Erman Uzun 11 Ekim 2017 Paylaş 11 Ekim 2017 Doğrusu brezilya dizisi gibi olmuş cok heyecanlı ilerliyor konu inşallah çözüme ulaşırsınız gayretiniz için tebrik ediyorum keşke anlasam bu tip konulardan size yardımcı olabilsem ancak sizi taktir ediyorum umarım arkadaşlar yardımcı olur takipteyim merakla Yorum bağlantısı
Erdem Hakkı Bağama 11 Ekim 2017 Yazar Paylaş 11 Ekim 2017 53 dakika önce, Erman Uzun yazdı: Doğrusu brezilya dizisi gibi olmuş cok heyecanlı ilerliyor konu inşallah çözüme ulaşırsınız gayretiniz için tebrik ediyorum keşke anlasam bu tip konulardan size yardımcı olabilsem ancak sizi taktir ediyorum umarım arkadaşlar yardımcı olur takipteyim merakla teşekkürler hem hobi hem ihtiyaç yuvarlanıp gidiyoruz iste 35 dakika önce, Eren Gökmen yazdı: Yakit tuketiminiz ne alemde? Bir depo yakıtla 650 700 km civari Yorum bağlantısı
Erman Uzun 11 Ekim 2017 Paylaş 11 Ekim 2017 Turbo görevini tam yerine getirmiyprsa yakıt tüketimi artar diye tahmin ediyorum Selenoid valfi görevini tam yerine getirmeyiyorsa tüketim düşer fakir karışım olduğu için tam emin değilim yalnızca fikir yürütme bu performans düşüşünü bir sebebi enjektör olabilir mi 1 Yorum bağlantısı
Eren Gökmen 11 Ekim 2017 Paylaş 11 Ekim 2017 (düzenlendi) 5 dakika önce, Erman Uzun yazdı: Turbo görevini tam yerine getirmiyprsa yakıt tüketimi artar diye tahmin ediyorum Selenoid valfi görevini tam yerine getirmeyiyorsa tüketim düşer fakir karışım olduğu için tam emin değilim yalnızca fikir yürütme bu performans düşüşünü bir sebebi enjektör olabilir mi 1.6 tdci de sorun olarak selonoid valfi ve enjektör diplerinde bakir pulun erimesi cokca karsilasilir. enjektör diplerini kontrol edin bir islak mi diye. bence sizin sorun solenoid valften kaynakli ama 2500 devirdeki uguyltu kafami kurcaliyor. yakit ise performans düsüklügü oldugu icin gaza yüklenmenizden dolayi yüksek olabilir. yani bence turbo görevini yerine getirmiyorsa yakit artar 11 Ekim 2017 tarihinde Eren Gökmen tarafından düzenlendi Yorum bağlantısı
Eren Gökmen 11 Ekim 2017 Paylaş 11 Ekim 2017 torque de egr aciklik oranini kontrol edebiliyormusunuz? Yorum bağlantısı
Erman Uzun 11 Ekim 2017 Paylaş 11 Ekim 2017 6 dakika önce, Eren Gökmen yazdı: torque de egr aciklik oranini kontrol edebiliyormusunuz? Sorun benim aracımda değil arkadaşa ben fikir yürüttüm sadece bende mk3 mondeo var Yorum bağlantısı
Eren Gökmen 11 Ekim 2017 Paylaş 11 Ekim 2017 2 dakika önce, Erman Uzun yazdı: Sorun benim aracımda değil arkadaşa ben fikir yürüttüm sadece bende mk3 mondeo var pardon ben isime bakmadan cevaplamistim. Erdem Bey yazdi zannettim 1 1 Yorum bağlantısı
Erdem Hakkı Bağama 12 Ekim 2017 Yazar Paylaş 12 Ekim 2017 2 saat önce, Eren Gökmen yazdı: 1.6 tdci de sorun olarak selonoid valfi ve enjektör diplerinde bakir pulun erimesi cokca karsilasilir. enjektör diplerini kontrol edin bir islak mi diye. bence sizin sorun solenoid valften kaynakli ama 2500 devirdeki uguyltu kafami kurcaliyor. yakit ise performans düsüklügü oldugu icin gaza yüklenmenizden dolayi yüksek olabilir. yani bence turbo görevini yerine getirmiyorsa yakit artar Enjektör diplerinde aldığımdan beri baya baya golet şeklinde yağ var selonoid valfinden ben de şüphelenmiyorum ama vestgateden vakum hortumunu cikartip denediğimde hic bir değişiklik olmuyor bu da beni acaba vestagate kabarcıkları hep açık şekilde mi kaldı diye düşündürüyor ama vestgate mars yaparken de hareket ediyor ona da baktim. Ugultuya gelince rölantide yapsa kulaklardan supelencem ama sadece giderken yapıyor sanzumanndan geliyorsa şanzıman indirmeye üşeniyorum kis da geldi havalar soğudu 2 saat önce, Eren Gökmen yazdı: torque de egr aciklik oranini kontrol edebiliyormusunuz? Torque de direk egr açıklık diye bi parametre yok hangisi olduğunu da bilemiyorum o yüzden takip edemiyorum malesef Yorum bağlantısı
