Sadık Taşyürek 18 Temmuz 2017 Paylaş 18 Temmuz 2017 Hararet yapan aracın motorunun stop ettirilmesi hakkında farklı görüşler var. Fanı açıp devirdaim yaptırma açısından bakacak olursak belki. ama öte yandan hararet yapan motorun çalışmaya devam etmesi daha fazla hararet yapacağı anlamı taşımaz mı.? Bence bu konu muallakta. Şahsi kanattım motoru stop ettirmek gerekir. Aksini düşünenler lütfen doğru bildiğim bu bilgi eğer yanlış ise, bu yanlıştan dönmem için beni ikna edin. [emoji4] Yorum bağlantısı
Sadık Taşyürek 18 Temmuz 2017 Paylaş 18 Temmuz 2017 3. foto alıntısı beni doğrular nitelikte. 15 saat önce, Sadık Taşyürek yazdı: Hararet yapan aracın motorunun stop ettirilmesi hakkında farklı görüşler var. Fanı açıp devirdaim yaptırma açısından bakacak olursak belki. ama öte yandan hararet yapan motorun çalışmaya devam etmesi daha fazla hararet yapacağı ve daha fazla zarar vereceği anlamı taşımaz mı.? Bence bu konu muallakta. Şahsi kanattım motoru stop ettirmek gerekir. Aksini düşünenler lütfen doğru bildiğim bu bilgi eğer yanlış ise, bu yanlıştan dönmem için beni ikna edin. [emoji4] Yorum bağlantısı
Ayhan Onaran 19 Temmuz 2017 Paylaş 19 Temmuz 2017 11 saat önce, Sadık Taşyürek yazdı: Hararet yapan aracın motorunun stop ettirilmesi hakkında farklı görüşler var. Fanı açıp devirdaim yaptırma açısından bakacak olursak belki. ama öte yandan hararet yapan motorun çalışmaya devam etmesi daha fazla hararet yapacağı anlamı taşımaz mı.? Bence bu konu muallakta. Şahsi kanattım motoru stop ettirmek gerekir. Aksini düşünenler lütfen doğru bildiğim bu bilgi eğer yanlış ise, bu yanlıştan dönmem için beni ikna edin. Abi şimdi şöyle bir durum var.. Motor fan açmadığı için hararet yapmışsa yani fan sisteminde bir sorun varsa çalışır halde tutmanın bir faydası olmaz. Ancak fan çalıştığı halde hararet yükselmişse bu durumda aracı stop etmeden kalorifer fanını en son ayara alıp çalışır halde beklemek motoru rahatlatacaktır. Motor soğumaya başlayınca da eksik olan su takviye edilir. Dediğim gibi fan çalışmıyorsa önce bunun sebebine bakılmalı. Mesela soketinde bir temazsızlık olur sigortası atmış olur.. Yorum bağlantısı
Servet Aydın 19 Temmuz 2017 Paylaş 19 Temmuz 2017 Risk sınırını aşan ısıda çalışan motor stop edilir ise gömlek yüzeyinde olan yağ hemen buharlaşır ve segmanlar gömleğe kaynar. Stop etme en son yapılacak işlem, blok soğutulamaz ise. Zaten o seviyeye gelen motor alüminyum ise eller havaya Radyatör üzerine tutulacak suyun radyatörü bozması imkansız kadar zor. Ve hatta eğer fan çalışıyor ve hararet varsa radyatör tarafından su tutmak işe yarar, fanın dağıttığı su bloğa direk temas etmeden serpilir ve motoru serinletici etki eder. Yorum bağlantısı
Servet Aydın 19 Temmuz 2017 Paylaş 19 Temmuz 2017 Hararet yok ama dış hava çok sıcak, akıllara ziyan rampa çıkılıyor, klima kapatılıp kalorifer sıcağa alınır, cam çerçeve açılır yola devam edilir. Gücü düşük motor için iyidir, ayrıca yine rampa çıkılır iken mümkün mertebe düşük vites yüksek devirlerde çıkılmalı hararet olmasın diye 1 Yorum bağlantısı
