İçeriğe Yönlendir

Motor Hararet Yaparsa Ne Yapılmalı


Mehmet Ozyurek

Recommended Posts

Mehmet Ozyurek

4MaW24.jpg

 

 

Aracınızın motoru hararet yaparsa asla yola devam etmeyin. Bu durum araçta yangına neden olabilir.

 

Buhar çıkıyorsa asla kaputu açmayın.

 

Motor sıcakken motor soğutma suyu haznesi kapağını asla açmayın. Motor soğutma suyu haznesi kapağı motor sıcakken açılırsa, basınçlı kaynar su dışarı püskürür ve yanmaya veya ciddi yaralanmalara neden olabilir.

 

Motordan buhar veya soğutma suyu geliyor ise yanmamak için araca yaklaşmayın.

 

Soğutma suyu sıcaklığı belirli bir seviyenin üzerine çıktığında motor soğutma fanı otomatik olarak devreye girer.

 

Ellerinizi, saçınızı ve elbisenizi motor bölmesinde çalışan fan, tahrik kayışı veya diğer hareketli parçalardan uzak tutun.

 

Motor hararet yaptıysa (soğutma suyu sıcaklık göstergesi sıcaklığın yüksek olduğunu gösteriyorsa) ya da motorun güç kaybettiğini hissediyorsanız, alışılmadık sesler duyuyorsanız vs., aşağıdaki prosedürü uygulayın:
1. Aracınızı yolun kenarına trafikten uzakta emniyetli bir yere çekin ve park edin.
2. Dörtlü flaşörleri yakın.
3. El frenini çekin.
4. Vitesi (düz şanzımanlı modeller) N (Boş) konumuna
[otomatik ya da CVT şanzımanlı araçlarda
P (Park) konumuna] alın.
MOTORU STOP ETMEYİN.
5. Tüm camları açın.
6. Klimayı (mevcut ise) kapatın.
7. Kaloriferi ya da klima sıcaklık kontrol düğmesini maksimum “SICAK” konumuna getirin ve fanı son hızda çalıştırın.
8. Araçtan dışarı çıkın.
9. Kaputu açmadan önce radyatörden gelen buhar ya da soğutma suyu püskürmesi sesi olup olmadığını dinleyin ve gözle kontrol edin. Devam etmeden önce buharın ya da su püskürmesinin kesilmesini bekleyin.
10. Kaputu açın. 
11. Radyatör fanının çalışıp çalışmadığını bakarak kontrol edin.
12. Radyatörde ve radyatör hortumlarında sızıntı olup olmadığını bakarak kontrol edin.
UYARI
Soğutma suyu kaçağı varsa, soğutma fanı kayışı kayıpsa veya gevşek ise veya radyatör fanı çalışmıyorsa motoru stop edin.
13. Motor soğuduktan sonra, motor halen çalışır durumdayken motor soğutma suyu seviyesini kontrol edin.

  • Beğen 30
Yorum bağlantısı
Ali Gök

Çok güzel paylaşım.

 

aracın dizel veya benzinli olması bu prosedürlerde değişiklik gösterirmi ?  

 

 

Yorum bağlantısı
Mehmet Ozyurek
  Ali Gök yazdı:

aracın dizel veya benzinli olması bu prosedürlerde değişiklik gösterirmi ?  

 

 

Genişlet  

 

Prosedür aynı Ali..  

  • Beğen 1
Yorum bağlantısı
Mehmet Kaya

Burada bir markanın servisinde eleman "Motor sıcakken motor soğutma suyu haznesi kapağını asla açmayın." bu maddeyi ihlal ettiği için şu anda suratı komple sarılı evde yatıyor. :(

Yorum bağlantısı
Ersen Tapan

Aracınız hararet yaptığında yada motor sıcakken müdahele etmek için kalın büyük bir havlu bulundurun. 2-3 kat yapıp motor suyu kapağına serip daha güvenli açılması sağlanabilir. Ayrıca aracınızın içinde bulunduracağınız 1 şişe su, olmadık zamanda imdadınıza yetişip yüksek tamirat zararından kurtarabilir.

  • Beğen 1
Yorum bağlantısı
Ali Gök
  Ersen Tapan yazdı:

Aracınız hararet yaptığında yada motor sıcakken müdahele etmek için kalın büyük bir havlu bulundurun. 2-3 kat yapıp motor suyu kapağına serip daha güvenli açılması sağlanabilir. Ayrıca aracınızın içinde 1 lt su bulundurmak olmadık zamanda imdadınıza yetişip yüksek tamirat zararından kurtulabilirsiniz. 