Erdem Hakkı Bağama 12 Ekim 2017 Yazar Paylaş 12 Ekim 2017 3 saat önce, Erman Uzun yazdı: Turbo görevini tam yerine getirmiyprsa yakıt tüketimi artar diye tahmin ediyorum Selenoid valfi görevini tam yerine getirmeyiyorsa tüketim düşer fakir karışım olduğu için tam emin değilim yalnızca fikir yürütme bu performans düşüşünü bir sebebi enjektör olabilir mi Yakıt konusunu bilemiyorum kime gore neye gore az veya fazla tartışılir. Enjektör konusunda dipleri golet ama performans düşürür mu onu bilemiyorum. 1 Yorum bağlantısı
Eren Gökmen 12 Ekim 2017 Paylaş 12 Ekim 2017 Ben olsam ilk once enjektor problemini cozerdim. Kolay zaten. Sonra herhangi bir degisiklik olup olmadigina gore hareket ederdim 1 Yorum bağlantısı
Erman Uzun 12 Ekim 2017 Paylaş 12 Ekim 2017 16 saat önce, Erdem Hakkı Bağama yazdı: Yakıt konusunu bilemiyorum kime gore neye gore az veya fazla tartışılir. Enjektör konusunda dipleri golet ama performans düşürür mu onu bilemiyorum. Dipleri gölet ise baktırmakta fayda var performans etkiler kanımca 1 Yorum bağlantısı
Okay Kaygusuz 30 Nisan 2019 Paylaş 30 Nisan 2019 konu eski ama merak ettim gayretli bilgili tecrübeli arkadas sonu ne oldu çözüldümü. 1 Yorum bağlantısı
Erdem Hakkı Bağama 1 Mayıs 2019 Yazar Paylaş 1 Mayıs 2019 Turbo selonoid valfim arızalı. diğer adı n75 valfi. turbo basıncının 1750 1800 civarı değerde artıp aracın fişeklemesi gerekirken benim fişekleme olayım 2300 devirde gerçekleşiyor. Aracıda genelde 2000 devir civarı kullandığım için güç gerektiğinde gaza yüklendiğimde 2300 devrin altında kaldığım için araç kendini toplayamıyor 2300e kadar yavaşça çıkıp 2300de fişekliyordu. online alım yapmak istediğimde yaklaşık olarak 90,130,170,300,500 liralık çeşitleri var tipler hep aynı fiyatlar farklı. aracın üzerindekinin de araca ait olup olmadığını bilmiyorum aynı seri nolusunu almaya da çekiniyorum. yaklaşık iki yıldır aracı hu şekilde kullanıyorum. Yorum bağlantısı
Okay Kaygusuz 1 Mayıs 2019 Paylaş 1 Mayıs 2019 Bir saat önce, Erdem Hakkı Bağama yazdı: Turbo selonoid valfim arızalı. diğer adı n75 valfi. turbo basıncının 1750 1800 civarı değerde artıp aracın fişeklemesi gerekirken benim fişekleme olayım 2300 devirde gerçekleşiyor. Aracıda genelde 2000 devir civarı kullandığım için güç gerektiğinde gaza yüklendiğimde 2300 devrin altında kaldığım için araç kendini toplayamıyor 2300e kadar yavaşça çıkıp 2300de fişekliyordu. online alım yapmak istediğimde yaklaşık olarak 90,130,170,300,500 liralık çeşitleri var tipler hep aynı fiyatlar farklı. aracın üzerindekinin de araca ait olup olmadığını bilmiyorum aynı seri nolusunu almaya da çekiniyorum. yaklaşık iki yıldır aracı hu şekilde kullanıyorum. pierbug olması lazım sanırım sizdeki n75te. agız kısımları aynı ise mutlaka alıp neden denemediniz bunca yıl bu sekilde gecti en fazla 130-170tl niz giderdi. Yorum bağlantısı
Erdem Hakkı Bağama 16 Mayıs 2019 Yazar Paylaş 16 Mayıs 2019 On 1.05.2019 at 15:24, Okay Kaygusuz yazdı: pierbug olması lazım sanırım sizdeki n75te. agız kısımları aynı ise mutlaka alıp neden denemediniz bunca yıl bu sekilde gecti en fazla 130-170tl niz giderdi. Dediğim gibi hepsinin ağzı gözü tipi aynı sadece fiyatlar değişik. Mesele 170 lira değil sadece önemsemiyorum bu hali beni çok etkilemiyor. Forda kuma geldi 63 model bir land rover aldım onu topluyorum genelde onunla uğraştığım için bakım dışında fordun üstüne pek düşmüyorum 1 Yorum bağlantısı