Hasan Yıldız 19 Temmuz 2017 Paylaş 19 Temmuz 2017 Iki defa hararet basima geldi.Birisi yasa bagli radyator hortum yarilmasi,digeri lpg regulator T baglantisinin kirilmasi.İkisinde de motor ariza isigi yandi,arac rolantiye dustu gaza izin vermedi.Her ikisinde de kenara cektim zaten stop etmeden kaputu acamiyoz focus 1 lerde.Aracta su kalmamis,sukur sikinyi yaratmadi motor acisindan arizali parcalar degisti antifiriz eklendi yola devam.Aracin stop edilip, edilmemesi bence hararetin sebebine bagli,goreceli bir harekat tarzi. Yorum bağlantısı
Serkan Toker 19 Temmuz 2017 Paylaş 19 Temmuz 2017 Hararet yapmış motor stop edilirse durduğu yerde daha çok ısınır. Motor yağının bile soğutmaya etkisi vardır. Ayrıca rölantide çalışan misal dizel motor soğur zaten.. Yorum bağlantısı
Mehmet Ozyurek 19 Temmuz 2017 Yazar Paylaş 19 Temmuz 2017 15 saat önce, Sadık Taşyürek yazdı: Şahsi kanattım motoru stop ettirmek gerekir. Devirdaim sağlam, termostat açık ve fan çalışıyorsa stop ettirilmemeli. Bu donanımın herhangi birinde sorun varsa stop edilmeli. Çünkü çalıştıkça ısınacaktır.. 1 Yorum bağlantısı
Tahir İlter 19 Temmuz 2017 Paylaş 19 Temmuz 2017 Klimada 2. fan devrede oluyor.Klimayı kapatma mantığını anlayamadım ben. Yorum bağlantısı
Mehmet Ozyurek 19 Temmuz 2017 Yazar Paylaş 19 Temmuz 2017 15 saat önce, Sadık Taşyürek yazdı: 3. foto alıntısı beni doğrular nitelikte. Bu bilgilerin tamamı yanlış tabi ki.. 4 dakika önce, Tahir İlter yazdı: Klimada 2. fan devrede oluyor.Klimayı kapatma mantığını anlayamadım ben. Klima motoru zorlar.. zorlayan motor ısınır. Klima kapanıp, konum sıcağa çevrilip kalorifer açılır ki, amaç kalorifer radyatöründen de faydalanıp suyu soğutmaktır.. Yorum bağlantısı
Mehmet Ozyurek 19 Temmuz 2017 Yazar Paylaş 19 Temmuz 2017 4 saat önce, Servet Aydın yazdı: Radyatör üzerine tutulacak suyun radyatörü bozması imkansız kadar zor. Ve hatta eğer fan çalışıyor ve hararet varsa radyatör tarafından su tutmak işe yarar, fanın dağıttığı su bloğa direk temas etmeden serpilir ve motoru serinletici etki eder. Ben konuyu uzatmamak için Ayhan'a cevap vermemiştim ama.. Bir Anadol vardı bizde.. Nevşehir'den köye doğru giderken uzun rampada mutlaka harareti yükselirdi ve radyatörü ıslatmadan da kolay kolay soğutamazdım.. Defalarca ıslattım o radyatörü. Zaten ince malzemedir, genleşerek zarar görmesi mümkün değil. radyatörde oluşan sıcaklık en fazla 120-130 derecedir. Motor bloğu ile karıştırılıyor. Motor iç yanma ısısı 800 derecelere çıkıyor ki blok da çok fazla ısınabiliyor.. Motora su tutulmaz ama radyatör gerektiğinde ıslatılabilir. Baştan beri seninle tamamen aynı görüşteyim bu konuda.. 1 Yorum bağlantısı
Selçuk Bakış 19 Temmuz 2017 Paylaş 19 Temmuz 2017 (düzenlendi) 41 dakika önce, Tahir İlter yazdı: Klimada 2. fan devrede oluyor.Klimayı kapatma mantığını anlayamadım ben. Kapuzbaşı buluşmasında acil durum sebebiyle erken ayrıldım, rampalı virajlı yol hava sıcak klima açık tapa gaz gidiyorum, hararetim 120 sınırına kadar geldi, yol kenarında rolantide klima kapalı 3-4 dk içinde hararet normale döndü. Sıcak fanı açıp açmadığımı hatırlamıyorum. 19 Temmuz 2017 tarihinde Selçuk Bakış tarafından düzenlendi Yorum bağlantısı
