yok olmaz. Bir türden diğerine dönüşür. Enerji zaten kullanılıp soğutma sağlanıyor, biz kullandığımız miktarı artırıyoruz. Artacak tek tüketim fan hızından dolayı elektrik tüketimi. Onunda etkisi çok gözle görülür birşey olmaz demiştim. Mesela şu an Ankaraya elektrik sağlayan barajda 2 megawatt elektrik uretildi biz 1.9 megawatt kullandık gibi.. 2 dakika önce, Evren Erakçora yazdı: 1.2 motorlu bir araçta rahatça hissediliyor, turbo dizelde anlamak zor devreye girip çıktığını. 4. Kademede sanki sürekli çalışıyor Klima gazı eksik olmasın ? Sürüşte fark ederdim ben devreden çıksa diye düşünüyorum.. Yorum bağlantısı
Evren Erakçora 27 Haziran 2017 Paylaş 27 Haziran 2017 Motor bozuk sanmıştım ilk başta, huyu böyle. Yüksek devirde hissedilmiyor 1 Yorum bağlantısı
Servet Aydın 1 Temmuz 2017 Paylaş 1 Temmuz 2017 Anlat merak ettim.Abi çığır açacak projelerden biriydi. Denedim başarılı oldum ve rafa kaldırdım Fanın hızını arttırmak yakıta ne etki yapacakmış. Boeing motoru mu çalıştırıyoruz, alt tarafı fan. 1.kademe ile 4. kademe arasında kaç birim ne fark var ki, o süslü kelimelerle anlattığın şeylere sebap olsun? [emoji4]Fan değil, kompresör çıkış basıncı artıyor, misal 5 mm çaptan geçecek olan gaz aynı itiş gücü ile 1 mm çaptan geçiyor. Kompresör zorlanıyor. 0.5 hp enerji harcar iken 3hp harcıyor kabaca tabirle. 1 Yorum bağlantısı
Serkan Toker 1 Temmuz 2017 Paylaş 1 Temmuz 2017 8 saat önce, Servet Aydın yazdı: Fan değil, kompresör çıkış basıncı artıyor, misal 5 mm çaptan geçecek olan gaz aynı itiş gücü ile 1 mm çaptan geçiyor. Kompresör zorlanıyor. 0.5 hp enerji harcar iken 3hp harcıyor kabaca tabirle. Seninle oturup uzun uzun konuşmanın zamanı gelmiş ehtiyar.. 1 Yorum bağlantısı
Mert Yeldan 1 Temmuz 2017 Paylaş 1 Temmuz 2017 Fan değil, kompresör çıkış basıncı artıyor, misal 5 mm çaptan geçecek olan gaz aynı itiş gücü ile 1 mm çaptan geçiyor. Kompresör zorlanıyor. 0.5 hp enerji harcar iken 3hp harcıyor kabaca tabirle. Kısılma valfinde oluyor tüm bunlar. Kompresör basınç altında gazı sıkıştırarak buhar fazında kondensere yollar ve burada gaz üzerinde ki ısıyı atmosfere atar. Kondenserden soğuyarak çıkan sıvı fazdaki soğutma gazı kısılma valfine (expansion valve) gelir ve burada basınç düşümüne uğrar. Basınç düşümü ile ısı kaybederek tamamen sıvı hale döner ve evaporatöre gelir, evaporatöre gelen sıvı fazdaki soğutucu gaz ortamın ısısını emerek soğutma işlemi sağlar.Taşın klimalarında kompresör 2 3 senaryoda çalışmaktadır. İhtiyaç maksimum olduğunda motordan maksimum güç çalar. İhtiyaç az olduğunda manyetik kavraması sayesinde daha az güç çalar.İç sirkülasyon motoru gereğinden fazla yüksek çalıştığında evaporatör üzerindeki transfer artıp evaporatör ısısı artacak kompresör daha fazla devrede kalacaktır.Kompresör 2 3 senaryoda çalıştığı için kısılma valfide aynı senaryolarda çalışacaktır. Tüm bunlar birlikte değerlendirildiğinde gereksiz fan kullanımı hem alternatör üstündeki yükü hem de kompresör ile motor üstündeki yükü arttıracak yakıt tüketimini olumsuz etkileyecektir.Sen biliyorsun King, bilmeyenler faydalansın kabaca [emoji14] 4 Yorum bağlantısı