Erdem Hakkı Bağama 28 Temmuz 2019 Yazar Paylaş 28 Temmuz 2019 Km 320 bine geldiğinden ıslık sesı arttıgından arcın artık at arabasına donusmesınden ve elimle turbo milini kontrol ettiğimde epey boşluk olduğundan dolayı turboyuu kendım sokerek referansı saglam olan bı ustaya revize ettirdim. Aynı anda araç ilk çalıştırmamdakı ilk on saniyelik saçma sapan dans eden devir göstergesinden dolayı hava akış metreyi orjinali ile değiştim. yine aynı anda elim değmişken orjinal çıkma olarak turbo selonoid valfini değiştirdim. 3 ünü aynı amda değiştirdim test sürüşümde arabam canavardı resmen tanıyamadım turbo işlevini tam yerine getiriyor gaza basınca koltuğa yapıştırıyordu taki test sürüşünün ilk 20 km bitene kadar sonra prenses kül kedisine dönüştü turbosuz atmosferik bir araç gibi oldu. bu şekilde 250 km civarı gittim sonra mola verdim mola sonrası tekrar yola çıkınca araba tekrar canava oldu ama yaklasık 10 dakika sonra yine kül kedisi. test sürüşü dediğim aslında artvinden samsuna gelmek 😂. tespitim kontak kapat aç ilk on dakika araç harika çekiş güzel sonra kül kedisi( konu başındaki performans eksikliği) araç çekişi güzel olduğu anlarda sabit hızla giderlen hız sabitleyicide hızı düğmeden bir tık düşürürsünya o hissi veriyor anlık olarak ama hız göstergesinde hız düşmüyor bunu yaklaşık 30 saniyede bir yapıyor ve çok kısa sürğyor yarım saniyelik gibi.daha sonra araç kül kedisi moduna geçtiğimde bu olay olmuyor turbosuz atmosferik bir araç gibi oluyor. artvine dönünce turbo valfi (n75) ve hortumlarını sağlamlık testinden geçireceğim gerekirse sıfır olarak alacağım. İkinci olarak turbo basınç sensörünü değişeceğim bu sorunu bulacağım. umarım sorun 320 binde olan aracımdaki kompresör kaçakları değildir şakır şakır şarkı söyleyen enjektörlerim de beni korkutuyor 😂 Yorum bağlantısı
Mehmet Ozyurek 29 Temmuz 2019 Paylaş 29 Temmuz 2019 Erdem Hakkı Bağama yazdı: artvine dönünce turbo valfi (n75) ve hortumlarını sağlamlık testinden geçireceğim gerekirse sıfır olarak alacağım. İkinci olarak turbo basınç sensörünü değişeceğim bu sorunu bulacağım. umarım sorun 320 binde olan aracımdaki kompresör kaçakları değildir şakır şakır şarkı söyleyen enjektörlerim de beni korkutuyor 😂 Bu sorun yeni başladığına göre. yeni değiştirdiğin parçalara odaklanmalısın bence. Eski turbo selenoidi takıp denemelisin. Yorum bağlantısı
Okay Kaygusuz 29 Temmuz 2019 Paylaş 29 Temmuz 2019 ilk okudugumda da söylemiştim turbo vesgateyi yöneten selenoid valfiniz arızalı. Yorum bağlantısı
Erdem Hakkı Bağama 15 Ağustos 2019 Yazar Paylaş 15 Ağustos 2019 çıkma aldığım selonoid valfinden şüphelendiğim için pierburg marka sıfır yaklaşık 280 liraya aldım takmak için aracın altına girdiğimde selonoide giren üç hortumunda çıkmış olduğunu gördüm inceledim hortumlar gevşemiş ve kolaylıkla çıkmış yani samsuna turbosu gidip gelmişim belki de çıkma olarak aldığım valf sağlamdı ama ben yine de yenisini taktım hortumları cırtlı kelepçe ile sağlam bir şekilde taktım aracı denedim aracın çekişi harika artık turboyu hissedebiliyorum . 300 km yol uzun yol 5. Vites 80 km hız ortalama yakıt 3.1 göstersi.Yukarıda bahsettiğim anlık tutma hisse halen devam ediyor. Büyük ihtimalle sorun çıkma olarak aldığım hava akış metrede eski hava akışmetreyi geri taktım eskiyi değiştirmemin sebebi rolantideki anlık dalgalanmalar idi eskiyi takmadan önce spray sıkarak temizledim marşa bastıgımda anlık dalgalanma olmadı arac normal çalıştı ama test sürüşüne çıkmadım yarın deneyeceğim eğer anlık tutma hissi olmaz ise eskisiyle hayatıma devam edeceğim. size tavsiyem elektronik malzemeleri çıkma almayın ben bi arkadaşımdan çalışmaz ise iade alacağını söylediği için risk aldım ve iadesini yaptım. 2 Yorum bağlantısı
Erdem Hakkı Bağama 17 Ağustos 2019 Yazar Paylaş 17 Ağustos 2019 Aracı iki gündür deniyorum eski hava akış metrem ile hiç bir problem yok. demek oluyorki çıkma aldığım akışmetre arızalı çıktı iadesi yapıldı. Eski hava akış metre de spray sıkınca düzeldi. Sorun çözüldü. 2 Yorum bağlantısı
Recommended Posts