Genişlet  

suyu radyatörün üzerine mi dökmek lazım soğutsun diye yoksa yedek su kabının iiçine mi

Yorum bağlantısı
Ersen Tapan

Fan arızalı değilse zaten motor soğurdu, Motorda su kalmamasına karşı suyu bulundurmalı. 

Fan arızalanmıştır sistemde su vardır. Dikkatlice hafif hafif radyatöre su serpilebilir. En kötü radyatörden olursunuz ama motoru kurtarırsınız. 

Şişenin kapağı delinip ön taraftan radyatöre püskürtülür. Çabucak soğur motor. 

  • Beğen 1
Yorum bağlantısı
Mehmet Ozyurek
  Recep Selim Kaya yazdı:

Mesaj alındı :good1:

Genişlet  

 

He he.. O gün aklıma gelmişti bu konuyu açmak.. şimdiye nasipmiş... 

  Ersen Tapan yazdı:

Aracınız hararet yaptığında yada motor sıcakken müdahele etmek için kalın büyük bir havlu bulundurun. 2-3 kat yapıp motor suyu kapağına serip daha güvenli açılması sağlanabilir. Ayrıca aracınızın içinde bulunduracağınız 1 şişe su, olmadık zamanda imdadınıza yetişip yüksek tamirat zararından kurtarabilir.

Genişlet  

 

Su şart.. ben mutlaka bulundururum.. 

  Serkan Aktay yazdı:

Motorun soğuması için radyatör üzerine su dökmeli miyiz?

Genişlet  

 

Fan çalışıyor, devirdaim çalışıyor ve termostat da açıyorsa, su dökmek işe yarar.. 

 

  Ali Gök yazdı:

suyu radyatörün üzerine mi dökmek lazım soğutsun diye yoksa yedek su kabının iiçine mi

Genişlet  

 

Yedek su kabını açamıyoruz henüz dikkat ettiysen :p

Soğumadan açmak yok. dolayısıyla burayla işimiz yok.. 

  • Beğen 3
Yorum bağlantısı
Önder Özcan

Fanın çalışmadığını fark edersek, elimizle "acaba arasına bişey mi sıkıştı" diye kontrol ediyor muyuz, elimizi fanın arasına sokup ilk hareketi vermek için döndürüyor muyuz?

Yorum bağlantısı
Ersen Tapan
  Önder Özcan yazdı:

Fanın çalışmadığını fark edersek, elimizle "acaba arasına bişey mi sıkıştı" diye kontrol ediyor muyuz, elimizi fanın arasına sokup ilk hareketi vermek için döndürüyor muyuz?

Genişlet  

Diğer elimizide v kayışının arasına dayayıp kuvvet alıyoruz :tongue:

  • Beğen 2
Yorum bağlantısı
Evren Erakçora

Harareti farketmek de önemli, göstergenin yükseldiğini görmezsek masraf büyük olur.

Yorum bağlantısı
Ahmet Kiriş

Eskiden 131 vardı bizde, hararet yükseldi mi, fanı manuel devreye sokardık, baktık hala yüksek, kaputu açıp, kalın bezle radyatör kapagını hafif açıp, havasını ala ala komple açardık, sonra diğer su ilave kapağını açıp oda sıcaklığında suyu ilave ederdik, ustalar özellikle soğuk su koymayın bloğu çatlatırsınız derlerdi.Devir daim yapa yapa soğurdu. Yazın çoğu zaman aracı çalıştırıp 5 km sonra direk açardık fanı Adana malum.

  • Beğen 1
Yorum bağlantısı
Ayhan Onaran
  Ersen Tapan yazdı:

Fan arızalı değilse zaten motor soğurdu, Motorda su kalmamasına karşı suyu bulundurmalı. 

Fan arızalanmıştır sistemde su vardır. Dikkatlice hafif hafif radyatöre su serpilebilir. En kötü radyatörden olursunuz ama motoru kurtarırsınız. 

Şişenin kapağı delinip ön taraftan radyatöre püskürtülür. Çabucak soğur motor. 

Genişlet  

 

Yanlış bilgi.. Böylesi hararet durumunda radyatör veya motor bloğuna su dökülmez. Çatlatma ihtimali çok yüksektir.Yedek suyu bulundurmanın amacı böyle durumlarda buhar olup uçan suyu tamamlamak içindir. Bu da ancak fan devreye girip motor sakinleştikten sonra yapılır.. 