Servet Aydın 1 Temmuz 2017 Paylaş 1 Temmuz 2017 Seninle oturup uzun uzun konuşmanın zamanı gelmiş ehtiyar.. [emoji3]Evet, klişe fikirlerden kurtulman lazım Yorum bağlantısı
Selçuk Özmen 2 Temmuz 2017 Paylaş 2 Temmuz 2017 9 saat önce, Mert Yeldan yazdı: Kısılma valfinde oluyor tüm bunlar. Kompresör basınç altında gazı sıkıştırarak buhar fazında kondensere yollar ve burada gaz üzerinde ki ısıyı atmosfere atar. Kondenserden soğuyarak çıkan sıvı fazdaki soğutma gazı kısılma valfine (expansion valve) gelir ve burada basınç düşümüne uğrar. Basınç düşümü ile ısı kaybederek tamamen sıvı hale döner ve evaporatöre gelir, evaporatöre gelen sıvı fazdaki soğutucu gaz ortamın ısısını emerek soğutma işlemi sağlar. Taşın klimalarında kompresör 2 3 senaryoda çalışmaktadır. İhtiyaç maksimum olduğunda motordan maksimum güç çalar. İhtiyaç az olduğunda manyetik kavraması sayesinde daha az güç çalar. İç sirkülasyon motoru gereğinden fazla yüksek çalıştığında evaporatör üzerindeki transfer artıp evaporatör ısısı artacak kompresör daha fazla devrede kalacaktır. Kompresör 2 3 senaryoda çalıştığı için kısılma valfide aynı senaryolarda çalışacaktır. Tüm bunlar birlikte değerlendirildiğinde gereksiz fan kullanımı hem alternatör üstündeki yükü hem de kompresör ile motor üstündeki yükü arttıracak yakıt tüketimini olumsuz etkileyecektir. Sen biliyorsun King, bilmeyenler faydalansın kabaca O zaman, klimayı belirli bir sıcaklık ve fan ayarında sürekli çalıştırmak yerine; istenilen sıcaklığı seçip otomatik çalıştırmak daha mı mantıklı? Yorum bağlantısı
Mert Yeldan 2 Temmuz 2017 Paylaş 2 Temmuz 2017 24 derecede Otomatik modda çalıştırmak daha tasarruflu olacaktır. 2 Yorum bağlantısı
Ahmet İhsan Akşen 2 Temmuz 2017 Paylaş 2 Temmuz 2017 Ben hep otomatikte kullanıyorum, ilk 5-10 dakika da iç sirkülasyonu açıyorum çabuk soğuyor. Araç uzun süre güneşte kaldıysa camların hepsini açıyorum araca binmeden. Yorum bağlantısı
Ali Darbaz 2 Temmuz 2017 Paylaş 2 Temmuz 2017 Merhaba size kendi tespitlerimi göstereyim.. Araba rölantide, %20 motor yükü ile çalışıyor. Araba rölantide ful fan acık klima kompresörü kapalı %21-22 motor yükü ile çalışıyor. Araba Rölantide Fan kademe 1 de, klima kompresörü açık iken %38 motor yükü ile çalışıyor. Araba rölantide Fan kademe 2 de Klima kompresörü açık %40 motor yükü ile çalışıyor. Araba rölantide Fan kademe 4 de Klima kompresörü açık %45 motor yükü ile çalışıyor. 4 kademeki klimanın açılan her kademesinde %2 motor yüküm artıyor. Bunlarda resimleri 7 Yorum bağlantısı
Haşmet Güngör 2 Temmuz 2017 Paylaş 2 Temmuz 2017 Ali, Arabayı uçağa çevirmişsin. Sanalda olsa pilotluğun avantajları. @Çağlar Bayur binmesen de öğren. 1 Yorum bağlantısı
Mehmet Ozyurek 3 Temmuz 2017 Paylaş 3 Temmuz 2017 On 02.07.2017 at 11:16, Ali Darbaz yazdı: Merhaba size kendi tespitlerimi göstereyim.. Araba rölantide, %20 motor yükü ile çalışıyor. Araba rölantide ful fan acık klima kompresörü kapalı %21-22 motor yükü ile çalışıyor. Araba Rölantide Fan kademe 1 de, klima kompresörü açık iken %38 motor yükü ile çalışıyor. Araba rölantide Fan kademe 2 de Klima kompresörü açık %40 motor yükü ile çalışıyor. Araba rölantide Fan kademe 4 de Klima kompresörü açık %45 motor yükü ile çalışıyor. 4 kademeki klimanın açılan her kademesinde %2 motor yüküm artıyor. Bekliyordum bu mesajı Teşekkürler Ali. Yorum bağlantısı