Tahir İlter 19 Temmuz 2017 Paylaş 19 Temmuz 2017 Anladığım kadarıyla klima,fanın soğutma hızından fazla yük bindiriyor motora. Yorum bağlantısı
Hasan Yıldız 19 Temmuz 2017 Paylaş 19 Temmuz 2017 Hararet ziyadesiyle degiskene sahip bir konu,dolaysiyla çozume dair harekat tarzimiz teshise gore sekillenek.Basma kalip davranmak yarardan cok zarar verebilir.Örnegin sogutma sivi dolasim sisteminde ki hasara bagli hararet durumunda,motoru stop etmemenin sonucu az cok hepimizin malumudur. 1 Yorum bağlantısı
Serkan Toker 19 Temmuz 2017 Paylaş 19 Temmuz 2017 45 dakika önce, Tahir İlter yazdı: Anladığım kadarıyla klima,fanın soğutma hızından fazla yük bindiriyor motora. Sağlıklı çalışan sistemde klimanın hararete etkisi olmaz. Ancak devirdaim ve radyatör soğutması iyi değilse daha çabuk hararet yapar motor.. Yorum bağlantısı
Tahir İlter 19 Temmuz 2017 Paylaş 19 Temmuz 2017 3 dakika önce, Serkan Toker yazdı: Sağlıklı çalışan sistemde klimanın hararete etkisi olmaz. Ancak devirdaim ve radyatör soğutması iyi değilse daha çabuk hararet yapar motor.. Yok ben onu hararet anında klima kapatılmalıdır açıklamasına istinaden yazdım. Yorum bağlantısı
Mehmet Ozyurek 19 Temmuz 2017 Yazar Paylaş 19 Temmuz 2017 Hararet yapmış bir motorda fan zaten çalışacağı için klimanın açacağı fana ihtiyacı olmayacak.. Klimanın motora bindirdiği yük ısıyı artıracak. Sıcağa çevrilip, havalandırma maksimum hıza getirilmeli.. Yorum bağlantısı
Serkan Toker 19 Temmuz 2017 Paylaş 19 Temmuz 2017 47 dakika önce, Tahir İlter yazdı: Yok ben onu hararet anında klima kapatılmalıdır açıklamasına istinaden yazdım. Zaten emmi ile Servet'in tavsiyelerine uyarsan kaloriferi sıcak havada sıcağa alıp 3 dakika içinde şoka girersin, 4. dakikada nabız 15 e düşer. Sonrası göz kararması solunum durması falan, motor kurtulur ama bu arada.. 4 Yorum bağlantısı
Tahir İlter 19 Temmuz 2017 Paylaş 19 Temmuz 2017 1 dakika önce, Serkan Toker yazdı: Zaten emmi ile Servet'in tavsiyelerine uyarsan kaloriferi sıcak havada sıcağa alıp 3 dakika içinde şoka girersin, 4. dakikada nabız 15 e düşer. Sonrası göz kararması solunum durması falan, motor kurtulur ama bu arada.. Hımm demek araba içinde olmamak gerekiyor 4 Yorum bağlantısı
Servet Aydın 19 Temmuz 2017 Paylaş 19 Temmuz 2017 Geçen gün babamın araba ufaktan harareti yükseltince kalorifer taktiği ile sorunun üstesinden hemen geldim, 90 100 giderken 4 cam açık bişey olmaz Yorum bağlantısı
Önder Özcan 19 Temmuz 2017 Paylaş 19 Temmuz 2017 90 100 le giderken hararet yapan araba mi kaldi-var miydi? Yorum bağlantısı
Servet Aydın 19 Temmuz 2017 Paylaş 19 Temmuz 2017 56 dakika önce, Önder Özcan yazdı: Tamam. Ne tamam, takasmı istiyordun kafa kafaya ford ile ? Yorum bağlantısı
İsmail Avcı 20 Temmuz 2017 Paylaş 20 Temmuz 2017 Bu aralar en iyi bildigim konu ; cocuk hararet yaparsa ne yapilmali [emoji2] [emoji2] [emoji16] Yorum bağlantısı
Recommended Posts