  • Beğen 1
Yorum bağlantısı
Ersen Tapan
  Ayhan Onaran yazdı:

 

Yanlış bilgi.. Böylesi hararet durumunda radyatör veya motor bloğuna su dökülmez. Çatlatma ihtimali çok yüksektir.Yedek suyu bulundurmanın amacı böyle durumlarda buhar olup uçan suyu tamamlamak içindir. Bu da ancak fan devreye girip motor sakinleştikten sonra yapılır.. 

Genişlet  

Tercih meselesi ben üst kapak yamultmak yada piston gömlek değiştirmektense radyatör değiştirmeyi göze alırım. Radyatör 300- 400 tl hararet yapan motor 5000 e çıkıyor. 

Zaten motor bloğuna su dökün yazmadım radyatör yazdım ;)

Yorum bağlantısı
Ayhan Onaran
  Evren Erakçora yazdı:

Harareti farketmek de önemli, göstergenin yükseldiğini görmezsek masraf büyük olur.

Genişlet  

 

Göstergeye gerek yok ayağının altında ki pedallar titremeye başlar. :) Anlamamak neredeyse imkansız..

  Ersen Tapan yazdı:

Tercih meselesi ben üst kapak yamultmak yada piston gömlek değiştirmektense radyatör değiştirmeyi göze alırım. Radyatör 300- 400 tl hararet yapan motor 5000 e çıkıyor. 

Zaten motor bloğuna su dökün yazmadım radyatör yazdım ;)

Genişlet  

 

İyi ama radyatör çatlarsa zaten motor da hapı yutar.. Motoru hiç soğutamazsın ki.. Hiç bir şekilde nereye olursa olsun su dökülmez.

Yorum bağlantısı
Mehmet Ozyurek

Motora su dökülmez..

Radyatöre ise su dökmekle bir şey olmaz.. Konumu itibari ile sürekli yağmura yaşa maruz kalabilen bir parça zaten.. Yıkamacılar tuttuğu suyla resmen yamultuyor. 

  • Beğen 1
Yorum bağlantısı
Ayhan Onaran
  Mehmet Ozyurek yazdı:

Motora su dökülmez..

Radyatöre ise su dökmekle bir şey olmaz.. Konumu itibari ile sürekli yağmura yaşa maruz kalabilen bir parça zaten.. Yıkamacılar tuttuğu suyla resmen yamultuyor. 

Genişlet  

 

Disklerde aynen sürekli yağmura yaşa maruz kalan yerdeler ama aşırı ısındıklarında soğuk suyu dökünce yamuluyorlar.. Hararet sırasında radyatöre dökülecek soğuk su da delinmesine sebep olabilir. Dökmemekte fayda var.

Yorum bağlantısı
Metin Akbal

Aklima Ankarada ki 413 cift katlilar geldi. Yaz kis o kalorifer kapanmazdi :)

Yorum bağlantısı
İbrahim Aslıoğlu
  Ahmet Kiriş yazdı:

Eskiden 131 vardı bizde, hararet yükseldi mi, fanı manuel devreye sokardık, baktık hala yüksek, kaputu açıp, kalın bezle radyatör kapagını hafif açıp, havasını ala ala komple açardık, sonra diğer su ilave kapağını açıp oda sıcaklığında suyu ilave ederdik, ustalar özellikle soğuk su koymayın bloğu çatlatırsınız derlerdi.Devir daim yapa yapa soğurdu. Yazın çoğu zaman aracı çalıştırıp 5 km sonra direk açardık fanı Adana malum.

Genişlet  

Benim ladamda da vardı, fanın açmasını beklemeden düğmeyle kendim açardım. Birkaç kezde fanı açık unuttuğum için akü bitmişti.

Yorum bağlantısı
Selim Kaya
  Ayhan Onaran yazdı:

 

Göstergeye gerek yok ayağının altında ki pedallar titremeye başlar. :) Anlamamak neredeyse imkansız..

 

Genişlet  

 

Olacağı varsa hiç belli olmuyor. 500 mt içerisinde tavan yapan bir hararet göstergem oldu. Ve araba hala tay gibi gidiyordu... Gösterge olmasa devam ederdim o şekilde.

Arızadan arızaya fark ediyor belkide.

  • Beğen 1
Yorum bağlantısı
  • Konuyu Görüntüleyenler   0 kullanıcı

    Sayfayı görüntüleyen kayıtlı kullanıcı bulunmuyor.

×
×
  • Yeni Oluştur...