Mustafa Tüfekçi 4 Temmuz 2017 Paylaş 4 Temmuz 2017 Bana mantıklı gelmemişti bende denedim. Klima kapalı Klima açık 1. Seviye Klima açık fan 2 Klima açık fan kademe 3 Klima açık fan kademe 4 Yorum bağlantısı
Mustafa Tüfekçi 4 Temmuz 2017 Paylaş 4 Temmuz 2017 Klima kapalı tekrar. İlkinde %20 son durumda %18 olması motor yeni çalışmıştı büyük ihtimalle yükteki %1 fark o. Araç 1.6 tdci Fiesta. Klima ek bı yük sağlıyor ama fan seviyesi kayde değer bı fark oluşturmuyor. Benim gözümde de zaten max fan seviyesi ile far yüzde 2 geçmezdi çünkü fan motoru öyle yüksek akım çekecek bir motor değil heleki klima kompresörü kadar yük çekmesi imkansız çünkü klima doğrudan kasnakla motora bağlı gideri elektrik donanımı şarj dinamosuna ani bir fark dışında tek başına ağır yük getiremez. O hesapla rölanti de tüm donanım açacak olsak araba yürüyemez Yorum bağlantısı
Mustafa Tüfekçi 4 Temmuz 2017 Paylaş 4 Temmuz 2017 Bu arada fiestada denemedim ama eski focus 1 lerde belli bı gaz pedalı basımında belli bir motor yüküne gelince klima kompresörü devreden çıkardı . Araba iyice kağnıya dönmesin diye. Ne zaman hızlanma ve gaz kelebeği pozisyonu sabitlenir o zaman devreye girerdi. Yorum bağlantısı
Ali Gök 4 Temmuz 2017 Paylaş 4 Temmuz 2017 naparsam yapim fazla yaktıramıorum bide klima sonda deniyim camları açıp belki artar 2 Yorum bağlantısı
Servet Aydın 4 Temmuz 2017 Paylaş 4 Temmuz 2017 Klima kapalı tekrar. İlkinde %20 son durumda %18 olması motor yeni çalışmıştı büyük ihtimalle yükteki %1 fark o. Araç 1.6 tdci Fiesta. Klima ek bı yük sağlıyor ama fan seviyesi kayde değer bı fark oluşturmuyor. Benim gözümde de zaten max fan seviyesi ile far yüzde 2 geçmezdi çünkü fan motoru öyle yüksek akım çekecek bir motor değil heleki klima kompresörü kadar yük çekmesi imkansız çünkü klima doğrudan kasnakla motora bağlı gideri elektrik donanımı şarj dinamosuna ani bir fark dışında tek başına ağır yük getiremez. O hesapla rölanti de tüm donanım açacak olsak araba yürüyemezAlternatörde akım sınırlama olmasın motoru stop ettirir istenir ise. Kompresör yükü ısıya göre değişir torq anında göremiyor veya can veri yetişmiyor olabilir. Zaten fan kademesi motora aman aman yük farkı vermez. Klima fanı verir Yorum bağlantısı
Koray Demir 4 Temmuz 2017 Paylaş 4 Temmuz 2017 1 saat önce, Mustafa Tüfekçi yazdı: Bu arada fiestada denemedim ama eski focus 1 lerde belli bı gaz pedalı basımında belli bir motor yüküne gelince klima kompresörü devreden çıkardı . Araba iyice kanıya dönmesin diye. Ne zaman hızlanma ve gaz kelebeği pozisyonu sabitlenir o zaman devreye girerdi. Focus 1 lerde güce ihtiyaç olduğunda rahat bir ivmelenme için 3500 devirde ecu kompresörü devreden çıkarır. 2 Yorum bağlantısı
Servet Aydın 4 Temmuz 2017 Paylaş 4 Temmuz 2017 Focus 1 lerde güce ihtiyaç olduğunda rahat bir ivmelenme için 3500 devirde ecu kompresörü devreden çıkarır.Güzel nokta Koray. Renault ta yapıyor. İnce düşünce 2 Yorum bağlantısı
Evren Erakçora 4 Temmuz 2017 Paylaş 4 Temmuz 2017 Devirden ziyade tam gaz verince kapatsa iyi olur. Yorum bağlantısı
Recommended Posts